Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motorola SC434512VDW, topení FORD Fiesta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33950
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červen 03 2011, 9:09    Předmět: Citovat

Nebude to nejaka spatna vazba? Bez nej to ide "naplno". A tom povodnom kuse je asi vadny len ten FET.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: pá červen 03 2011, 11:34    Předmět: Citovat

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=23432
je desetidílný schema. Pokud platí to na straně 15-17, tak ten drat vede do procesoru v budíkách.
PS. Nějak tam nehrajou ty roky, a na co by to do těch budíků vůbec mělo bejt vedený?


Naposledy upravil pepik9 dne pá červen 03 2011, 11:42, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 03 2011, 11:38    Předmět: Citovat

A máme tady nejpravděpodobněji řídicí sběrnici, po který to komunikuje s procákem... Ejhle, voni vopraudu fofdíci fídili uš v 90.letech i topení po dwátech...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7094
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po červen 06 2011, 7:44    Předmět: Citovat

Ale na straně 17 (Diagram 5) je nakreslen uzel, který spojuje můj Wh/Bk vodič na pinu 20 s dalším Wh/Bk vodičem na pinu 21.
A vzhledem k tomu, že b = ukazatel teploty chladiva, ukazuje (a domnívám se, že správně), tak vodič na pinu 21 by mohl být v pořádku.

Jenomže jediný vodič Wh/Bk na Diagramech 13 až 18, který někam odkazuje má u sebe napsáno: "See diagram 5 tachometer"
Jakej smysl má mít signál tachometru pro topení v kabině?
Jak má ten signál vlastně vypadat???

Naproti tomu máme 1.8L Diesel Endura DE, takže 35 Coolant temperature sensor, připojený vodičem Wh/Rd na pin 25, je součástí našeho vozu...

Takže teď bych potřeboval ještě schéma toho Instrument clusteru, nebo ho koupit a prostudovat osobně...

Mě ty letopočty sedí: 'up to' znamená 'do', nikoliv 'po' Únoru 2000, a to auto je 1996.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: po červen 06 2011, 12:30    Předmět: Citovat

To není signál tachometru, piny 20,21 jsou nakresleny do části "g" - control unit, což by měl být procesor a snad by nějaký údaj související s teplotou vody z jednotky motoru mohl jít do té jednotky topení. Jenže bez zpětné vazby by to mohlo jedině zakázat pustit topní, když je motor studený (jen spekulace, nic jiného mě nenapadá, a to auto má nakreslené dva snímače teploty vody).
Ale: 'up to' má nakresleno u jednotky topení 7 pinů. Na straně 13 začíná "From March 2000", a až tam to má 12 pinů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ezopaci



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: po červen 06 2011, 13:09    Předmět: Citovat

Dva snimace topeni ma asi kazdy Zetec. Jeden pro budiky, jeden pro ECU.
_________________
Tomas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7094
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po červen 06 2011, 13:48    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
jedině zakázat pustit topení, když je motor studený
To by mohlo znamenat, že do budíku se ten signál dostane, ale už nepokračuje na J1.1 plošňáku topení, ten pustí do ventilu plný (elektrický) proud a tím zabrání vytápění kabiny i v těch nejtužších mrazech.
Habesan napsal(a):
jediný vodič Wh/Bk na Diagramech 13 až 18, který někam odkazuje má u sebe napsáno: "See diagram 5 tachometer".
Možná je to chyba ve schématu. Záleží na tom, které z těch dvou čidel je pro řídící jednotku a které pro topení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
lef



Založen: Aug 18, 2012
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2012, 23:41    Předmět: Citovat

Neco malo k pinum muze plynout z diagnostickyho postupu v TIS. Jak to cele ma fungovat, z toho jednoznacne neplnye, ale snad pomuzou skutecnosti, ktery jsem v TIS nasel:

1. Cele to funguje, kdyz jsou v poradku pojistky F2 a F13 (tj. ty v boxu pod volantem).
2. Je-li klic zapalovani na II, ma na pojistce F13 byt napeti baterie (cca 12V)
3. Na pojistce F2 ma byt take napeti baterie
4. Pri klicku v poloze II, do ventilu ma take jit napeti baterie (mereno mezi pin 1 na konektoru u ventilu - drat VT/BK, a zemi)
5. Pri poloze klicku 0, na ventilu musi byt meritelny odpor 10-25 Ohm. Mereno na pinech ventilu, ne konektoru.
6. Pri bezicim motoru, s potenciometrem ovaldani na stredove poloze: Mezi pin 1 (VT/BK) a pin 2 (BK/GN) konektoru ventilu ma byt meritelne periodicke kolisani napeti mezi 0V a 12 V.
7. Pri klicku v poloze II (motor ale nebezi), na konektoru, ktery leze do plsone desky ovaldaciho panelu, mezi pin 12 (VT/OG) a zemi ma byt napeti baterie.
8. Pri klicku v polzoe 0, na konektoru ovladani, mezi pin 2 (OG/GN) a zemi, ma byt napeti baterie.
9. Na konektoru ovladani, mezi pin 6 (BK/RD) a zemi, ma byt meritelny odpor max 2 Ohm.
10. Mezi pin 5 na konektoru ovladani a pin 2 (BK/GN) na konektoru u ventilu, ma byt opet max. odpor 2 Ohm.
11. Bezi-li motor, ventil ma pustit teplo i kdyz odpojite ventil nebo ovladani.
12. Ovladani musi pri bezicim motoru dostavat signal z cehosi, cemu Ford rika 'Revolution center' - a sice na pin 8 (WH/BK) konektoru ovladani, jinak to netopi. Nameri-li se tu 7Volt, je signal ok.
13. No, a nakonec, mezi 'Instrument cluster' pin 20 (WH/BK) a pin 1 (WH/BK) ma byt odpor max 2Ohm (klicek v poloze 0).

Co z toho plyne? Je mozne, ze to cele muze zaviset na faktu, ze jste otocili klic na III, a bezi motor. Stojici vuz proste nemusi topit, i kdyz kapalina vre.

P.S. Psalo se tu o napojeni na tachometr. Vite jak se anglicky rekne tachometr? A jak se anglicky rekne otackomer?



scrshot.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  scrshot.png
 Velikost:  115.1 kB
 Staženo:  171 krát



Naposledy upravil lef dne ne listopad 11 2012, 11:38, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lef



Založen: Aug 18, 2012
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2012, 23:49    Předmět: Citovat

ezopaci napsal(a):
Tahle elektronika asi nejak odchazi. Uz je to treti pripad co vidim.


Ano, uz jsem v klubu. Zhruba od doby, kdy vzniklo tohle tema. Je videt, ze cinsky kurvitka opravdu existuji a jsou kalibrovany na stejnou dobu selhani:)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: po listopad 12 2012, 16:54    Předmět: Citovat

Mám pocit, že jsem podobný problém řešil asi 6 let nazpět a ten ventil umí buď otevřít, nebo zavřít. Intervalem otevření a zavření se regulovala teplota. PWM s 555 jsem zkoušel a nějak jsem byl neúspěšný-ventil furt otevřený, protože nestíhal zavírat-tedy bych spíše tipoval, že by mohlo jít udělátko, které by měnilo časový interval-otevřeno-zavřeno. Jsem zvědavý, jak dopadnete vy. Byla to mazda 121 a opravdu komponenty a vzhled Fiesta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6524
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po listopad 12 2012, 20:53    Předmět: Citovat

Mně teda regulace topení spíná v řádu sekund. Je to teda taky PWM, ale takové - pomalé..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33950
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po listopad 12 2012, 21:08    Předmět: Citovat

denis15 napsal(a):
Byla to mazda 121 a opravdu komponenty a vzhled Fiesta.

To bola asi najhorsia Mazda, pretoze to bol skutocne Ford s inym logom... V ostatnych Mazdach taketo zbytocne kurvitka neboli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: po listopad 12 2012, 23:43    Předmět: Citovat

Jojo, když nad tím přemýšlím, PWM ale svinsky pomalé Smile. No, jak se říká, na dovolenou Fordem, vlakem zpátky. Kamarád to má-je to celkem držák ale hnije to, žere to olej, ale nesere se, teda nijak zásadně. Vždy to dojede z A do B, teda nějak Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund