Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2468 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: so srpen 27 2011, 16:26 Předmět:
kevin_mitnick napsal(a):
AmarokCZ napsal(a):
Proč asi ty dvě třetiny jsou na tom jak jsou a třeba Evropa je na tom mnohem líp? Není to třeba tím, že evropané nejsou líný a hnou zadkem, když je potřeba ?
Nebo taky proto, ze nadnarodni koncerny drancuji nerostne bohatstvi tretiho sveta prakticky zadarmo za vydatne podpory bank...
V Africe prostě probíhala minimálně 10.000 let selekce jinak. To není prácismus, to je genetika. Stejně tak jsme my pomalí v mnohé manuální práci proti Asiatům.
Problém je, že jejich zemědělce ničí potravinová pomoc. Když je neúroda, je komodita o něco dražší a zemědělec je zase na svém - jenže k nim přivalí potravinovou pomoc a zemědělec prodělá. Pak nikdo neinvestuje do zemědělství, protože na to nemá. Anebo pěstují jako v Jemenu to, co potravinová pomoc nevozí - to je obdoba latinské Ameriky v arabském světě. Sice dochází pitná voda, ale je co žvýkat...
Tady taky není práce pro všechny a na světovém trhu to nebude jinak.
Pokud se vrátím k naftě tak v sobotu se mi podařilo přidřít vstřikovací trysku. Než jsem přišel co to muje tak jsem rozebral část potrubí (abych vůbec zjistil který válec to je). Našel jsem jak je jehla ve vstřiku po stranách podřená jakoby jela nasucho (to ale nejde když je okolo nafta)-
Když jsme měl ruce od té nafty tak
1. smrdělo to více nějakým ředidlem než naftou
2. normálně to to mezi prsty žralo
3. s mastnou naftou která vzlíná to nemělo nic společného
4. kdo zná naftu ví že pak i po umytí stále smrdí, já se umyl a po naftě ani stopy.
Jezdím na normální naftu od benzínky.
Je to normální??? Nebo je to cílená likvidace aut.... _________________ Internet - metla lidstva
Pokud se vrátím k naftě tak v sobotu se mi podařilo přidřít vstřikovací trysku. Než jsem přišel co to muje tak jsem rozebral část potrubí (abych vůbec zjistil který válec to je). Našel jsem jak je jehla ve vstřiku po stranách podřená jakoby jela nasucho (to ale nejde když je okolo nafta)-
Když jsme měl ruce od té nafty tak
1. smrdělo to více nějakým ředidlem než naftou
2. normálně to to mezi prsty žralo
3. s mastnou naftou která vzlíná to nemělo nic společného
4. kdo zná naftu ví že pak i po umytí stále smrdí, já se umyl a po naftě ani stopy.
Jezdím na normální naftu od benzínky.
Je to normální??? Nebo je to cílená likvidace aut....
No pokud si bral naftu u "benzinky" nekde na druzstvu, tak je to normalni. Pod nazvem "nafta" se tam bezne prodava smes nafty, redidla a biosracek. pokud si ale bral naftu nekde u OMV, tak je to na zalobu a maji tam docela problem...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st říjen 29 2014, 20:28 Předmět:
Když jsem dnes čekal na benzince, tak jsem koukal v regálu na nějaký aditiva do nafty. Prý to snižuje vylučování parafinu při nízkých teplotách a zlepšuje mazání a kdoví co ještě. Používá to někdo? Má to nějakej význam? Beru "běžnou" naftu a sem tam tu "lepší" třeba od Shellu, nebo Benziny. K pochybným pumpám nejezdím. Říkám si, jestli ta "lepší" nafta třeba už nějaký aditiva neobsahuje, cenově to vyjde +- nastejno, jestli do běžný naleju lahvičku, nebo vezmu rovnou lepší.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3376 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st říjen 29 2014, 20:53 Předmět:
Zrovna shell prý není dobrá nafta. Naopak benzina vychází v testech nadprůměrně. Známý lil VIF (asi nejznámější aditivum) a trochu tím vyčistil chycené vstřiky. Prý mu tak o 0,2 až 0,5 spadla spotřeba. Mám v plánu VIF taky zkusit, ale ještě sem se pro nějaké balení nedostal..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32006 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 29 2014, 22:54 Předmět:
Na spoustě benzínek žádnej VIF neznají, i když ho prodávají - v Česku se mu říká "Super benzín aditiv" a "Super diesel aditiv", nevím proč, ale asi to nějak souvisí s právní ochranou názvu. Detaily na www.vif.cz .
Zkratka "VIF" je na plechovce uvedená jen "v koutku" etikety. Plechovka má 0,5 litru a při doporučeným poměru míchání 1 : 1 000 (1ml přípravku na litr paliva) stojí kolem 250 - 260 kaček, tj. zdražuje každej litr paliva o cca 0,50 Kč.
Vlastnosti paliva přitom vylepšuje natolik, že (v mým případě BA-95) naprosto to nejobyčejnější palivo, pocházející z prodeje u pumpy Tank-Ono vylepšuje na úroveň "prémiovýho" paliva "vod škebly". Posuzováno podle ochoty akcelerovat (čas dosažení rychlosti 100km/h z nuly s určitou zátěží) a podle průměrný spotřeby při jízdě na konkrétním známým úseku trasy (spotřeba při určitý ustálený rychlosti v silničním i v dálničním režimu).
Zkoušel jsem nejdřív (po X letech ježdění na obyčejnej BA-95) natankovat do skoro prázdný nádrže zhruba do půlky (aby vyježdění do prázdna netrvalo měsíc) V-power nitro (98oc) od škeble, pak po vyježdění MaxMotion od ÖMV (taky 9 a nakonec obyčejnou BA-95 od TankOno s přidaným VIFem - akcelerace se ve všech 3 případech zlepšila asi o 0,3 - 0,5 sekundy (neboli skoro neznatelně, v rozmezí chyby způsobený ručním měřením), ale průměrná spotřeba spadla z 6,5 na cca 5,9 litru při jízdě po běžných silnicích mimo město a z přibližně 10,5 na 8,5 litru v dálničním režimu (tachometrově 140km/h = cca 133km/h GPS, trasa z Prahy do Hradce Králové po D11 v obou směrech). Motor je zřetelně pružnější než byl dřív, líp táhne "odspoda" a ve vyšších rychlostech nepotřebuje tolik "dupat na přasky". Všecko měřeno "ručně" stopkama a odečtem z palubního počítače, takže skutečnost se může odlišovat klidně i o desetinu sekundy a několik desetin litru - ale nejpodstatnější je, že časy měřila vždycky jedna a ta samá osoba (mně sice blízká, ale jinak fungující jako OMEZOVAČ OTÁČEK) a spotřebu i rychlost měřil ten samej PP. Auto bylo vždycky v přibližně stejným naložení (stejný osoby a pár kilo zavazadel), mělo stejný obutí a v něm stejnej tlak - Hankook Optimo K-410 195/55 R15 nafučeno na 2,5baru všecky 4 kola. Sací vzduchovej filtr a svíčky jsem v motoru měnil až po všech testech na konci srpna - tudíž ani výměna těchto komponent nemohla mít výraznej vliv. Bohužel co nešlo ovlivnit, bylo počasí neboli teplota, tlak a vlhkost vzduchu. Vzhledem k nočním podmínkám všech "testů" ale doufám, že ovlivnění počasím bylo co nejmenší. Výsledek je, že VIF přidávám od začátku září trvale do každýho tankování a můžu ho vřele doporučit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1287 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: st říjen 29 2014, 23:06 Předmět:
ja lejem VIF do ropaka a zda sa mi ze je motor kludnejsi, spotrebu neporovnovam, jazdim jak blazon ale cca v ramci predpisov (nikdy nie na "spotrebu") , vzhladom na to ze mesacne vyjazdim cca nadrz tak mam balenie na sezonu, co ma financne nezrujnuje
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6563 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st říjen 29 2014, 23:26 Předmět:
kevin V družstvu to nafta nemůže být špatná. Vezmi si, jaké např. traktory na to jezdí. Vždyť tam jsou lepší motory než v osobáčku... _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 20, 2006 Příspěvky: 253 Bydliště: Brno
Zaslal: čt říjen 30 2014, 0:23 Předmět:
Používám VIF zimní a spokojenost, přez letní období přidávám taky, jen když jezím na směs se stolním olejem 1:1. _________________ Pivo v přírodě ničím nenahradíš!
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt říjen 30 2014, 6:09 Předmět:
Jojo , TAKJANe , na co by si do nafty lili nějaká svinstva , to u pump dokážou nemožné . Karle , takhle starý silničník , pokud nemohu ve stejnou chvíli přepnout na jinou nádrž , těžko něco zadelí poznám . Tedy alespoň já . Pokud nafta splní , co normově má , tak není čehokoliv třeba . Pokud nesplní , nemůže jedna tisícina nic změnit . Toť názor můj . Jo a ty jezeďáci mají zase jiné problémy . Ráno vyfasují kanystr a baterku . Po doplnění nafty a montáži aku vyjíždí . Realita mého okolí . Jde o to , co bylo v jiném vlákně . Ani sebelepší kamery jim na nic nebyly . Loupežníci se jim do nich smáli .
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt říjen 30 2014, 9:34 Předmět:
OK, po cestě mám obchod, kde ten VIF prodávají (o polovinu levněji, jak na benzince). Tak to vyzkouším a uvidíme. Akcelerace mě ani nezajímá, zatím mi vždycky stačila, spotřebu sice taky moc neřeším, ale uvidíme. Když to šetří motor...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32006 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 30 2014, 17:50 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
.... Pokud nafta splní , co normově má , tak není čehokoliv třeba . Pokud nesplní , nemůže jedna tisícina nic změnit . Toť názor můj . ... .
Divil by ses, i ta tisícina změní hodně. Ono ani v tý supr-prémiový naftě těch aditiv není o moc víc než tisícina objemu. Tyhle složky jsou jednak supr účinný, kdy jich opravdu stačí trošička a vlastnosti to vylepší někdy i o jeden nebo dva řády, druhak jsou ty složky extrémně drahý - právě proto, že jsou tolik účinný a taky proto, že jejich výroba je technologicky a surovinově hodně náročná. Jsou to skoro vždycky organický sloučeniny se solema kovů, který není snadný připravit ani v laborce, natož hromadně někde v chemičce. Kilo nebo litr takovejch složek pak stojí desetitisíce korun, protože jsou schopný efektivně vylepšit desítky kubíků paliv - a vem si autocisternu, která veze cca 30 tun benzínu, jestli její obsah prodáš litr po 34 kačkách jako nejzákladnější "bezolovo", anebo po přidání pár litrů spešl aditiv za dejme tomu 2-3 tisíce kaček - kdy se z obsahu stane prémiový palivo "100oktan" s cenou kolem 40 kaček/litránek...... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.