Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulátor otáček naftového motoru
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 21:09    Předmět: Regulátor otáček naftového motoru Citovat

Zdravím všechny
potřeboval bych trochu nakopnout.
Mám na traktoru motor z osobního auta. A teď potřebuji mít konstatní otáčky na vývodovém hřídeli při změně zatížení. Takže potřebuji normálně přijet na místo spustit regulaci a mít na výstupu požadované otáčky. Jako to mají sekačky, elektrocentrály a podobně.
Jak by jste to řešili? Je to klasický motor s mechanickým vstřikovacím čerpadlem.
Děkuji za nápady

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 21:29    Předmět: Citovat

No, za starýho c&k mocnářství by se na takovou věc použil Wattův odstředivý regulátor s pákovým převodem na ventil přípusti páry/táhlo vstřikovacího čerpadla. V dnešní době bych asi volil něco na principu PLL závěsu - na výchozí hřídel nějakou snímací techniku, já osobně bych asi volil reflexní fotozávoru případně rýhovaný kolo a Saumurův indukční senzor (asi lepší, odolnější proti šmíru a podobným dobrotám na motoru obvyklým) a k tomu nějaký přesnější oscilátor - myslím, že hodinkový krystal 32,768kHz by byl až až. Porovnávací obvody PLL se dělají v integrované podobě. No a z výstupu napětím řídit nějaké servo - třeba naklápěcí servo z moderních xenonových světlometů, které pracuje na 12V a řídí se právě napětím. Mechanický výstup těch serv je lineárně se pohybující tyčka = táhlo s kuličkovým kloubem na konci. Budeš muset asi dost laborovat, ale vyřešit se to myslím dá.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1528
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 22:09    Předmět: Citovat

No na sekačkách proud vzduchu od ventilátoru vychýlí klapku, která přes táhlo ovládá páčku karburátoru. Nešlo by použít podobný princip, tedy čistě mechanický ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 22:11    Předmět: Citovat

zatím mě ten Wattův regulátor přijde nejjednodušší Wink
S tím servem z auta je to dobrý nápad. Myslel jsme modelářské servo, ale je to traktor, vibrace, voda... to by nemělo dlouhý život. původně to auto mělo otáčkoměr. Musím to prolézt jestli tam nějde není na setrvačníku snímač.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1528
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 22:16    Předmět: Citovat

Nafťáky většinou snímají kmitočet alternátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 22:21    Předmět: Citovat

Asi Tě zklamu - většina otáčkoměrů na starších "dehtech" pracovala s kmitočtem produkovaným alternátorem - jedno z trojice vinutí spojených do hvězdy bylo vyvedené ještě před diodovým blokem a z něj se odebíral střídavý napěťový signál do otáčkoměru konstruovaného stejně jako pro běžný zážehový motor. Říkalo se tomu "vyvedená svorka W". Používat se to muselo s řemenicemi o předepsaném průměru, aby seděl poměr mezi otáčkami kliky a řemenice alťasu, jinak bylo potřeba celý otáčkoměr přecejchovat. Teprve modernější ropáky používají piezosnímač na vstřikovací trubce nebo signál z ŘJ vstřikování - ať už to je systém PD, nebo CR.

EDIT - Kája Bulda byl rychlejší...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rolandt



Založen: Jan 11, 2009
Příspěvky: 134
Bydliště: vychod slovenska

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 22:26    Předmět: Citovat

na starych naftakoch alternator, ja som mal tipo s digi palubkou, a ten mal snimanie otacok cidlom na zotrvacniku, mozno ze aj tade by viedla cesta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5684
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: po únor 21 2011, 22:26    Předmět: Citovat

Asi před 10-12lety jsem něco podobného dělal jednomu kamarádovu známému, centrála s motorem z favorita. Stabilizaci otáček jsem řešil ovládáním plynu pomocí motorku a elektroniky z modelářského serva.
Ze snímače otáček jsem převodníkem f/U porovnával napětí s nastaveným a podle rozdílu napětí jsem dalším převodníkem řídil servo.
Co vím, tak mu to fungovalo dva roky, pak nějak zkrachoval a firmu rozprodal, takže už nevím.
Hledal jsem dokumentaci, ale asi je na některém už nečitelném CD. V počítači jsem něco našel, ale je to schéma ve stařičkém Splan3, byl ještě na disketě a tu jsem už nerozchodil. Pokud bys ten Splan3 sehnal, poslal bych ti to schéma pro inspiraci. Splan3 není kompatibilní s vyššími verzemi, je ještě bitmapový.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2571
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 11:05    Předmět: Citovat

Rezis:Tak s takovim motorem,respektive čerpadlem máš smůlu protože osobáky maj na čerpadle výkonostní regulátor a ty potřebuješ ten "traktorovej" zátěžovej.Takže jedině naroubovat črpadlo se zátěžovym regulátorem Rolling Eyes Jinak to asi řešit nepůjde.Stejně jsou na tom některý čerpadla u Zetor 25.Tam montovali taky výkonostní regulátory.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 12:17    Předmět: Citovat

Tak , tak , zátěžák a nastavíš jen polohu táhla a jedeš .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 15:01    Předmět: Citovat

jo jo a proto se ho snažím vykoumat Wink Ono jde totiž upravit i samotné čerpadlo jenže do toho se mi orpavdu nechce. Musel bych mít nejdříve druhé které bych předělal.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1775
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 15:48    Předmět: Citovat

Z čeho to je motor a co to bude honit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 16:20    Předmět: Citovat

Opel omega 2,3TD a bude mít na vývodu pověšený štěpkovač.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1775
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 17:46    Předmět: Citovat

Štěpkovač honěný hydraulikou? Volnoběh to neutáhne? Myslím že to má slušný krouťák, že by tomu mohla stačit jen regulace na čerpadle, jen třeba zvýšené otáčky (na cca 2000ot/min kvůli turbu když už tam je). Nemá to čerpadlo šroub na seřizování volnoběhu? Stačilo by ho jen podložit vymezovacím článkem aby se zvadly otáčky. Jen úvaha...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: út únor 22 2011, 17:57    Předmět: Citovat

Je to hnané vývodovým hřidelem. Tedy co nejmenší ztráty. Zatím štěpkovač nemám (kolega mi na něj frézuje díly). než se to dodělá chci mít alespoň tu regulaci výkonu hotovou. Zkoušeli jsme podobný štepkovač za zetorem a 4011 tedy 40Hp motor s zátěžovou regulací toho měl sem tam plné kecky. (bere to vklidu průměr 15cm) Takže bez regulace to nepůjde Cry
Zatím mám plán zajet na vrakoviště pro nějaké to servo a prozkoumat jak to funguje.
Náhodou nedaly by se snímat zuby setrvačníku? Nemám přehled o ruzných snímačích.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund