Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Seat Ibiza 1. 4 16V 55 kW - problém z volnoběhem
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 13 2011, 21:47    Předmět: Citovat

No, myslím že to zase tak horký nebude. Nejdřív shodíš filtro-dekl. Pak běž po tlustý hadici (odhadem 5cm) od horký strany chladiče k motoru, v místě, kde je stažená sponou kolem nátrubku na motoru, je ten "domek" termostatu. V nejbližším okolí toho vyústění najdeš jednak obdobně napojenou hadici o průměru cca 2cm, která jde směrem do auta - ta je k topení, a taky konektor, na kterým je napojenej kábel - pod konektorem se jedním koncem v chladicí kapalině koupe čidlo.
Konektor nejdřív vyndej a prostříkej Kontaktolem nebo podobným sajrajtem a zkus opatrně několikerým zasunutíma a vytažením očistit o sebe kontakty. Uvidíš, co to udělá. Dá se to i změřit, bohužel nevím přesný hodnoty odporu studenýho a teplýho čidla - ale jsou to negativní termistory, takže můžeš čekat něco kolem 1kΩ nebo o málo méně za studena (skoro neteče proud) a desítky, max. stovka Ω za běžné provozní teploty.
Čidlo můžeš samozřejmě vymontovat a vyzkoušet i v hrnku vody na vařiči s laboratorním teploměrem v té samé lázni. Připrav se, že pokud to čidlo vyndáš, vyšplejchne pod motor asi tak půllitr chladicí směsi = nedělej to na ohřátém motoru, opařeniny od Fridexu a podobných sr.aček nejsou nic příjemnýho.
No a k výsledku - uvidíš sám, jestli to pomůže.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18672
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 6:36    Předmět: Citovat

Tipoval bych i na klapku . Lambda to dělat nebude . Zkuste si kdokoliv nyní při dobrém chodu lambdu(y) odpojit a projet se . Při déledobějším odpojení aku by se měl chybový registr vymazat sám .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mat100



Založen: Nov 04, 2009
Příspěvky: 480
Bydliště: Plzen-jih

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 13:08    Předmět: Citovat

Já bych to viděl taky na to teplotní čidlo.

Většina věcí se dá ověřit pomocí vagu a kabelu za 500Kč z aukra. Rozhodně je to levnější alternativa, než postupně všechno vyměňovat Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: čt únor 17 2011, 15:15    Předmět: Citovat

Pondělí:
Však já vím.. Nebudu měnit jedno čidlo po druhém a čekat než se motor vzpamatuje. Díky za to čidlo... Koupím ho a u kamarádového strýce jej nechám vyměnit a vymazat chyby a uvidíme jak bude Seátek jezdit... Jak se takové auto chová v nouzáku ? Jde snížený výkon poznat o dost nebo jen aby se neřeklo Cool

Úterý:
Dnes jedu s kamarádem za jeho strýcem mechanikem. Kámoš mu volal v úterý a on na to říkal že prej to můžou dělat i ty nové lambdy které nejsou smazané s paměti závad ale může to být i to čidlo.... Uvidíme dnes Vám dám vědět jak dojedu s Olmiku domů. Radši než něco podrbat tak auto nechám profíkovi hehe Wink

Čtvrtek:
Takze cidlo je ok. Ale je s prominutim v haj.lu EGR ventil ktery je asi zasekly nebo nefunkcni a pri napojeni na zkouskovy - tak ten cvakal... Nový EGR 4000 kč + lambda pred katalyzatorem ukazuje ridici jednotce misto realnych 195 stupnu 448 stupnu... Takze sonda je na reklamaci... Ale ridici jednotka chybu nevyhodnoti protoze tolerance je do 500 st.. Takze musim resit ten EGR... Chjo. Taticek ma opravdu radost Very Happy a ja taky. Myslim si ze neni nad naftaka Smile

Sloučil jsem po sobě jdoucí příspěvky do jediného. Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33915
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 17 2011, 15:29    Předmět: Citovat

No bud rad, ze nemas turbo diesel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5213
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 17 2011, 15:35    Předmět: Citovat

jo Very Happy octavia 1,9tdi, 5 rokov stara, najazdenych 60 tisic-turbo v prdeli...este ze to patri uradu (tatko na nej rozvaza sliepky z hospodarskej spravy)... oprava bola mastna Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: čt únor 17 2011, 15:47    Předmět: Citovat

Kamarád nedá nad pažouty.. Měl 405tku a praskla mu hlava při 450 000 km a turbo měl origo.. Je potřeba nešlapat za studena a turbo dochlazovat a včas měnit olej a turbodiesel je nezmar
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 17 2011, 16:49    Předmět: Citovat

Taky jak kterej - třeba 1,9TDi z koncernu VW - podle slov kolegy z práce třeba 66kW verze je vhodná i do města, na rozdíl od své "silnější sestřičky" s 81kW, která se odlišuje pouze naklápěcími lopatkami turba - ta prý do města nikdy nemá co vjíždět, protože ve městě žere jak ruskej zájezd. A třeba oprava turba do 66kW je prý "do pětky", zatímco to naklápěcí přijde minimálně 2x dráž...
Ale s tím EGR ventilem to přihodím na škodovácké fórum, o "jednačtyřkách" tam je hoooodně debat...
Tatramáčku, můžeš mi sdělit (klidně i do SZ) kód toho motoru? Jsou to 3 písmena, třeba Felicia 1,3 je BMM, Fábule s 1,4 jsou AUA nebo AUB atd. Najdeš to i v "malém" techničáku. A jestli jsem to přehlídnul, tak prosím i ročník výroby. Dík.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne čt únor 17 2011, 21:50, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: čt únor 17 2011, 17:03    Předmět: Citovat

V klidku. Je to rok 2002 a kod motoru BKY. EGR mam jiz objednan od kamarada za cca 2500 kc.. A lambdu taky... Tak uvidime Very Happy
S tema turbama souhlasim.. treba kamarad ma 81 kW cipnutych na 96 kW a turbo jiz pri 1500 ot vali jak stihacka... Vykon ma vyhnany turbem a ne palivem.. Spotreba 4.5 ltr v prumeru - koukal jsem na palubak a vykon jak raketa
Je to tato ibiza protoze v roce 2002 byl prelom. Je to ta novejsi:
http://www.yiparts.com/2008/pic/modelpic/SEAT/IBIZAIV6L1/2009122911024621142.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18672
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá únor 18 2011, 6:17    Předmět: Citovat

Lambdu bych měnil před emisemi a technickou , ten ventil by měl jít na šroťáku sehnat značně levněji . Mně lambda na 1,6feldě nevydrží do další technické , tak novou montuju jen na techniku a pak ji zase uložím .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: so únor 26 2011, 18:44    Předmět: Citovat

Dnes, 09:36
novej egr stoji 4500 kc ja jej mam za 2500 a na srotaku bych sehnal na srotaku ale nejspise rezavy...A ta lambda ma spatny vliv na spotrebu
Dnes, 11:40
Takze servis je domluven na pristi vikend.. tak pak napisu jak se auticko chova.. dekuji moooc za nazory a pomoc Wink
Dnes večer (čas viz nahoře)
Takže. Vyměnil se EGR a lambdy a vše už je tak jak má být... Jak Vám u těchto autíček vychází spotřeba. Děkuji Smile

Sloučil jsem po sobě jdoucí příspěvky do jediného. Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 26 2011, 19:02    Předmět: Citovat

Motor mám BXW, takže 1,4 16V 63kW, omezovač řeže na 5500rpm:
- pokud jezdím couračku po městě, podle hustoty provozu jedu s průměrem 7,5 až 10,5 litru,
- pokud vyrazím mimo město, dá se při 90km a nezdržování provozu jet za 6,5 litru;
- když budu vysloveně "dojit spotřebu" a například dojíždět ke značce "uzavřená obec" tak, abych u ní musel jen minimálně brzdit "na pade" (a budu tím zdržovat provoz), tak slezu i pod 6;
- když pofrčím 130 po dálnici, budu někde kolem 8,5 litru
- a když autu po dálnici dupnu na krk a pojedu "co to dá", budu mít rychlostní průměr kolem 150-155 (rafika pokud možno co nejdelší dobu nad 160km/h - auto má "papírovou" i skutečnou maximálku 171km/h = ověřeno GPS) a spotřebu nad 10 litříků...
Jinak autí je Roomster modelový ročník 2008, letní gumy Hankook Optimum, zimní Barum Continental Polaris s rozměry 195/55 R15. V zimě samozřejmě hlavně spotřeba po nastartování studeného motoru plus courání "kolem komína" dělá vír v nádrži...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2011, 4:03    Předmět: Citovat

Ahojte. Takže celou dobu byl klid ale nyní - zastudena opet otacky zlobi. ale s tim rozdilem ze pri studenem rozjezdu auto jakoby chcipa. Tatik mi to vysvetloval tak ze musi povolit spojku,motor nechat rozdychat a pak pridat vice plynu a rozjede se.. Kdyz prida mene a spojku nepovoli tak motor cuka prudce celym autem ale auto se rozjede.. Lambdy jsou vymenene a pri vymene oleje asi pred 14 dny nezjisteno na diagnostice vubec nic pritom tento problem se objevil asi pred mesicem,mozna dvema a stupnoval se.. Aktuani stav tachometru je: 121000 km. diky. Budu rad za kazdou radu. Honza Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Puda



Založen: May 20, 2005
Příspěvky: 394
Bydliště: krkonoše

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2011, 16:45    Předmět: Citovat

zrovna u ibizy jsem byl jednou účasten toho samého problému, závada byla v uložení škrtíci klapky, přesněji v hřídelce, která byla vykloktaná v uložení a motor tamtudy přisával vzduch. Tuším že se potom hřídelka uložila do bronzových futer a vůz jezdil až do rozstřelení.
_________________
Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: út srpen 23 2011, 6:38    Předmět: Citovat

Aha,takze preci jen by to mohla být ta elektrická škrtící klapka ? Sad na kolik by vyšla oprava ? snad se nemusi kupovat nova Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Další
Strana 2 z 23

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund