Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: pá březen 23 2012, 10:06 Předmět:
monterjirka> No problém je právě v těch mýtech a polopravdách.
Kupříkladu toto: protože je VRLA, klidně ať si to myslí.
Kupodivu si to myslí i výrobce, a proto má ta baterie ventil.
Opět se pokoušíš svoji jednu osobní zkušenost vztáhnout na celou kategorii výrobků a produktů, které samozřejmě vykazují rozdílné chování, ač jsou jednoho principu. Dohadovat se, co je to plynování a co odfouknutí plynu při intenzivním nabíjení se mi nechce. Pravděpodobně se domníváš, že "plynování" je intenzivní "var" při nabíjení olověné baterie. Máš samozřejmě pravdu. Což nic nemění na faktu, že vývoj plynu při nabíjení olověné zapouzdřené baterie rozhodně není cesta do píp nebo jak si to nazval.
Ale "bezúdržbová (gelovka)",
Opět se pokoušíš o hloupou generalizaci. Bezúdržbové baterie ve valné většině nejsou pouze, jak tomu říkáš "gelovky".
kterou není jak "dolévat" dlouho plynovat nemůže...
Zcela jistě, to nebylo přání ani záměr výrobce ale olověný bezúdržbový akumulátor dolévat lze a vzhledem k jeho principu tomu, překvapivě nic nebrání, snad kromě konstrukčního řešení. Jak dlouho může "plynovat" je samozřejmě otázka jeho konstrukce, intenzity a množství vyvíjeného plynu.
Skutečně bych ti doporučoval trošku si nastudovat tu a tam nějakou zajímavost.
Máme akumulátorovny plné olověných zapouzdřených baterií které po instalaci nových baterií velmi intenzivně pískají, jak uchází plyn z pojistných ventilů. A než se baterie dobijí a ustálí hladina plynu pod zátkou, pískají takto i více jak 24 hodin. Jsem si téměř jist, že bys to nazval intenzivním plynováním a poslal baterie do píp.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: so březen 24 2012, 14:24 Předmět:
Docela by mě zajímala příčina jevu, kdy normálně nabiju vyřazený VRLA akumulátor (třeba Panasonic), v pohodě rozsvítí 25W žárovku do auta, takže proud dá, uložím, vytáhnu ho za 14 dní a on dá co se týká proudu prakticky nulu (max. desítky mA), jen nějaký zbytkový svorkový napětí se ještě dá naměřit. Prostě totální mrtvola.
Mám jich tady na pokusy s nabíječem docela hromadu a pomalu takhle chcípe jeden za druhým. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: so březen 24 2012, 16:24 Předmět:
Pravděpodobně byl po většinu své životnosti provozován v režimu STBY. Taky se domnívám, že je již více jak 4 roky starý. Na vrchní straně je vyražen kód ve formátu: YYWWxxxx [rok výroby/číslo týdne].
Má zasulfátované elektrody a vyschlý elektrolyt. Ve skelné vatě už je nasáklé málo elektrolytu. Při dobíjení, se tvoří malé bublinky plynu (u starých aku už nefunguje rekombinace), které uvíznou ve struktuře vaty a dočasně zvýší objem elektrolytu a sníží vnitřní odpor. Bublinky se tvoří proto, že takto stará a poškozená baterie je vlastně přebíjena, protože vlivem zasulfátovaných elektrod dochází k lokálnímu nárustu proudu dosud vodivými ostrůvky olova.
Baterie chvíli dodá jakýsi proud a po čase se bublinky rozpustí, objem elektrolytu se sníží a zvýší se vnitřní odpor. V souvislosti se změnami na elektrodách poklesne i svorkové napětí - někdy; tohle je ale už fabulace, protože netuším v jakém stavu ta baterie ve skutečnosti je.
edit: ještě tohle. Protože nevím co je to za baterii tak budu tiše předpokládat, že se jedná o nejběžnější typ 12V - 7Ah. Pro tuto baterie od Panasonicu není 25W žádná zátěž. S touto baterií jsem několikrát po sobě a bez mezinabití nastartoval 1,4l benzínový motor. Podobnou baterii s kapacitou 9Ah jsem pro tyto účely nosil v zimě v baťůžku na zádech (váží asi 2200g) a udivoval místní sídliště startováním manželčiny feldy z "baťohu". Takže pokud "dala" 25W v podstatě to nic neznamená. To "dá" i baterie prakticky po smrti. Tedy ne, že by ta tvoje nebyla.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.