Aneb - jak vznikají fámy
A navíc mi zkuste vysvětlit, jak může člověk, jako je zmíněný Martin Šteker dělat technického školitele Mercedes - Benz...? To už je značka úplně v pr*eli?
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne únor 12 2012, 12:26 Předmět:
"Příliš silná baterie může odpálit počítače" _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: ne únor 12 2012, 13:18 Předmět:
Tak to dělám asi něco špatně když svoji octávku 1,9tdi nastartuji felicií 1,3? Ale funguje to a filda to ani nepocítí. Jo víte co znamená ten znak mercedesu?
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: ne únor 12 2012, 13:37 Předmět:
Jojo, když nenastartujete, tak je nejlepší odtáhnout auto do sevisu, kde vám to ODBORNĚ nastartují. Odtah na podvalníku + nastartování = xxxx Kč?
A o tom to je ... _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31926 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 12 2012, 14:29 Předmět:
Martin Šteker napsal(a):
Příliš silná baterie může odpálit počítače
Pozor dejte také na polaritu baterií a jejich propojení, tedy na plus a mínus. „V první řadě je důležité, aby nedošlo k přepólování pólu, tedy abyste nespojili plus s mínusem z druhého vozidla, protože byste otočili tok proudu. Vozidla samozřejmě nějakou ochranu mají, ale je nutné si uvědomit, že během velmi krátké doby proteče systémem silný proud, a proto může dojít k poškození některých řídících jednotek,“ vysvětluje Martin Šteker.
Ani úspěšný start nemusí znamenat, že jste zvítězili. Škody se mohou objevit až poté, co se zaradujete nad běžícím motorem. Důvodem může být použití neadekvátního a příliš silného zdroje.
„Po nastartování vozidla ze startovacího vozíku protekl silnější proud, než je řídící jednotka schopna přenést. Proto došlo k poškození řídící jednotky, která převádí nízké napětí na vysoké kvůli vstřikovačům, a následně dojde ke zhasnutí motoru. Náklady na opravu mohou dosáhnout až desítek tisíc korun,“ říká Šteker.
Některá auta byste se dokonce vůbec neměli pokoušet pomocí kabelů nastartovat. „Některé automobilky mají zakázáno používání startovacích vozíků,“ uzavírá Martin Šteker.
Před použitím startovacích kabelů nebo vozíku byste tedy měli vědět, zda máte odpovídající kabely, zda nehrozí poškození auta, což jako laici leckdy nemáte u moderních aut ani šanci zjistit. Proto je lepší zaplatit pár tisíc za zásah asistenční služby než desetitisíce za následnou opravu.
To jsou perly... Ten člověk asi nikdy auto přes kabely nestartoval a autoelektrice rozumí asi jako koza náklaďáku. Neznám auto, kde by startérový obvod vedl přímo přes řídicí jednotku nebo ve kterém by ŘJ měnila napětí na vysoké kvůli vstřikovačům a neměla v napájecích obvodech nějakou ochranu nebo dokonce stabilizaci (měniče v některých ŘJ jsou - pro piezoelektrické vstřikovače - to ale není obecně platný případ a majitel takového auta je na to speciálně upozorněn manuálem vozidla). Jediný důvod poškození by mohlo být použití startoavcího zdroje s odlišným napětím - tedy kdyby někdo startovací zdroj s napětím 24-28V určený pro náklaďáky použil pro natočení osobáku s palubním napětím 12-14,5V. Ale to už není chyba auta, ale obsluhy - a proti té není nikdy žádná ochrana 100%ní... A aby došlo k poškození ŘJ v případě opačného připojení druhého akumulátoru - no, ten člověk má opravdu odvážnou fabulaci. Asi se mu nikdy nepodařilo vidět, co udělají dva 12V akumulátory (i když je jeden vybitý) zapojené v sérii do šlusu.
Zákaz startování "přes kabely" u některých značek pak vůbec nemá reálné technické opodstatnění - jde hlavně o "pověst značky" - kdyby bylo někde zaznamenáno a zveřejněno, že vůz té a té značky bylo nutno startovat přes kabely z jiného vozidla (nedej pámbu z nějaké rezaté plečky), mohl by výrobce "utrpět morální újmu na pověsti značky"... Proč si myslíte, že se třeba Rolls-Royce v případě nepohyblivosti vozu zaviněné závadou vůbec nesmí ani odvážet na běžné odtahovce a v takovém případě podle smlouvy s výrobcem musí každý majitel RR volat krytý odtahový kamión??? O startování z vnějšího zdroje ani nemluvě...
Stručně vyjádřeno - pan Martin Šteker by se měl buď snažit o urychlené doplnění si vědomostí, nebo raději opustit oblast motorismu a nadále psát články nanejvejš o pěstování erteplí a tuřínu v podmínkách tržního marasmu v zemědělství. Když to řeknu na plnou hubu, tak je blbej jak troky vydlabaný z angreštový fošny. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
V Ceskem rozhlasu by si meli urgentne objasnit, co vlastne chteji rict. Protoze kdyz tak koukam na tuhle reportaz starou rok http://www.rozhlas.cz/motozurnal/servis/_zprava/826898, tak fakt nevim, zda se smat, nebo plakat...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31926 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 12 2012, 21:11 Předmět:
Čekám kdy mi přijde odpověď, o těch erteplích a tuřínu pro blbce Štekera jsem jim napsal i do diskuse pod článek... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne únor 12 2012, 21:37 Předmět:
Postačovalo by vysvetlenie, ako môže riadiacou jednotkou pretekať nadmerný štartovací prúd. Ale možno sa mýlime, a na silový kábel ku štartéru už najnovšie osadzujú štartovací procesor...
Už by som sa ani nečudoval, keby v ďalšom kole dávali na aku ID čip, komunikujúci s RJ auta, aby ste náhodou nemohli použiť "neznačkový" akumulátor a takto ochudobniť ich značkové servisy. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4213 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne únor 12 2012, 21:45 Předmět:
Je to pouze objednaná mediální masáž. Nejde nic jiného než o to, aby běžného človíčka řádně vyděsili a vnutili mu jejich řešení problému jako to jediné. A ten tam, ten dostal zaplaceno a podle toho kváká. Protože takhle blbej snad ani normálně bejt nemůže..
. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31926 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 12 2012, 21:49 Předmět:
Už jenom proto, že tohle je ochotnej vyplodit a podepsat se pod to má u mne nálepku "IQ tykve" a označení "blbec jak necky z angreštový fošny".
HOWGH! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.