Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Napětí na autobaterii
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 18:56    Předmět: Napětí na autobaterii Citovat

Dobrý den.
Může mi někdo napsat , kolik má být ve Š120 dobíjecí napětí na baterce?
Naměřil jsem 13,8V a zdá se mi to málo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 19:24    Předmět: Citovat

Je to v pořádku. Jde o to při jakých otáčkách a jaké zátěži a v kterých místech je těch 13,8V měřeno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 239

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 19:24    Předmět: Citovat

... pokud je to napětí naměřeno při zapnutých dálkových světlech, tak je regulátor v pořádku ...


... Georgi - nepředbíhej ... Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2571
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 19:26    Předmět: Citovat

Neni to málo.Pokud máš elektroniký relé tak vyšší napětí nebude.Jsou tak nastavený z výroby.Pokud máš mechanický relé tak se dá napětí přišponovat.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 20:03    Předmět: Citovat

Syn si stěžuje,že se mu vybíjí baterka-přitom je nová a v klidu má odběr 20mA.Ještě se zeptám,auto špatně chytá jen za tepla-nějaká rada mimo zvrakování ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rolandt



Založen: Jan 11, 2009
Příspěvky: 134
Bydliště: vychod slovenska

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 20:10    Předmět: Citovat

zmerat kompresiu, kontrola zapalovania, sviecky, karburator.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lintik



Založen: Sep 12, 2004
Příspěvky: 209
Bydliště: PRAHA SEX (6)

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 20:46    Předmět: Citovat

to že Š 120 za tepla špatně chytá je normální - to mě dělalo taky Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: čt září 02 2010, 20:54    Předmět: Citovat

Š120 za tepla musí chytat dobře. Karburátor dává chudou směs, která vyhovuje při startování za tepla. Horší je to za studena. Pokud za tepla špatně chytá, něco není v pořádku.
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 2:32    Předmět: Citovat

pavel16 napsal(a):
auto špatně chytá jen za tepla-nějaká rada mimo zvrakování ?

Předpokládám, že za teola startuje bez sytiče. Jinak je to moc bohatý. Chtělo by to změřit napětí na baterce při startování a proud co jde do startéru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 5:56    Předmět: Citovat

Na tomto typu se blížím 400.000 a je za tepla a za tepla . Pokud je to např do minuty , žádný problém , ale tak mezi 15-45 min to problém být může . Dlouhodobý návyk mi velí začít startovat a až tak za půl sec stlačovat pedál plynu . Právě včera jsem získal technickou na další dva ročky , tak ještě něco namotám . Likviduji čtvrtý kus AZNP . Jinak napětí těsně pod 14V sedí a nepřidávej , právě z důvodu vaření aku . Dobrá baterka při této úrovni dobíjení nebude potřebavat za celý rok dolít . Tedy pokud nemotáš 100 a více denně .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1775
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 7:10    Předmět: Citovat

Píšeš za tepla. Motor točí a nechce chytnout? Nebo se nechce motor hnout že sním nechce startér ani otočit? Mě to dělala Š120, přijel jsem k pumpě natankoval a už to nechtělo motorem otočit. Startérů jsem měl dostatek ale tenkrát to vypadalo spíš asi na motor. Jak se ohřál, tak tam šlo asi něco na tvrdo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 11:27    Předmět: Citovat

Starter točí dobře , jen prostě za tepla blbě chytá.Vyměnil jsem mu kabely a svíčky.Ještě zkusím kostru a kontakty a vyčistím karbec.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1775
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 12:12    Předmět: Citovat

Zkus zvýšit bohatost směsi. Jak je zde psáno. Nebylo to auto na emisích?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 16:44    Předmět: Citovat

3kodovky od typu 1000,1100,100,110MB po 105,120,130 měli jednu blbou vlastnost,které spočívala ve špatných startech za určité teploty.Pokud jsi zastavil tak na 10 až 20min,tak to nechtělo chytnout.Starty při teplotách mimo tento sektor byly naprosto vpořádku.Je to vlastnost a ne porucha.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32010
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 03 2010, 17:15    Předmět: Citovat

Důvod je v teplotě karbce a sacího potrubí, které jsou těsně nad výfukem. Mně se osvědčovalo takto neochotnou šádynku dopumpovat ručně AC-pumpou dokud neztratilo táhlo odpor (plný karbec) a startovat s pedálem plynu pomalu (aby se neaktivovala akcelerační pumpička) prošlápnutým až na podlahu - BEZ SYTIČE A ŽÁDNÉ PUMPOVÁNÍ PLYNEM! A když nechtěla chytat ani takto, pomalu jsem pedál plynu povoloval - prostě v určité poloze bylo proudění vzduchu difuzory karbce i při pomalém otáčení motoru dostatečně rychlé na to, aby strhlo dostatek paliva na zážeh. Částečně ohřátá šádyna se totiž chová jako "přechlastaná" - a je to individuální jev, který se mění kus od kusu v závislosti na opotřebení motoru a nastavení i typu karbce. Jsou i kusy, které chytají jako z partesu na první škrtnutí ať je zima nebo vedro, studené nebo ohřáté...

Jinak k tomu prověřování - podíval bych se na relátko, které při startu zkratuje u cívky umístěný velký keramický, tzv. "odrušovací" odpor. Během startu má být překlenutý, aby snížení napětí baterie při zátěži startérem nesnížilo intenzitu jiskry. U relátka se často opálí kontakty nebo přeruší vinutí a odpor je pak zařazený do série s primárem cívky neustále. U studeného motoru se sytičem se to projeví málo, chytá neochotně, ale jak blafne, už běží. Zato když se startuje relativně teplý motor bez obohacení směsi, jiskra nestačí a a motor nechytá. Zavření sytiče nebo zapumpování plynem pak snadno vede k uchlastání motoru.

Vzhledem k věku aut tohoto typu bych doporučil ubastlení některé verze měničových elektronických zapalování - motorům to rozhodně jen prospěje, navíc tyhle bastly většinou nevyžadují tak velký odtrh na kontaktech, takže dovolují vyšší provozní otáčky a jejich jiskra je stabilní a pravidelná ve všech režimech otáček. Přínosem je i stálejší odběr proudu nezávislý na poloze vačky přerušovače (nehrozí spálení cívky při dlouhodobém zapnutí bez chodu motoru - do cívky jde proud impulsně jen pokud elektronika dostává impulsy od přerušovače) a spolehlivá funkce i při velmi nízkém napětí na baterii - většina měničových zapojení funguje i při napětí kolem 5-6V, kdy běžné baterio-cívkové zapalování už dávno svou funkci vzdalo.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.25 sekund