Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Programování základních desek k NB
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
marat



Založen: Aug 06, 2009
Příspěvky: 299

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 20:41    Předmět: Programování základních desek k NB Citovat

Chlapi,
chtěl bych se zeptat na jednu věc.
Dělám servisáka pro firmu, která dělá servis NB pro jednu velkou nadnárodní počítačovou firmu. Servis se dělá stylem výměna celého MB a odeslání do Číny na opravu. Problém je ten, že většina těch MB má hloupý závady typu studeňák u onboard video konektoru, vadný nabíjecí obvod na baterii, vadný snímání otáček ventilátoru atp. Záruční opravy nám jsou volný, ale u pozáruk přicházíme, kvůli vysokým cenám oprav o zákazníky. Když Company pošle koncákovi nabídku na "opravu MB" s účtem na 7tis., tak koncák NB buď zazdí nebo už příště nekoupí dotyčnou značku a my jsme vháji. Myslím, že tyhle věci by se dali opravit na místě za slušnej peníz.

Firma by vrazila nějaký peníze do vybavení, ale větší problém je "reset" základních desek do výchozího stavu. Smazání výrobního čísla a obnovení možnosti nastavení řadiče atp. To dělají v Číně na lince a nevím, zda by se obsah toho dotyčnýho čipu dal stáhnout z nepoužitý desky.

Neřešil to někdo?

Díky moc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 21:01    Předmět: Citovat

Jako servisák nějaké značky se ptáš nás jak to udělat?
Co to je za značku?

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 21:05    Předmět: Citovat

Smile je to DELL
A servisáci DELLu nejsou servisáci ale výměnkáři. Ono to ani jinak nejde a jsem si celkem jist, že v dohledné době žádná změna neproběhne. On se možná človíček pokouší o jinou cestu než oficiální rozdělovník zakázek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 21:24    Předmět: Citovat

Když měním díl za díl a zákazník je obeznámen s tím, že bude vyměněna deska tak SN není třeba přeci řešit.
Se mi nějak nezdá.
A pokud mám notebook na opravu tak tu desku prostě opravím a jde zpátky se svou deskou ne?
Nebo spíše chcete ubrat práce číně a přesunout opravy sem? Nereálné....

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 21:36    Předmět: Citovat

Utility na tieto veci by mali mat prave servisy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 21:55    Předmět: Citovat

Servisaci dellu maji pávě pro výměnu desek soft, který přepíše výrobní číslo tak aby zákazník měl i po výměně MB stejné SN jako původní.
S dellem se to má tak, že zákazníci si volají na hotlajnu, kde technik identifikuje vadný díl, a zajistí jeho zaslání příslušnému servisákovi. Praxe je taková, že servisák je až poslední v řetězu a nemá do toho co kafrat.. Vzhledem k tomu že DEL má servis NBD jinak to ani nejde. Tzn. že servisák který vyjíždí k zákazníkovi je pouze výměnkář, který vymění to co mu hotlajna poslal a nemá žádnou možnost do procesu zasahovat. Ani by neměl mít. Dell za službu výměny dílu platí relativně slušné peníze cca 7200,- jestli si dobře pamatuji. Problém je ten, že většina peněz se rozpustí po cestě v řetězci Banctec, In Game, Kapsch a Radiálka, což je firma zajišťující dovoz a odvoz dílů. Servisu většinou zůstane tak 500,- a za to si musí platit i dopravu. A človíčkovi se to moc nelíbí a přemýšlí kudy do tohoto řetězu vsunout síto, na kterém by zůstala část vejvaru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marat



Založen: Aug 06, 2009
Příspěvky: 299

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 22:08    Předmět: Citovat

Nelíbí se to všem firmám na konci řetězu, protože pokud do toho vidíš, tak jsou kvanta firem, které mají plný IT pozáruk, za který prostě ty peníze co chce Dell nedají a nemůžou je kvůli odpisům vyhodit..! A Dell naně co....se..!
Výsledek je, že Dell přichází ve velkém o zákazníky,reputaci a servis o práci. A tak se hledá způsob, jak si zachránit existenci.

A to nemluvím o retailovým sektoru...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 22:22    Předmět: Citovat

DELL sa po zaruke opravovat oficialnou cestou neoplati. Mame na starosti kopu PC DELL - v zaruke sa vola hotline a po zaruke to opravujem ja. Riesil som len par kusov, drzia sa celkom dobre. Par vadnych diskov, jeden zdroj (elyt) a jedna zakladna doska - odpalena po burke. Dosky sa daju kupit od roznych priekupnikov, spravidla z USA. Tento typ ma service tag v CMOS, davnejsie som urobil program na jeho zmenu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 22:36    Předmět: Citovat

marat napsal(a):
Nelíbí se to všem firmám na konci řetězu, protože pokud do toho vidíš, tak jsou kvanta firem, které mají plný IT pozáruk, za který prostě ty peníze co chce Dell nedají a nemůžou je kvůli odpisům vyhodit..!

Hlavně to nedramatizuj. DELL se orientuje hlavně na státní segment. Korporátní segment se zlomkem obratu státního je nijak nepřesvědčí aby měnili logistiku oprav.
A těch pár soukromých zoufalců co si koupí DELLa mají co chtěli.

marat napsal(a):
A Dell naně co....se..!

Jak říkám hlavně to nedramatizuj, DELLu je opravdu těch pár zoufalců u zadku. Je-li to správný nebo ne, neřeším. Je to prostě velká firma která má nějakou politiku. Tak to prostě chodí, dělají co chtějí a budou to dělat tak dlouho dokud jim to bude fungovat.

marat napsal(a):
Výsledek je, že Dell přichází ve velkém o zákazníky,reputaci a servis o práci. A tak se hledá způsob, jak si zachránit existenci.

Motáš dohromady věci co spolu nesouvisí. Jestli Dell o něco přichází může být tobě vcelku jedno. Stejně tě ve skutečnosti Dell ani neplatí.
Servis o práci nepřichází. Dostaneš co ti přidělí a do procesu řešení servisního zásahu nemáte jako servis co mluvit. Pokud ti práci nepřidělí Banctec tak ji nemáš možnost jak jinak získat. Dell si prostě nepřeje aby servisní organizace provozovala styk se zákazníky a jestli ti na to přijdou tak máš po ptákách. Oni tomu říkají nezávislý servis a mají svým spůsobem pravdu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 22:53    Předmět: Citovat

Možná si právě tím Dell drží onu prestiž funkčnosti. Proč by si měl "nasrat" do hnízda nějakými opravami z kterých by nic neměl a ještě v případě opakované nebo i jiné závady na notebooku by byl probírán jak značkový servis opravil a ono to zas nejede.
Tak to nechá neznačkovému segmentu, a může říct my máme servis NBD a měníme díly za nové....
Edit: kdo dělá servis ví kolik stojí např. nový GPU od Nvidie z již nové série aby se závada neopakovala tak potvrdí, že takový vývar to zas není. A když ti tam sedí Amd, (Nvidia) chipset a vedle toho nvidia GPU tak vyměníš jedno a čekáš kdy umře druhé...

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 23:06    Předmět: Citovat

Domnívám se, že nějak tak to asi bude, mimo jiné.
Drobná výhrada je pouze k obratu "za nové". Ve skutečnosti existují tři kategorie náhradních dílů. První kategorie jsou díly z linky určené pro montáž nových zařízení. Prošly výstupní kontrolou a jsou bezvadně funkční a spolehlivé. Tyto díly se používají na opravu zařízení v USA a ve státním segmentu západní Evropy.
Druhá kategorie jsou díly, které byly opraveny poprvé. (Všechny použité ND se vrací.) Tyto díly se použijí na opravu zařízení druhé kategorie, tzn. korporátní sektor a koncoví zákazníci.
Třetí kategorie dílů jsou díly, které prošly jednou a více opravami. Tyto díly se používají ve východní Evropě bez rozdílu segmentu.
Tzn. že všechny díly v česku jsou refurbised a zhusta se stává, že nový díl nefunguje ne jednou ale dvakrát i třikrát.
A opět se nezdá, že by to Dell nějak zvlášť trápilo a jedinej kdo s tím má problém je právě ten servisák za pětikilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út únor 21 2012, 23:15    Předmět: Citovat

1) Nevracaju sa pamate a zdroje (a mozno este nieco dalsie).
2) Nikdy sa nam nestalo, ze by po nahradny diel bol vadny.
3) So statnou spravou nemame nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st únor 22 2012, 0:05    Předmět: Citovat

1.) Dva roky nazpět jsem vracel i kablik k displeji z tiskárny.
2.) Opět, dva roky nazpět se mi poměrně běžně stávalo, že jsem displeje a některé základní desky do NB měnil i natřikrát. Jo, a nebyl jsem sám. Stávalo se to běžně i servisákům od Kapsche. Jenže oni byli parchanti, technici superkategorie a když si vzal noťas domů, na ofline opravu tak mu to prošlo. Když jsem to udělal já, tak mi volal vzteklej Pravda, že mu kazím statistiky.
3.) Jestli si stěžuješ tak je mi to líto. Jestli se chlubíš, tak ti to přeju.


Naposledy upravil Vogon dne st únor 22 2012, 0:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st únor 22 2012, 0:07    Předmět: Citovat

marat napsal(a):
...která dělá servis NB pro jednu velkou nadnárodní počítačovou firmu. Servis se dělá stylem výměna celého MB a odeslání do Číny na opravu.

Dell a HP poslední roky vyrábějí ve firmě Foxconn, jak známo. Nějací asiati ve výrobě by se našli, ale tahle firma to seká nikoliv v Číně, ale ve středních Čechách, asi 1500 lidí v KH a asi 4000 v Pardubicích. Nedávno jsem se připletl k proslovu mladé manažerky Foxconnu, která hrdě vykládala o tom, že šest perspektivních českých "operátorů výroby" jak se říká montérům na lince pár týdnů zaškolovalo dělňasy v Houstonu.
Takže se mi nezdá, aby v ČR vyráběné compy posílal někdo do Číny na opravu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marat



Založen: Aug 06, 2009
Příspěvky: 299

PříspěvekZaslal: st únor 22 2012, 5:49    Předmět: Citovat

Tady se míchají dva typy zařízení...stanice Dellu jsou úplně jiná kategorie. Ty jsou v servisu vidět jednou za Uherskej rok. NB jsou 90% oprav.
Mimochodem Vogone, pokud ti připadá normální zazdít zákazníka s 600 ks, tak mě teda ne.

A já řeším pozáruky!!! Mě je ukradená politika Dellu u záruk. Ale když se mě za týden zeptá 5 Ajťáků, jestli nevím kde nechat opravit starší NB, který nechtějí vyhodit nebo nemají peníze na nový, tak je mám poslat někam...?
Dellu prostě nikdo v dnešní době nezaplatí pozáruční opravu, která stojí třetinu ceny nového NB. Hlavně u 3 roky starých typů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund