Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motorola SC434512VDW, topení FORD Fiesta
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 8:33    Předmět: Motorola SC434512VDW, topení FORD Fiesta Citovat

Máme Fiestu, je to špatné auto. Nyní došlo k závadě topení.
Součástí chladícího okruhu je výměník, kterým se ohřívá vzduch pro kabinu.
Průtok chladící kapaliny výměníkem lze zastavit elektromagnetickým ventilem.
Jeden konec cívky se po nastartování připojí přes pojistku na palubní napětí, druhý konec se přes tranzistor připojuje ke "kostře". Tranzistor má označení "PH71 52-10A", řídící integrovaný obvod "Motorola SC434512VDW N760091BFKC002 F61S0LLBH9704". Očekávám tam PWM modulaci, ovšem celé zapojení nevykazuje činnost.

Z dvanácti vývodů připojovacího konektoru má zřejmý význam pouze pět:
J1.1 Signál cca 6-10V, snad měření něčeho...
J1.2 Napájecí napětí i při vypnutém klíčku.
J1.5 Zde je připojen "spodní" konec cívky.
J1.6 Zde je připojena kostra
J1.12 Stejné napájecí napětí jako na "horním" konci cívky
Ostatní vývody:
J1.3 Kostra pro podsvícení (žárovičky).
J1.4 Napájení pro podsvícení.
J1.7 Nevyužito na plošňáku.
J1.8 Kostra, nezapojeno v kabeláži.
J1.9 Nevyužito.
J1.10 Nezapojeno v kabeláži.
J1.11 Nevyužito

Pokud místo tranzistoru použiju propojku (mezi J1.5 a J1.6) ventilem prochází proud cca 0,7 Ampéru, uzavře se a výměník se neohřívá, pokud chci topit, propojku odstraním, takže ventil funguje správně.
Má někdo z vás nějakou zkušenost s tímhle obvodem, případně by k němu dokázal, prosím, obstarat dokumentaci???

Při hledání datasheetu jsem se dozvěděl pouze, že Motorola Semiconductors se přejmenovala na Freescale Semiconductors (čímž jsem objevil Ameriku).
Další poznatky připíšu dodatečně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 10:17    Předmět: Citovat

auto nema diagnostiku ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 10:57    Předmět: Citovat

Třeba LIN-Bus ???
Rok výroby 1996 jsem sice neuvedl, ale kterým vodičem (z těch pěti) bys to chtěl vést?
A hlavně: Proč?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 11:01    Předmět: Citovat

Já si taky myslím, že když už měl diagnostický konektor Favorit někdy v ´93 roce, tak by ho mohla mít i ta Tvoje "prokletá" Fiesta... A to, že je na nějakém pinu napětí +12V nic neznamená, může to být "push-up" odporem krmená sběrnice - a data se po ní posílají připojováním na zem. Hledej líp, tyhle kárky už nebyly z těch, co se diagnostikovaly jen dřevěnou tyčkou drženou v zubech...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6593
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 11:07    Předmět: Citovat

Ahoj,
ta řídící jednotka je u ventilu výměníku ? Zkusil bych dojet na vrakáč a domluvit se tam, aby ti půjčili ten modul a vyzkoušet, jestli to celé ožije. Automotive mají často přeznačené součástky a dobrat se dokumentace je prakticky nemožné.
Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33896
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 11:09    Předmět: Citovat

Neviem ako Ford, ale napriklad v Mazdach ziadna zbernica nebola ani po r. 2000. Vsetko pekne priamo prepojene. Diagnostika bola, ale rozdelena podla riadiacich jednotiek - motor, ABS, airbag.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 11:21    Předmět: Citovat

Pokud máš Mazdu 121, tak máš Fiestu 1996...

Ne, tohle je součástí ovládacího panelu v kabině (pod rádiem). Řídí se to otočením jednoho 10k potenciometru.

Trochu mi pomohlo Běloruské fórum: fordclub.by .. topic,542.0.html
Jejich plošňák je trochu jiný, ale teměř stejný. Schéma svého plošňáku už mám sice překleslené na papíře, ale v počítači to bude chvíli trvat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33896
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po květen 23 2011, 11:35    Předmět: Citovat

Nastastie mam pravu Mazdu (323) Smile Napriek tomu, ze je (o kusok) novsia, tak je kurenie ovladane mechanicky.

Nema to niekde merat teplotu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2011, 9:47    Předmět: Citovat

Ne, proč by mělo?
Jestli jsem správně pochopil to Běloruské fórum, tak ta nejošizenější verze neměří ani teplotu vzduchu, ani teplotu chladící kapaliny, prostě jenom nastavuje otevření toho ventilu, bez ohledu na cokoliv dalšího.

Mám podezření na ten pin J1.1, ještě ho zkusím přeměřit.
Měření teploty motoru, zobrazované vedle tachometru, funguje, ale věřím tomu, že ušetřili jeden drát, a prostě ho s vytápěním nespojili.

Přikládám fotky, jsou to trochu plachty (schválně kdo pozná, čím jsem to fotil)



PWB7246_top.jpg
 Komentář:
PWB7246
Topení FORD Fiesta

Stáhnout
 Soubor:  PWB7246_top.jpg
 Velikost:  299.67 kB
 Staženo:  183 krát


PWB7246_bott.jpg
 Komentář:
PWB7246
Topení FORD Fiesta
Spodní strana

Stáhnout
 Soubor:  PWB7246_bott.jpg
 Velikost:  295.82 kB
 Staženo:  151 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ezopaci



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2011, 15:41    Předmět: Citovat

Tahle elektronika asi nejak odchazi. Uz je to treti pripad co vidim.
Ma to generovat pwm pro 3cestny ventil topeni.
Pokud neleze pwmko ani na ten koncovy tranzistor, je velka sance ze je ten procesor ko.
Pak vymenit bud celou desku, nebo zbastlit jiny pwm generator.

Jinak Fordi maji PWM/SCP sbernici uz nekdy od '95. Je to mimochodem nejpokrokovejsi sbernice z te doby. Na rozdil od ISO je diferencialni, ma zabezbeceni CRC, 41kbit a pouziva se pro spojeni napr. motoru + ABS + budiku. Podobne jako se to v dnesni dobe dela CANem.
PWM bus ale nebyla roztahana po celem aute ke vsem modulum, takze treba motor+budiky bylo PWM/SCP, ale topeni+airbag+... bylo jen na ISO a to jen kvuli diagnostice.

_________________
Tomas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt květen 26 2011, 20:55    Předmět: Citovat

Ten trimer potak na nastovavanie teploty je dobry, nieje vyšuchana dráha pripadne straca dotyk a preto to nereguluje ? skus ho nahradit novym pre istotu....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá květen 27 2011, 6:16    Předmět: Citovat

Nejsem zas tak nezkušený, abych si ten poťák nezkontroloval. Má 10kiloOhmů jak má mít. Nějaké dynamické testy jsem na něm nedělal. Měl jsem ho i vypájený, bez něj mají příslušné vývody v podstatě "nekonečný" odpor. Takže jsem necítil potřebu shánět náhradu.

Určitě je ten ventil třícestný? Myslel jsem, že jen uzavírá přívod teplé chladící kapaliny.

Pokud by tam ta sběrnice byla, tak na kterých vývodech? Pokud by tam byla pouze pro diagnostiku, mělo by to fungovat i za její nepřítomnosti.
Ke zbastlení jiného PWM generátoru by se mi hodilo znát základní frekvenci a max./mix. úhel otevření podle zdravého modulu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: pá květen 27 2011, 6:35    Předmět: Citovat

http://www.manualy.karnet.sk/pages/ford-fiesta-1996-tech-serv-skoleni.php
ale moc se toho tam nedozvíš. Je tam jen řez ventilem a poznámky o šířkové regulaci a bez možnosti diagnostiky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6593
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá květen 27 2011, 8:18    Předmět: Citovat

Kolik za modul chtějí na vrakáči ? Vyplatí se to laborování vůbec ????
Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá červen 03 2011, 8:59    Předmět: Citovat

A vyplatí se mi vůbec, abych dýchal?
Ne, nevyplatí.

Díky za ten školící materiál, je sice trochu stručný, ale hodí se.

Zastavil jsem se na vrakovišti, celý náhradní panel stál jenom 200 Kč. Vyzkoušel jsem ho, žárovka zapojená místo ventilu svítila, ale její jas se nedal regulovat. Panel jsem si přesto koupil. Plošňák jsem vyzkoušel taky na stole, na gate tranzistoru opět nešly žádné pulzy, jenom konstantní úroveň 5V, ale odpor jeho vodivého kanálu byl prakticky nulový. Na mém původním plošňáku má v sepnutém stavu odpor cca 400 Ohmů, což je poněkud mnoho.

Zdá se, že pin J1.1 má přecijen nějaký význam, vodič k němu přivedený, je bílý s černým proužkem. Nevíte někdo kam vede???
Když jsem se chystal tohle vlákno založit, doufal jsem, že najdu někoho kdo zná odpověď.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund