Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Palivo E85

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jindra2



Založen: Aug 09, 2005
Příspěvky: 763

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 7:35    Předmět: Palivo E85 Citovat

Narazil jsem na téma paliva E85 a jeho používání. Tím jsem narazil i na odkaz na článek ve Světě motorů o použití tohoto paliva ve Felicii (č. 33/2010). Zašel jsem do trafiky, ale pozdě, již je nemají. Mohl by tento článek někdo naskenovat a někam ho umístit?
Díky Jindra
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2462
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 9:36    Předmět: Citovat

http://img823.imageshack.us/i/skenovn0001.jpg/ ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartasBrno



Založen: Nov 25, 2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 10:12    Předmět: Citovat

Je toho 11 stran, tak si případný zájemce počte... jen upozorňuju že někteří mají žigula karbecového a někteří stříkačku, tak pozor na to.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=13262
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jindra2



Založen: Aug 09, 2005
Příspěvky: 763

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 10:21    Předmět: Citovat

To je ono, dík.
Jindra
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 10:42    Předmět: Citovat

toto mi včera na pumpě vrazili .


E85.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  E85.JPG
 Velikost:  183.26 kB
 Staženo:  95 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 10:58    Předmět: Citovat

Ale ono se již ve velkém prodává a za lidovku 24,50 , až vyjedu techničák , tak to do 120cy fouknu , co to nadělá .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19528
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 12:32    Předmět: Citovat

Je někde seznam pump, na kterých se to prodává?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jindra2



Založen: Aug 09, 2005
Příspěvky: 763

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 12:39    Předmět: Citovat

http://www.etanol-85.cz/cs/vybrane-benzinove-pumpy-e85
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19528
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 13:02    Předmět: Citovat

No tak to zas tak ve velkém není. K nejbližší to mám 40km, k nejbližší další přes 50... stejně jako k dálnicím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 13:59    Předmět: Citovat

E85 je směs 85% lihu a 15% benzínu.

Líh má menší výhřevnost, větší obsah kyslíku a vyšší oktanové číslo. Úprava standardního zážehového motoru (s atmosférickým plněním) na Multifuel (tj. cokoli od benzínu po E85) znamená
1) eliminace materiálů, které líh napadá, z palivového traktu
2) úprava rozsahu regulace vstřiků tak, aby palubní comp nehlásil error
3) případně zvýšení výkonu vstřikovacího čerpadla
4) případně rozšíření rozsahu regulace předstihu zážehu
Standardní zážehový motor má po úpravách 1), 2), 3) při provozu na E85 spotřebu v litrech/100 km cca o 25% vyšší, po úpravě 4) je to nepatrně lepší. Takže přechodem na Multifuel na palivu neušetříte (mají to dobře spočítané, aby to nekonkurovalo benzínu), vzhledem ke spornému přínosu biopaliv vůbec je tak jediným přínosem to, že část peněz zůstane doma v ČR pro zemedělce namísto ropným šejkům.

Zážehový motor přeplňovaný má po úpravách 1), 2), 3) při provozu na E85 spotřebu v litrech/100 km cca o 10% vyšší, po úpravě 4) je to zase ještě o něco lepší, může se to i blížit až nule.
Ten nárůst spotřeby je zde menší, protože motor s turbokompresorem je vlastně motor s proměnlivým kompresním poměrem, a umí tak lépe využít zvýšeného oktanového čísla. Já takový motor mám, jezdím od jara na směs 2 díly N95 + 1 díl E85, spotřeba mi nevzrostla ani o chlup. Větší obsah lihu jsem si na svém motoru bez úprav nedovolil, a při tomto poměru směsi jsem ještě nenarazil na limity regulace (a to ani u předstihu), čímž si vysvětluji ten nulový nárůst spotřeby.
V tomto případě se tedy i něco málo ušetří na palivu (do 10%).
Na zimu asi přejdu zase na benzín - zmrzlá voda v palivu by byl dost průšvih.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ezopaci



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 22:39    Předmět: Citovat

U mladsich aut jsou uz cidla klepani a tak si jednotka zvedne predstih sama. Otazka o kolik to zvednuti dovoli. Jestli to zvedne az zase na mez klepani E85 nebo to zvedne jen trochu.

Pro zajimavost takhle vypadaji adaptace motoru Ford Zetec kdyz jezdi na E85
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?p=366006#p366006
Jednotka obohacuje davku o 25% ve vetsine bunek, coz je maximum, co dovoli a stale je to malo. Takze pak motor jezdi vlastne na chudou smes s prebytkem vzduchu.

_________________
Tomas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st srpen 25 2010, 22:50    Předmět: Citovat

K tomu lihu-etanolu, eventuálně metanolu - nechci rozebírat jedovatost nebo agresivitu oněch alkoholů, ale vím, že například plochodrážní motorky JAWA - ESO jezdící na metylovou směs mají v karburátorech zhruba dvojnásobné průměry trysek, než obdobné motory, používající benzín. Vše je způsobeno menší výhřevností lihových paliv - jejich energetický obsah na jednotku hmotnosti je cca 60% proti benzínům...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt srpen 26 2010, 14:01    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
menší výhřevností lihových paliv - jejich energetický obsah na jednotku hmotnosti je cca 60% proti benzínům...


Na jednotku hmotnosti. Ovšem palivo do auta kupujeme/karburujeme/vstřikujeme v jednotkách objemu, a tam - cituji - "Objemová výhřevnost E85 v letní formulaci dosahuje přibližně jen 72 % a v zimní 75 % výhřevnosti benzinu." (v zimě tam dávají trochu víc benzínu než 15%).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 27 2010, 8:03    Předmět: Citovat

Načepoval jsem dnes do šade a odzkouším na Holice , a doufám , že lano zůstane v kufru .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund