Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Seat Ibiza 1. 4 16V 55 kW - problém z volnoběhem
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út leden 20 2015, 20:29    Předmět: Citovat

No vidis to, este aj stichne Very Happy Keby si pocul susedovu feliciu, ako ta chnape, ale ide stale ako drak, diesel ci kladivo sa nechyta Wink Pri nej by tiez hocijaky pokus o opravu strojnasobil momentalnu cenu auta Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 11:41    Předmět: Citovat

Jak poznám špatné spojkove ložisko ? Při běhu motoru se ozývají takové kovové zvuky. Kdyz seslapnu spojku, zvuk se nemění. Co by to mohlo byt ?
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32028
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 12:55    Předmět: Citovat

Spojkový ložisko je v činnosti jen při vykopnutým pedálu - přenáší se přes něj síla od pedálu (je jedno jestli mechanicky lanem nebo táhlem, anebo hydraulicky válcem) na rotující lamelu, kterou to ložisko odtlačuje. Z toho je jasný, že zvuk by se měl po vyšlápnutí změnit. Jestli se zvuk při vykopnutí nemění, podezírám ve tvým případě (jestli se teda furt ještě bavíme o tvojí 1,4 Ibize), že máš v zadeli "dvojložisko", což je poměrně choulostivej prvek v konstrukci těchhle převodovek - výměna svépomocí nepadá do úvahy.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 13:11    Předmět: Citovat

Vykopnutej pedál - to je jako co ? Very Happy
Musíš na mne prosím česky Very Happy
Dvoj ložisko - k čemu slouží ?
Jj bavíme se u Seatu.
Zkratka, kdyz mam na pedálu nohu, je zvuk stejný, jako kdyby ji na něm nemel.

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32028
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 15:09    Předmět: Citovat

Vykopnutej pedál = sešlápnutej (většinou až na podlahu).
Dvojložisko - konstrukční prvek koncernovejch převodovek, součástka značně choulostivá na mazání a obtížně vyměnitelná. Jsou to 2 valivý ložiska pro vedle sebe ležící hřídele, zalisovaný a zavařený mezi dvě ocelový desky - mění se to vždycky jako celek (nejde vyměnit jen jedno). Je to uložený v jednom čele převodovky a pokud v ní není dost patřičně kvalitního oleje, je to u koncernovejch převodovek většinou to první, co odejde.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 16:23    Předmět: Citovat

A ja obrazek_cenzura sem si říkal ze by se mel olej v prevodovce vyměnit Sad
Jdu si najít nejbližší větev Sad
Co navrhuješ ?
Co se muže stát ? :'(

http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=89&t=45757



dvojložisko.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  dvojložisko.jpg
 Velikost:  80.33 kB
 Staženo:  92 krát


_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32028
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 17:48    Předmět: Citovat

tatramacek napsal(a):
..
Co navrhuješ ?
Co se muže stát ? :'(
...
Sežeň si VEEELIKÝ prasátko a pravidelně do něj špóruj. Zbytek ti ozřejmí tvůj dvorní mechoš. A co se může stát? Skoro nic, jen že zadřeš převodovku...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 17:58    Předmět: Citovat

super - jdu to sešrotovat
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32028
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 18:07    Předmět: Citovat

Neboj, jinou špajzku (samozřejmě jetou) seženeš za pár Masaryků někde na vrakále...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 21:11    Předmět: Citovat

Zkusím mu zítra zavolat a zeptat se ho na to...
Je to ale šílený..
Auto po 170 000 km je skoro na odpis celého motorového agregátu !!

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32028
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 6:59    Předmět: Citovat

Jenže si uvědom, KOLIK toho na něm pokazil předchozí majitel, třeba i nevědomky jen pod dojmem mylný informace získaný od zdroje, kterýmu se jedná o opačnej efekt než co největší životnost auta.

Například ten převodovej olej - podle výrobce auta se jedná o "celoživotnostní náplň", jenže výrobce samotnýho oleje tvrdí, že životnost oleje do převodovek je 5 let ± rok. Kde je rozpor? V tom, že pro výrobce aut je "životnost vozidla" doba záruky + 1 rok!!! (2 roky nebo cca 60 000km u vozidel vyrobenejch zhruba do roku 2000, cca 4 roky nebo 120 000 km u aut pozdějších!!!) - neboli, jestli tvoje Ibiza má dejme tomu 15 let věku, tak už měla mít 2x výměnu přeodovýho oleje!

Už rozumíš, proč se vlastně auta "zdrbou" dřív, než najíždějí statisíce km?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 9:07    Předmět: Citovat

Ekky, mi jsme první majitele a to auto máme od noveho. Koupě 21.10.2005.
S mechanikem sem nyní mluvil. Kdyz spojku seslapnu, převodovka se musí zastavit. A zvuk přestat. Jenže ten zvuk je porad stejny. Nemění se. Spojka je ovládána hydraulicky. Prej by mohlo byt v háji spojkove ložisko, které se točí stále. Jelikož je spojka ovládána hydraulicky, ložisko je stále na pritlacny kotouč tlačeno, i kdyz menší silou - při neseslapnutem pedálu.
Zkusím pozišťovat další informace.
PS: převodový olej se mění po max 200.000km.
S vadnym dvojloziskem se setkal, prej by ho podle toho co popisuji vyloučil

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32028
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 13:45    Předmět: Citovat

Toho předchozího majitele beru z5, ale to, že se na auto pod dojmem tvrzení výrobce v určitejch věcech kašlalo zpátky nevezmu - to totiž není vaše vina, ale vina výrobce. Pořád ještě třeba jezdí spousta favoritů, u kterejch si majitel stěžuje na drhnoucí řazení nebo na divný zvuky z převodovky - samozřejmě, když pod dojmem tvrzení "převodovka obsahuje celoživotní náplň" chudák auto od výroby nepoznalo co to je mít v ní novej olej... Vždycky je potřeba se řídit i vyjádřením výrobce oleje, kterej deklaruje maximální časovou životnost všech náplní - je to to samý i u motoru, kde se jednoznačně píše (většinou) " výměnná lhůta je 15 000km nebo 1 rok od poslední výměny - CO NASTANE DŘÍV". Prostě olej se mění BUĎ po roce, NEBO po ujetí 15 000km - v tom případě klidně i 4x do roka, když to bude nějakej honič.

U převodovky to platí stejně, jenže ta kilometrová lhůta je mnohem delší a většinou dřív dojde k vypršení časový životnosti náplně než k její degradaci vinou najetejch km. Takže i já, když jsem v srpnu 2014 nechal svou převodovku "přeolejovat" jsem se "prohřešil" - auto je rok výroby 2007 a náplň má od VÝROBCE OLEJE deklarovanou životnost nejvejš 5 let - a to přitom auto mělo v ten moment najeto JENOM 60 000km...

Prostě ta převodovka NENÍ VAŠE VINA, ale vina podvodně podstrčenejch nesprávnejch informací od výrobce auta. To dvojložisko jsem si jen tipnul, to tvoje autí jsem nikdy neslyšel. Kovový zvuky může pod kapotou vydávat kde co. Převodovka se po vykopnutí spojky zastaví jen tehdy, když je zařazeno a auto je v klidu - jinak se furt točí, i vypnutá spojka totiž přenáší zbytkovej moment.

No a k těm zvukům - vem kus dřevěný tyčky asi tak půl metru dlouhej (dobrá je 10mm silná truhlářská "hmoždinka" koupená v železářství), konec sevři do pěsti a tu si jako kornoutek přilož k uchu. Druhým koncem se za chodu dotýkej jednotlivejch částí bloku motoru (NE ŘEMENICE, PROBOHA!) - "skrz" to dřevo uslyšíš daleko líp všecky zvuky, který vydává motor, resp. uslyšíš jen to, co se odehrává zrovna pod tím místem, ke kterýmu máš přiloženou tu tyč. Říká se tomu "sedláckej stetoskop" a kupodivu to výborně funguje. Dá se tak pohodlně určit, ze který části motoru se ten kterej zvuk ozejvá...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 20:18    Předmět: Citovat

U VW Group vozů celoživotní náplň převodovky znamená nájezd cca 180tis km (alespoň u starších), pak převodovka žije život za životem Smile .
Ale vydržej většinou moc víc. (Viz životnost oleje atd...)
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: út únor 03 2015, 19:10    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
U převodovky to platí stejně, jenže ta kilometrová lhůta je mnohem delší a většinou dřív dojde k vypršení časový životnosti náplně než k její degradaci vinou najetejch km. Takže i já, když jsem v srpnu 2014 nechal svou převodovku "přeolejovat" jsem se "prohřešil" - auto je rok výroby 2007 a náplň má od VÝROBCE OLEJE deklarovanou životnost nejvejš 5 let - a to přitom auto mělo v ten moment najeto JENOM 60 000km...

Prostě ta převodovka NENÍ VAŠE VINA, ale vina podvodně podstrčenejch nesprávnejch informací od výrobce auta. To dvojložisko jsem si jen tipnul, to tvoje autí jsem nikdy neslyšel. Kovový zvuky může pod kapotou vydávat kde co. Převodovka se po vykopnutí spojky zastaví jen tehdy, když je zařazeno a auto je v klidu - jinak se furt točí, i vypnutá spojka totiž přenáší zbytkovej moment.

Vyzkouším, jestli to chrastí i při stojícím voze a zařazeném kvaltu...
U motoru se pravidelně měnil olej po 15000 km - otec průměrně ročně dle servisní knížky nalítal cca 20 000km - čili výměna cca každých 10 měsíců nekompromisně taky díky tomu je motor krásně čistý a gufera neprolínají..
Okolo poloos - uchycení u převodovky už ale olej prolíná - lehce ale prolíná - jde to vidět - ale NETEČE.
Kdyby to bylo spojkou, dojezdím ji, protože si myslím, že je ještě v cajku (lamela, přítlačák ) a při 180 000 bych s rozvodama vyměnil i olej v té převodovce...
------------------------------
Při nastartovanem motoru, zabrzdenem aute, seslapnute spojce na podlahu a zarazenem kvaltu se zvuk nemění a jde stále slyšet. Mění se v závislosti na otáčkách motoru. Myslím si ze je v háji spojkove ložisko.

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Další
Strana 17 z 23

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund