Zaslal: po červen 20 2011, 20:13 Předmět: Světlo na kolo s výkonnými Led diodami
Dobrý den, jelikož jsem vášnivý cyklista, tak na svém kole stavím světla s výkonnými Led diodami, abych byl dobře vydět i za špatného počasí. V předním světle budou po bocích světla umístěny 2 bílé klasické 3mm Led, které budou tvořit tlumená světla a mezi nimi bude Cree XM-L T6 dioda s optikou, která bude tvořit dálkové+mlhové světlo. V zadním klasickém světle na blatníku bude v otvoru paraboli přidělána výkonová 1W Led 40lumenů, která bude tvořit klasické, brzdové a mlhové světlo. Světlo bude mít 3 polohy: 1. klasická světla (vpředu budou svítit 2 klasické 3mm Led a vzadu bude svítit výkonová 1W Led na 20lumenů). 2. dálková světla (stejně, jako poloha 1, akorát vpředu se přidá Cree XM-L T6 s optikou). 3. mlhová světla (vpředu vše zůstane, jako v poloze 2, akorát vzadu se výkonová 1W Led rozsvítí na plnejch 40lumenů a nebude fungovat brzdové světlo). Brzdové světlo bude fungovat tak, že přes spínač na brzdě a rezisor půjde do zadní výkonové Led proud, který bude Led rozsvěcet na plných 40lumenů. Proto když budou zapnutá mlhová světla, nebude fungovat brzdové světlo, protože Led bude napájena trvale proudem, který ji bude rozsvěcet na plných 40lumenů a proud, který půjde přes spínač na brzdě bude mít za rezistorem stejné hodnoty. Takže při zapnutých mlhových světlech nebude mít na zadní 1W Led spínač na brzdě vliv. Jinak proud do brzdového světla nepujde přes žádný vypínač, jen přes spínač na brzdě, takže pokud zabrzdím zadní brzdou, bude brzdové světlo svítit i při vypnutých klasických světlech. Celé osvětlení se bude ovládat otočným vypínačem 3x4 polohy, který bude umístěný na přední svítilně a bude tak lehko přístupný. Celé osvětlení jsem chtěl napájet čtyřmi 1,2V nabíjecími bateriemi s kapacitou 11000mAh. To by bylo 44000mAh. Teď jsem si ovšem vzpoměl, že mám doma takovou tu velkou baterku, co hodně svítí, jenže je už dost rozbitá. Napadlo mě, že bych z ní vyndal celou elektroniku s akumulátorem a vpředu bych odstřihl z drátů závit na žárovku a dráty, které dříve napájeli žárovku by teď napájeli celé osvětlení na kole. Elektronika s akumulátorem by se schovala do plastové krabičky a ta se pak přidělala někde na nosič pod košík. Nabíjelo by se to, jako dříve v baterce. Tj. přímo ze sítě na kole. Na krabičce, ve které by byl akumulátor, by byl někde ze spodu přidělaný vstup pro konektor a do něj se pak už jen vsunul konektor přidělaný na nabíjecí šňůře a akumulátor by se začal nabíjet. Proud, který by šel do světla by se samozřejmě odděláním rezistoru musel zvíšit, protože pro žárovku byl proud v baterce omezen. Ušetřili by se tak peníze za baterie a za nabíječku. A Vás se teď ptám, je to blbos s tím napájením světel??
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 20 2011, 20:43 Předmět:
drag2633 napsal(a):
Dobrý den, jelikož jsem vášnivý cyklista, tak na svém kole stavím světla s výkonnými Led diodami, abych byl dobře vydět
...
Celé osvětlení jsem chtěl napájet čtyřmi 1,2V nabíjecími bateriemi s kapacitou 11000mAh. To by bylo 44000mAh.
...
Proud, který by šel do světla by se samozřejmě odděláním rezistoru musel zvíšit
...
A Vás se teď ptám, je to blbos s tím napájením světel??
Je to nebetyčná pitomost, protože až s tím nějakýmu řidiči posvítíš do xichtu, zastaví a minimálně Ti za to rozbije hubu. Pokud chceš, abys byl vYdět a hodláš kvůli tomu zvIšovat proud odpojovaným odporem, tak radši napři svou iniciativu jiným směrem - nejdřív si přečti nějakou chytrou knížku o elektronice a třeba taky zákon 361/2000 Sb, který popisuje povinnosti a náležitosti potřebné k provozu na pozemních komunikacích... A jen tak na okraj: 44 000mAh je prosím 44Ah = nauč se převádět jednotky. Akorát články 1,2V a 11000mAh jsem ještě nikde nepotkal - každý bude vážit asi tak 2-3 kila. Chci VYDĚT, jak to budeš tahat na kole... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak to je jasný, že s tím dálkovým nebudu svítit na běžné komunikaci plné aut. Tam pojedu na tlumená. Dálková budu používat jen na nějaké méně frekventované silnici a když proti náhodou pojede auto, nebo kolo, tak to samozřejmě ztlumím. Dálková budu hlavně využívat po cyklostezce, když proti mě nikdo nepojede, nebo někde v lese, či na polní cestě. To zase takhle nemůžeš brát, nejezdím jenom po silnici. A oni to stejně někdy ty zas...ný řidiči, kteří kvůli cyklistovi neztlumí, posvítit trochu do očí . Ale na to napájení teda asi 4x1,2V baterie 11000mAh že?? P.S.: Jsem čerstvě začínající elektrikář!
A ty baterie, tak to jsou úplně obyčejný články velikosti D (buřty). Akorát jsou nabíjecí a jejich kapacita je 11000mAh. Po internetu jsou jich stovky! Takže to je na kolo v pohodě. Minimální zatížení.
Sloučil jsem všechny tvoje po sobě jdoucí příspěvky do jediného. Neodpovídej sám sobě, prosím!
Hill
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5026 Bydliště: Brno
Zaslal: po červen 20 2011, 21:42 Předmět:
Jasně, nenech se odradit. Daleko víc mě serou cyklisti, kteří se neobtěžují dát o sobě v noci vědět vůbec nějakým osvětlením.
I když je každému jasné, že z hlediska viditelnosti a bezpečnosti naprosto stačí blikátka, která se prodávají hotová za pár stovek. Ale ty si chceš hlavně hrát, tak si to nenech rozmluvit.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6088 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po červen 20 2011, 22:02 Předmět:
drag2633 napsal(a):
...Minimální zatížení.
Jen ty 4 buřty budou mít dohromady 660 g.
To mi přijde na vytuněné kolo docela dost - předpokládám, že za speciálně lehký rám jsi utratil nemalý peníz a takhle to pokazíš...
Radši to ber tak, že jeden článek má asi 1,2 V x 11 Ah = 13,2 Wh, a čtyři články 52,8 Wh bez ohledu na zapojení, ale stejný odběr ze všech. Když ty LED vezmou třeba 75% kapacity (zhruba 40 Wh), může to svítit se 4 W 10 hodin, se 2 W 20 h a podobně.
Naposledy upravil Bernard dne po červen 20 2011, 22:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5026 Bydliště: Brno
Zaslal: po červen 20 2011, 22:35 Předmět:
Jenže kapacita akumulátoru není konstanta. Musí být vztažena ke konkrétnímu proudu. A se zvětšujícím proudem kapacita klesá. Nedávno se to tu probíralo a byl tu i nějaký ilustrační graf.
Budu to valit na Cree XM-L T6 s optikou na 5W. Rád bych i víc, ale to už by konstrukce plastového světla od vietnamců za 30Kč, kde bude Cree umístěna, tekla. Ale ono to na těch 5W bude bohatě stačit. Vždyť to bude přes 500 lumenů! A s těmi mlhovými světly (maximální odběr) budu svítit málokdy (mlha, děšť ...). Takže o dobu svícení se až tak nebojím. Vždyť to bude napájet 44Ah.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.