Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Automatický zapínač světel auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
anonym






PříspěvekZaslal: so duben 15 2006, 10:55    Předmět: Citovat

Toto povídaní je sice hezké ,ale není to tak jednoduché kam to vůbec napojit.
Jde to dobře u Favorita,Felicie,u auta které má opakovací relátka,ale co třeba
Peugeot 106,306,Renault atd. u kterých světla ovládáš jednou páčkou a mají H4.
Když to dáš paralelně k tlumeným,tak při dálkových ti budou svítit obě vlákna,
před páčku to taky nejde nešli by při stojícím motoru zapnout parkovačky .
Jedině to řešit bandou relátek které zamezí svícení obou vláken.
Návrat nahoru
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4491
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne červen 25 2006, 20:30    Předmět: Citovat

Jak udělat je tady a je to docela jednoduché a levné. Teď jen vykoumat, kam to připojit.
http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt červen 29 2006, 6:38    Předmět: Citovat

To na stránkách http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm je hezké, ale nedej bože, aby ti náhodou bliklo mazání-být večer potmě není to pravé ořechové.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4491
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: čt červen 29 2006, 6:58    Předmět: Citovat

denis15 napsal(a):
To na stránkách http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm je hezké, ale nedej bože, aby ti náhodou bliklo mazání-být večer potmě není to pravé ořechové.

S takovým autem kde bliká mazání bych se bál jet i ve dne. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt červen 29 2006, 7:32    Předmět: Citovat

To já taky ale u vychrochtaného motoru š120 je to běžná praxe, ovšem toto zařízení by mělo být imunní proti případným poruchám. Kdybych vzal extrém-jedu v noci 130 po dálnici, trefím něco na cestě, provalím vanu a zhasnou mi světla-super věc. Je to sice hoooodně extrémní scénář, skoro jako z hororu ale na našich cestách je možné vše. Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan121



Založen: Dec 07, 2005
Příspěvky: 722

PříspěvekZaslal: čt červen 29 2006, 8:12    Předmět: Citovat

Rozumné by bylo opravdu uvažovat nad dvěma částečně nezávislými funkcemi.Funkce zapnutí a funkce vypnutí.Hlavně ta funkce vypnutí,tu bych řešil jak již bylo výše zmíněno podmínkou vypnutí zapalování.A asi by to chtělo samostatné samodržné relé,které by při absenci napětí z klíčku spadlo.Jak je nahodit,toť široké spektrum možností.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
chvalina2



Založen: Jan 27, 2006
Příspěvky: 152
Bydliště: Čáslav

PříspěvekZaslal: po červenec 03 2006, 18:24    Předmět: automatické spínání světel Citovat

pánové udělala jsem jednoduchý obvod s jednou Re Lun, 1transistor, zener.dioda- funguje spolehlivě . je to na systému měření napětí palubní sítě pro zapnutí a vypínají se s vypnutím klíčku- schema na požádání dodám Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: út červenec 04 2006, 16:20    Předmět: Re: automatické spínání světel Citovat

chvalina2 napsal(a):
pánové udělala jsem jednoduchý obvod s jednou Re Lun, 1transistor, zener.dioda- funguje spolehlivě . je to na systému měření napětí palubní sítě pro zapnutí a vypínají se s vypnutím klíčku- schema na požádání dodám Smile


žádám o schéma Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janousek



Založen: Mar 27, 2004
Příspěvky: 935

PříspěvekZaslal: út červenec 04 2006, 18:27    Předmět: Citovat

S možností ztráty tlaku a nebo "chcípnutí" motoru jsem počítal. Místo tranzistoru jsem dal tyristor a je po problému.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HONZA.S
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: ne červenec 09 2006, 11:41    Předmět: světla pro denní svícení Citovat

Mám zapojení pomocí dvou relé a jedné diody, které používám již dva měsice. Princip zde těžko vysvětlit je to moc dlouhé. Funkce je tato, nastartuji auto a po nastartování se mi rozsvítí světla denního svícení což vyhlaška umožnujre. nic jiného nesvítí, koupil jsem dvě u fa. www.prexim-megapex.cz v Praze, Třeboradicích, kus 242, obj.č. 23800.
Jedno má spotřebu 21W. Když rozsvítím jaká koliv vnější světla, obrysovky, tlumené tak tyto světla zhasnou, je to jako u nových Audi A8. Tím se mi nestane , že bych zapoměl rozsvítit. Systém je ten , že kostru pro jedno relé beru ze spínače tlaku motoru kam je par zapojen vodič. Při startu a žhavení u disla nic nesvítí. Schema je umístěné na www.offrosdforum.cz nabídky upravců a prodejců offroad techniky, Denní svícení, strana 6.
Návrat nahoru
pet603
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st srpen 30 2006, 16:55    Předmět: jednoduše Citovat

Používám vlastní zapojení také se dvěma relé a jednou diodou s tím rozdílem, že jedno relé spíná obrysová a druhé tlumená světla.Po nastartování jde přes diodu ovládací napětí pro obě relé z alternátoru z D+,přičemž relé pro obrysovky je ukostřeno a relé tlumených si bere kostru z dálkových světel(aby nesvítila obě vlákna u H4).
Po nastartování motoru se rozsvítí pouze tlumená a obrysová světla(nelze přepnout na dálková).Pro jízdu v noci je potřeba zapnout světla klasicky.
U vozů Favorit a Felicia je potřeba se naučit vypínat oba! spínače světel anebo upravit zapojení.Zapojení je vyzkoušeno v praxi na několika vozech a pro svoji jednoduchost se dá jednoduše přizpůsobit i např. na japonské vozy(dvojité přepínače světel,ovládání H4 mínusem apod.).
Pro bližší informace mě můžete kontaktovat na pet603@seznam.cz
Návrat nahoru
anonym






PříspěvekZaslal: st srpen 30 2006, 18:57    Předmět: Citovat

Přijde mi to všechno nějak komplikované. Zvláštní světla pro denní svícení, nutnost naučit se nějaké další spínání a vypínání něčeho atd. Mám to udělané s jednou TL431, jeden PNP a dvakrát IRF 540. Ty dva fety jsou zapojené jako spínače, ke stávajímu vypínači světel u volantu. Jeden drát od tlaku oleje a plus s mínusem. Po nastartování za cca 20 vteřin sepnou fety a sepnou mi světla stejně, jako kdybych otočil páčkou pod volantem. Při vypnutí klíčku se světla sama vypnou. Přepínání mezi dálkovými a potkávacími řešit nemusím, protože zapojení vlastně simuluje sepnutí stávajícího vypínače světel a tak se to s dálkovými nehádá. Při ztrátě tlaku oleje se taky nic neděje, je to ošetřené jednou diodou, která přivádí signál od rozsvícených světel zpět na vstup od olejového čidla. Celé je to velké asi 4x7 cm.
Návrat nahoru
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4491
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: st srpen 30 2006, 19:13    Předmět: Citovat

To poslední sem byl já, nějak mi to odhlásilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pavels



Založen: Nov 30, 2005
Příspěvky: 150

PříspěvekZaslal: čt srpen 31 2006, 20:25    Předmět: Citovat

Ja to delam takto:u peugeotu pouzivam dve relatka a ty spinam tranzistorem z dobijeni.prez den zarizeni funguje normalne,v noci musim rozsvitit otocenim prepinace,protoze by MECHANICKY nesly dat dalkovy svetla.Dale jeste pripojuji tranizistor k tomu spinacimu,ktery mi pri prepnuti na dalkova svetla zhasne potkavaci,protoze ve voze sou pouzity H4.Zarizeni je urceni pro Denni sviceni,ne na jizdu v noci.maj to tak i original novy auta(PEUGEOT 307,Fabia..)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund