Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

LED pole pre denné svietenie na starší scenic
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bastliar



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 8:10    Předmět: LED pole pre denné svietenie na starší scenic Citovat

Rád by som renaulta doplnil o vysokosvietivé ledky, mal by som zopár dotazov.

Je legislatívne možné použiť ledky namieto hlavných svetiel, alebo aspoň v kombinácii s parkovacimi svetlami ( tie malé kruhové vo vonkajšom hornom rohu hlavných skiel )

Existuje komerčný homologovaný napájací zdroj, alebo sa nemusím obávať použiť homemade stavebnicu.

Ktoré 8 mm biele ledky by boli najvhodnejšie ( výkon - cena ) a aký počet by stačil - umiestnené napr. do mriežky a do spojlera.



Renault_Scenic_blue_vr_old_model.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Renault_Scenic_blue_vr_old_model.jpg
 Velikost:  37.27 kB
 Staženo:  91 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PabloX



Založen: May 16, 2005
Příspěvky: 946
Bydliště: Ruzomberok

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 10:59    Předmět: Citovat

Co nam vraveli na autoskole tak to musis mat homologovane...par ludi si to dalo montovat priamo v servise a mali od toho aj papier. V opacnom pripade budu mat fizli radost...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7949
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 12:21    Předmět: Citovat

Celý světlomet musí mít homologaci E8 nebo jinou platnou značku pro EU. Jinak tě vyhodí od technický kontroly a benga budou mít radost. Montovat můžeš sám, montáž není změnou parametrů vozidla, tudíž se neuvádí do TP. Světlomet na denní svícení nesmí svítit s jinými světly na autě, musí být blokovaný. Na tk to pprověřují!! Umístění světlometů na denní svícení min 250mm od země, min 300mm od osy do strany.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PabloX



Založen: May 16, 2005
Příspěvky: 946
Bydliště: Ruzomberok

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 13:26    Předmět: Citovat

citace:
Světlomet na denní svícení nesmí svítit s jinými světly na autě, musí být blokovaný.


Takze mi nesmu svietit ani zadne svetla? Lebo na nasom (Polo) svietia iba denne ale zadne nesvietia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 20:18    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
...Světlomet na denní svícení nesmí svítit s jinými světly na autě, musí být blokovaný. ...


To není úplně přesné.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích 361/2000 Sb. v aktuálním znění říká "Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu".
(tím zvláštním předpisem se myslí homologace RL podle EHK/OSN č. 87 a instalace podle EHK/OSN č. 48 )

Předpis EHK/OSN č. 48 říká, že se denní světla musí automaticky zapnout při zapnutém zapalování, a musí automaticky zhasnout při rozsvícení světlometů (to neplatí pro výstražné bliknutí světlomety).

Není tedy výslovně zakázáno mít současně rozsvícena obrysová světla, ale někteří policajti si to tak (hlavně zpočátku) vykládali.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33987
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 20:28    Předmět: Citovat

U nas moze byt zakon uplne iny - takze pozor na to.

Zmysel tychto dennych svetiel vidim akurat pri autach s vyklapacimi svetlami, pripadne tam, kde casto odchadzaju ziarovky a blbo sa menia. Ked menim ziarovku raz alebo dvakrat za rok (a trva to 5 minut), tak to nema ziadny zmysel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7949
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 20:49    Předmět: Citovat

Já myslím že není o čem diskutovat, sám jsi napsal "...obrysová a potkávací světla NEBO-!! světla pro denní svícení". Čili buď jedny, nebo druhé. Se světlomety pro denní svícení NESMÍ svítit obrysová ani jiná světla. Nevím jak je to se zadními obrysovými světly. Ale vzhledem k tomu že ty lze zapnout pouze se světly obrysovými, tak opět není co řešit.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 22:10    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Já myslím že není o čem diskutovat, sám jsi napsal "...obrysová a potkávací světla NEBO-!! světla pro denní svícení". Čili buď jedny, nebo druhé.


Omyl. Ta první (moje) věta je logické OR, ta druhá (tvoje) věta je EXCLUSIVE OR (XOR).
Podmínka (obrysová a potkávací světla) NEBO (světla pro denní svícení)
je splněna, i když rozsvítí oboje.

Pro ilustraci - jiné ustanovení PSP:
§ 17 odst. (5) Řidič nesmí předjíždět: c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích

Podle tvého výkladu, pokud by současně ohrozil protijedoucího řidiče a ještě jiné účastníky, předjíždět by směl, protože podmínka zákazu předjíždění by nebyla naplněna.


Naposledy upravil tomasjedno dne so srpen 21 2010, 22:31, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 22:22    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):

Zmysel tychto dennych svetiel vidim akurat pri autach s vyklapacimi svetlami, pripadne tam, kde casto odchadzaju ziarovky a blbo sa menia. Ked menim ziarovku raz alebo dvakrat za rok (a trva to 5 minut), tak to nema ziadny zmysel.


Smysl DRL je:
1) jsou za dne líp vidět (alespoň ta homologovaná) a tedy lépe plní svůj účel
2) snižují spotřebu paliva (v případě LED řádově o 0,1 litru/100 km)
3) snižují zátěž akumulátorů - pozná se to při častých startech a krátkých pojížďkách v zimě
4) prakticky eliminují potřebu výměny drahých xenonových výbojek během životnosti auta - resp. snižují četnost výměn halogenových žárovek, což je u některých aut taky opruz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 23:02    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
U nas moze byt zakon uplne iny - takze pozor na to.


Jo, v SK je zákon (č. 8/2009 Z. z.) jiný. Pokud auto nemá DRL, tak za dne musí svítit potkávacími (§ 32 odst. (1)), a může k tomu svítit obrysovými (§ 32 odst. (4)), zatímco v CZ těmi obrysovými svítit musí.

Pokud DRL má rozsvícené, tak v SK by se dalo dovozovat, že by neměl svítit obrysovými, protože povolení dané § 32 odst. (4) se vztahuje jen na potkávací, dálkové a mlhové světlomety.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6331
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so srpen 21 2010, 23:42    Předmět: Citovat

ty jo, co hulíš?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7949
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: ne srpen 22 2010, 8:45    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
mi-ro napsal(a):
Já myslím že není o čem diskutovat, sám jsi napsal "...obrysová a potkávací světla NEBO-!! světla pro denní svícení". Čili buď jedny, nebo druhé.
.....Omyl. Ta první (moje) věta je logické OR, ta druhá (tvoje) věta je EXCLUSIVE OR (XOR)......Podle tvého výkladu, pokud by současně ohrozil protijedoucího řidiče a ještě jiné účastníky, předjíždět by směl, protože podmínka zákazu předjíždění by nebyla naplněna.
. Poněkud divný výklad, podle tebe pokud si můžu vybrat černou NEBO bílou, vezmeš si obě dvě?
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne srpen 22 2010, 12:18    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Poněkud divný výklad, podle tebe pokud si můžu vybrat černou NEBO bílou, vezmeš si obě dvě?

Klidně.
V běžné mluvě se se obě logické funkce OR, XOR moc nerozlišují, většinou to vyplyne z kontextu. Zákon ale není běžné tlachání (i když tak často vypadá), každé slovo je tam důležité. A proto je třeba rozlišovat: NEBO = OR, (BUĎTO -) ANEBO = XOR.
V akuálním znění zákona o silničním provozu 361/2000 Sb. se slovo ANEBO vyskytuje 10x, takže zákonodárce to slovo zná a pokud byl při vědomí, tak užíval NEBO/ANEBO úmyslně.

P.S. poté, co jsem si namontoval LED DRL, jsem asi měsíc jezdil s rozsvícenými obrysovými světly + DRL, protože nastartované auto víc zhasnout nešlo. Čekal jsem na dodávku modulu pro verzi mého auta pro země bez povinného denního svícení, aby bylo možné zhasnout všechna světla namontovaná výrobcem.
No a policajti si mě mockrát (za jizdy) prohlíželi a ani jednou mě nezastavili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: ne srpen 22 2010, 12:46    Předmět: Citovat

Ty DRL nebo jak jim říkáte jsou zjímavý pokrok v osvětlení a úspoře ale některé bych já osobně nehomologoval. Podle mě by musely být bud kulaté nebo když ploché, tak jedině minimálně s dvěma řadami diod. Jedna řada diod je nedostatečná a světlo není moc vidět. Zkrátka je lepší, když jsou diody soustředěny do větší hustoty a menší plochy. To je můj názor po praktických zkušenostech s viditelností aut na silnicích. Ale jak se dá radit výrobcům, když většina moderních aut nemá téměř viditelné ani přední blinkry s klasickými žárovkami a všechny jsou homologované. Very Happy Razz
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne srpen 22 2010, 14:26    Předmět: Citovat

PLV napsal(a):
... některé bych já osobně nehomologoval. Podle mě by musely být bud kulaté nebo když ploché, tak jedině minimálně s dvěma řadami diod. Jedna řada diod je nedostatečná a světlo není moc vidět. ...


Jestli ty nepopisuješ nehomologované či samo-domo náhrady.
Předpis říká, že pro homologaci to musí mít dopředu svítivost alespoň 400 cd a účinnou (svítící) plochu min. 25 cm2 (což se dělá tak, že kolem každé LEDky je reflektůrek). LED pásek bez další optiky ty podmínky nesplňuje, ale jsou lidi, co si to tak ubastlí.

Podrobnosti tady: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:164:0046:0068:CS:PDF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund