Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 13 2011, 21:47 Předmět:
No, myslím že to zase tak horký nebude. Nejdřív shodíš filtro-dekl. Pak běž po tlustý hadici (odhadem 5cm) od horký strany chladiče k motoru, v místě, kde je stažená sponou kolem nátrubku na motoru, je ten "domek" termostatu. V nejbližším okolí toho vyústění najdeš jednak obdobně napojenou hadici o průměru cca 2cm, která jde směrem do auta - ta je k topení, a taky konektor, na kterým je napojenej kábel - pod konektorem se jedním koncem v chladicí kapalině koupe čidlo.
Konektor nejdřív vyndej a prostříkej Kontaktolem nebo podobným sajrajtem a zkus opatrně několikerým zasunutíma a vytažením očistit o sebe kontakty. Uvidíš, co to udělá. Dá se to i změřit, bohužel nevím přesný hodnoty odporu studenýho a teplýho čidla - ale jsou to negativní termistory, takže můžeš čekat něco kolem 1kΩ nebo o málo méně za studena (skoro neteče proud) a desítky, max. stovka Ω za běžné provozní teploty.
Čidlo můžeš samozřejmě vymontovat a vyzkoušet i v hrnku vody na vařiči s laboratorním teploměrem v té samé lázni. Připrav se, že pokud to čidlo vyndáš, vyšplejchne pod motor asi tak půllitr chladicí směsi = nedělej to na ohřátém motoru, opařeniny od Fridexu a podobných sr.aček nejsou nic příjemnýho.
No a k výsledku - uvidíš sám, jestli to pomůže. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po únor 14 2011, 6:36 Předmět:
Tipoval bych i na klapku . Lambda to dělat nebude . Zkuste si kdokoliv nyní při dobrém chodu lambdu(y) odpojit a projet se . Při déledobějším odpojení aku by se měl chybový registr vymazat sám .
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 17 2011, 15:15 Předmět:
Pondělí:
Však já vím.. Nebudu měnit jedno čidlo po druhém a čekat než se motor vzpamatuje. Díky za to čidlo... Koupím ho a u kamarádového strýce jej nechám vyměnit a vymazat chyby a uvidíme jak bude Seátek jezdit... Jak se takové auto chová v nouzáku ? Jde snížený výkon poznat o dost nebo jen aby se neřeklo
Úterý:
Dnes jedu s kamarádem za jeho strýcem mechanikem. Kámoš mu volal v úterý a on na to říkal že prej to můžou dělat i ty nové lambdy které nejsou smazané s paměti závad ale může to být i to čidlo.... Uvidíme dnes Vám dám vědět jak dojedu s Olmiku domů. Radši než něco podrbat tak auto nechám profíkovi hehe
Čtvrtek:
Takze cidlo je ok. Ale je s prominutim v haj.lu EGR ventil ktery je asi zasekly nebo nefunkcni a pri napojeni na zkouskovy - tak ten cvakal... Nový EGR 4000 kč + lambda pred katalyzatorem ukazuje ridici jednotce misto realnych 195 stupnu 448 stupnu... Takze sonda je na reklamaci... Ale ridici jednotka chybu nevyhodnoti protoze tolerance je do 500 st.. Takze musim resit ten EGR... Chjo. Taticek ma opravdu radost a ja taky. Myslim si ze neni nad naftaka
Sloučil jsem po sobě jdoucí příspěvky do jediného. Hill
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5213 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt únor 17 2011, 15:35 Předmět:
jo octavia 1,9tdi, 5 rokov stara, najazdenych 60 tisic-turbo v prdeli...este ze to patri uradu (tatko na nej rozvaza sliepky z hospodarskej spravy)... oprava bola mastna
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 17 2011, 15:47 Předmět:
Kamarád nedá nad pažouty.. Měl 405tku a praskla mu hlava při 450 000 km a turbo měl origo.. Je potřeba nešlapat za studena a turbo dochlazovat a včas měnit olej a turbodiesel je nezmar
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 17 2011, 16:49 Předmět:
Taky jak kterej - třeba 1,9TDi z koncernu VW - podle slov kolegy z práce třeba 66kW verze je vhodná i do města, na rozdíl od své "silnější sestřičky" s 81kW, která se odlišuje pouze naklápěcími lopatkami turba - ta prý do města nikdy nemá co vjíždět, protože ve městě žere jak ruskej zájezd. A třeba oprava turba do 66kW je prý "do pětky", zatímco to naklápěcí přijde minimálně 2x dráž...
Ale s tím EGR ventilem to přihodím na škodovácké fórum, o "jednačtyřkách" tam je hoooodně debat...
Tatramáčku, můžeš mi sdělit (klidně i do SZ) kód toho motoru? Jsou to 3 písmena, třeba Felicia 1,3 je BMM, Fábule s 1,4 jsou AUA nebo AUB atd. Najdeš to i v "malém" techničáku. A jestli jsem to přehlídnul, tak prosím i ročník výroby. Dík. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne čt únor 17 2011, 21:50, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 17 2011, 17:03 Předmět:
V klidku. Je to rok 2002 a kod motoru BKY. EGR mam jiz objednan od kamarada za cca 2500 kc.. A lambdu taky... Tak uvidime
S tema turbama souhlasim.. treba kamarad ma 81 kW cipnutych na 96 kW a turbo jiz pri 1500 ot vali jak stihacka... Vykon ma vyhnany turbem a ne palivem.. Spotreba 4.5 ltr v prumeru - koukal jsem na palubak a vykon jak raketa
Je to tato ibiza protoze v roce 2002 byl prelom. Je to ta novejsi:
http://www.yiparts.com/2008/pic/modelpic/SEAT/IBIZAIV6L1/2009122911024621142.jpg
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá únor 18 2011, 6:17 Předmět:
Lambdu bych měnil před emisemi a technickou , ten ventil by měl jít na šroťáku sehnat značně levněji . Mně lambda na 1,6feldě nevydrží do další technické , tak novou montuju jen na techniku a pak ji zase uložím .
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: so únor 26 2011, 18:44 Předmět:
Dnes, 09:36
novej egr stoji 4500 kc ja jej mam za 2500 a na srotaku bych sehnal na srotaku ale nejspise rezavy...A ta lambda ma spatny vliv na spotrebu
Dnes, 11:40
Takze servis je domluven na pristi vikend.. tak pak napisu jak se auticko chova.. dekuji moooc za nazory a pomoc
Dnes večer (čas viz nahoře)
Takže. Vyměnil se EGR a lambdy a vše už je tak jak má být... Jak Vám u těchto autíček vychází spotřeba. Děkuji
Sloučil jsem po sobě jdoucí příspěvky do jediného. Hill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 26 2011, 19:02 Předmět:
Motor mám BXW, takže 1,4 16V 63kW, omezovač řeže na 5500rpm:
- pokud jezdím couračku po městě, podle hustoty provozu jedu s průměrem 7,5 až 10,5 litru,
- pokud vyrazím mimo město, dá se při 90km a nezdržování provozu jet za 6,5 litru;
- když budu vysloveně "dojit spotřebu" a například dojíždět ke značce "uzavřená obec" tak, abych u ní musel jen minimálně brzdit "na pade" (a budu tím zdržovat provoz), tak slezu i pod 6;
- když pofrčím 130 po dálnici, budu někde kolem 8,5 litru
- a když autu po dálnici dupnu na krk a pojedu "co to dá", budu mít rychlostní průměr kolem 150-155 (rafika pokud možno co nejdelší dobu nad 160km/h - auto má "papírovou" i skutečnou maximálku 171km/h = ověřeno GPS) a spotřebu nad 10 litříků...
Jinak autí je Roomster modelový ročník 2008, letní gumy Hankook Optimum, zimní Barum Continental Polaris s rozměry 195/55 R15. V zimě samozřejmě hlavně spotřeba po nastartování studeného motoru plus courání "kolem komína" dělá vír v nádrži... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po srpen 22 2011, 4:03 Předmět:
Ahojte. Takže celou dobu byl klid ale nyní - zastudena opet otacky zlobi. ale s tim rozdilem ze pri studenem rozjezdu auto jakoby chcipa. Tatik mi to vysvetloval tak ze musi povolit spojku,motor nechat rozdychat a pak pridat vice plynu a rozjede se.. Kdyz prida mene a spojku nepovoli tak motor cuka prudce celym autem ale auto se rozjede.. Lambdy jsou vymenene a pri vymene oleje asi pred 14 dny nezjisteno na diagnostice vubec nic pritom tento problem se objevil asi pred mesicem,mozna dvema a stupnoval se.. Aktuani stav tachometru je: 121000 km. diky. Budu rad za kazdou radu. Honza
Založen: May 20, 2005 Příspěvky: 394 Bydliště: krkonoše
Zaslal: po srpen 22 2011, 16:45 Předmět:
zrovna u ibizy jsem byl jednou účasten toho samého problému, závada byla v uložení škrtíci klapky, přesněji v hřídelce, která byla vykloktaná v uložení a motor tamtudy přisával vzduch. Tuším že se potom hřídelka uložila do bronzových futer a vůz jezdil až do rozstřelení. _________________ Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.