Zaslal: st srpen 10 2011, 18:19 Předmět: Jaký pohon na otevírání brány?
Ahoj všichni. Řeším vybavení vjezdové brány, k mému RD, elektrickým pohonem. Brána je dvoukřídlá, s nestejně velkými křídly - cca. 1/3 a 2/3. Určitě je tady mnoho z vás co máte s tímto vlastní zkušenosti. Předně byc vás chtěl požádat o radu či názory jaký druh pohonu zvolit - na 230V~ nebo na 12V/24V=. Dále bych rád věděl, jestli můžete doporučit nějakou značku nebo výrobce. Díky.
Založen: Aug 29, 2007 Příspěvky: 132 Bydliště: Nitra
Zaslal: st srpen 10 2011, 19:13 Předmět:
Určitě by som sa vyhol tým marketovým... Ja používam denne už vyše 10 rokov bez poruchy a zjavného opotrebenia pohony Nice. Iba raz ročne namažem závitovú tyč.
Dnes však môžu byť na trhu aj iné značky...
Hlavně si vyber systém, který při výpadku napájení dovolí otevřít nebo vyřadit převodovku za deset vteřin aniž se přitom zlomí plastová páka která to přepíná, jednou v životě to třeba bude to nejdůležitejší co budeš potřebovat.
Právě proto sháním zkušenosti ostatních. Na trhu je spousta značek - FAAC, BFT, Hormann, NICE a mnoho dalších, takže se špatně vybírá - všechny jsou nejlepší s mnoha vychytávkami proti konkurenci, však to znáte. Nebo třeba zkusit údajně český výrobek http://www.pohonservis.cz/pohony-kridlovych-bran-primocare/detail-276/#. Těžká volba.
Pro začátek alespoň jestli použít raději motory na 230V~ nebo na 12V/24V=? Co je provozně lepší a spolehlivější?
Neživím sa tým ale zopár mojich známych ma "ukecalo", aby som im namontoval pohony, či už na brány alebo aj garáže. X rokov dozadu nebol extra výber, vtedy som vedel zohnať iba NICE a zostal som pri tejto značke. Možno som za tie roky namontoval 15-20 komplet pohonov a NIKDY nebol problém. Takže ja môžem tiež odporučiť NICE, motory 230V a hlavne nech sú s KONCOVÝMI spínačmi na obidvoch koncoch! To silne odporúčam! Je veľa variant motorov, väčšinou koncáky nemajú a rieši sa to mechanickými dorazmi, motor vypne až keď elektronika zaznamená zvýšený odber prúdu. Síce sa sila dá nastaviť ale pri ťažších krídlach to robí problémy. Motory aj príchytky trpia a zvyknú praskať. A bez koncáku krídla pri náraze na doraz aj riadne "tresknú". A ako sa tu už spomínalo, žiadne pohony z Metra a podobne! Sú to haraburdy! Maximálne tak na "ultraľahké" krídla ale ani tam by som ich nedával.
S těmi koncáky je to dobrá připomínka, díky. Co jsem tak zatím pozjišťoval, tak se taky začínám přiklánět k napájení 230V. Nevíte někdo jak funguje samosvorný mechanismus? Některé pohony to mají, některé ne. Znamená to, že ten mechanismus tzv. uzamkne bránu v té poloze kde se zastaví motory?
Väčšinou je použitá závitová tyč + prevodovka + motor a to je samé o sebe už samosvorné. Čiže áno, keď vypne motor, tam brána "postojí" a zostane "uzamknutá". Pri poruche alebo výpadku prúdu sa kľúčom dá mechanicky "odpojiť" motor aj s prevodmi a potom sa brána dá otvoriť aj ručne. Inak ja si myslím, že všetky pohony na krídla sú samosvorné už vzhľadom na prevodový pomer. Ak to nejaký predajca "vyzdvihuje", tak to bude iba obchodnícky trik.
