No vidis to, este aj stichne Keby si pocul susedovu feliciu, ako ta chnape, ale ide stale ako drak, diesel ci kladivo sa nechyta Pri nej by tiez hocijaky pokus o opravu strojnasobil momentalnu cenu auta
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne únor 01 2015, 11:41 Předmět:
Jak poznám špatné spojkove ložisko ? Při běhu motoru se ozývají takové kovové zvuky. Kdyz seslapnu spojku, zvuk se nemění. Co by to mohlo byt ? _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32028 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 01 2015, 12:55 Předmět:
Spojkový ložisko je v činnosti jen při vykopnutým pedálu - přenáší se přes něj síla od pedálu (je jedno jestli mechanicky lanem nebo táhlem, anebo hydraulicky válcem) na rotující lamelu, kterou to ložisko odtlačuje. Z toho je jasný, že zvuk by se měl po vyšlápnutí změnit. Jestli se zvuk při vykopnutí nemění, podezírám ve tvým případě (jestli se teda furt ještě bavíme o tvojí 1,4 Ibize), že máš v zadeli "dvojložisko", což je poměrně choulostivej prvek v konstrukci těchhle převodovek - výměna svépomocí nepadá do úvahy. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne únor 01 2015, 13:11 Předmět:
Vykopnutej pedál - to je jako co ?
Musíš na mne prosím česky
Dvoj ložisko - k čemu slouží ?
Jj bavíme se u Seatu.
Zkratka, kdyz mam na pedálu nohu, je zvuk stejný, jako kdyby ji na něm nemel. _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32028 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 01 2015, 15:09 Předmět:
Vykopnutej pedál = sešlápnutej (většinou až na podlahu).
Dvojložisko - konstrukční prvek koncernovejch převodovek, součástka značně choulostivá na mazání a obtížně vyměnitelná. Jsou to 2 valivý ložiska pro vedle sebe ležící hřídele, zalisovaný a zavařený mezi dvě ocelový desky - mění se to vždycky jako celek (nejde vyměnit jen jedno). Je to uložený v jednom čele převodovky a pokud v ní není dost patřičně kvalitního oleje, je to u koncernovejch převodovek většinou to první, co odejde. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32028 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 01 2015, 17:48 Předmět:
tatramacek napsal(a):
..
Co navrhuješ ?
Co se muže stát ? :'(
...
Sežeň si VEEELIKÝ prasátko a pravidelně do něj špóruj. Zbytek ti ozřejmí tvůj dvorní mechoš. A co se může stát? Skoro nic, jen že zadřeš převodovku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32028 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 01 2015, 18:07 Předmět:
Neboj, jinou špajzku (samozřejmě jetou) seženeš za pár Masaryků někde na vrakále... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne únor 01 2015, 21:11 Předmět:
Zkusím mu zítra zavolat a zeptat se ho na to...
Je to ale šílený..
Auto po 170 000 km je skoro na odpis celého motorového agregátu !! _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32028 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 02 2015, 6:59 Předmět:
Jenže si uvědom, KOLIK toho na něm pokazil předchozí majitel, třeba i nevědomky jen pod dojmem mylný informace získaný od zdroje, kterýmu se jedná o opačnej efekt než co největší životnost auta.
Například ten převodovej olej - podle výrobce auta se jedná o "celoživotnostní náplň", jenže výrobce samotnýho oleje tvrdí, že životnost oleje do převodovek je 5 let ± rok. Kde je rozpor? V tom, že pro výrobce aut je "životnost vozidla" doba záruky + 1 rok!!! (2 roky nebo cca 60 000km u vozidel vyrobenejch zhruba do roku 2000, cca 4 roky nebo 120 000 km u aut pozdějších!!!) - neboli, jestli tvoje Ibiza má dejme tomu 15 let věku, tak už měla mít 2x výměnu přeodovýho oleje!
Už rozumíš, proč se vlastně auta "zdrbou" dřív, než najíždějí statisíce km? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po únor 02 2015, 9:07 Předmět:
Ekky, mi jsme první majitele a to auto máme od noveho. Koupě 21.10.2005.
S mechanikem sem nyní mluvil. Kdyz spojku seslapnu, převodovka se musí zastavit. A zvuk přestat. Jenže ten zvuk je porad stejny. Nemění se. Spojka je ovládána hydraulicky. Prej by mohlo byt v háji spojkove ložisko, které se točí stále. Jelikož je spojka ovládána hydraulicky, ložisko je stále na pritlacny kotouč tlačeno, i kdyz menší silou - při neseslapnutem pedálu.
Zkusím pozišťovat další informace.
PS: převodový olej se mění po max 200.000km.
S vadnym dvojloziskem se setkal, prej by ho podle toho co popisuji vyloučil _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32028 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 02 2015, 13:45 Předmět:
Toho předchozího majitele beru z5, ale to, že se na auto pod dojmem tvrzení výrobce v určitejch věcech kašlalo zpátky nevezmu - to totiž není vaše vina, ale vina výrobce. Pořád ještě třeba jezdí spousta favoritů, u kterejch si majitel stěžuje na drhnoucí řazení nebo na divný zvuky z převodovky - samozřejmě, když pod dojmem tvrzení "převodovka obsahuje celoživotní náplň" chudák auto od výroby nepoznalo co to je mít v ní novej olej... Vždycky je potřeba se řídit i vyjádřením výrobce oleje, kterej deklaruje maximální časovou životnost všech náplní - je to to samý i u motoru, kde se jednoznačně píše (většinou) " výměnná lhůta je 15 000km nebo 1 rok od poslední výměny - CO NASTANE DŘÍV". Prostě olej se mění BUĎ po roce, NEBO po ujetí 15 000km - v tom případě klidně i 4x do roka, když to bude nějakej honič.
U převodovky to platí stejně, jenže ta kilometrová lhůta je mnohem delší a většinou dřív dojde k vypršení časový životnosti náplně než k její degradaci vinou najetejch km. Takže i já, když jsem v srpnu 2014 nechal svou převodovku "přeolejovat" jsem se "prohřešil" - auto je rok výroby 2007 a náplň má od VÝROBCE OLEJE deklarovanou životnost nejvejš 5 let - a to přitom auto mělo v ten moment najeto JENOM 60 000km...
Prostě ta převodovka NENÍ VAŠE VINA, ale vina podvodně podstrčenejch nesprávnejch informací od výrobce auta. To dvojložisko jsem si jen tipnul, to tvoje autí jsem nikdy neslyšel. Kovový zvuky může pod kapotou vydávat kde co. Převodovka se po vykopnutí spojky zastaví jen tehdy, když je zařazeno a auto je v klidu - jinak se furt točí, i vypnutá spojka totiž přenáší zbytkovej moment.
No a k těm zvukům - vem kus dřevěný tyčky asi tak půl metru dlouhej (dobrá je 10mm silná truhlářská "hmoždinka" koupená v železářství), konec sevři do pěsti a tu si jako kornoutek přilož k uchu. Druhým koncem se za chodu dotýkej jednotlivejch částí bloku motoru (NE ŘEMENICE, PROBOHA!) - "skrz" to dřevo uslyšíš daleko líp všecky zvuky, který vydává motor, resp. uslyšíš jen to, co se odehrává zrovna pod tím místem, ke kterýmu máš přiloženou tu tyč. Říká se tomu "sedláckej stetoskop" a kupodivu to výborně funguje. Dá se tak pohodlně určit, ze který části motoru se ten kterej zvuk ozejvá... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: po únor 02 2015, 20:18 Předmět:
U VW Group vozů celoživotní náplň převodovky znamená nájezd cca 180tis km (alespoň u starších), pak převodovka žije život za životem .
Ale vydržej většinou moc víc. (Viz životnost oleje atd...)
Jirka
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: út únor 03 2015, 19:10 Předmět:
EKKAR napsal(a):
U převodovky to platí stejně, jenže ta kilometrová lhůta je mnohem delší a většinou dřív dojde k vypršení časový životnosti náplně než k její degradaci vinou najetejch km. Takže i já, když jsem v srpnu 2014 nechal svou převodovku "přeolejovat" jsem se "prohřešil" - auto je rok výroby 2007 a náplň má od VÝROBCE OLEJE deklarovanou životnost nejvejš 5 let - a to přitom auto mělo v ten moment najeto JENOM 60 000km...
Prostě ta převodovka NENÍ VAŠE VINA, ale vina podvodně podstrčenejch nesprávnejch informací od výrobce auta. To dvojložisko jsem si jen tipnul, to tvoje autí jsem nikdy neslyšel. Kovový zvuky může pod kapotou vydávat kde co. Převodovka se po vykopnutí spojky zastaví jen tehdy, když je zařazeno a auto je v klidu - jinak se furt točí, i vypnutá spojka totiž přenáší zbytkovej moment.
Vyzkouším, jestli to chrastí i při stojícím voze a zařazeném kvaltu...
U motoru se pravidelně měnil olej po 15000 km - otec průměrně ročně dle servisní knížky nalítal cca 20 000km - čili výměna cca každých 10 měsíců nekompromisně taky díky tomu je motor krásně čistý a gufera neprolínají..
Okolo poloos - uchycení u převodovky už ale olej prolíná - lehce ale prolíná - jde to vidět - ale NETEČE.
Kdyby to bylo spojkou, dojezdím ji, protože si myslím, že je ještě v cajku (lamela, přítlačák ) a při 180 000 bych s rozvodama vyměnil i olej v té převodovce...
------------------------------
Při nastartovanem motoru, zabrzdenem aute, seslapnute spojce na podlahu a zarazenem kvaltu se zvuk nemění a jde stále slyšet. Mění se v závislosti na otáčkách motoru. Myslím si ze je v háji spojkove ložisko. _________________ Audaces fortuna iuvat
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.