Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: po listopad 19 2012, 13:25 Předmět: Oprava voštin chladiče, nevíte o nějakém měděném pásku?
Jestliže se na elektrikářském fóru objeví rubrika auto-moto, tak by to možná mohlo být to nejlepší místo pro shánění něčeho takového
U své Toyoty mám voštinky mezi žebry chladiče vytvořené zcela jinak, než to dělá třeba koncern. Je to prostě tenký měděný pásek, cikcak poskládaný do vertikální mezery mezi svislými žebry.
Problém je v tom, že působením soli ta měď (je-li to opravdu měď, ale má to zelený povlak a vypadá to tak) křehne a začíná se vydrolovat. Nejvíce v místech, kde jde mřížkou vzduch přímo z venku. Třeba pod saharou je to téměř netknuté.
Chtěl bych to něčím nahradit, ale nevím čím. Ten pásek musí být tlustší než třeba alobal, ale tenčí než například kdysi používaný hliníkový kovotěs. Ten jsem tam zkusmo přiložil, ale naohýbat by to asi nešlo (šířkou by to téměř odpovídalo). A nechci také měnit materiál, aby mi pak místo toho nezmizel vlastní chladič. Ten sám zatím vypadá naprosto nedotčeně.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: po listopad 19 2012, 13:47 Předmět:
Systémem, který si navrhl už asi nezajistíš potřebný přenos tepla z pásku. Asi bych to nechal zatím jak to je a až to bude nedostatečně chladit (bude často spouštět sahara), tak sehnat zachovalý chladič na vrakáči. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po listopad 19 2012, 14:05 Předmět:
Relativně tenký měděný pásek šířky 15mm , délky cca 20cm či více, tlouštky 0.5mm se dá koupit v KARSu, používá se společně se svorkou k pospojování/zemnění kovových trubek. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Naposledy upravil ZdenekHQ dne po listopad 19 2012, 14:06, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: po listopad 19 2012, 14:05 Předmět:
Kdepak, chladič z vrakáče nebrat. Tam jsou stejné ceny jako u nového z druhovýroby. A mě se ho ještě měnit nechce.
Ten přenos tepla byl asi zajištěn jenom stříknutím vhodnou barvou. Jinak extra napevno to tam nebylo.
KARS je až v Brně, ale mám pocit, že běžně používané zemnící pásky jsou opravdu moc tlusté. To už bych tam něco podobného dávno hodil.
Jinak pro informaci: mezera mezi žebry je cca 6mm. Do toho to musím snadno poskládat (natlačit) jako harmoniku.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po listopad 19 2012, 14:26 Předmět:
Tu měď 0.5mm ohneš přes 6mm vrták jak nic. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6524 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po listopad 19 2012, 23:07 Předmět:
Když je řeč o mědi,kde sehnat trubičku vnitřní pr. 7mm, případně menší, s vnějším pr. 10mm, nebo plný matroš. Na hroty k ERS, respektive přenosovou část tepla. Hroty výměnné, měď mám. Podělil bych se.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út listopad 20 2012, 6:03 Předmět:
TAKJAN zapomeň na to. Nevyplatí se to. Povrchově neupravená (nepokovená např. Fe nebo Ni) měď se ti při těch teplotách velice rychle rozpadne. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Naposledy upravil Eleman dne út listopad 20 2012, 11:34, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út listopad 20 2012, 11:17 Předmět:
Mě stačí, když to vydrží dalších pět let. Pak už budu ochoten si koupit nový chladič za necelé tři klacky
Ono to na těch originálních chladičích vydrželo déle, ale ten původní byl proražen a zlikvidován hrubým násilím. Tahle druhovýroba už tak kvalitní není.
A ten pásek musí být opravdu tenký a měkký, aby tam šel pohodlně namačkat.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út listopad 20 2012, 11:36 Předmět:
Omlouvám se, moje reakce byla na příspěvek TAKJANa. Nějak se nám to začíná míchat => neřešme více věcí najednou. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út listopad 20 2012, 12:09 Předmět:
Jimmi2 napsal(a):
A ten pásek musí být opravdu tenký a měkký, aby tam šel pohodlně namačkat.
Jenže měď a měď je rozdíl - většinou je to stejně nějaká slitina (bronz) a podle toho je určená tvrdost. Na troleje je hodně tvrdá, na některé speciální kontakty k relé musí být hlavně pružná a to bude i tvůj případ, jinak Ti to brzy změní tvar a ztratí kontakt. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: út listopad 20 2012, 12:35 Předmět:
Pokud ti v létě neleze teplota přehnaně nahoru a nemáš vydrolených 10% a více, neřešil bych to. Pokud ten chladič nový stojí 3 litry tak tě obdivuju, že se nad tím vůbec zamýšlíš. Abys nedopadl tak, že kvůli chladiči upečeš motor a budeš shánět druhý. Bohužel vím o čem mluvím-Mitsubishi používalo taky tento systém z mědi a v kombinaci s jejich systémem nádržky napojené na víčko chladiče. Malá dírka v chladiči způsobila to, že vodu vyházel do nádržky, ale už ji neuměl natáhnout zpět a KO.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út listopad 20 2012, 14:26 Předmět:
Já už mám vypadanou asi polovičku
Naštěstí je nejlepší stav právě pod saharou. Ta ale už spíná při každém zastavení.
Jak někdo nahoře psal o těch trubičkách (a jak se nám to všechno promíchalo), napadlo mě, že to udělám z trubiček. Nakrátko nařezaných.
Pak to něčím stříknout, co to trochu udrží a ještě nebude bránit přenosu tepla.
Já jsem prostě hračička a i když umím vyměnit chladič pod jednu hodinu, prostě se mi do toho zatím nechce.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út listopad 20 2012, 20:24 Předmět:
Toho se nebojím, s auty už mám zkušeností hodně a vypadává to z toho chladiče průběžně. Ještě nikdy se to nehřálo. Sahara se zapíná jen po dlouhé jízdě po dálnici a zastavení na volnoběh.
Horší bývají různé usazeniny v chladícím systému nebo vadné přetlakové víčko. To pak může být i rychlé.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.