Ja mám doma na bráne pohon Gilgen, to je vlastne motor aj s čerpadlom ponorený v oleji a poháňa to piest. Taktiež to je samosvorné, má to vo vnútri ventily. Tie sa v prípade výpadku dajú kľúčom odistiť a brána sa môže voľne pohybovať. Tento typ pohonu nemá koncové spínače. Treba ho presne namontovať a koncové polohy sú vlastne vymedzené dĺžkou piestu. "Zavretá" poloha sa dá v určitom rozmedzí nastaviť na pieste, takže brána "netrieska". A na "otvorenej" polohe mám gumový doraz. Síce ju zastaví piest ale brána by sa bez neho na konci trocha rozkmitala. O vypnutie sa postará elektronika, ktorá má byť nastavená tak, aby po "narazení" tlačila ešte 3-5 sekúnd.
Osobně mám zkušenost s EVER 212 to je "supermarketové" nejlevnější otvírání za "akčních" 6000kč. Za pět let otev/zav 3 krát denně bez jediné poruchy. Zálohovací aku na 5x otevření + zámek na odblokování při poruše. Jenom mě vadí krátký dosah dálkáčů. (asi 25m) _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6075 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá srpen 12 2011, 23:19 Předmět:
Brudr napsal(a):
S těmi koncáky je to dobrá připomínka, díky...
Ono se to řeší i jinak. Že elektronika hlídá proud motoru (aby to někoho třeba neskříplo) a při prvním zapnutí si osahá koncové polohy, na které pak najíždí přesně.
Mám 7 let pohon Hörmann, chová se takhle, jezdí denně a jediná porucha byla spálená žárovka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17819 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá srpen 12 2011, 23:29 Předmět:
Ja mam na brane a vratech garaze uz asi 18 let Aprimatic. Kupodivu bez jedinnyho problemu. A to je dobre, protoze jsem se dozvedel, ze ta fy uz nexistuje a nic na to neni k sehnani. Kdyz jsem to tenkrat namontoval, soused asi ze zavisti se mnou prestal komunikovat a vydrzelo mu to dodnes. Jede to na 27 MHz, dosah 200 metru, v lete 100 metru, asi kvuli ruseni.
Jirka
Ono se to řeší i jinak. Že elektronika hlídá proud motoru (aby to někoho třeba neskříplo) a při prvním zapnutí si osahá koncové polohy, na které pak najíždí přesně.
Mám 7 let pohon Hörmann, chová se takhle, jezdí denně a jediná porucha byla spálená žárovka
No já mám právě problém s koncovým dorazem zavřené brány. Brána se otevírá ke svahu, takže v zavřené poloze mám velkou mezeru pod bránou. Kdybych tam chtěl dát doraz, tak by musel být vysoký cca. 15-17cm a to zvládne málokteré auto. Moje má 12cm světlou výšku a to už dřu plasty. Jediné co mě napadlo, je mít na křídle brány prodloužení s kolečkem, které se bude zasouvat nebo vysouvat podle toho jak se při pohybu brány bude tato přibližovat nebo vzdalovat k/od terénu. Musím to ale vymyslet jednoduché a spolehlivé aby to časem nedrhlo a fungovalo i v zimě, ve sněhu.
Keď má pohon aj koncové spínače, aj tak potrebuje doraz. Musí sa brána o niečo "oprieť", pretože po vypnutí by sa rozkmitala a potom by koncák zopol, vypol, zopol, vypol... To isté platí aj u systémov s inkrementálnymi snímačmi. Tiež musí naraziť na doraz, ktorý si zapamätal pri "učení".
S tím kmitáním brány bych to neviděl tak kritické. Pár bran bez středového dorazu jsem viděl a žádná nekmitala. Ale s tím dorazem je to, řekl bych, mnohem pevnější, než to nechat viset pouze na motorech. Proto bych ho tam rád měl.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.