Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektronické zapalování

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: út duben 12 2011, 14:01    Předmět: Elektronické zapalování Citovat

Chci si na mustanga udělat elektronické zapalování a tohle mne zaujalo.Je sice dost složité na můj vkus,ale asi to má něco do sebe.

Máte někdo zkušenost?
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-elektronicke-zapalovani-s-rizenim-predstihu.html

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavel71



Založen: Feb 08, 2011
Příspěvky: 99
Bydliště: Karlovarsko

PříspěvekZaslal: út duben 12 2011, 16:32    Předmět: Citovat

Já to kdysi na mustangu měl ne sice takto složitý ale chodilo to a krom toho že se mi nepálilo kladívko sem žádnou jinou výhodu nepocitoval jelo to stejně žralo to stejně dokonce bych řek že to o něco hůř startovalo
to startování sem chtěl pořešit přidáním 6V AKU leč nák k tomu již nedošlo fichtl byl prodán a já přesedlal na silnější stroj Jawa Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: út duben 12 2011, 17:35    Předmět: Citovat

To máš na dve indukčné dva výkonové spínače?
edit: Blbá otázka... pozrel som si zip.


Naposledy upravil procesor dne út duben 12 2011, 17:49, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: út duben 12 2011, 17:40    Předmět: Citovat

pajosek: tohle dávat na pincka nemá žádný absolutní význam a význam to nemá ani Jawě 250 a podobných 2T motorech Wink

Pokud chceš mermomocí něco elektronického, tak si postav CDIčkový zapalování, a znovu píšu, žádnou regulaci předstihu nepotřebuješ u těhle 2T motorů by když už bys dával regulaci, tak bys reguloval předstih zhruba v úhlu zhruba 2-3°. 4T motor to je jiná, tam je regulace v úhlu 30°.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: út duben 12 2011, 18:08    Předmět: Citovat

pavel71 napsal(a):
dokonce bych řek že to o něco hůř startovalo


Zaujímavé,práveže by to malo lepšie štartovať.

_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: út duben 12 2011, 18:23    Předmět: Citovat

Blbosť to nie je, každý motor potrebuje predzápal riadiť podľa otáčok a v závislosti od doby horenia paliva. Ak by palivo horelo konštantný čas, tá závislosť by bola lineárne závislá od otáčok. Keďže zmes sa mení hore-dole v rôznych režimoch motora vďaka nedokonalosti karburátora, teplota spaľovacej komory kolíše +-stovky kelvina, je konštantný čas horenia zbožné prianie.
Otázne je, či sa dajú reálne nájsť krivky pre maximálny výkon v celom rozsahu režimov. Áno dajú...ale stojí to neskutočne veľa peňazí a času. Kvôli mustangu sa to neoplatí. Inak výsledok môže byť podobný klasickému originál zapaľovaniu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2417

PříspěvekZaslal: st duben 13 2011, 9:31    Předmět: Citovat

Čtyřstupňová převodovka by byla 10x lepší než jakákoliv elektronika k vylepšení chodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: st duben 13 2011, 10:30    Předmět: Citovat

Díky za reakce.Udělat bezkontaktní zapalování jen, aby se neopalovalo kladívko je brnkačka,ale mi šlo hlavně o reguleci předstihu. Ovšem s tím,že že regulovat předstih na dvoutaktu nemá význam zásadně nesouhlasím. Vždy má cenu regulovat předstih,důvody jsou zřejmé.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st duben 13 2011, 12:03    Předmět: Citovat

Robil som okolo 125cm3 2T mašine s 35-39kW motorom. S predzápalom (krivkou v rozsahu 35°) sa ladilo 0,5-3kW, väčšina je to ladenie karburátora, presná poloha iskrišťa sviečky a kúzlenie s ladeným výfukom. Potom ešte riadenie zmesy na hranici detonácií.
Bežný stroj to nepotrebuje, a sotva to spoznáš. Ideálna krivka je komplikovaná a podľa rôznych podmienok sa stále mení.
A to som každú jazdu mal s detailným záznamom činnosti motora, následne v PC s analýzou aj výkonu v každom okamihu jazdy. S možnosťou porovnávať s predchádzajúcimi jazdami aj s podrobnosťami v nastavení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ezopaci



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: čt duben 14 2011, 8:21    Předmět: Citovat

Dingo7 napsal(a):
u těhle 2T motorů.... bys reguloval předstih ... 2-3°. 4T motor to je jiná

Muzete mi prosim vysvetlit v cem je 2T motor tak jiny v principu regulace predstihu ? To je 2T nejak nachylnejsi na detonace, nebo proc ?
Jaky je cca prubeh odstredivych regulaci na starych rozdelovacich 4T motoru (take regulace podle otacek) ? Zasadne jiny nez na 2T ?

_________________
Tomas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Paja250



Založen: Oct 29, 2007
Příspěvky: 196
Bydliště: českobudějovicko

PříspěvekZaslal: čt duben 14 2011, 9:31    Předmět: Citovat

Doporučím k přečtení tenhle článek na škoda techwebu. O zapalování je tam toho víc od toho samého autora.
_________________
...A máte to zapojené v zásuvce?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt duben 14 2011, 14:11    Předmět: Citovat

tam som ztoho clanku vypichol aspon niečo

Dále je známá skutečnost, že od určitých otáček se již požadovaný předstih zážehu nemění a zůstává na konstantní úrovni bez ohledu na další zvyšování otáček (případně se zvyšuje jen velmi pozvolně). Od této hranice se vyrovná změna rychlosti hoření změně otáček. Hranice pro ukončení regulace je u běžných sériových motorů od otáček asi 3 500 min-1 do 5 000 min-1.

tj na babete ked to solite od pol plynu vysie a skoro furt na max...regulacia neje potrebna... dale vam pri rozbehu tych par Nm nebude chybať
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
drakon



Založen: Apr 18, 2009
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá duben 15 2011, 20:06    Předmět: Citovat

nepřidělávej si starosti a výdaje,neoplatí se to.Svého času to byl hit, el. zapalování, sám jsem jich vyrobil několik-transistorová, tyristorová, s prodlouženou jiskrou i ruská zapojení . Všechna fungovaly ale ten očekávaný efekt prostě nebyl takový jak jsem čekal -výkon, spotřeba, vyšší otáčky atp, drakon
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: so duben 16 2011, 18:50    Předmět: Citovat

Montoval jsem před dvěma roky zapaloko od Imfsoft.Moje zkušenosti jsou :
motorka líp startuje,daleko líp táhne při nízkých otáčkách,spotřeba šla dolů.Naopak ve vysokých se mi to moc nezdálo OK,možná je to jen v nastavení předstihu.
Nšco pro inspiraci:
http://www.transmic.net/en/home.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne duben 17 2011, 21:24    Předmět: Citovat

ladil si to na brzde lebo inak sa to nastaviť jaksi neda.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund