Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíječ NB14A
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 9:04    Předmět: Citovat

mám doma něco podobného akorát s ampérmetrem a nedám na ni dopustit Very Happy
Baterie bouchly kvuli neodborné manipulaci ( kontakt zajiskřil) vodík se vzduchem to je prevít Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 9:19    Předmět: Citovat

Andrea napsal(a):
Kde se o těch 2,7V na článek píše?
E8 napsal(a):
EKKAR:
"Dvanáctivoltový" olověný akumulátor může mít až 16,8V (s připojeným nabíječem).
Andrea napsal(a):
Hlášky EKKARa ani BOBOBOa nejsou věrohodná literatura.

Jakákoliv jen trochu odbornější literatura, počínaje populárními publikacemi pánů Arendáše a Ručky a učebnicemi elektrotechniky pro střední školy konče - všude se uvádí u čistě olověné technologie článků (bez vápníku) jako maximální hodnota napětí článku při probíhajícím nabíjení AŽ 2,8V neboli pro 6-článkovou baterii napětí AŽ 16,8V. Myslím že věrohodná v tomto momentě nejseš Ty, Andrejko... NIKDY A NIKOMU jsem neradil, že má nabíjet baterku trvalým připojením a v setrvalém stavu s napětím 16,8V - uvedl jsem tuto hodnotu jako maximum, kterého může napětí na akumulátoru s připojeným nabijákem dosáhnout. A pokud někdo nechápe rozdíl mezi občas dobíjeným a trvale k nabíječi připojeným akumulátorem, potom opravdu jen dokazuje rčení "kdo umí, dělá, kdo neumí, učí...".
A pokud je někdo s prominutím takový jelito, že při odpojování akumulátoru nejdřív odpojuje nabíjecí obvod, aniž by nejdřív vypnul primární stranu nabíječe (= přerušil nabíjecí proud odpojením nabíječe od sítě), tak si o ten výbuch nahromaděné kyslíko-vodíkové směsi uvnitř akumulátoru doslova koleduje a zasluhuje si ho plným právem se všemi následky. Neboli další kandidát o Darwin Awards...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 9:39    Předmět: Citovat

jakým způsobem došlo k zapálení nahromaděného vodíku je věc druhá. může se to stát i takto: škoda 120, nabíjim, vypnu nabíječku, odpojím, připojím Aku k autu zajiskří to a výbuch je na světě. nebo škrknu klíčem o kostru- výbuch je na světě. statický výboj- výbuch je na světě. Aku můžete spolehlivě nabít 2,5V na článek tak proč pokoušet štěstí? Pokud tu chcete psát o blbovzdorné nabíječce, musíte počítat s tím, že ji někdo od aku odpojí bez vypnutí. Pan má trafo ze selenovéé nabíječky, nahradí li selén diodama, bude se mu aku určitě přebíjet-vařit. Ale jak psal team boss. Je to OK, může tam být i 50V. Až si zničí první Aku, může si říct aha:)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 9:47    Předmět: Citovat

Myslím si , že sem taháte geláče a o těch věru nebyla zmíňka . Byla vypracována technologie na nabíjení a lepší nabíječky měly W charakteristiku už za bolševika , kdy si Andrea hrála s panenkami . Ano je pokrok , ale u klasiky zůstala klasika . Nemá to asi cenu , ale rozděl dobití a nabití . Nikdo z nás nikdy nic nepsal o takové úrovni autosítě za běžného provozu , ale o nabití aku na 100% . A tak to jest
Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15° C. Pokud je akumulátor promrzlý, chemické reakce z důvodu nízké pohyblivosti iontů probíhají jen na povrchu desek, zreagovaný povrch desek brání postupu iontů do vnitřních činných hmot desek a akumulátor není plného nabití schopný. Napětí na svorkách se velmi rychle zvýší a již zhruba za půl hodiny se akumulátor tváří jako plně nabitý, ačkoliv to není pravda. Po ohřátí se tvářit přestane a lze ho normálně dobít. Tuto teorii jsem si několikrát měl možnost ověřit v praxi, ostatně si to každý v následující zimě může vyzkoušet. Naopak zase nabíjet rozpálený akumulátor není vhodné, teplota akumulátoru, měřená uvnitř středního článku, nemá překročit 40° C.
Výrobci akumulátorů předepisují dva typy nabíjení, nabíjení konstantním proudem a nabíjení dvoustupňové.
Dříve často předepisovaná metoda nabíjení konstantním proudem 0,1 C20 po dobu 13 hod. (předpokládáme úplně vybitý akumulátor) je použitelná i dnes, nemusí se nic hlídat, pouze čas. Celkově vzhledem k účinnosti nabíjení je zapotřebí dodat 130% náboje (platí i pro jiné typy nabíjení). Při nabíjení tímto proudem se hranice plynování 14,4 V dosáhne asi po 8 hod., po cca 10,5 hod. je již napětí na 16,8 V, asi za hodinu se ustálí na 16,5 V a dále se nezvyšuje. Pokud se bude nabíjet proudem např. 0,2 C20, nárůsty napětí začínají dříve a napětí na konci nabíjení setrvává na hodnotách okolo 17 V. Přebíjení takovými proudy se výslovně zakazuje.
Dvoustupňové nabíjení je pro akumulátor příznivější. První stupeň - nabíjí se proudem 0,12 C20, po dosažení napětí 2,4 V na článek (14,4 V na svorkách) nastupuje druhý stupeň - nabíjí se proudem 0,06 C20 do znaků plného nabití, tj. po dobu dvou hodin se hustota elektrolytu nemění a napětí na svorkách se nezvyšuje (dosáhne asi 16,5 V). Snížení proudu od hranice 14,4 V je důležité pro další formování desek. Akumulátor je již z velké části nabit a v jeho činné hmotě se zhorší přístup elektrolytu k síranu schopnému rychlé reakce natolik, že se postupně velká část proudu spotřebuje na rozklad vody. Proto začíná plynování (uvolňování plynného vodíku a kyslíku z rozkladu vody) až od hranice 14,4 V. Nejde tedy o nabíjení v pravém slova smyslu, ale jen o doběh a formování. Snížení proudu umožní pomalejší elektrochemickou reakci, více síranu se má možnost přeměnit. Napětí se při nabíjení proudem 0,1 C20 začne rychleji zvyšovat až na hranici okolo 16,5 V, krátkodobě i 16,8 V. Potom již všechen proud jen rozkládá vodu. Hranice 16,5 V tedy značí konec nabíjení. Tuto hranici by měl dobrý akumulátor dosáhnout nebo se aspoň k ní přiblížit i při nabíjení proudem 0,06 C20, ovšem za delší dobu. Podle posledních výzkumů je vhodné při překročení hranice 14,4 V proud snížit na 0,06 C20 a potom ho se zvyšujícím se napětí snižovat. Intenzívní plynování není vůbec pro akumulátor příznivé, kromě jiného se při něm vyvíjí značné množství tepla.
Úplně vybitý akumulátor se pozná POUZE PŘI ZATÍŽENÍ proudem 0,05 C20 - napětí na svorkách musí poklesnout na 10,5 V (někdo udává 10,8 V). Pokud je nižší, dobíjí se proudem 0,05 C20 do dosáhnutí napětí na svorkách 12,5 V a potom se přejde na dvoustupňové dobíjení. Každopádně není vhodné vybíjet akumulátor pod tuto hodnotu, rozpadají se desky. Pokud i naprázdno má akumulátor napětí nižší než cca 12 V, je už u konce životnosti. Pokud začíná plynovat již při napětí nižším, než 14,4 V, je silně zasulfatovaný a už se s ním moc neudělá, konce životnosti je hned za rohem.
Nouzově lze při vybití na cca 30% použít rychlonabíjení proudem 0,25 C20 do napětí na svorkách 14,4 V, poté je NUTNÉ proud snížit na 0,06 C20. Předpokladem je dobrý stav akumulátoru, všechny články jsou rovnoměrně vybité. Po dobu nabíjení se kontroluje teplota ve středním článku (skleněný chemický teploměr do 50° C), při zvýšení nad 40° C je nutno zmenšit proud (případně přerušit nabíjení) a pokud možno akumulátor chladit (ponořením do vody pod spodní hranu víka). Při vybití pod 30% je rychlonabíjení z hlediska životnosti akumulátoru nevhodné. Ovšem znovu zdůrazňuji, jde o nouzové dobíjení.
Jakmile se nabíjení ukončí a nabíječka odpojí, dojde okamžitě k poklesu na svorkách na 14,4 V. Dále se napětí postupně snižuje až na hodnoty okolo 12,6 - 13,0 V, kde se ustálí. Toto napětí závisí na konečné hustotě elektrolytu, která může být 1,26 - 1,285 g/cm3. Nižší hustota - nižší napětí. Horní mez hustoty by neměla být překračována. Tento pokles může trvat i několik hodin. Desky článků po tuto dobu dokončují chemické procesy. Proto bych doporučoval ponechat akumulátor dostatečnou dobu v klidu před namontováním do vozidla. Při plynování má elektrolyt snahu vystřikovat ven z článků, proto zátky pouze povolte, nevyšroubovávejte je úplně. Po ukončení nabíjení akumulátor vodou řádně omyjte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 10:01    Předmět: Citovat

pěkná teorie. je to z nějaké knížky, kdy nebylo beúdržbových aku. ale i tak tam píšou:
"Intenzívní plynování není vůbec pro akumulátor příznivé, kromě jiného se při něm vyvíjí značné množství tepla". "Přebíjení takovými proudy se výslovně zakazuje"
autor tu počítá s hlídaným dvoufázovým nabíjením,
1.kdy se nabíjí ve druhé fázi sníženým proudem
2. kdy se počítá, že někdo nabíječku po nabíjení vypne.
3. že má akumulátor vyšroubované špunty a doleje se vypařená destilka
pokud nabíječka tyto obvody bude mít, není problém (u špuntových AKU)
jinak gelovku má každá motorka a právě Aku z motorek je nutné dost často nabíjet- třeba přes zimu


Naposledy upravil E8723 dne čt březen 17 2011, 10:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 10:12    Předmět: Citovat

Víš E8 , tady se někdy bere teorie moc vážně . Já vidím množství autoaku ať na osobních či nákladních u nás na dílně a když vidím "starost" o ně , tak škoda mluvit . V praxi se tímto nikdo nezatěžuje . Ti lidé jsou tam několik let , již několikrát jsem jim říkal co stím a stejně zbytečno . Přijdou , hele plynuje a nestaruje . Když se ho po několikáté ptám , použil jsi hustoměr , tak čumí jako puk . Když si zase uvědomíš , že po nastartování se do aku žene podle auta 80-200A , tak ty desky dělaj auau a je to normální . Zde , spíše pro zajímavost , popisujeme možné mezní stavy . No a já sem z generace , která jiné než suché aku nekoupila . Takže jsme formovali a formavali a přesto naše formování nebyl problém , aby aku vydrželo 10let , kdeže ty sněhy jsou . A jinak mám doma postavenou nabíječku s Wéčkem .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 10:19    Předmět: Citovat

aku vydrželo, protože
1 bylo kvalitnější, ale nevydělali jsme si na nový AKu za 3 dny (někdo za den)
2 nestartovalo se 6 x denně 7x za týden, ale jen v sobotu
3 v autě bylo dynamo, které aku tak nehuntovalo, ale na druhé straně v zimně nestíhalo a muselo se co chvili dobíjet externě.
50-80A aku nevadí, elektrika si hlídá napětí a to je duležíté-nedochází k přebíjení nad 15V
Aku už je na ty dnešní proudy stavěné.
pokud koupíte kvalitní Aku Panasonic atd. vydrží Vám i dnes v autě i 13 let a to prosím bez pravidelného nočního preventivního připojování na nabíječku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 11:01    Předmět: Citovat

E8 - kecáš jak Palackej a moc dobře to víš - tyhle žvásty mám strašně rád, kopal bych za ně takový jako jseš ty do (_!_) zepředu. Baterky vždycky vydržely jen tolik, kolik jim bylo věnováno péče - a tys sám asi moc baterek v životě nenabil, protože bys věděl, že dynamo se do aut přestalo dávat ve světě už v letech 60. a naším tehdy monopolním výrobcem byl tento trend následován začátkem let 70., obojí samozřejmě minulého století - takže drtivá většina dnešních řidičů už si auto s dynamem vůbec nepamatuje - a pokud jo, tak jako pasažéři, když s takovým autem jezdili jejich rodiče.
Tvrdit, že se nestartovalo každý den je stejná pitomost - můj táta dělal mašinfíru a musel jezdit do práce v pátek i ve svátek, ve dne i v noci - takže startování bylo na denním pořádku - baterka Akuma N6A37 mu vydržela 4-5 roků - a auto byla Š110LS s ALTERNÁTOREM a s přídavnými halogeny, které tatík velmi rád zhusta používal - takže spotřeba v autě nebyla nijak malá. Přitom baterku nijak zvlášť nedobíjel - možná 2x za rok. A to co tvrdíš, že elektrika si hlídá napětí, svědčí opravdu o tom, že jsi DILETANT - napětí v autě je omezováno právě proto, aby nepřekračovalo hodnotu 14,5V ( a ne nějakých 15 co píšeš) - protože po přelezení 14,5V začíná běžný akumulátor silně plynovat a tím i rozstřikovat elektrolyt. Právě proto, aby se neztrácela voda a kyselina a aby nedocházelo vlivem rozstřiku ke korozi okolí baterky je nastaveno toto omezení. A "nějakých 50-80A" do baterie neteče - teče tam proud určený výkonem alternátoru a rozdílem napětí na baterce a na alternátoru snížený o okamžitou spotřebu právě nastartovaného auta - neboli v zimě třeba taky vůbec nic (PTC, ohřev skel, topení, světla...) a nějaký proud zbyde až po rozjezdu, kdy se motor dostane trochu do otáček.
Víš, občas by to chtělo vzít si měřák a jít si takovou věc sám osobně změřit do auta - třeba i s tím hustoměrem... Nebo si vzít měřák k ruce při nabíjení akumulátoru mimo auto... A až potom někoho přesvědčovat o "své pravdě"...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 11:20    Předmět: Citovat

rád bych reagoval, ale připadá mi to marný marný marný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BIPOLAR



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1540
Bydliště: Litvínov

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 12:15    Předmět: Citovat

Děláš dobře E8. Taky jsem jezdil každý den mnoho let do práce Š100 a později Š105 a potvrzuji to co Ti napsal EKKAR. Baterii jsem nabíjel většinou na podzim a zhruba v polovině zimy. Od jara do podzimu jsem hlavně doléval destilovanou vodu do článků a to byla veškerá údržba.
A ještě taková "perlička", protože baterie byly nedostatkovým zbožím, tak několikrát jsem musel vadný článek odpojit pilkou na železo a přemostit, takže baterie startovala s pěti články než se podařilo sehnat novou, či spíše repasovanou. Hlavní nepříjemnost s pětičlánkovou baterií byla ta, že při o trochu delší jízdě ohromně plynovala, takže to krásně vonělo v autě. Very Happy Wink

_________________
Lepší je se zeptat a být hlupákem 5 minut, než se neptat a být hlupákem celý život.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 12:59    Předmět: Citovat

Moje druhý auto byla Š 100 a koupil jsem si ji v roce 1972. Ještě s dynamem. Měl jsem ji až do roku 2008. Moc jsem toho nenajezdil, ale baterka vydržela vždycky 4 roky. Poslední cca o rok dýl. Takže jde lehce spočítat, kolikrát jsem je měnil. Není pravda, že kdysi vyráběný baterky byly kvalitnější jako dnes. To ani náhodou. Znám případy, kdy baterky pozdější produkce než za bolševika vydržely v autech i 9 roků. Teď mám ojetinu a baterku jsem v ní měnil loni. Je to bezúdržbový typ, takže nějaká kontrola hustoty a výšky elektrolytu, jak jsem byl kdysi zvyklý, se nekoná. Tedy o stavu elektrolytu nevím zhola nic. (množství, hustota). Pořídil jsem si takový konzervátor, protože jezdím nepravidelně a tak jsem ho měl připojený na baterku vlastně pořád, odpojován byl samozřejmě před jízdou. Konzervační proud kolem 40mA, napětí na baterce okolo 13,6V. Před časem zde bylo prezentováno, že je to ideální do 13,8V. Přesto se mě nedávno, když jsem přišel do garáže stalo, že jsem cítil pach kyseliny, jako za dob, kdy jsem dobíjel baterky nabíječkou. Na baterce nic vidět nebylo.Tak jsem od trvalé konzervace i tímto minimálním proudem upustil. Nebyla by k disposici nějaká smysluplná rada, jak s bezúdržbovými akumulátory nakládat, aby vydržely co nejdéle?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 17 2011, 13:55    Předmět: Citovat

možná se moje zkušenosti trochu liší od ostatních. Vyrůstal jsem mezi postarším naftovým vozovým parkem a tam když se přes noc nenabíjelo, tak se ráno nejelo. Dynamo jsem zažil jak ve V3S, MB1000, F126, Jawa 175, velorex....a vím, že když se jezdilo kratší vzdálenosti, tak dobíjení nestíhalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2011, 11:24    Předmět: Citovat

Kolik vozidel s dynamem potkáš na silnicích dnes? Jedno z 1000? Řekl bych že ještě míň. A krom toho - elektrochemické konstanty se nezmění při záměně alternátor/dynamo, ty zůstanou stejné, takže zůstává pouze skutečnost, že dynamem dobíjený akumulátor neměl moc šancí nabít se natolik, aby regler (v té době ještě mechanický, elektromagnetický dvoj- nebo tříkotvičkový) zasáhl a odbudil dynamo při dosažení plynovacího napětí. Leda když se kotvičky slepily a dynamo začalo přebíjet. Proto baterky v autech s dynamem bývaly velmi často spíš vybité než nabité. A vyžadovaly častou kontrolu a patřičné dobíjení, aby se nezasulfátovaly. Alternátor naproti tomu je schopný dodat minimálně výkon potřebný k provozu předepsaných zařízení už při otáčkách odpovídajících minimálně lehce zvýšenému volnoběhu - jsou na to předpisy, které to tak výrobcům aut nařizují dělat. Proto je důležité dodržovat i nastavení regulátoru na 14,4 až 14,5V, aby se baterka při normálních provozních otáčkách nenabíjela natolik, aby přešla do fáze nabíjení s vysokým plynováním - ONA SE PŘITOM NEPŘEBÍJÍ. Přebíjením se u olova označuje stav ponechání delší dobu ve stavu vysokého plynování a s napětím >15,5V, přičemž maximum je těch už tolikrát opakovaných 16,8V - na které samozřejmě není žádoucí akumulátor vyhánět nebo dokonce ho na této hodnotě udržovat. Je to ale reálná hodnota, na kterou se napětí na akumulátoru může dostat a rozhodně neznamená jeho likvidaci - pokud není tato mez násilím udržována po dlouhou dobu. A už vůbec to neznamená, že napětí nabíječe, kterým se olovo bude nabíjet, nemůže NAPRÁZDNO dosahovat hodnot ještě mnohem vyšších - pokud někdo nechápe rozdíl mezi zdrojem napětí a nabíječem, který by měl být převážně zdrojem proudu, pak má velké mezery ve vědomostech. Akumulátor se chová jako integrátor s velmi vysokou kapacitou a umí si díky svému malému vnitřnímu odporu poradit s mnohým - stačí jen tyto vlastnosti respektovat...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honzamar



Založen: Dec 06, 2011
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: út prosinec 06 2011, 21:29    Předmět: Citovat

Jsem tu nový tak nevím jestli nový přístěvek na staré téma bude někdo číst?

Mám podezření že mě něco (alarm?) vybíjí baterii. Dnes jsem jí měřil a má 12,2V Varta Silver 77Ah

Chvíli (asi 2hod) jsem jí nabíjel. Poté měla kolem 14V. Nabíječku vlastním stejnou jaká je v prvním přístěvku. Proto vlastně píši sem. Nevím jestli tedy mám měřit nabíjecí proud a když bude klesat na malé hodnoty tak nabíječku odpojit? Nebo ji nechat nabíjet až do zminovaných 16,8V a poté odpojit?
U starých baterií bylo vidět plynování ale jak se to pozná u nových bezúdržbových?

Co jsem pochopil tak tako nabíječka moc inteligentí nebude a mohla by přebíjet.

Děkuji všem moc za rady. Honza
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: út prosinec 06 2011, 22:27    Předmět: Citovat

Mě to vybíjí rádio (zapojené je OK) Po 3 týdnech se ani nepřitáhne stykač.
Musím vyndat panel, pak to vydrží.
Baterka jakási Varta 45Ah z roku 2004, nabíjím max. 1ročně.
Ve služebáku 2.2D je 80Ah a tu jsem ještě nedobíjel, akorát oxidujou kontakty, resp. na mínusu se udělá bílá boule.
--->
změřit klidový odběr z baterie, tohle bude rozsvícená sufitka v kufru Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund