a byl bych rád, aby sloužil jako zadní brzdové světlo. Obávám se však toho, aby postupně nezačaly odcházet, jak to tak bývá. Jsou uvedené maximální hodnoty v datasheetu dostatečné k použití v automobilu? Nebo mi prosím poradíte nějakou úpravu? Předřadný odpor? Předem moc děkuji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31989 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 08 2010, 12:12 Předmět:
1) Pokud je to AUTOLED, mělo by to vydržet podmínky napájení panující v autě - tedy napětí 12 až 14,5V a odpovídající teplotní rozsah.
2) Ale pokud to nemá homologační značku, do auta bych si to nedával - PaChové i STK by si na tom jedině zgustli. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31989 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 08 2010, 15:46 Předmět:
Do jakého auta to má být? Pokud by to šlo, radši bych koupil třetí brzdové jako ND od jiného vozu a i kdybych měl bastlit držáky, použil bych ho - nové Octy, fábule i Roomy používají 3.brzdovou svítilnu s LED, tam bys problém neměl - co je totiž homologované na 1 značce a typu auta, lze při dodržení dalších předpisů bez obav namontovat i na jiné auto. Rozhoduje symbol E s číslicí v kroužku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6079 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st září 08 2010, 15:52 Předmět:
Homologační předpis EHK/OSN č. 7 požaduje pro brzdová světla kategorie S1, S2 min. horizontální vyzařovací úhel 90°. To pásek LEDek s vyzařovacím úhlem 35-40° těžko splní.
Jako třetí (u starších vozů nepovinné) brzdové světlo by se to asi sneslo.
Bože, bože, bože Kdybych chtěl řešit homologace, tak nepíšu do elektrobastlírny. Zajímá mě čistě jen ochrana diod, aby prostě vydržely. Přeci jen se někdy stojí na brzdě řed nastartováním a tam to dostane špičku. Zajímá mě, jestli tam mám šoupnout ještě předřadnej odpor nebo jak zajistit, aby postupně nezhasly.
To, jestli to projde STK nechte prosím na mě. Zajímá mě jen ochrana těch diod
Ony mimochodem postupně odcházejí i LEDky na světlech přímo od výrobce vozu, takže podobné úvahy jsou na nic. Jde o konkrétní diody a konkrétní ochranu před jejich zničením
Teoreticky by to vydrzat mohlo, aj ked musis pocitat, ze o 1 - 1,5 V to bude mat navyse pri beziacom motore. Namiesto odporu by som skusil jednu az dve usmernovacie diody do serie s napajanim.
Teoreticky by to vydrzat mohlo, aj ked musis pocitat, ze o 1 - 1,5 V to bude mat navyse pri beziacom motore. Namiesto odporu by som skusil jednu az dve usmernovacie diody do serie s napajanim.
No vidíš! To mě nenapadlo! To by mohlo snad vyjít. Nemáš typ na konkrétní typ diod? Moc se v tom nevyznám
Doufám, že to bude fungovat
EDIT: To vlastně chce diodu, aby při tom napětí na ní nepřekročil zase proud větví při jejich otevření. Fakt netuším, jaká je tam špička při startování a ani jak to kolísá. Pokud to pomůže, tak je to Baworák r.v. 1995
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31989 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 09 2010, 14:46 Předmět:
Serifus napsal(a):
...Fakt netuším, jaká je tam špička při startování a ani jak to kolísá. Pokud to pomůže, tak je to Baworák r.v. 1995
Jediný co tam při startování je, je POKLES napětí na baterii - o žádné špičce v napájení světel se nedá mluvit, pokud hovoříme o Pb akumulátoru s kapacitou 50-80Ah zatíženém téměř zkratovým odběrem (nevím, kolik má to tvoje báwo kubaturu, ale odběr v momentě připojení startéru bude v řádu stovek A) - a způsobí odpovídající pokles napětí. V tomto momentě nemá LEDkovou svítilnu SPRÁVNĚ NAVRŽENOU pro palubní napětí vyskytující se v síti vozidla PŘI CHODU MOTORU (14,4 až 14,5V) absolutně co ohrozit... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Namiesto odporu by som skusil jednu az dve usmernovacie diody do serie s napajanim.
Přesně naopak. LEDky se optimálně krmí ze zdroje proudu, takže ODPOR.
Ono je to tak nějak zřejmě fuk, jestli odpor nebo dioda, když vezmu v úvahu, že prostě musím ty LEDky ochránit před přepětím, který nesnesou. Tudíž, jestli nejsem totálně mimo, tak to musim udělat tak, aby na tom osvětlení LED bylo maxímálně daných 12 V a zbytek ze zde uváděných cca 15 V, tedy 3 V, by se měl ztratit na nějakým jiným prvku. A asi je pak jedno, jestli to bude několik diod nebo prostě nějakej odpor.
...Fakt netuším, jaká je tam špička při startování a ani jak to kolísá. Pokud to pomůže, tak je to Baworák r.v. 1995
Jediný co tam při startování je, je POKLES napětí na baterii - o žádné špičce v napájení světel se nedá mluvit, pokud hovoříme o Pb akumulátoru s kapacitou 50-80Ah zatíženém téměř zkratovým odběrem (nevím, kolik má to tvoje báwo kubaturu, ale odběr v momentě připojení startéru bude v řádu stovek A) - a způsobí odpovídající pokles napětí. V tomto momentě nemá LEDkovou svítilnu SPRÁVNĚ NAVRŽENOU pro palubní napětí vyskytující se v síti vozidla PŘI CHODU MOTORU (14,4 až 14,5V) absolutně co ohrozit...
Jedná se o akumulátor 100 Ah. Takže musím hodit předředný odpor, abych udržel napětí pod maximální hodnotou 13 V uvedenou v datasheetu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.