Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Poštovné při vrácení zboží
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 14:12    Předmět: Poštovné při vrácení zboží Citovat

prodával jsem na aukru, zákazník nebyl spokojený, tak jsme se dohodli, že mu vrátím peníze a on mě zboží, nyní po mě chce ještě jeho náklady na poštu . Má na to nárok nebo ne co myslíte?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mat100



Založen: Nov 04, 2009
Příspěvky: 480
Bydliště: Plzen-jih

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 14:19    Předmět: Citovat

Bohužel má zákazník smůlu !

Viz:
citace:
Uhrazenou cenu zboží je dodavatel povinen vrátit zpět spotřebiteli, pokud tento odstoupil ve lhůtě a vrátil zboží v bezvadném stavu. Měl by mu vrátit i všechny daně a poplatky související s koupí zboží - DPH, poplatek za podlimitní objednávku apod. Vrácení poštovného a balného spotřebiteli ze zákona nenáleží, může však být sjednáno ve smluvních podmínkách dodavatele.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 16:24    Předmět: Citovat

Taky bych řekl, že nemá. A to jednak v případě, že jste oba vystupovali jako soukromé osoby a k vrácení není jiný důvod, než "že si to rozmyslel", ale i v případě, jestli byl obchod uskutečněn jako prodej od vás jako podnikatele v obchodě soukromému občanovi - nepodnikateli a vrácení zboží je ze zákona do 14 dnů.

Jiný případ by byl, že k jeho nespokojenosti je důvodem nějaké nedodržení vlastností zboží, jaho stavu atd. z vaší strany v rozporu s tím, co bylo uvedeno v popisu v aukci. Pak by se jednalo o oprávněnou reklamaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
css



Založen: Jan 05, 2011
Příspěvky: 354
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 17:55    Předmět: Citovat

To je velice jednoduché, záleží na tom, proč nebyl spokojen. Pokud byla chyba na vaší straně, např. měla věc nějakou závadu, neuvedl jste do popisu nějakou zásadní věc, pro kterou je kupujícímu ta věc k ničemu apod., tak má právo na vrácení plné částky včetně poštovného.

Pokud je ale problém na straně kupujícího, například dodatečně zjistil, že tu věc nechce, nehodí se mu, špatně si přečetl popis aukce apod., pak nemá nárok na vrácení poštovného. V takovém případě nemá nárok ani na vrácení zboží a peněz za něj a je to jen na vaší dobré vůli, zda mu vyhovíte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 18:18    Předmět: Citovat

Poněkud bych nesouhlasil, právo na vrácení zboží při koupi přes net má vždy - až na výjimky popsané v občanském zákoníku.

(7)Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění.

(10)Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]


Naposledy upravil ZdenekHQ dne st květen 11 2011, 18:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
css



Založen: Jan 05, 2011
Příspěvky: 354
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 18:21    Předmět: Citovat

Samozřejmě, pokud kupuje od "podnikatele", ne od obyčejného "smrtelníka". Předpokládám, že pán není podnikatel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 18:22    Předmět: Citovat

To není pravda, občanský zákoník to nerozlišuje - § 53 a číst.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 19:05    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
(10)Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.

Nemělo by tam být "spotřebitel"?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 19:23    Předmět: Citovat

Člověk ani nemusí být právník, aby uznal, že takové obchodování, pokud nejsou obě smluvní strany slušné, nese vždycky oboustranně riziko zneužití až vychcanosti. Ještě za minulého režimu se šířily UL, jak šikovní lidi dokážou stále chodit v nových botách a nikdy je nezaplatit. Chápu, že poctivý zákazník může nést následky obrany kdysi poctivého obchodníka před nepoctivým zákazníkem a naopak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33922
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 19:29    Předmět: Citovat

Bernard napsal(a):
ZdenekHQ napsal(a):
(10)Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.

Nemělo by tam být "spotřebitel"?

Nie, nemalo. Dodavatel ma tiez nejake prava - ked si nieco kupis a po par dnoch vratis, tak dodavatelovi vzniknu naklady. Ak chce vyrobok znovu predat, tak ho musi napr. vyskusat alebo znovu zabalit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5214
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 19:53    Předmět: Citovat

alebo ho predat ako rozbaleny tovar-ale s nizsou cenou...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 21:35    Předmět: Re: poštovné při vrácení zboží Citovat

bu2520 napsal(a):
prodával jsem na aukru, zákazník nebyl spokojený, tak jsme se dohodli, že mu vrátím peníze a on mě zboží, nyní po mě chce ještě jeho náklady na poštu . Má na to nárok nebo ne co myslíte?


Ne, nemá na to nárok ! Dokonce ty nemusíš vracet plnou zaplacenou cenu, ale jen cenu za vlastní zboží bez poštovného od tebe, které zákazník asi musel zaplatit spolu s cenou zboží při dodání, a sníženou o poplatky za převod peněz v bance nebo na poště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st květen 11 2011, 21:40    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
To není pravda, občanský zákoník to nerozlišuje - § 53 a číst.

Ale právě že rozlišuje, a to tak že velmi.

§ 53 je v Hlavě 5 - Spotřebitelské smlouvy, a řeší okolnosti ve vztahu dodavatele (podnikající osoby) a spotřebitele (fyzické osoby).

Naopak zde neřeší okolnosti smlouvy o prodeji mezi dvěma fyzickými nepodnikajícími osobami (kdy žádný nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu nevzniká).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: čt květen 12 2011, 6:47    Předmět: Citovat

prodával jsem PC zdroj , jako soukromá osoba . Zdroj byl odzkoušený, jako funkční zákazník tvrdí, že mu nejde, že ho zkoušel na dvou deskách. Dobře řekl jsem nejste li spokojen, pošlete mi ho zpět a já vám vrátím peníze. Načež mi ho poslal jako obchodní balík a chce abych mu uhradil i jeho naklady spojené s poštovným. A to mi přijde už přes míru ale chci se zachovat férově, ale zase se mi nechce ke zdroji za 500 ještě přidávat 105Kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt květen 12 2011, 9:40    Předmět: Citovat

Tak to je snad jasné, ne ? Zachováš se férově, když mu vrátíš peníze za vlastní zboží a on opět férově, když pochopí, že uplatníš odečtení poplatku za odeslání peněz z této částky. Že je poštovné drahé, tak to je jeho problém. Věděl to už před tím a mohl klidně i počítat s tím, že tu věc bude vracet. Neexistuje jediný rozumný důvod, proč bys za jeho nálady měl platit ty za poštovné a poplatky za odeslání peněz. Taky to mohl poslat rovnou taxíkem, ne ?
Já být na jeho mistě, tak bych se styděl žádat o náhradu poštovného. To bych si mohl snad dovolit jen v připadě nějakého prokazatelného podvodu.

A konkrétně u odzkoušeného zdroje bych trval na papíru (protokolu) od firmy, která se zabývá počítači o jeho nefunkci. Možná by při tom zjistil, že zdroj je funkční a desky v háji. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund