Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kdo to projektoval?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19528
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt březen 15 2012, 21:49    Předmět: Citovat

Nevím, kolik výklenků v tunelech jste kdo v životě minuli. Po celé Evropě jich jsou stovky a všechny víceméně stejné.
Snad jen dálniční výjezdy z tunelů - ty mívají sice nějaký rádius na hraně, aby ten klín netvořil příliš ostrý břit, ale vcelku se ta zeď sekeře nebezpečně podobá. Ostatně stejně, jako "venkovní" výjezdy.
Kdo jezdíte do Vídně (tunel na A22, výjezdy Reichsbrücke a Kagran), Mnichova (tam cestou od výstaviště do centra jsou hned dvě křižovatky nad sebou, spodní v tunelu), Curychu (Milchbucktunnel, Neuenhof), Basileje (St.Johantunnel, výjezd a nájezd u letiště) či dalších dálnicí poddolovaných měst, určitě jste je nepřehlédli. Ty bych pokládal za daleko nebezpečnější, a přesto jsem na žádném z nich ještě napíchnuté vozidlo neviděl.


Řeší se tu, jak ubastlit (vlastně proč ne, jsme na Bastlírně, že?), aby nepozorný řidič nezabil sebe ani jiné.
Podle té animace a dosud zveřejněných zpráv o průběhu nehody se řidič nevěnoval za jízdy plně řízení vozidla, čímž zanedbal důležitou povinnost a toto zanedbání vedlo ke ztrátě kontroly nad řízením s fatálními následky.
A podle toho, pod jakým úhlem autobus na roh výklenku najel, by následky byly patrně stejné, i kdyby výjezd z SOS plochy byl sešikmený. Zkontrolujte s to, prosím, v animaci.

Mně prostě až na výjimky připadá tato diskuse naprosto jalová, zbytečná a od věci.
A teď do mě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: čt březen 15 2012, 22:11    Předmět: Citovat

V dálničních tunelech kolem Prahy jsou ty pravoúhlé výklenky taky a přesto bouračka s následnou kolonou na dálnici nebyla kvůli výklenkům, ale kvůli divokému praseti. Kdo to prase vyprojektoval?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 0:05    Předmět: Citovat

Souhlas s Crifodo. Nebýt té kolmé stěny, s největší pravděpodobností by bylo podstatně méně obětí, jestli vůbec nějaké. A to jediné je na celé věci podstatné. Je možno diskutovat, jak by se autobus choval, kdyby tam byl pozvolný náběh, ale kolmá stěna je jistý smrťák.

Jeli jste někdy na D1 po spodní mostovce dálničního mostu dvojáku přes Želivku? Tam jsou kolmé betonové stěny na konci mostovky v obou směrech. Směrem na Brno je na stěně v kritickém místě připevněn pomníček a jsou tam stále vidět i stopy po nárazu ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 7:53    Předmět: Citovat

Hill: souhlas s tebou
Když to tady čtu asi se brzdy dostaneme do stavu, že v návodech bude muset být napsáno nesušte kočku v mikrovlné troubě, nenarážejte ve vysoké rychlosti do překážek atd... smutné

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
IO



Založen: Jan 29, 2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Pelhřimov

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 18:05    Předmět: Citovat

Vezměte si třeba neštěstí na železničních přejezdech. Už dlouho si říkám, proč nejsou nárazníky na čelech lokomotiv něčím kryty tak, aby při nárazu nedocházelo k tomu, že prorazí bok vozidla a to pak napíchnuté tlačily desítky metrů po kolejišti před sebou. Ideální by bylo, kdyby jej pouze odhodily do strany. Řešení by se asi našlo více, nějaké aerodynamiské kryty, nárazníky a spřáhadla, která je možno zasunout apod. V ceně lokomotivy by to ani nemuselo být tak hrozné. A stejně s tím nikdo už více než 100let prakticky nic nedělá (pouze na divokém západě mívaly staré parní lokomotivy před sebou radlici, která měla za úkol odhodit dobytek postávající na kolejích). Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 19:10    Předmět: Citovat

citace:
A teď do mě.

Proč? Většina lidí tu doufám reaguje na argumenty podle obsahu, ne na argumenty podle jejich nositele. Já nemám problém s respektováním jiného názoru ani nemám touhu potlačovat diskusi v okamžiku, kdy vidím odlišný názor. A když třeba s pajoskem v 8 případech z 10 nesouhlasím, klidně se s ním v jiných 2 případech shodnu, i když je to pajosek...
citace:
Řeší se tu, jak ubastlit (vlastně proč ne, jsme na Bastlírně, že?), aby nepozorný řidič nezabil sebe ani jiné.
...se řidič nevěnoval za jízdy plně řízení vozidla, čímž zanedbal důležitou povinnost

Pouze jedna z hypotéz, i animace v téhle chvíli animátoři můžou tvořit jen z hypotéz.
Ten kolmý výklenek bude smrtící nejen pro nepozorného řidiče, ale i pro indisponovaného řidiče, pro řidiče s technickou závadou nebo pro řidiče, kterého tam odrazí jiný agresivní nebo nepozorný řidič. Čímž nevyslovená premisa "však si za to mohl sám" ztrácí smysl. Strategie návrhu dopravních staveb poučená o minulé chyby je, jak bylo výše citováno, konstruovat je jako chyby odpouštějící. Zvlášť když v počátečních fázích návrhu může být materiálově, prostorově nebo ekonomicky totožná se špatným řešením. Proč se navrhujou airbagy, interiéry bez výstupků a hran, deformační zóny, likvidujou stromořadí okolo silnic, nedoporučujou masivní billboardy? Řidičům věnujícím se za jízdy plně řízení vozidla by přece nemělo nic hrozit.
Schopnost přijímat a vyhodnocovat informace a korigovat budoucí řešení po analýze chyb je doufám platná univerzálně pro všechny obory, takže nevidím důvod, proč je debata o nich jalová.
"But it's still always worth investigating to see if things can be improved through design. Avoiding one accident like this would make it all worthwhile."
citace:
Mluvčí spolkové správy silnic Antonello Laveglia nevyloučil, že nehoda povede ke změnám v pravoúhlém tvaru odstavných výklenků. "V současné době odpovídá předpisům tento tvar. Tato nehoda je však důvodem, proč bychom měli začít přemýšlet o změně," poznamenal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 19:30    Předmět: Citovat

Crifodo << máte moje uznání za trpělivost, se kterou tady vysvětlujete věci, o kterých by jeden řekl, že jsou samozřejmé. No, asi nejsou. Přitom všichni chápou, proč se například řemenice opatřují krytem a proč se živé části chrání izolací, ale betonová zeď, která pomohla zabít 28 lidí není jasná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15518
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 20:22    Předmět: Citovat

Proč to řešit ? Je to předpis EU, tak je to v pořádku Wink . Já bych řešil jen to, proč se stalo to, co se stalo. Podle animace byl problém s řidičem či řízením a na to by mohli přijít pro další připady v budoucnu. Mě osobně nepřipadá dobrý nápad, že aby v havarujícím automobilu nepřišli k úrazu x cestujících, tak přijde k úrazu x cestujících z jiných automobilů, do kterých se vrazí a kteří by s tím neměli mít nic společného.
Možná mám divný názor, ale ta ochrana má něco do sebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 20:25    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
...Je to předpis EU, tak je to v pořádku...

Jasně - jako všechny ostatní obrazek_cenzura, který v Bruselu vymysleli... Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19528
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá březen 16 2012, 23:51    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):
...Přitom všichni chápou, proč se například řemenice opatřují krytem a proč se živé části chrání izolací, ale betonová zeď, která pomohla zabít 28 lidí není jasná.

Řemenice se pohybuje, pod izolací může číhat nebezpečné napětí.

Betonová zeď tam dlouhé roky jen stojí a nedělá nic. Nepomohla nikoho zabít, pořád tam jen stála na svém místě.

Analogicky jsou tři způsoby, jak nenarazit do betonové stěny v tunelu, ale jen jeden z nich je prakticky použitený:
- tím tunelem se nebude jezdit nebo
- stěna musí umět včas uhnout nebo
- zvládnout vozidlo, aby nenarazilo.


Zkusíte uhodnout, které z řešení má smysl?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: so březen 17 2012, 7:34    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):

Zkusíte uhodnout, které z řešení má smysl?


No jak znam Eurouredniky, tak do dvou let se udela smernice, podle ktere bude ta zed povinne zatahovaci a sesikmovaci a 10 pocitacu bude analyzovat pohyb aut v tunelu, aby zed vcas uhnula...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15518
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so březen 17 2012, 8:11    Předmět: Citovat

Věř tomu, že ne ! Jak já znám euroblby, tak do pěti let podobné zdi nechají zavést i u nás např. na dálnicích a naše přiblblá vláda jim v tom ochotně pomůže, protože budou zase korunky do vlastních kapes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: so březen 17 2012, 8:15    Předmět: Citovat

Nebylo by jednodušší, namontovat na auta silové štíty nebo anihilátory?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so březen 17 2012, 8:30    Předmět: Citovat

citace:
betonová zeď tam dlouhé roky jen stojí a nedělá nic. Nepomohla nikoho zabít, pořád tam jen stála na svém místě.

O stromech v krajnicích silnic by se to dalo tvrdit taky, a strom na rozdíl od kompromisnicky a nedomyšleně navržené zdi tam někdy stál dřív než ta silnice a měl jisté významy přesahující součást okolí dopravních staveb...
Já dost dobře nechápu, Hille, proč trváš na obhajování potenciálně nebezpečné překážky. Samozřejmě že tahle debata to nevyřeší. Nanejvýš ilustruje přístupy a myšlení. Lidi, kterých se to bezprostředně týká, bez otálení připustili diskutabilní význam toho designu pilířů. Připustili i ekonomické okolnosti při výběru zrovna tohohle řešení.
Určitě teď někdo zváží prokázaný přínos těch výklenků za jejich existenci a porovná s prognózou situací, a teď samozřejmě zahrne i tenhle případ, kdy nouzová pomůcka nechránila, naopak masakrovala. Společenský tlak mnoha set lidí těch obcí, kterým tohle řešení vybilo mladou generaci, nebude malý. A ty úřednické komise v mašinérii žijou z analýz, doporučení, směrnic a modelování a animování, možná víc než by odpovídalo realitě.
Občas, když si vybíráš řešení v rovině z několika možných, by to chtělo i vystoupit z roviny hledání do prostoru hledání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: so březen 17 2012, 8:36    Předmět: Citovat

Ano, tak se ty výklenky zruší a až za pár let vznikne nějaký masakr v tunelu v důsledku odstaveného vozidla, tak se zase znovu udělají a až za pár let bude masakr kvůli výklenku, zase se zruší..... Potencálně nebezpečné je auto samo o sobě, ne strom ani zeď ani divoký prase.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund