Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Infrazvuk v okolí Brna
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 11:51    Předmět: Citovat

Už je to dlouho , ale že by ponorkový ? Elektriku jsem dodělával s kamarádem fírou .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32005
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 11:55    Předmět: Citovat

J, radši to vyvalím, opravdu byl do ponorek. Ale vůbec to není ruský motor, naopak - je to opajc amerického motoru Liberty, který se během WW II do tehdejšího Svazu dostal v rámci dodávek výzbroje a výstroje podle Smlouvy o půjčce a pronájmu - stejně jako statisíce tun dalšího materiálu - aut, letadel, lodí, munice - a také potravin, živých zvířat a lékařských a hygienických potřeb...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 13:01    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Zkus maskovací šum (hudební), zcela běžně jsou na trhu maskovací CD s hudbou a směsí zvuků z přírody, katarakty, příboj, zvuky lesa. U mě by se taky uplatnily Rolling Eyes


Ten maskovací šum tady trošku byl, dokud se dům nezateplil. Ona ta vata je perfektní zvukový izolátor, takže v domě je ticho jak v nahrávacím studiu, ale ten infrazvuk bez problémů proleze. Asi si v obýváku nastartuju sekačku, aby byl klid.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4057
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 15:34    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
J, radši to vyvalím, opravdu byl do ponorek. Ale vůbec to není ruský motor, naopak - je to opajc amerického motoru Liberty, který se během WW II do tehdejšího Svazu dostal v rámci dodávek výzbroje a výstroje podle Smlouvy o půjčce a pronájmu - stejně jako statisíce tun dalšího materiálu - aut, letadel, lodí, munice - a také potravin, živých zvířat a lékařských a hygienických potřeb...

...stejně jako K6S310DR ze Čmeláka nebo Ceckaté není příliš český motor.
Jinak motor Sergeje má opravdu výfukové ventily a přítomnost turbodmychadel je podmínkou funkce. Stlačený vzduch zajišťuje výplach spalin z válce.
Některé hodně staré typy ruských lokomotiv měly dokonce motory se dvěma protiběžnými písty v každém válci.
V padesátých letech byly v módě lokomotivy poháněné spalovací turbínou. Dva prototypy byly postaveny i u nás. Jeden z nich drží rekord za nejtěžší vlak odvezený jedinou lokomotivou - 6486 tun. Perličkou bylo, že měly mechanickou převodovku. http://www.prototypy.cz/?rada=TL659.0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
bastliar



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 15:36    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32005
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 16:15    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):

...stejně jako K6S310DR ze Čmeláka nebo Ceckaté není příliš český motor....

Lukas-Peca, jseš vedle jak ta jedle: "Ceckatá" alias "zamračená" nebo "Bardotka", stejně jako pozdější "Brejlovec" (řady T478.1 až .4 - neboli podle nové nomenklatury 750 až 755) neměla motor K 6 S 310 DR (jako Čmelák T669.0 , .1 - 770, 771) , ale K 12 V 230 DR .

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4057
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 16:45    Předmět: Citovat

Pomalu, pomalu... Wink
Jednak je to obecně známé, jednak jsem ten motor několikrát viděl na vlastní oči, takže vedle nejsem. Rozdíl mezi motorem Bardotky a Brejlovce je mmch. už z dálky poznat podle zvuku.
http://spz.logout.cz/vozidla/751/751.php
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32005
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 17:34    Předmět: Citovat

Jednoduše - ČKD vyráběla 3 řady motorů do lokomotiv s různým vrtáním válců - 170mm, 230mm a 310mm.
Všechny řady se navrhovaly jako "stavebnice" a stejně tak bylo navrženo i jejich označování. Motory mohly mít 6 nebo 12 válců, atmosférické plnění nebo přeplňování a byly navrženy jako svislé nebo vidlicové. V označení proto bylo u některých na prvním místě písmeno "K" (jako "kompresor"), označující přeplňovanou verzi, za ním následovala číslovka 6 nebo 12 označující počet válců a písmeno S nebo V, podle toho jestli šlo o Svislý nebo Vidlicový motor. Následující trojmístné číslo označovalo vrtání válců a písmena DR znamenala "drážní".

Nejrozšířenější byl pomaluběžný přeplňovaný agregát K6S310DR, který se montoval do Čmeláků T669.0 a T669.1 (dnes 770, 771 - plus víc jak 3000ks "ČME-3" do SSSR/Ruska), byla ale i varianta bez turba 6S310DR, kterou používaly posunovací lokomotivy T435.0 a T458.0 (720 a 721).

Stejně tak od motoru K12V230DR (už zmíněná řada T478.x - dnes 750 až 755) byla odvozena verze 6S230DR, kterou používaly posunovací lokomotivy řady T457.0 (dnes 730 - jedny z posledních, které vyjely na koleje se "starou" řadou) i lokomotivy T466.0 a T466.3 (742 a 743).

Nejslabší agregáty s vrtáním 170mm se uplatnily jen ve 12válcové verzi - a ještě jen v 60. a 70. letech v lokomotivách řad T334.0 - atmosférická verze (dnes řada 710) a T444.0 a T444.1 s přeplňováním (dnes řada 725 a 726).

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19564
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 17:36    Předmět: Citovat

Abyste se nehádali, tady k tomu je taky něco:
Brejlovec
Motorové lokomotivy ČKD 2.generace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32005
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 17:45    Předmět: Citovat

Bardotek je stejně jako brejlovců víc "podtypů" - neliší se jen instalací nebo absencí PG-500, ale právě asi i tím motorem. Právě proto že se v CZ-Loko rekonstruují ty s "dvěstětřicítkami" říkám co říkám.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4057
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 17:54    Předmět: Citovat

Ekkar: zkus si o tom něco najít...
Bardotky 751 (T478.1 a 2) a jejich rekonstrukce s elektrickým vlakovým topením 749 používají motor K6S310DR. Tento motor je použit i ve čmelácích 770/771 (T669.0 a 1) a jejich exportní verzi ČME3.
Ještě existovala osmiválcová modifikace tohoto motoru, použitá v Pomerančích 775/776 (T678.0 a T679.0).
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_751
Nepřeplňovaná verze tohoto motoru 6S310DR je v lokomotivách 720/721 (T435.0 a T458.0).
Motor K12V230DR je v Brejlovcích 750, 753 a 754 (T478.3 a 4). Jeho šestiválcová verze K6S230DR je v lokomotivách 730, 731, 740, 742 a 743 (T457.0, T448.0, T466.2 a T466.3).
Pilštyky 735 (T466.0) měly licenční motor francouzského původu, který je zcela odlišný od našich motorů.
Dvanáctiválcový motor s vrtáním 170 mm se používal v několika typech menších lokomotiv, ale především také v motorových vozech 830, 850, 851, 852 a 853.
Všechny motory mají v rámci jednoho označení mnoho podtypů, které se od sebe někdy i dost zásadně odlišují.
Dále existovalo mnoho prototypových lokomotiv s různými motory - nejzajímavější jsou asi stroje T449.0, T476.05, T478.45.
Bardotek jsou tři podtypy - 751 s parním agregátem, 751.3 (dříve a na Slovensku dodnes 752) bez něj a 749 s topným alternátorem. Všechny mají stejný motor. Jejich zásadnější rekonstrukce se nedělaly, protože jsou to už hodně přestárlé stroje.
Tu neexistující Bardotku s motorem K12V230DR si pleteš s Brejlovcem, ve kterém je motor K6S310DR, vyzískaný z vyřazeného Čmeláka. Tyto rekonstrukce se dříve skutečně dělaly. U drah jezdil jen jeden prototyp, ale k soukromníkům jich šlo víc.
Dnes se do reko Brejlovců, které se právě rekonstruují u vás v CZ LOKU, dosazují nové motory Caterpillar.
Nevím proč se tu dohadovat o věcech, kterých je plný net...
Perfektní stránky s touto problematikou - http://www.prototypy.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 18:27    Předmět: Citovat

Kamarad zeleznicar rikaval Sergejum "bubny tajgy"...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 03 2011, 23:24    Předmět: Citovat

bastliar << je to tak. Z výfukového ventilu Sergeje mám udělaný sekáč na dráty a plechy. Památka na švagra, který pracoval jako mechanik na těchto lokomotivách. Rozžhaveno v dřevěném uhlí, vykováno, zakaleno a zabroušeno. Skvělý materiál.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bastliar



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: út leden 04 2011, 9:17    Předmět: Citovat

kevin_mitnick napsal(a):
Kamarad zeleznicar rikaval Sergejum "bubny tajgy"...


Výstižné a poetické prirovnanie, uplne vidím ako si to brázdi zasneženou pustou krajinkou a dunenie sa rozlieha okolím Smile

mtajovsky napsal(a):
Rozžhaveno v dřevěném uhlí, vykováno, zakaleno a zabroušeno. Skvělý materiál.


Je to tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32005
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 04 2011, 9:30    Předmět: Citovat

A to po Sibérii nejezdí "sólo", ale bývá jich víc - většinou 2 až 3, protože vlak má běžně 2-3km na délku a na váhu 5-6 tisíc tun (mnohdy daleko víc - až 8000t). Souprava vypadá z dálky podobně, jako Union Pacific na druhé straně Koule - akorát že UP vozí běžně až 12 000t, jen na to má i 5 lokomotiv spřažených pod vícečlenné řízení... Když si představím 3 Sergeje nebo Raguliny (další CCCP 6nápravový diesel, u nás se vyskytoval snad jen 1 kus, ale v NDR a v Bulharsku jezdily na nákladech daleko víc - byla to obdoba sergeje), jak s tím svým dusotem táhnou po Transsibiřské náklad...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 5 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund