Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Volks. Golf 1,8 +sústruh z vŕtačky,zlepšováky+iné veci
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út prosinec 08 2015, 11:12    Předmět: Citovat

Podla mna su tam klzne puzdra a zosuchany komutator s uhlikmi. Tak ze smer kos. Ale urcite nafot alebo aspon napis ako si dopadol.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: út prosinec 08 2015, 23:04    Předmět: Citovat

Syn ho vtedy rozobral vyfukal a zlozil.Ja som nebol doma v tu chvilu ,tak preto som sa pytal tu,ci fan niekto rozobral uz a ci sa nieco nepolame pri rozoberani alebo skladani.Je doba plastov a plasty su aj dobre ,aj na ...!.Teraz neviem kedy to rozoberie,ja mam vela pravnych veci este riesit,tak nic viac neviem zatial.Dnes som cely vecer drotoval podrazky na vysokych zimnych teplych kanadach.Chudobny clovek nemoze ich za to zahodit!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá prosinec 11 2015, 11:25    Předmět: Citovat

POZOR ,skor naez sa pustite do tejto opravy ako ja tu prezentujem ,POZORNE si PRECITAJTE postup,zvažte dokladne na čo mate,sustruzit komutator mozete az po ziskani zakl.zrucnosti,aby ste neprisli o ventilaror v hodnote niekolko tisic ČK,alebo okolo 100€!!!!
Pozor aj na toto pri konecnej faze:opraveny motorcek este pred konecnym zaklepanim(zaistenim) predneho dielu ho opatrne vyskusaje tak aby sa vam nerozpadol,hlavne ak ste mali vonku magnety, ci sa toci na obidve strany.Z vrtulov ho skusajte uz len ,ked je zlozeny tak, ze sa uz ide montovat do auta!!!Vytrhlo by vam ho z ruky.


Syn vybral ten ventilator , dam navod ako vybrat vonka motor z plastou podla mna. Trochu som čumel co ho drzi a ako von.Obr.popisem ako ich dam sem,určite niekomu s tym pomozem.
obr.7896 1= zatlacit tu gumenu zapadku plochym srobuvakom tým smerom asi 3-4mm a potom tu gumennu zapadku este 2= smerom dole (akoze vonka len kusok povytlacit aby zapadka ostala stlacena)Takto vsetky zapadky dookola odistit asi 5x a vytiahnut motor vonka ale ,az bude uvolnený aj konektor!!!!Ako odistit konektor bude dalej napisane.
Na odistenie el.konektora som si z tvrdeho drotu priemer 3mm vyrobil dva ploché šrobuvaky rozklepanim na plocho a zarovnal na bruske.Siroké mozu byt max.4mm!Hrubé na konci asi 1mm.Tieto sa zatlacia pokial idu na doraz a potom sa dalsim hociakym srobuvakom vytlaci konektor este vonka smerom dole samoze.Srobuvakmi to treba robit opatrne!!! Na dalsi obr.je to vidiet.
--------------------------
obr.7898 3-ka su tie dva droty zplostene na bokoch a 4-ka je ten srobuvak co sa vytlaca konektor vonka, ked uz su tie dva ploche droty zatlacene dole a odtlacia zapadky co drzia ten konektor.
------------------------------------------------------------
Toto viacerych zaujima ,ze ako bezpecne oddelit predny diel motora.
Robit to musia dvaja,prva podmienka.Druha ,ze sa musi spodny plochy a hrubší cekač na konci asi3-4 mm upnut silno do sveraka!druhym uzsim sekacom sa z vrchu to roztiahnute natlacit co najlepsie spat.Moze sa to aj odseknut,zaistenie som vymyslel ine!Jeden drzi len motorcek a druhy kladivom a uzsim sekacom opatrne seka!Takze ,z oboch stran treba ten zasek stlacit (odstranit)a potom mensim pacenim plechove drzaky neakym tenkym sekacom ,šrobuvakom lachko vydvihnut.Potom vyrovnat na vrchu sveraku do roviny.Opracovat vsetky funkcne plochy aby diely do seba lachko,zapadli!!! Ako som pisal,ked je motorcek odskusany ci je dobre poskladany,tzn.magnety maju polaritu ako predtym,sa mui predny diet pevne zaistit!Najprv pozdlzny rez pilkov roztiahnut tensim sekacom do stran a az potom sirsim sekacom do stran! Moze sa aj kladivom na KONIEC opatrne roz-klepat!!! Ked by nebola dostatocna axialna vola,ze ste to dokrivili,treba to povyrovnavat a moze sa zadny diel nadvihnut,predny vyrovnat a nadvihnut.



DSCN7896.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7896.jpg
 Velikost:  215.17 kB
 Staženo:  1426 krát


DSCN7898.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7898.jpg
 Velikost:  192 kB
 Staženo:  1366 krát


DSCN7899.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7899.jpg
 Velikost:  196.3 kB
 Staženo:  1326 krát


DSCN7918.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7918.jpg
 Velikost:  257.88 kB
 Staženo:  1164 krát



Naposledy upravil tiktak1953 dne čt prosinec 24 2015, 16:16, celkově upraveno 6 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá prosinec 11 2015, 15:04    Předmět: Citovat

Ako stiahnut plastovu vrtulu z motora ventilatora kurenia?Tu su obr.ako som to vyriesil.Da sa stiahnut doma dvomi sposobmi,ja som to robil s pripravkom ktory som si vyrobil pred chvilov.Takto to islo bez probl.Nic sa neposkodilo!Aj druhy je podla mna bezpecny ktorym by som to bol robil.Teraz nasleduje cely motor rozobrat,vycistit loziska v benzine a namazat,komutataor ocistit, a zarovnat na sustruhu,skontrolovat uhliky.
obr.7907 TU POZOR,pred pustenim vrtačy s ventilatorom drzte jednov rukov stator motorceka,druhov rukov držte stlaceny snirgľový paier uz na konci osky a niekto druhy nech pusta a vypina vrtacku.Staci pustit vrtacku tak asi 4x po 15 sekundach nie dlkšie,lebo zacne palit prsty od trenie papiera o osku.Ktzo si to netrufa,nech ten hrdzavy koniec šmirgluje v rukach!!!!BEZ PEVNEHO DRZANIA STATORA MOTRORA a konca osky ventilatora tym šmirglovym papierom vrtacku na male otačky nepustajte,lebo je vrtula tažká,spinava,nevyvazena aby vam to nevyhodilo z vrtacky,neohlo osku ,je to upnute len kusok vo vrtačke.Rukov to mozete tiet ošmirglovat,bude to ale dlho trvat!!!vo vrtacke som vysmirgloval koniec osky lebo bol velmi hzdzavy a mohlo to prasknut plast.Aj som tu cast trochu par tisicin ztensil!Jeden ovladal vrtacku čo kevy a ja som drzal stator motora a smirgel na oske.
obr.7908 je ako som tu vrtulu nad sverakom vyrazal s pripravkom ktory bude na dalsom obr.Robili sme to dvaj,samemu by sa to tazko dalo.
na obr. 7912 je ten pripravok ktory som robil asi hodinu.
Dolezite je ,aby nebol siroky.ak bude zaujem,poslem alebo dam obr.toho pripravku z blizka.
Pridavam este obrazok toho plochaca na zrazenie vrtuli.Nie kazdy to dobre pochopil.Plochačom sa ta vrtula zraza dole,NEPACI sa s nou.



DSCN7907.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7907.jpg
 Velikost:  177.91 kB
 Staženo:  960 krát


DSCN7908.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7908.jpg
 Velikost:  178.01 kB
 Staženo:  936 krát


DSCN7912.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7912.jpg
 Velikost:  194.38 kB
 Staženo:  1747 krát



Naposledy upravil tiktak1953 dne so prosinec 19 2015, 13:23, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá prosinec 11 2015, 23:24    Předmět: Citovat

Este pred vecerov som komplet motor rozobral ,treba vediet spat odhnut tie zaseky a zajtra osustruzim komutátok na tom mojom sústruhu z vŕtačky.Cim namazat tie puzdra vazelinov.dik.
Sem sa este zmesti ten obrazok plochaca,ktory sa opiera pri zrazani o vrtulu!



Snímek 143.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Snímek 143.jpg
 Velikost:  157.17 kB
 Staženo:  2072 krát



Naposledy upravil tiktak1953 dne so prosinec 19 2015, 13:33, celkově upraveno 4 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3742
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 8:21    Předmět: Citovat

Jak se dá přesně soustružit na takovémto soustruhu? Nebude příliš velká házivost na tom komutátoru?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 9:34    Předmět: Citovat

Preco by tam mala byt velka zadzavost,vsetko sa da velmi presne vycentrovat,pokial vrtacka nieje uz vydrata!Chce to len niekolko -krat ten material co sustruzis upnut poriadne a skontrolovat.
Uz som niekomu odpovedal,tu je viacej obrazkov pre lepčie pochopenie.
Bacha ,ani sikovnemu majstrovi sa to nemusi podarit co robim ja!Musite do predu pocitat ,ze ten FAN mozete aj vyhodit!!!!!!Ja s takym nemozem pocitat lebo prachy na new nemam a musi sa to podarit!
Cim to mam namazat keby niekto napisal?!?!Mam aj uhlikovu vazalinu ,ta sa
na co pouziva,som z ineho fachu tak to neviem!
Puzdra som precistil handričkov,taktiez osku kde sa tocia puzdra handričkov ,NIE jemnym smiglom.
--------------------------
č2 je zaistovacia matica.
---------------------
Sustruhom som zarovnal plochu na komutatore pod uhlikmi aj rozšíril na obydve strany ako vidiet na obr!
Len na koniec sa moze po sústr.noži jemnym smigľom zahladit.Vyskriabat drazky opatrne na koniec.Uliky nie su rovne,tie sa zaderu zase do roviny pomali.Pozor pri sustruzeni,nôž sa musi silno drzat v ruky ,noz sa musi opierat v spodnej casti priemeru komutatora.Nesmiete sa opriet inac,vyšie,zaprel by ,vytrhlo by material.
POZOR velmi tazko je ten MOTOR rozdelit ,ROZOBRAT!Musi sa zlozit v tej poloho ako bol.Nie pootocit o niekolko stupnov ,lebo je tam taka moznost a motor asi potom NEPOJDE!ZVAZTE ci ho rozdelite a nezdeformujete konštrukciu.Viem v tom dat navod ako presne a cim ho rozdelit.len zase nestiham.Mne sa to podarilo vyborne,treba mat na to aj prislusnu vybavu na upravu napr.sekacov,cim z podlozit zo spodu.Musim utekat jednej tete dat TV ,lebo sa jej pokazil a ona na altzajna ,takto pri TV maju s nou pokoj!Este neake CRT mam ,aspon sa ich zbavim.Aj sa rozprava s TV.Je to strasna choroba!
----------------------------------------
Po vycisteni drazok komutatora by bolo potrebne este rucne jemnym smirglom HRANY ZAHLADIT.aby sa uhliky hned od ostrych hran neposkodili! Ak som na nieco dolezite zabudol ,kludne napiste.
Ta vazelina co som tu niekde pisal neni Uhlikova ale Grafitova ,co neviem na co je,len viem ze je dobra na nieco.
------------------------------
obr.7931 dlzkov toho srobu co drzi ten podperny konik kde sa opiera sustr.noz si nastavujem vysku ako potrebujem.Ten podperny konik sa da
urobit aj inác.
------------------------------------------
VELMI DOLEZITA VEC :miesto sustruznickeho noza mozete mnohe predmety opracuvat aj nepokrcenym smirglovym papierom,ktory polozite na rovny tvrdy plech ,siroky podla potreby na oboch stranach rovno odstrihnuty a dlhy min 10cm,napr aj pilnik,atd .Tu pri zarovnavani komutatora by to nedopadlo dobre.Ale mnohych dalsich veciach by ste si velmi pomohli.Najprv hrubym papieram a na koniec zahladit jemnym smirkovym papierom.Robte pri tom pohyhy do predu a do zadu!!!Aj do stran sa moze.Nepouzivajte taky papier z ktoreho sa sypu dole zrnka!!!Po sustruzeni mozete aj komutator takto jemne zahladit jemnym papierom aby drsny povrch nezodral rychlo uhliky!Ked je papier zodraty,obrusovat treba na dalsom kusku papiera,nie na zodratom mieste.Takto si vyrobite,pomozete s mnohymi vecami,budu ako origoš!



DSCN7931.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7931.jpg
 Velikost:  123.4 kB
 Staženo:  1076 krát


DSCN7935.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7935.jpg
 Velikost:  166.77 kB
 Staženo:  987 krát


DSCN7939.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7939.jpg
 Velikost:  191.79 kB
 Staženo:  1103 krát



Naposledy upravil tiktak1953 dne po prosinec 21 2015, 19:48, celkově upraveno 10 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12063
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 12:07    Předmět: Citovat

taky jsem to takto podobně dělal . . . jednalo se o několik rotorů pro ruční vrtačky.
Je dobré použít podepření "koníkem" s hrotem, nebo "lunetami" s kuličkovými ložisky.
nemůže se ti potom stát, že bys ohnul osičku . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 12:58    Předmět: Citovat

Hrot oproti vrtacke nemozes pouzit ,nakolko oska je na konci rovna bez diery,zapichu ci ako sa to vola.Pri strednych otackach to ta oska zvlada!Pri sustruzeni netreba davat vysoke otacky.Ako som pisal je dolezite uhol noza,podoprete ,maly pritlak a silno drzat v rukach .Noz taky min siroky ako je na obrazku.Ked sa sustruzi material bez drazok ako su na komutatore je to ina kava:Toto je tazsie trochu.Robil som to na vrtacke EV513 ,male otečky!
Cim namazat tie puzdra,poradi niekto?.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12063
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 13:24    Předmět: Citovat

tiktak1953 napsal(a):
Hrot oproti vrtacke nemozes pouzit ,nakolko oska je na konci rovna bez diery,zapichu ci ako sa to vola.

proto jsem napsal alternativu s těmi "lunetami" s ložisky . . .
jinak, tomu nástroji pro dělání té "dírky" v prostředku osičky se říká "navrtávák" a je na všech dlouhých osičkách dělaných ručně na soustruhu . . .
ty dnešní jsou obvykle jen válcované a ty dírku nemají . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 13:43    Předmět: Citovat

Keby to bolo nutne ,bol by som aj ja neake lozizko provizorne upevnil oproti vrtacke.Tu to nebolo treba.
Teraz som sa dopocul ,ze to puzrdo fanu treba mazat Grafitovym sprejom !!Ze tam sa nemoze pouzit vodive mazivo!! Eletrikari ,ako to je?
!CO JE NA TOM pRAVDY?
Zatial to nenamazem nicim a nezlozim!
-----------------------------------
Tu su dalsie dolezite obr.
obr.7947 tento predny diel motora musi byt rovny,musi sadnut na vonkajsi obal tam kde presne bol ,nie na druhe miesto kde by posoval tiez,ale by motor nemusel ist!!!Postavenie cievok rotora voci magnetom by bol iny!!!Vsetky chrasty po sekani, paceni sa musia odstranit.Vsetko musi byt rovne ,ciste bez kovovych zbytkov.Ani na magnete sa nesmie nachadzat kovovy šrot.Co sa da zaklepat spat,obrusit a na koniec drotenov kefov
vykefovat,zbavit drobnych casti.
---------------------------------
obr.7945.na nakrese vidiet ,ze to budem zaistovat inac ako to bolo pre to,ze ten zasek do bokov sa uz neda pouzit na zaistenie!Pilu platok som ztensil a s takou užšou pilkov som urobil pozdlzny a krizy rez do dostatocnej hlbky.To sa potom roznituje do stran.Nemusi sa ani vsetko zanitovat ,mozno staci iba polku ,podla toho ako to bude drzať, ked polku rozkepete.Na buduce sa to moze laksie rozobetaz.Roznitovat to nieje problem,co keby nahodov to bol treba este raz rozobrat.Da so to zaistit aj inač,len to radsej nepisem.
-----------------------------------------
Magnety treba po dokladnom osmirglovani ,vykefovani poskodenych miest vybrat,dobre oznacit ich polohu,tzn.presne kde boli na obvode ako hlboko od vonku,aj ktory magnet kde bol,ktorov strahov hore!!!Potom vycistit od struzlin a vlozit spat.Lachko sa vyberu opatrne nadvihnut pruzinu na kraji atd.POZOR, magnety sa TAZKO ale skladaju ,ta druha pruzina ocelova!!!!!TReba tie kovove stružliny ,kto by tie magnety nedokazal dat do kopy z magnetov radsej sa pokusit odstranit niečim ako hustejsia žuvacka,plastelina!!!!Ja teraz hladam sposob ako tu druhu pruzinu zatlacit a nezlomit magnety!!!!!Takze s tymto treba pocitat ,ze to bude problem ked sa vyberu!!!!!O magnety sa nesmie nic pri vkladani magnetov opriet,praskli by!!!!!Ak niekto ma dobry napad robil to nech ho da.Jednu pruzinu som okolo upevnil izolacnov paskov,druhu ako tam dostat teraz budem riesit!
Motor este pred zanitovanim do kopy provizorne stiahnut a vyskusat ci sa toci spravnym smerom ak ste mali magnety vonku.Pozriet aj na axialnu volu pred zanitovanim.aj ci dosadal predny diel na stator ako ma na doraz!Ak nie, este odstrante to co drží a nepusti,lebo to uz potm nemusi sadnut a celu pracu mate v hajzli. Po uplnom zanitovani bude /može byt/axialna vola este mensia,to sa da ale aj potom este trochu upravit.
-----------------------------------
Davajte si bacha pri tomto na vsetko,robte vsetko poriadne,za tie prachy co stoji novy fan ,sa vyplati to nesfackat!



DSCN7947.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7947.jpg
 Velikost:  242.26 kB
 Staženo:  870 krát


DSCN7945.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7945.jpg
 Velikost:  154.06 kB
 Staženo:  1546 krát


DSCN7944.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7944.jpg
 Velikost:  183.77 kB
 Staženo:  750 krát



Naposledy upravil tiktak1953 dne ne prosinec 13 2015, 10:32, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 18:57    Předmět: Citovat

Asi takto to dopadne ,co som teraz nasiel ,ked som hladal cim tie puzdra mazat.Viaxceri pisali ,ze im horia poistky,dlho to nevydrzi.Ano ,ked je tam bordel od uhlikov,z loziskov sa sajrajt nema ako odstranit,komutator zasraty,atd.
Tu je co jeden na neakom fore napisal:
Byl jsem nucen také ventilátor namazat. Rozdělal jsem to v slunečný únorový den na parkovišti před domem úplně v pohodě podle knihy "Jak na to". Vysypala se na mě hromádka suchého listí a tak jsem ještě vyklepal listí i z kabinového filtru. K promazání jsem použil FAB Mazadlo Plus protože nic jiného po ruce nebylo. Snad to chvíli vydrží a na příště koupím nějakou vazelínu ve spreji... ...

Tak po měsíci ventilátor sice nijak nehlučí a řekl bych že i jeho výkon je uplně v pořádku. Jen bohužel začaly také hořet pojistky. Takže jsem ložiska vyčistil WDčkem a pak nastříkal vazelínu ve spreji. Uvidím jak to dlouho vydrží. Pokud mi budou pojistky praskat dál, vrazím tam místo 25A 30ampérovku a uvidí se.
-----------------------------------------
Riesit tento problem s tymi 30A poistkami ,tak moze akurat zapalit auto casom,alebo sa mylim.
---------------------------------
Na obr.7920 červenov ciarov znaci ,ze v tejto sirke (ako je široky plech predneho dielu)som odstranil hruby plast okolo statora,ktory zavadzal pri rozoberani ako aj pri montazi predneho dielu .Ide to rezat pilkov na zelezo a dokoncit lamacím nožíkom na oboch stranach!
Zelenov sipkov znaci ,ze je to do vysky spodku plechu predneho dielu.bez tejto upravy je to ovela tazsie skladat.



DSCN7920.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7920.jpg
 Velikost:  217.79 kB
 Staženo:  1548 krát



Naposledy upravil tiktak1953 dne po prosinec 21 2015, 19:28, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2015, 12:11    Předmět: Citovat

Našiel som sposob ,ako tie pružiny magnetov lachho aj zlozit.Vlozit magnety treba az ,ked uz sa bude dat predny diel motorceka lachko nasadit na stredny valcovy diel motora.Jednu pruzinu si uchytite izolacnov paskov podla obrazku s tym ,ze uz budu magnety na svojom mieste presne ako boli na vysku aj po obvode presne kde boli,nie hocikde ich tam vlozit,t( je potrebne ako som uz na zač.pisal presne oznacit) aj dodrzane polarity z vrchu!Moje magnety boli od vrchu (najvysieho miesta)podla obr.13,5mm.Este dodam ,ze moja oska vycnievala od vrtuli asi 12,5mm.
Treba vlozit opatrne motorcek pri vkladani pruzin do sveraka,inac to nepojde samemu.
Tu druhu plochu perovu pruzinu som pred vlozenim upravil .Jej predne rohy som zrazil na bruske obrusenim aby sa laksie zasuvali.Vo vyrobe ich asi stlacia a nasadia ,co doma nieje mozne urobit!
Potom som nasadil kusok (asi 5mm)pravej strany pruziny o pravy magnet a zatlacit druhu stranu priziny! Skontroloval presne polohy magnetav,upravit a plastovym kolikom druhu pruzinu stlacil do stredu
magnetov.
B= zrezane hrany A vlozit kusok pravu stranu pruziny C stlacit srobuvakom druhu stranu. H =stlacit dole pruzinu opatrne
Po magnetoch sa nesmie klepat ,posuvat ich kovovym predmetom!



DSCN7959.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7959.jpg
 Velikost:  153.59 kB
 Staženo:  1692 krát


DSCN7965.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7965.jpg
 Velikost:  155.98 kB
 Staženo:  1281 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2015, 14:01    Předmět: Citovat

Rotor motorceka ked som ho pozeral ako bol pred GO ,mal axialnu volu 0,8mm,co sa mi zda vela!Teraz mam este trochu cas ,tak ma napadlo vyrobit vymedzovaciu podlozku z pertinaxu.Ta podlozka sa musi dat iba sem,ak by niekto to tiez robil!!!Spravne sa musi dat aj ta druha ako je na obr.Po vymedzeni a stiahnuti vo sveraku (aj po zanitovani) bude mat 0,4mm.Mala by stacit ta vola, ze?!Mozete mi na to dat svoj odborny posudok?dik.
-------------------------
Na stole kde sa polozi motorcek uz nesmu byt vseliak zelezne smeti,prilepili by sa na magnet ,na to bacha od kedy su magnety v nutri!
------------------------
Dobre si to zratajte tu hrubku podlozky,ci vam sedia spolu dobre tie diely,mali ste to stiahnute pri pocitani,aby aj po zanitovani bola ta vola.Neaka stotina by sa mala dať aj potom urobit natiahnutim ..... rovnomerne z oboch stran,nie len z jednej.
--------------------------------
Po vlozeni kompletneho motorceka do plastoveho krytu kurenia ,este pred jeho zabudovanim na miesto v aute,skontrolujte este raz,ci ma rotor motora volu,ci lachko ide.
Motorcek puzdra navazelinované sprayom zn. BERNER NSF H2.Hadam vazelina dlho vydží?!
Motor šlape krase ako hodinky!!! Rano ide Fabia prec.preto som surne potreboval poradit s čím to namazat!
Na obr.7985 vidiet zanitovany predny diel aj ako ide motorček.Treba to poriadne rozklepat,najprv je treba uzkym a asi 5mm sirokym sekačom na dva,tri krat pozdlzný rez po pilke roztiahnut,az potom zasekat siršim sekačom,kladivom do konca!!!Ta vrtula je tazka,spinov sa rozvazi viac ako bola ,bude to riadne s tym ventilatorom chviet.
Axialna vola sa da urobit aj nadvihnutim zadneho dielu motorčeka.
Nema niekto taketo zle motorceky pre mna za palenku,ine nieco a postovne?Alebo az budete mat zo slovenska iba.
-------------------------------------------------
Pozor,po vlozeni motorceka na tie gumene zapadky ,ktorymi sa odistuje motorcek pri vyberani lebo sa musia povytiahnut napr.malym plochym srobuvakom poriadne vonka ako boli!!!!Same mi pri zasunuti motora do plastoveho drzaku na doraz nevyskocili a motor by vyletel von!!!! Je to vidiet na obr.7896 tie gumene zapadky.Takze sa s nimi treba šrobuvakom pohrat,poriadne zatlacit do vnutra motor, az poriadne vyskocia!!! Konektor motorceka musi tiez riadne zapadnut (musi cvaknut/pri vkladani motorceka ,aby ste nemali potom v aute s tym problem,ze neviete kabel nasunut!!!Je to malickost,ale velmi dolezita vec ako vsetky co som sa zmienil.Je radost ,ked clovek nema na novy ,vidi ze ventilotor krasne ide na vsetych 4.polohach!Rad budem ,az mi niekto posle takyto do Fabii vyhodeny FAN za .............



DSCN7970.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7970.jpg
 Velikost:  135.01 kB
 Staženo:  1043 krát


DSCN7972.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7972.jpg
 Velikost:  141.56 kB
 Staženo:  843 krát


DSCN7985.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSCN7985.jpg
 Velikost:  210.36 kB
 Staženo:  1977 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
crestik



Založen: Nov 13, 2010
Příspěvky: 73
Bydliště: Ostravsko

PříspěvekZaslal: po prosinec 14 2015, 23:28    Předmět: Citovat

já bych si jen dovolil pár postřehů, jelikož se denně pohybuju kolem linek, kde se tyhle ventilátory sestavujou:
vazelína tam určitě nepříjde grafitová (nekamarádí se s tím rádoby bronzovým kluzným ložiskem), v originálu je tam Klüber (číslo nevím). Pokud sis neoznačil polohu vrtule vůči rotoru, "odejdou" ti dost rychle ložiska (anebo tě taky přežijou:-) ) jelikož, jestli dobře vidím, je tam použitý rotor, co se nevyvažuje, ale vyvažuje se až celek motor+oběžné kolo.
Z duvodu, že víka s ložisky byly ve výrobě nějak složeny a "sedly" si, doporučuju po znovu-smontování roztočit motor a v ruce mu dát pár ran paličkou do kovového těla kolmo k ose.

Né všechno je zrovna šťastně řešeno, ale vinit z toho jen konstruktéry je taky dost unáhlený závěr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Další
Strana 19 z 26

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund