Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 24 2015, 3:52 Předmět:
Záleží na motoru co v tý šáde je.
Pokud je to ještě opravdu stará škodule s litinovou hlavou, volil bych starší G-11 (modrozelenou). Líp totiž chrání díly vyrobený z mosazi a ze železnejch kovů - litiny.
V případě, že to je jedna z těch modernějších co měly hliníkovou hlavu, bych ale šel jednoznačně do modernější G-12 nebo G-13 (růžovočervená), i když ani tam by modrozelená G-11 neměla dělat neplechu - sériově ji dostávaly už favority.
Největší rozdíl u těch kapalin je jejich celková životnost - modrozelená cca 3 roky, růžová až 5 let, i když vzhledem k stáří motoru šáde i tu růžovou bych radši měnil dřív.
Předpoklad pro co nejvyšší životnost daný náplně je před nalitím nový JINÝHO TYPU NEŽ TAM BYL DOPOSUD vypláchnout celej chladicí systém aspoň převařenou vodou, když už ne destilkou - i když v servisech na to serou, každej kdo jen trochu chápe elektrochemii a chemii na rozhraní kov-vodnej roztok čehokoliv ten výplach udělá. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: út listopad 24 2015, 8:26 Předmět:
Je to liatinova hlava ,takze som uz rozhodnuty ,dam tu G11 podla teba!Autom chodim iba do hory max10km a parkrat do roka.A zmrzku potrebujem aby stara 120-ka mohla byt vonku a Fabia ci VW Golf v garazi.Viete co je na obale napisane?Ze G11 je určena do chladičov motorov vyrobenych z lachkych zliatin!!!To je predsa blbost!!!Malo byt napisane skôr:urcena do hlav motorov z lachkych zliatin.Chladic z liatiny existuje? Nechajme to tak!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 24 2015, 12:56 Předmět:
Spíš je to jen blbá formulace, která neměla nic říkat o materiálu chladiče, ale jen o materiálu motoru a hlavy - asi tam mělo bejt napsaný "určeno pro chladicí systémy motorů vyrobenejch z lehkejch slitin" = motory jsou z hnilíku a podobně, chladicí systém může bejt bárs z gumy nebo igelitu.
Ergo 5kilový kladivo - vždycky se jedná o to, z jakýho materiálu jsou HORKÝ díly = ty části, který je potřeba ochlazovat, ne z čeho je učuněnej vlastní chladič ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út listopad 24 2015, 14:25 Předmět:
Škoda 1000MB, Škoda 100/110 a Škoda 105/120/130 používá chladící kapalinu normy VW TL 774 B - Fridex Spolana / Fridex Stabil (nažloutlá kapalina)
Favorit už potřeboval VW TL 774 C - G11 - modrozelená kapalina, předchozí kapalina normy B by mu vyžrala hlavu. Felicie už používá VW TL 774 D - G12 - růžová kapalina.
Mísitelnost kapalin:
S tou G11 nebude problém. Rok sem měl 105ku a tuhle kapalinu sem tam dal. No problémo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 24 2015, 15:15 Předmět:
Naku, u těch 105/120/125/130 je právě problém u těch posledních dvou "kubatur" - pokud to byly právě ty s "favoriťáckým" motorem (poslední výrobní série, hodně se i montovaly v Kvasinách do Rapidů), pak měly hnilíkovou hlavu a i pro ně je nutný nalejt ne TL774B (nažloutlej Fridex Stabil), ale právě už to "céčko" = modrozelenou kapalinu specifikace TL774C = G11 = JAKO DO FAVORITA. Protože ale obecně "šáde" měla v chladicím systému víc součástek z železnejch kovů, je při volbě jestli G11 nebo G12 (případně vyšší) vhodnější zase ta G11 ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 03 2015, 16:26 Předmět:
Jáno, to není žádná novinka - do kastle Š110R neboli "kupátka" se podobný motorový monstra montovaly už v 70. letech, kdy se s takovýma "hovaďárnama" jezdily v Anglii "Stock Car Races" neboli závody "aut z výlohy". Podmínkou bylo zachovat venkovní tvar karosérie původního sériovýho kusu, povolený bylo snížit střechu i podvozek, montáž závodních tlumičů pérování i zesílenejch náprav, zvětšení rozchodu (ale ROZVOR musel zůstat stejnej!!!) plus rozšíření blatníků, výměna zasklení za plexisklo s výjimkou čelního okna, samozřejmě byly povolený slicky (závodní pneu bez vzorku) a spoilery včetně přítlačnýho křídla - prostě takový poangličtěný DTM s ještě volnějšíma předpisama. Motory totiž pro tyhle "Stock Cars" byly libovolný a jestli si dobře vzpomínám, tak byly omezený jen tím, že nesměly používat nitrometan ve směsi jako americký dragstery. Jezdilo se s tím na okruzích, kterejch je po starý matičce Anglii několik a jestli si to dobře pamatuju, tak někdy těsně před rokem 1980 tuhle sérii vyhrál nějakej Belgičan, kterej do kastle "erka" koupenýho v normálním obchodě s autama namontoval doprostřed právě americkou V8 Chevrolet s obsahem 8,5 litru, tenkrát ještě bez přeplňování a jen s mechanickým vstřikováním a lítal s tímhle na řvavě jasně žluto nastříkaným monstrem s oooobrovským nápisem ŠKODA nad čelním sklem po okruzích jak namydlenej čert ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: pá prosinec 04 2015, 11:57 Předmět:
ok1hga paradne prerábky aj obrazky!!!Chcel by som tieto prerabky vidiet na dialnici ako by predbiehali ........,aj ked to nie je dovolene!
Spytam sa toto,da sa na Fabii bez problemov rozobrat ventilator kurenia.Dcere uz huci na Fabii a syn ho vraj len dnes ked som nebol doma iba vyfukal.Dik.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 04 2015, 20:33 Předmět:
Někdo na skodahome fóru se k němu údajně prorval od nohou spolujezdce, ale jinak standartně musí komplet celá palubka dolů = práce na celej den ... Za takovej přístup bych soudruha konštruktéra nakopal do (_!_) zepředu - nedá se k němu vlézt ani zezadu (tam jsou přihrádky před spolujezdcem), ani zhora (tam je airbag spolujezdce), ani od motoru (tam je plech přepážky) - a zdola je pouzdro kabinovýho pylovýho filtru ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 04 2015, 21:48 Předmět:
Jo, je to stejná "konstrukční škola" neboli stejnej bordel spočívající v de.bilním přístupu konstruktéra k opravitelnosti... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: so prosinec 05 2015, 10:47 Předmět:
Pani vcera mi syn povedal ,ze ten vetrak vybral za 5minut zo strany spolujzdca.Ja som nebol doma a on sa ho bal rozobrat aby vycistil loziska a namazal.Tento syn je od 5 rokov na kombajne E516-ke a zo susedom od vtedy za 10 rokov na kombajne aj som nou sme toho porobili vela.Takze ide o to ci sa ten vetrak da rozobrat a nepolame sa ten plast v com to je.Ja som nevidel ten vetrak ci by to islo bez probl.rozobrat,polamat ho a potom kupit novy ......!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.