Zdravím Vás, mám tu menší dotaz. Má tu niekto skúsenosti s CAN bus? Potrebujem naprogramovať príjimanie dát z riadiacej jednotky auta, prostredníctvom tejto zbernice. Jednalo by sa napríklad o príjimanie dát o otáčkach motora, tlaku oleja, prípadne údaje z ABS.
Riadiaca jednotka je DTA S80PRO, ale pomôže aj, ak má niekto skúsenosti s inými jednotkami.
Mikroprocesor by som použil AT90CAN128, ale do oka mi padol aj AT89C51CC01UA-RLTUM. Skôr by som ale použil ten prvý, pretože ho majú v GM-ku na sklade.
Ďakujem za odpoveď, alebo hocjaké info ohľadne tejto tématiky.
První a podstatná věc pro řešení je jeslti znáš ID apopřípadě rozložení jednotlivejch ID a co pod nima z tý ECU běhá. Samotnej CAN na tom AVR je poměrne jednoduchej a na naetu je v angličtině poměrně dost publikací jak na to. Ale výhodou pro CAN je mít nějakej loger když už
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1215 Bydliště: Pardubice
Zaslal: so leden 07 2012, 18:45 Předmět:
Na tyto účely byl výbornej obvod typu ELM323 a ELM327. Jednalo se prakticky o převodník mezi CAN,KL,PWM / UART. Po UARTu se poslal do ELM příkaz typu: spoj se s ŘJ, načti ID1,IDx,... a ELM odpovídalo znakama a datama. Prakticky se prostě neřešila komunikace. Ale v současný době s přívalem levných interfaců k PC na bázi ELM327 z číny se nějak samotné IO ELM327 vytratily z trhu.
Samotnou komunikaci po CANu s procesorem podporující tuto sběrnici jsme ještě neřešil, s ELM327 trochu ano.
Ragnol: tie ID mám hľadať v popise danej riadiacej jednotky alebo pripojených čidiel? Pretože sa ku mne dostal manual k riadiacej jednotke, ale žiaden popis ID pripojených periférií som tam nenašiel.
A čo je ten loger?
GeorgeB: pobehal som po mne známych stránkach, ale nikde tieto obvody už k dostaniu bohužiaľ niesu.
Tak ten obvod nieje to pravé pre moju aplikáciu. Musi to fungovať cez ten mikrokontrolér. Teraz musím zistiť ako sa dostať k tým ID jedlotlivých zariadení, a ako od nich budem čítať informácie. Niekde som sa dočítal, že to môže byť troška problém, že si tieto informácie každý výrobca chrání. To je ale podľa mňa nezmysel...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6092 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne leden 08 2012, 16:55 Předmět:
pokrivnik napsal(a):
...Pretože sa ku mne dostal manual k riadiacej jednotke, ale žiaden popis ID pripojených periférií som tam nenašiel.
Není divu, patří k nejžárlivěji střeženým tajemstvím automobilového průmyslu.
Co je celkem public, je adresa centrální ŘJ 07E0 a standardní Mode 01 PIDs.
Tak to je menší problém. Zatiaľ do toho CAN bus moc nevidím, ale ak nebudem mať možnosť načítať otáčky motora je moja práca a úsilie v koši. Ak by vedel niekto ako to rozbehať, budem vdačný.
O tých obvodoch ELM pouvažujem, ale predpokladám že aj tak budem potrebovať ID toho, čo potrebujem prečítať.
Co si vzpominam, resi se to nejakym prevodnikem typu ELM + vyhodnocovaci SW v PC. SW na tohle se povaluje na warezovych a autotuningovych forech spousta. Zkus patrat tim smerem.
GeorgeB: tie obvody elm, na aké aplikácie si to využíval? Je to problém rozbehať? Čo som zatiaľ vysledoval, je k tomu program, cez ktorý sa dá k nemu prostredníctvom sériovej linky dostať. Je to aj potrebné nejak nastavovať? Alebo to len proste pripojím na can a on mi prijíma všetky informácie čo tam bežia a preposiela to cez uart?
CAN běží na 250kbps, na účel logování do PC bez vyšší inteligence "převodníku" to nepůjde.
To co se tam připojí se musí k síti přihlásit a pak dostává pravidelně časové okno, ve kterém musí oznámit že žije , pak se může ostatních ptát a když nic zrovna ze sítě nechce tak předat "busmastering" další stanici. Do toho se ještě zamíchaj značky přerušení, taktování a synchonizace.
U každého typu sítě je definované nějaké nezbytné minimum, které musí zařízení bezpodmínečně zvládat a u canu je toho docela hodně.
Osobně jsem implementaci canu trochu vzdal, takže více neporadím.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.