Toto povídaní je sice hezké ,ale není to tak jednoduché kam to vůbec napojit.
Jde to dobře u Favorita,Felicie,u auta které má opakovací relátka,ale co třeba
Peugeot 106,306,Renault atd. u kterých světla ovládáš jednou páčkou a mají H4.
Když to dáš paralelně k tlumeným,tak při dálkových ti budou svítit obě vlákna,
před páčku to taky nejde nešli by při stojícím motoru zapnout parkovačky .
Jedině to řešit bandou relátek které zamezí svícení obou vláken.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: čt červen 29 2006, 7:32 Předmět:
To já taky ale u vychrochtaného motoru š120 je to běžná praxe, ovšem toto zařízení by mělo být imunní proti případným poruchám. Kdybych vzal extrém-jedu v noci 130 po dálnici, trefím něco na cestě, provalím vanu a zhasnou mi světla-super věc. Je to sice hoooodně extrémní scénář, skoro jako z hororu ale na našich cestách je možné vše.
Rozumné by bylo opravdu uvažovat nad dvěma částečně nezávislými funkcemi.Funkce zapnutí a funkce vypnutí.Hlavně ta funkce vypnutí,tu bych řešil jak již bylo výše zmíněno podmínkou vypnutí zapalování.A asi by to chtělo samostatné samodržné relé,které by při absenci napětí z klíčku spadlo.Jak je nahodit,toť široké spektrum možností.
Založen: Jan 27, 2006 Příspěvky: 152 Bydliště: Čáslav
Zaslal: po červenec 03 2006, 18:24 Předmět: automatické spínání světel
pánové udělala jsem jednoduchý obvod s jednou Re Lun, 1transistor, zener.dioda- funguje spolehlivě . je to na systému měření napětí palubní sítě pro zapnutí a vypínají se s vypnutím klíčku- schema na požádání dodám
pánové udělala jsem jednoduchý obvod s jednou Re Lun, 1transistor, zener.dioda- funguje spolehlivě . je to na systému měření napětí palubní sítě pro zapnutí a vypínají se s vypnutím klíčku- schema na požádání dodám
Zaslal: ne červenec 09 2006, 11:41 Předmět: světla pro denní svícení
Mám zapojení pomocí dvou relé a jedné diody, které používám již dva měsice. Princip zde těžko vysvětlit je to moc dlouhé. Funkce je tato, nastartuji auto a po nastartování se mi rozsvítí světla denního svícení což vyhlaška umožnujre. nic jiného nesvítí, koupil jsem dvě u fa. www.prexim-megapex.cz v Praze, Třeboradicích, kus 242, obj.č. 23800.
Jedno má spotřebu 21W. Když rozsvítím jaká koliv vnější světla, obrysovky, tlumené tak tyto světla zhasnou, je to jako u nových Audi A8. Tím se mi nestane , že bych zapoměl rozsvítit. Systém je ten , že kostru pro jedno relé beru ze spínače tlaku motoru kam je par zapojen vodič. Při startu a žhavení u disla nic nesvítí. Schema je umístěné na www.offrosdforum.cz nabídky upravců a prodejců offroad techniky, Denní svícení, strana 6.
Zaslal: st srpen 30 2006, 16:55 Předmět: jednoduše
Používám vlastní zapojení také se dvěma relé a jednou diodou s tím rozdílem, že jedno relé spíná obrysová a druhé tlumená světla.Po nastartování jde přes diodu ovládací napětí pro obě relé z alternátoru z D+,přičemž relé pro obrysovky je ukostřeno a relé tlumených si bere kostru z dálkových světel(aby nesvítila obě vlákna u H4).
Po nastartování motoru se rozsvítí pouze tlumená a obrysová světla(nelze přepnout na dálková).Pro jízdu v noci je potřeba zapnout světla klasicky.
U vozů Favorit a Felicia je potřeba se naučit vypínat oba! spínače světel anebo upravit zapojení.Zapojení je vyzkoušeno v praxi na několika vozech a pro svoji jednoduchost se dá jednoduše přizpůsobit i např. na japonské vozy(dvojité přepínače světel,ovládání H4 mínusem apod.).
Pro bližší informace mě můžete kontaktovat na pet603@seznam.cz
Přijde mi to všechno nějak komplikované. Zvláštní světla pro denní svícení, nutnost naučit se nějaké další spínání a vypínání něčeho atd. Mám to udělané s jednou TL431, jeden PNP a dvakrát IRF 540. Ty dva fety jsou zapojené jako spínače, ke stávajímu vypínači světel u volantu. Jeden drát od tlaku oleje a plus s mínusem. Po nastartování za cca 20 vteřin sepnou fety a sepnou mi světla stejně, jako kdybych otočil páčkou pod volantem. Při vypnutí klíčku se světla sama vypnou. Přepínání mezi dálkovými a potkávacími řešit nemusím, protože zapojení vlastně simuluje sepnutí stávajícího vypínače světel a tak se to s dálkovými nehádá. Při ztrátě tlaku oleje se taky nic neděje, je to ošetřené jednou diodou, která přivádí signál od rozsvícených světel zpět na vstup od olejového čidla. Celé je to velké asi 4x7 cm.
Ja to delam takto:u peugeotu pouzivam dve relatka a ty spinam tranzistorem z dobijeni.prez den zarizeni funguje normalne,v noci musim rozsvitit otocenim prepinace,protoze by MECHANICKY nesly dat dalkovy svetla.Dale jeste pripojuji tranizistor k tomu spinacimu,ktery mi pri prepnuti na dalkova svetla zhasne potkavaci,protoze ve voze sou pouzity H4.Zarizeni je urceni pro Denni sviceni,ne na jizdu v noci.maj to tak i original novy auta(PEUGEOT 307,Fabia..)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.