Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Meranie prudu v aute po vypnuti motora
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MrMarian



Založen: Oct 14, 2010
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 16:00    Předmět: Meranie prudu v aute po vypnuti motora Citovat

Zdravime,
Problem: nepravidelne sa stava ze sa z nicoho nic vybyje bateria (pravdepodobne ostane vysiek niektore relato a bateriu uplne vybije. Problem je, ze je udalost nahodna / npravidelna t.j. niekedy na dru den, niekedy po tyzdny po mesiaci a najdlhsi cas po necelom roku (posledny pripad). V servise nevedia co stym... V servise zistia ze je vsetko OK ... bateria OK, alternator a pod. V riadiacej jednotka ziadna chyba nie je zaznamenana. Auto je Opel Astra 2009 - a pomaly konci zaruka a stalo sa to asi 6x a problem stale pretrvava. S kolegom neviem co s tym?

Takze moja otazka je ako sa da zmerat velkost prudu ktory odobera po vypnuti motora (vybrani klucika). Bateria sa nesmie odpojit, akonahle sa odpoji bat. jazycek relatka odpadne a po napojeni ampermetra sa nic nenameria / nezisti - ako v servise.

Ako som pisal je to hoodne nepravidelne a interval medzi jednotlivymi udalostami je od jedneho dna az po rok. tak neprichadza do uvahy to ze by sa po jazde odpojila bat. porp. skusali poistky.

Co s tym?

Dakujem za kazdu radu.

Prajem pekny den.

M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 16:24    Předmět: Citovat

Proud měřit bez rozpojení obvodu lze klešťovým ampérmetrem pro měření stejnosměrného proudu.
Vybije-li se baterka za velmi krátkou dobu(v řádu hodin až desítek hodin), tak vybíjecí proud(výkon) musí být značný. Takže ten výkon se někde musí projevit. Takže já jako uživatel bych ihned po zjištění vybití aku šel hledat co je kde teplý.
Stejný problém jsem řešil s Ivecem, kde se mi zákazník vrátil asi 3x že se mu to pořád vybíjí a já pokaždý naměřil odběr asi 40mA a na nic nepřišel. Na konec jsem si auto nechal delší dobu s podezřením na alternátor. Až se to jednou projevilo a z aku šel proud cca 3,5A a alternátor byl ohřátej asi na 50°C. Samozřejmě po rozebrání alternátoru bylo vše v pořádku a nebral ani ťuk. Ale jediný vadný článek mohl být diodový můstek, taky že jo. Byl zaprášený a mastný. Pravděpodobně by po umytí chodil dál, ale radši jsem ho vyměnil. Od tý doby je klid.
Takže bych hledal co se kde hřeje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5026
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 16:24    Předmět: Citovat

Existují tzv. klešťové ampérmetry, které měří bez přerušení obvodu.
Ale pro stejnosměrný proud jsou docela drahé a v podstatě i dost nepraktické - pokaždé lézt pod kapotu(?).

Taky existují int. obvody, převodníky proudu na napětí, které se do obvodu zapojí natrvalo (ale nevím, jak jsou na tom s odolností vůči provozním podmínkám v autě(vibrace, mráz, horko,...).
Otázka taky je, jak je vlastně velký vybíjecí proud. Aby byl vůbec měřitelný, protože převodník má omezenou přesnost a reaguje spíš na desítky ampér. Obvod musí jednak snést startovací proud a zárověň měřit stovky mA. I když nevím, jak to v autě je zapojené. Možná vede zvláštní tlustý drát ke startéru a slabší drát k ostatním spotřebičům(?). To nevím jistě, měl jsem pocit, že tam něco takového bylo.

V podstatě je to nezáviděníhodná situace - taková občasná chyba se skoro nedá odhalit. Jestli to teda nebyly jen zapomenutý puštěný světla... To se lidem stává běžně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31990
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 16:26    Předmět: Citovat

Použiješ operační zesilovač v zapojení diferenciálního = rozdílového zesilovače, jeho vstupy napojíš na oba konce kostřicího kabelu od baterky a na výstupu budeš mít napětí odpovídající úbytku napětí na tomto kusu kabelu. Pak už není problém nakalibrovat zesílení diferenciálního zesilovače tak, aby odpovídalo například 0,1V = 1A a hodnotu indikovat připojeným voltmetrem. Při měření nic nerozpojuješ, kostřicí kabel od baterky se používá v roli měřicího bočníku. Nějaké ideové schéma takového zapojení bych ze šuplíku vyšpatnil, tak se případně ozvi.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5026
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 16:31    Předmět: Citovat

Tak s tím proudem to je pravda - musejí to být spíš ampéry, když se to vybije do rána.

Tak to udělat jako se ZILEM 131 , dát tam měřák proudu:-)

Taková úloha se tu myslím už široce probírala, chtělo by to voltmetr s ICL7106 a proud měřit snímáním napětí na Cu vodiči od baterky (improvizovaný bočník). Na přesnosti tady nezáleží - hlídá se jen hrubá odchylka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 16:38    Předmět: Citovat

Vymeniť relátko. Nájsť to pravé je zložité. Mal som také v oprave (Pegeot307SW). Skrátim...kedy ako po vypnutí kľúča spotreba 0,3...0,5A, ale častejšie 0,01A.
Ako na to:
Na -svorku batérie pripojíš O-krúžok s káblikom pre ampérmeter, aby sa dala nasadiť aj originál svorka mínus-pólu. Na káblik pripojíš ampérmeter druhým koncom na karosériu.
Keď vypneš kľúč, môžeš uvoľniť mínus svorku akumulátora. O-krúžok s pripojeným ampérmetrom bude ukazovať kľudový prúd. Ampérmeter je dobré mať na rozsahu 10A. Aj tie slabšie digitály postačujú.
Alebo druhá metóda:
Meria sa úbytok na uzemňovacom kábli mínus pólu batérie s voltmetrom na najcitlivejšom rozsahu. 200mV stačí.

Poruchu som našiel postupným testovaním - vylučovaním okruhov.
Narazil som na jednu krabicu s tromi relátkami, pri poklepe sa chyba strácala. Otvoril som relé a malo odpadnuté perko(zle nabodované). Podľa nálady a náhody zostávalo ako tak spojené aj po vypnutí prúdu z cievky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1xgi



Založen: Feb 15, 2009
Příspěvky: 956
Bydliště: Soběslav

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 17:18    Předmět: Citovat

To nebudou řádově ampéry, bacha na to ! Při měření je třeba počkat pár minut až "usnou" všechny ŘJ
_________________
Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31990
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 17:24    Předmět: Citovat

No právě - taky se některá ŘJ uspat nemusí a svým odběrem tu baterku vyšťaví ani nevíš jak. Proto bych to měření opakoval řekněme s 10 minutovým odstupem po dobu nejméně 1 hodiny.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rolandt



Založen: Jan 11, 2009
Příspěvky: 134
Bydliště: vychod slovenska

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 17:39    Předmět: Citovat

meranie prudu je dobre urobit, no ja som mal pripad ked svietila ziarovka v kufru, dalsia je aj v odkladacom priestore pod pristrojovkou, moze ostat vysiet aj napajanie niektorej riadiacej jednotky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 18:14    Předmět: Citovat

Samozrejme treba počkať. Postupne sa vypne vnútorné osvetlenie, palubné prístroje a na záver aj digitálne hodiny. To všetko sa dá sledovať na ampérmetri. Nakoniec by mali zostať iba niektoré jednotky npr. dialkové otváranie dverí, alarm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2581

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 19:24    Předmět: Re: Meranie prudu v aute po vypnuti motora. Citovat

Pokud
MrMarian napsal(a):
pomaly konci zaruka

tak bych to honem dal do servisu než skončí úplně.
Teď mám auto plné elektroniky (předtím jsem jezdil v poctivých autech, kde nejsložitější elektronickou součástkou bylo relé) a než jsem si zvyknul, že vypnu zapalování a ještě chvilku se mi točí ventilátor chlazení a v kufru mi svítí světlo ještě když zabouchnu kapotu - je tam Bůh ví proč stmívač - tak jsem byl z toho celý divoký. Dřív se daly sehnat příčurky s návodem jak auto svépomocí opravit, teď popis možných problémů končí většinou "...a co nejdříve navštivte autorizovaný servis".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1xgi



Založen: Feb 15, 2009
Příspěvky: 956
Bydliště: Soběslav

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 19:26    Předmět: Citovat

V servisu to bude jasný "Závada nezjištěna".
Jednou jsem tohle řešil u BMW a asi půl roku bádání.... dělalo to občas...

_________________
Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 19:53    Předmět: Citovat

Pokud nemáš kleštový ampérmetr a nechceš odpojovat baterii.Zapoj nejdříve ampérmetr paraelně od baterie na kostru a potom odpoj kabel od baterie a dál postupuj jak radí kolegové.
Moje zkušenost je taková,že Jablonecký alarm a autorádio mi za čtrnáct dní stání parádně snížili kapacitu baterie a měl jsem problémy s nastartováním, od té doby při delším stání odpojuji .

Pokud nejde o život není kam spěchat.
Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MrMarian



Založen: Oct 14, 2010
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 20:49    Předmět: Citovat

Zdravime,

Svetla to urcite nie su, ani kufor a ani prehriadka ... po cca 15 min po vybrani klucika vsetko zhasne ... este aj predne svetla. Ma odskusane.

V autorizaku zistili ze cca po 10 min . ma odber prudu cca 20mA, co sa mi zda akceptovatelne. Bateria je 55Ah.

Z vasich reakcii by som bral riesenie spojovaci kabel medzi bat. a karoseriou urobit ako bocnik. stacila by mi jednoducha indikacia jednou (R/G) LED diodou ... zelna prud pod napr. pod 0.5A a cervena prud nad 0.5A. Auto je pod oknom tak by sa to dalo pekne vidiet aj bez toho aby clovek po kazdom vypnuti maturoval 10-15 min. ci mu nejake relatko vysi alebo nie. Kedze to neni pravidelne tak to moze trvat aj niekolky mesiacov.

Otazka je ci to neznicim startovacim prudom cca 300A ... a ked neznici tak ci bude dostatocne citlivy na prud 0.5A (alebo mensi)

Mohol by sem hodit niekto nejaku schemu

Dakujem.

M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31990
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne březen 06 2011, 21:03    Předmět: Citovat

Náhled možného řešení dám sem - v lepším rozlišení to má přes 3Mega jedna stránka (jsou celkem 2), takže jen na vyžádání do mailu.


kontrola baterie 4.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  kontrola baterie 4.jpg
 Velikost:  20.29 kB
 Staženo:  194 krát


_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund