Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Volks. Golf 1,8 +sústruh z vŕtačky,zlepšováky+iné veci
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
michalku



Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 26
Bydliště: Nitra

PříspěvekZaslal: st červen 25 2014, 23:31    Předmět: Citovat

Tak teda k tomu membránovému karburátora. Je to z mot. píly Homelite.
Po rozobratí jednotlivých častí karburátora, vyčistení všetkého možného, som na pílu nakoniec predsa len naštartoval. Ale netešil som sa dlho. Píla išla fajn, došteloval som otáčky. Na internete som vyčítal že jedna skrutka je pre voľnobežné otáčky a druhá pre vysoké, ale obe skrutky sa nastavujú na doraz a potom potočiť asi 1,5 otáčky späť. Tak som začal píliť. Asi po minúte však motor zdochol a nešiel naštartovať. Tak som znova rozobral, karburátor, skúmal funkcie jednotlivých častí, ale všetko sa javilo OK. Tak som ho poskladal, v pohode naštartoval a začal píliť. Ale asi po minúte znova ticho a a nedalo sa naštartovať. Tak sa to opakovalo hádam 5 krát. No to nakoniec som na to prišiel. Všimol som si, že keď som otváral zátku na benzínovej nádržke, tak z nej vždy poriadne odfúklo, teda bol tam značný pretlak. Na nádržke som našiel odvzdušňovací element, čo je taká zalisovaná zátka na boku nádržky z nejakého žltého pórovitého, asi spekaného kovu. Skúšal som ju tlakom vzduchu prefukovať, ale nejde to. Je zrejme vo vnútri zanesená a zalepená od nečistôt a zaschnutého oleja. Skúšal som to aj acetónom kvapkať, prefukovať, ale nepomáha. A vylisovať ju odtiaľ zatiaľ neviem.
Problém je teda v tom, že na odtokovej strane z karburátora do nádržky sa vytvorí v dôsledku pumpovania pretlak, spätný ventil v ručnej pumpičke tento pretla udržiava a tak membrána nedokáže otvárať ventilček pre prísun benzínu k tryskám. Uvidím, čo s tým odvzdušňovaním benzínovej nádržky urobím, ale zatiaľ som bezradný. Pokiaľ má s tým niekto skúsenosti, bol by som rád, keby poradil... Ale asi mi zostane nakoniec predsa len servis, čo pokladám za porážku môjho majstrovania Smile Aj by som ju prevŕtal a tak nejako vybral, ale kde zoženiem novú??? Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2414

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 8:43    Předmět: Citovat

Co zkusit karborundum brousek ? Používal se v amatérské kyslíkovodíkové svařečce. Ale chce to předem vyzkoušet, jestli je profouknutelnej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31958
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 18:16    Předmět: Citovat

Určitě je v tý nádržce PŘEtlak a ne PODtlak?

Běžně se membránový karbíky mašinek, u kterejch je vyžadovaná funkce bez ohledu na polohu karbíku vůči nádrži konstruujou tak, že pulsující tlak z klikový z kříně se vede na jednu stranu pružný, po obvodě upevněný KOVOVÝ membrány. Průhyb membrány na jednu stranu nasává z nádrže kanálkem přes automatickej ventilek palivo, po "přepólování" tlaku se membrána prohejbá na druhou stranu, automatickej ventilek od nádrže paliva se uzavře a v obsahu paliva vzniklej přetlak otevře druhej ventil, kterým palivo odteče do difuzéru karburátoru = doslova je tam vstříknuto.

V nádrži tak postupně ubejvá palivo a vzniká tam PODTLAK, kterej by se měl právě vyrovnávat přisátím vzduchu z okolí přes nějakej pórovitej element nebo přes další automatickej (třeba membránovej) ventilek - u sekaček bejvá perforovaná zátka podložená zevnitř plátkem palivuvzdorný gumy, při poklesu tlaku v nádrži se guma "podfoukne" a dovnitř do nádrže pronikne vzduch z okolí. Prostě vždycky má jít vzduch do nádrže, nikoliv něco z nádrže ven. Kdyby v nádrži pily byl PŘETLAK, mohlo by dojít k tomu, že by palivo mohlo prosakovat skrz to odvzdušnění a mohlo by hrozit omámení obsluhy nadýcháním par nebo nechtěný vznícení paliva až výbuch.

No a jsem u výsledku - když v nádrži naroste podtlak pod hodnotu, kterou je schopná membrána karbíku překonat, další palivo už se z nádrže nenasaje a motor zdechne. Stačí odšroubovat víčko nádrže, vzduch vlítne dovnitř a karbík zas funguje.

Jako potvrzení svýho názoru na diagnózu doporučuju vzít trochu mydlinovýho roztoku a natřít s ním zašroubovanou zátku motoru - pak motorek nastartovat a nechat ho samovolně chcípnout jako ve všech předchozích případech. Po zdechnutí pak namazanej "špunt" povolit - pokud by v nádrži byl přetlak, vzniknou u spáry mydlinový bubliny, jestli tam bude podtlak, nevznikne nic.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31958
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 19:16    Předmět: Citovat

Říkám "mydlinovej roztok" - to může bejt jen pár kapek Jaru nebo podobnýho prostředku na nádobí rozmíchanejch do lžičky vody a spára mezi víčkem a hrdlem se jen potře do toho roztoku namočeným prstem - dovnitř se potom nemá co vcucnout...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3478
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 9:35    Předmět: Citovat

Dlksie som na fore nebol ,lebo som vela v sene,mam vela v zahrade zameskane.Michalku ,skoda ze si na ten podtlak neprisiel skor.Inac to cucnutie vzduchu do nadrzky nemoze nastat"Byva to problem starsich pil ,kde tie zatky nie su tak vymakane ako novsie.Aj ja som mal zlu zatku na tej Homelitke,ledva som ju zohnal.Skus co ti pisu .neviem ci to pomoze.Asi ti pomoze uz len nov a zatka z neakeho servisu,inde ju tazko budes hladat.Problem bude,ze ti nebude ale pasovat z inych pil!
Zda sa mi,ze je v tej zatke gumena hadicka(membrana) ktora puista do vnutra vzduch a von ka je uzavreta.Ak je to u teba tak isto,je uz zlepena,rozleptabna ,a zatka nefunkcna,neopravitelna.Ja som to chcel neak opravit,bol to problem ,tiez z benzinom sa neda hrat.
------------------
Pripravok na cist.kont.auto bateriek poslem kazdemu co ste chceli na email ,aj tebe Michalku uz co najskor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3478
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 16:23    Předmět: Citovat

Zobral som znovu motorovu striekacku ze vyskusam ci startuje lebo chcem striekat a zase nic!Poklepal som pockal a znovu nic.tak ze idem dat dole karburator ci ihla nieje hore.Este raz som skusil poklepat ,pockat a ked nepojde ,tak dam uz dole karburator,lenze uz na druhy krat klepla a zhalsla,potom naskocila a uz isla dobre.Vidim to opat na zaseknutu ihlu hore.Az bude cas niekedy musim to zistit a opravit,takto to je ....!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michalku



Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 26
Bydliště: Nitra

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2014, 0:03    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Co zkusit karborundum brousek ? Používal se v amatérské kyslíkovodíkové svařečce. Ale chce to předem vyzkoušet, jestli je profouknutelnej.

Viem, poznám to, mám doma autogén... Pokiaľ mi nikto nič neporadí, ako by to šlo vyčistiť, tak budem nútený rozbiť nejaký hrubozrný karborundový kotúč a vybrúsiť z neho ten element... Ale ešte skúsim počkať s tým odvŕtaním, ak by niekto mal skúsenosť, ako to vyčistiť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michalku



Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 26
Bydliště: Nitra

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2014, 0:33    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Určitě je v tý nádržce PŘEtlak a ne PODtlak?


Jasné, je tam pretlak, odfúkne to ako Liazka Smile
Inak s tou funkciou membránového karburátora máš pravdu, ale nie celkom. Čo sa týka nasávania benzínu podlakom z kľukovky, to je OK. Ale membrána má inú funkciu - tá nahrádza v karburátore plavák !!! Teda funguje to takto: do vstupnej časti karburátora je vďaka podtlaku z kľukovky cez spätný ventilček nasatý benzín. Zároveň vďaka podtlaku je cez ďalší spätný ventilček pritiahnutá membrána, ktorá otvorí ihlový ventil. Cez tento sa dostane benzín do druhej časti, karburátora, odkiaľ je vďaka difuzoru prisávaný cez regul. trysky do nasávaného vzduchu. Ale keď sa pod membránou nahromadí toľko benzínu, že už sa mebrána dostatočne neprehne, tak v dôsledku toho neotvorí ihlový ventil a ďalší benzín nedotečie do druhej časti karburátora. Teda funkcia membrány je rovnaká, ako u plaváka. Udržiava rovnakú hladinu (množstvo) benzínu pred tryskami. Ubezpečujem ťa, že aspoň na mojom karburátore je to tak.
Čo sa týka zátky, tak takú odvzdušňovaciu a zavzdušňovaciu mám na ručnej benzínovej kosačke (krovinoreze). Lenže kosačku neobraciaš do opačnej polohy, teda na zátke tento ventilček byť môže. On v skutočnosti prepúšťa, teda aspoň na mojej, v oboch smeroch. Aj musí, lebo keby nie, tak by mohlo tú nádržku vplyvom ohrevu benzínu a teda vznikom pretlaku, nafúknuť. Ale na píle to nemôže byť v zátke, lebo tá je vačšinou vo vodorovnej polohe zaplavená benzínom. Preto je tam ten odzvdušňovací element v najvyššej časti nádržky. Ale v mojom prípade neplní svoju funkciu, lebo v nádržke vzniká PRETLAK !! Úplne rovnaký element je aj na olejovej nádržke a ten dokážem hadičkou aj prefúknuť. Ten na benzínovej nádržke prefúknuť nedokážem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michalku



Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 26
Bydliště: Nitra

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2014, 0:41    Předmět: Citovat

tiktak1953 napsal(a):
Vidim to opat na zaseknutu ihlu hore.Az bude cas niekedy musim to zistit a opravit,takto to je ....!

Janko, keby som mal na píle plavákový karburátor, tak je to už dávno opravené. Tam je všetko jasné a v pohode. Ale ja mám membránový karboš a to je trocha iné kafé Smile Už len skutočnosť, že sú na ňom až 3 ventilčeky, pričom 2 sú spätné membránové a jeden ihlový, ktorý otvára veľká membrána a tých kanálikov, čo tam je... Skrátka, je to trocha zložitejšie Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3478
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2014, 8:40    Předmět: Citovat

Michalku ,zle si pochopil co som napisal,lebo to som pisal ze na mojej mot.striekacke bude zase zaseknuta asi ihla hore, lebo nechcela nastartovat ked som chcel ist striekat vinicu.
Oprav si to co si napisal ,aby to nevypadalo ze som.....
Nic sa nestalo,stava sa to aj zenatym muzom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michalku



Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 26
Bydliště: Nitra

PříspěvekZaslal: so červenec 05 2014, 15:38    Předmět: Citovat

Teraz som v pomykove, že o akej ihle hovoríš... hovoríš o zaseknutej ihle hore na naplaváku v karburátore? Alebo o akej ihle, keď nechce naštartovať? Ešte je tam ihla v šupátku, ale o tej asi reč nie je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3478
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: so červenec 05 2014, 19:34    Předmět: Citovat

Pozri ,to co si citoval:Vidim to zase na zaseknutu ihlu..... som napisal o mojej pile,teda to nebola moja reakcia na tvoj membranovy karburatok.
Tu je to este raz cele co som napisal ,aby to videli aj druhi.
"Zobral som znovu motorovu striekacku ze vyskusam ci startuje lebo chcem striekat a zase nic!Poklepal som pockal a znovu nic.tak ze idem dat dole karburator ci ihla nieje hore.Este raz som skusil poklepat ,pockat a ked nepojde ,tak dam uz dole karburator,lenze uz na druhy krat klepla a zhalsla,potom naskocila a uz isla dobre.Vidim to opat na zaseknutu ihlu hore.Az bude cas niekedy musim to zistit a opravit,takto to je ....!"
Kamarati budeme aj dalej,Ahoj.
Ty si mi odpovedal na to takto:

Janko, keby som mal na píle plavákový karburátor, tak je to už dávno opravené. Tam je všetko jasné a v pohode. Ale ja mám membránový karboš a to .....
-------------------------------------
Ak sa ja mylim oprav ma,ale verim ze nie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michalku



Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 26
Bydliště: Nitra

PříspěvekZaslal: st červenec 16 2014, 23:56    Předmět: Citovat

No dobre, takže teda ešte raz, o akej ihle, ktorá sa zasekáva, píšeš? Som teraz naozaj už mimo. Ja poznám v karburátore len 2 ihly. Jedna je na plaváku, resp. zatváraná, či otváraná cez páku plavákom a druhá ihla je v šupátku. V membránovom karburátore je tiež nejaká ihla? Aká ihla sa ti teda zasekáva? Tá na plaváku? Aký tam máš vlastne karburátor?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3478
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: čt červenec 17 2014, 22:52    Předmět: Citovat

Ja iba pocitam ,ze ked sa opakuju na striekacke problemy zo startovanim /ale aj za chodu/ od zaciatku,ziadna spina v triske sa nikdy nenasla ,ze to moze robit zasekavajuca sa plavakova ihlaPreto mi ju aj dali znami za hrozno ze ju nemohli pouzivat,stala im zbytocne doma,a ze si ju sam opravim.Lenze teraz nestiham dolezite veci,viem ze ked poklepem po karnuratore nastartuje.V supatku je ihla OK ,lebo plyn sa dal pridavat,Karburator je na obr,je najjednoduksi ako na starej motorke.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3478
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: st srpen 06 2014, 12:00    Předmět: Citovat

Syn doniesol tohot VGolfa ze mu tecie voda na nohy asi z radiatora kurenia.Na druhe nema!Mam zopar otazok
1.)Mozu sa hadice do radiatora v notorovom prietore pocas leta spojit tak,aby bol kolobeh vody a nebol problem neaky.
2.)Moze byt radiator po tolkych rokoch uz taky dieravy ,ze sa musi dat novy?
3.)za co sa da taky radiator pouzity kupit.
4.)na kolko hodin je asi taka vymena radiatora.
5.aky je najjednoduchsi postup vymeny radiatora v interiery auta ,aby sme zbytocne nieco nerozoberali.Nebudem to hned robit.VDAKA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Další
Strana 9 z 26

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund