Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Letecká havárie v Rusku
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Co je nového?
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt září 08 2011, 11:02    Předmět: Citovat

BIPOLAR napsal(a):
p32 - ty o mně toho nějak moc víš. Copak jsi dělal před rokem 1990 ? Evil or Very Mad

Co jsem dělal ? Nic moc, to víš, co tak můžeš dělat do svých 33 let ? Pár škol, pár let pracovně v zahraničí, 4 roky u letadel, zajištění 3 pokoj. bytu do roku po návratu, nastěhování rodinky s 2 děckama a jeho zařízení, aktivní pomoc při budování nového strojírenského podniku, zavedení výpočetní techniky na jednom ředitelství a naprogramovaní všech účetních aplikací než PVT přišlo na to, že PC je přece jen dobré a další drobnosti. Ale to snad každej, ne ? Laughing Ano, asi jsem byl vyjimka, protože jsem nechápal, proč lidi cinkají tenkrát těmi klíčky a kdo s nima tak manipuluje. Teď je to jasné kromě mě i všem ostatním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 08 2011, 11:07    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):
Jiná stejně velká země neexistuje, Ruská Federace je nejrozlehlejší stát na světě. Srovnat se dá snad jedině s Kanadou, zatímco Čína, Brazílie a USA mají odlišnou hustotu zalidnění.

18 let staré letadlo může být v pohodě, není to spotřebák jako auto, a většina důležitých systémů se dělá trojmo. Nepočítám v to konstrukční závady jako vrata Boeingu 747...
...

Rusko je nejrozlehlejší stát, ale taky má největší bordel v údržbě letadel a řízení letovýho provozu (o Africe teda radši nemluvím...) - stačí si poslechnout vyprávění těch, kteří museli v Rusku i bývalém Svazu někdy někam letět letadlem na vnitrostátních linkách. Palivo vytékající z letadla na letišti crčkem, "oprava" na podvozku prováděná palubním technikem těsně před startem pomocí kilového kladiva a podobné "zážitky jen pro otrlé" tam jsou na denním pořádku. Včetně cestování mezi koši plnými slepic nebo se stádem dobytka na jedné palubě.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 08 2011, 11:20    Předmět: Citovat

Ke staršímu JAKu-40:

Letadla měla například, problémy s nahazováním motorů. Elektropneumatický ventil, který pouštěl vzduch do startéru, dost často nefungoval. Mechanici ze země, kde dneska znamená včera, se dožadovali „malatka“, kladiva, kterým do ventilu prachobyčejně praštili se slovy „nádo pabuchať“ a motor se rozběhl. Motory neuvěřitelně kouřily, takže si letadlo vysloužilo přezdívku „sazomet“. Motory AI 25 měly maximální povolenou teplotu na druhém stupni turbíny 650 stupňů Celsia. Na to můj kamarád, zalétávač od Dassaulta, řekl, že to není ani teplota hořícího paliva. „Dyť nikdo neříká, že to shoří!“ Každý, kdo někdy stál za nahozeným Jakem ví, co to je pleťová maska z kerosenu… Co se týče motorů AI 25 a jejich zástavby, platila poučka, že třetí motor je u Jaka zabudován proto, aby minimalizoval ztráty vzniklé zabudováním třetího motoru…

http://u-vox.webnode.cz/news/cechoviny-5/

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 08 2011, 11:58    Předmět: Citovat

A přitom motory Ivčenko AI-25W (varianta motoru pro Jak-40) byly hlavní pohonná jednotka montovaná do L-39 Albatros - a víme, jak dopadly české Albatrosy nedávno, po havárii při "záletu" čerstvě opraveného motoru byly uzemněny... Takže bych se vůbec nedivil potvrzení (zatím) hypotézy o špatném palivu nebo selhaném motoru - z libovolné příčiny. Zřícený Jak-42 u Jaroslavle byl charter a měl mít koncem září "dolétané papíry" - neboli měl být vyřazen z létání. Nedělám si iluze o skutečném technickém stavu takového éra - i kdyby letecké předpisy byly 100x přísnější než STK pro auto, na kus kterému zbývají 3 neděle do vyřazení nikdo nebude plýtvat péčí = penězi. Co na tom, že při havárii zařvou lidi...? Nas mnoga... Až teda na to, že ze 43 zatím mrtvejch bylo Rusů jen 27 (plus posádka letadla):
Seznam obětí z řad hokejistů celku KHL Lokomotiv Jaroslavl
jméno národnost post věk
Liv Stefan Švédsko brankář 30 let
Vjuchin Alexandr Rusko brankář 38 let
Anikejenko Vitalij Rusko obránce 24 let
Balandin Michail Rusko obránce 31 let
Dietrich Robert Německo obránce 25 let
Kalimulin Marat Rusko obránce 23 let
Rachůnek Karel ČR obránce 32 let
Skrastinš Kárlis Lotyšsko obránce 37 let
Trachanov Pavel Rusko obránce 33 let
Uryčev Jurij Rusko obránce 20 let
Salej Ruslan Bělorusko obránce 36 let
Čurilov Gennadij Rusko útočník 24 let
Demitra Pavol Slovensko útočník 36 let
Jarčuk Arťom Rusko útočník 21 let
Kaljanin Alexnadr Rusko útočník 23 let
Kirjuchin Andrej Rusko útočník 24 let
Kljukin Nikita Rusko útočník 21 let
Marek Jan ČR útočník 31 let
Ostapčuk Sergej Rusko útočník 21 let
Sobčenko Daniil Rusko útočník 20 let
Tkačenko Ivan Rusko útočník 31 let
Vašíček Josef ČR útočník 30 let
Vasjunov Alexandr Rusko útočník 23 let
Romanovskij Alexandr Rusko útočník 24 let
Jerdakov Daniil Rusko útočník 22 let
McCrimmon Brad Kanada trenér 52 let
Karpovcev Alexander Rusko asistent trenéra 41 let
Korolev Igor Rusko asistent trenéra 41 let
Sidorov Jevgenij Rusko asistent trenéra
Krivonosov Nikolaj Rusko kondiční trenér 31 let
Bachvalov Jurij Rusko video specialista
Zimin Andrej Rusko lékař
Běljajev Alexander Rusko masér
Kunnov Jevgenij Rusko masér
Kuzněcov Vjačeslav Rusko masér
Piskunov Vladimir Rusko organizátor

Těch zbývajících 9 bylo z Česka, Slovenska, Běloruska, Lotyšska, Švédska a Kanady - a ti všichni se "jen svezli"...

Jak už tady napsal Bipolar - snad byla kmotra Zubatá rychlá a milosrdná - a dotyční už možná rejdí na nekonečným ledu s Ivanem Hlinkou...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2570

PříspěvekZaslal: čt září 08 2011, 12:46    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
Inu Rusko a jeho odvrácená tvář.

Nedávno běžel v TV seriál "Vteřiny před katastrofou", asi hlavně o leteckých katastrofách a ani na Západě se někdy letecké společnosti nemají čím chlubit, vybavuje se mi jeden díl, kde se piloti museli složit na zaplacení letištních poplatků, aby je z letiště pustili do vzduchu, samozřejmě nebyly peníze na pořádnou údržbu (piloti věděli, v jakém stavu to letadlo je) a let skončil katastrofou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BIPOLAR



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1540
Bydliště: Litvínov

PříspěvekZaslal: so září 10 2011, 10:07    Předmět: Citovat

http://www.lidovky.cz/prochazkova-smrt-hokejisty-versus-postovni-dorucovatelky-pqx-/ln_nazory.asp?c=A110910_101226_ln_nazory_mc

A že se tam tato novinářka něco nalítala. Wink

_________________
Lepší je se zeptat a být hlupákem 5 minut, než se neptat a být hlupákem celý život.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kokun



Založen: Jun 21, 2008
Příspěvky: 8819
Bydliště: Valachy

PříspěvekZaslal: po září 12 2011, 8:21    Předmět: Citovat

Tak bohužel: Jediný hokejista, který přežil pád Jaku, zemřel v nemocnici Cry
_________________
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BIPOLAR



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1540
Bydliště: Litvínov

PříspěvekZaslal: po září 12 2011, 12:24    Předmět: Citovat

Jestli to pro něj nakonec nebylo lepší, i kdyby se z těch popálenin, ( na 90% těla ) dostal, co by mu ze života zbývalo ? Cry
_________________
Lepší je se zeptat a být hlupákem 5 minut, než se neptat a být hlupákem celý život.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po září 12 2011, 13:48    Předmět: Citovat

Však s tím, že by to přežil, tak nikdo ani nepočítal. Možná jen někteří doufali, ale to by taky možná bylo ještě horší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 12 2011, 15:57    Předmět: Citovat

Stejně to nakonec zametou pod koberec, vinu hodí na pilota, kterej je mrtvej a tím pádem už se nemůže bránit - že měl přerušit start mnohem dřív už když zjistil, že nemá tah potřebnej k odlepení atd...

Jenže už nikdo neřekne, že na rozdíl od civilizovaných končin, kde když pilot odmítne kvůli technickým problémům vzlítnout nebo když přeruší start, případně se vrátí po startu z5 na letiště a zdůvodní to technickými problémy, NIKDO SE NEODVÁŽÍ HO KRITIZOVAT (on seděl za kniplem a on zodpovídal za bezpečnost letadla a všech na palubě), tak v Rusku takový pilot dostane poj*b jak sirota - pokud ho rovnou nepostaví na nějaký čásek mimo službu nebo rovnou nafurt "neuzemní". Prostě "ljetáť núžno" a tomu se podřizuje všecko - i bezpečnost létání. Pokud se jen trochu zdá, že se to podaří udržet ve vzduchu, je pilot povinen odstartovat - a přesto, že tohle nepsané pravidlo všichni odpovědní činitelé zuřivě popírají, stačí si mezi 4 očima popovídat s kterýmkoliv pilotem "made in sajúz"... Jich mnógo...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kokun



Založen: Jun 21, 2008
Příspěvky: 8819
Bydliště: Valachy

PříspěvekZaslal: po září 12 2011, 20:52    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Stejně to nakonec zametou pod koberec, vinu hodí na pilota, kterej je mrtvej a tím pádem už se nemůže bránit - že měl přerušit start mnohem dřív už když zjistil, že nemá tah potřebnej k odlepení atd...

Už je to tady: Letadlo, které pohřbilo hokejisty Jaroslavle, nemělo žádnou technickou závadu
citace:
Chyba pilota
I když to MAK neuvádí, narůstá pravděpodobnost, že by mohlo jít o chybu pilota, o čemž spekuluje i Russian Times. Druhý pilot, který neměl se strojem zkušenosti, řídil prý letoun při startu. Je proto otázkou, zda se nedopustil osudného omylu.

_________________
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 12 2011, 21:07    Předmět: Citovat

Co jste čekali? S havárií polskýho vládního speciálu to udělali taky tak - využili toho, že na palubě byl nejen Kwasniewski, ale i velitel letectva a "našli" jeho hlas na záznamu komunikace v kokpitu... A protože pilot havárku samozřejmě nepřežil, hodili vinu na něj - "že byl pod tlakem nadřízených". Čeka, GRU, KGB ... nikdo neví, jak se vlastně všecky ty organizace a "výbory" jmenovaly, protože se schovávaly i za nic neříkající názvy. Když jim někdo překážel, dokázali se ho zbavit velice rychle a někdy i elegantně - klidně i s využitím agentů třetího státu. A stejně tak dokázali zamaskovat vinu vlastních lidí a firem před zbytkem světa - někdy na dlouho, někdy po letech pravda vyplave na světlo - viz manželé Rosenbergovi nebo vražda bývalého rozvědčíka Alexandera Litviněnka... To je prostě RUSKO - ZEMĚ NEOMEZENÝCH MOŽNOSTÍ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: po září 12 2011, 21:50    Předmět: Citovat

No, já bych za to moc nedal, že oba piloti byli ožralí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út září 13 2011, 18:42    Předmět: Citovat

Důvodem zřícení Jaku-42 s hokejisty Lokomotivu Jaroslavl z minulého týdne byla chyba kapitána. S odkazem na vyšetřování to napsal ruský web mk.ru. Kapitán totiž zapomněl při startu odblokovat parkovací brzdu - ekvivalent ruční brzdy v autě.

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale takový letadlo nepatří do vzduchu. Žádná chyba kapitána, běžný lidský faktor, který má elektronika hlídat, od toho je tam všechno třikrát.

EDIT - tohle je sice hroznej vtip (je to citace z komentářů), ale těm lidem už stejně nikdo nepomůže, takže se omlouvám, pokud někoho naštve.
.
Cestující si stěžuje letušce:
"Mně se zdá, že letíme moc nízko."
"Nebojte se pane, to se vám jen zdá."
"Ale já si stejně myslím, že opravdu letíme MOC nízko."
"Nemáte se čeho bát pane, vše je v naprostém pořádku."
"No tak tedy dpbře, ale ať na mě ta ryba přestane civět."

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 13 2011, 19:13    Předmět: Citovat

Navíc je to naprostá pitomost - letadlo NEMÁ parkovací brzdy a například na stojánce nebo v hangáru se musí běžně zakládat klíny pod kola, v případě dlouhodobějšího odstavení se pak dokonce musí kotvit lany. Jediné brzdy které má letadlo, jsou brzdy aerodynamické - určené pro snížení rychlosti za letu, a brzdy přistávací, které pracují buď se stlačeným vzduchem, nebo s tlakovou kapalinou jako pracovním médiem - podobně jako brzdy u aut ... Tyto provozní "pozemní" bzdy musejí být natolik účinné, aby zabránily letadlu se začít pohybovat i s plným výkonem motorů - neboli musejí držet letadlo ZASTAVENÉ i při motorové zkoušce, kterou pilot provádí těsně před startem - "navalí plnej knedlik" a sleduje, zda se motory nepřehřívají a jestli mají předepsané startovní parametry - teploty, otáčky, tlaky... V tomto okamžiku letadlo nic jiného než provozní brzdy nedrží - ale naopak v havarijním případě, kdyby "odešly" motory a v tlakových zásobnících nebylo dost tlaku, nemá běžné letadlo čím brzdit... I proto se tyto zásobníky v nejmodernějších případech "zálohují" pyrotechnickým "zdrojem tlakového plynu" - malým množstvím relativně pomalu hořící tuhé pohonné hmoty podobné střelnému prachu, která v okamžiku nejvyšší nouze poskytne jednorázový zdroj tlakového plynu, umožňující buď pomocí tlakových nádob s vnitřní přepážkou přenést tlak do systému hydrauliky, nebo přímo zapůsobit na pneumatické výkonné členy - a s jejich pomocí "vyhodit" klapky, podvozek - a také po dosednutí zabrzdit...
Z tohoto důvodu pokládám tvrzení "o zatažené ruční brzdě" v případě Jaroslavlské havárie za účelově vykonstruované - i když si jeho autoři zajisté "dodatečně" zajistili přítomnost "parkovací brzdy" i v konstrukčních materiálech Jaku-42...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Co je nového? Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund