Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vyřešený problém - nesvítící zadní mlhovky na Škodě Roomster
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 29 2010, 22:40    Předmět: Vyřešený problém - nesvítící zadní mlhovky na Škodě Roomster Citovat

Nežádám fórum o radu, jen dávám náhled na problém (mám už vše vyřešeno), o kterém oficiální materiály výrobce "taktně" mlčí...
O co "gou":
Na Roomsteru 1,4 (d.v. 12/07) jsem zjistil nesvítící mlhovky vzadu, přitom kontrolka na palubní desce signalizovala OK funkci. Předběžná úvaha vedla k diagnóze přerušených žárovek. Dotazováním na ŠKODA-fóru ani v servise jsem se nepřiblížil k odhalení příčiny, pouze jsem zjistil, že na sériovém Roomsteru má svítit pouze levá zadní mlhovka a pokud je vybaven výrobcem nebo dodatečně sadou tažného zařízení, mají (kvůli propojení instalace pomocným kabelovým svazkem pro zásuvku) svítit obě zadní mlhovky. Žárovky jsou osazovány výrobcem skupinovek na obě strany už v předvýrobě. Zadní světla přitom rozsvěcuje speciální ŘJ podle informací dodávaných po sběrnici CAN-bus - kabeláž není protahovaná komplet až ke spínačům v palubní desce, je tedy bezpředmětné pomýšlet na starou metodu hledání závad "prozváněním" vedení mezi spínačem světel a žárovkou.
O minulém víkendu jsem se do toho pustil. Po cca hodinové demontáži celých zadních skupinovek (jinak se k žárovkám a přívodním vodičům za účelem kontroly nelze dostat) a "dvoumužné" kontrole jednotlivých napětí na propojovací kabeláži (fotřík za volantem, podle hlasových povelů zapínal a vypínal jednotlivé druhy světel) bylo zjištěno, že prostě u dva roky starého auta na tyto konektory nejde proud.
K vyřešení dopomohla náhoda - vzpomínka na náhodně vyslechnutý rozhovor na pumpě kdy se jeden řidič rozčiloval, že mu nezhasíná mlhovka na autě, když si za něj zapojí vlek. Po pečlivé obhlídce zásuvky pro propojení elektrické sítě auta s vlekem jsem zjistil, že na auto je namontovaná "německá" zásuvka se 13 kontakty - a do ní je na bajonet upevněná redukce 13/7 pin pro u nás obvyklejší "českou" zásuvku se 7 kontakty. Po demontáži redukce se zadní mlhovky normálně rozsvítily. Následně mi bylo servisem velmi neochotně potvrzeno, že to, jestli ŘJ zhasne nebo nezhasne už po propojení redukce mlhovky je záležitostí "nakódování VAGem".

Dávám proto "v plen" tuto informaci pro všechny, kteří mají v užívání vozidla z výroby koncernu VW s novějším datem výroby - dejte si pozor na to, jak máte nastavené své "komfortní ŘJ" a na to, jak vám reagují na připojení třeba i tak nenápadného příslušenství, jakým je redukce pro přívěsovou zásuvku. Návod k použití vozidla je na informace o případných možnostech takových nastavení velmi skoupý a značkové servisy mnohdy majiteli odmítají jakékoliv podrobnosti sdělovat. Nefunkční svítilna přitom může být minimálně důvodem pro pokutu a ztrátu bodů (při dopravní kontrole na silnici) nebo v horším případě i příčinou dopravní nehody.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2581

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 5:32    Předmět: Citovat

Tak jste to "vyřešil" tak, že jste odpojil redukci a nemůžete používat česky dělané přívěsné vozíky nebo vám to v servisu přečipovali?
Informaci o neúplných informacích potvrzuji, mám také (skoro tři roky staré) auto, kupované ve značkovém (neškodováckém) autosalonu, je k němu dost tlustá knížka kde je podrobně vysvětleno kde jsou jaké odkládací prostory i s barevnými obrázky, ale co se týká technických záležitostí, tak se to většinou omezuje na doporučení "co nejdříve navštivte značkový servis" nebo "odstavte auto a volejte asistenční službu". Docela by mne zajímalo, ale šťourat se v tom nechci, co se v servisu dozvědí, když k autu připojí diagnostický přístroj.
Když se na věc dívám z tohoto hlediska tak zlatý wartburg.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 8:22    Předmět: Citovat

Vyškubnul jsem redukci a hodil ji do rezervy v kufru, co jiného... Montáž při potřebě napojit přívěs je otázka pár sekund - celé se to do "nemecké" zásuvky zastrčí a zajistí otočením o 90° - demontáž opačným postupem.

Jinak na stýskání na naprostý nedostatek relevantních informací k vozům jsem dostal odpověď v následujícím smyslu: "Zákazník to nepotřebuje NUTNĚ vědět. Zákazníkovi musí stačit to, co mu my (myšlen výrobce + značkový servis) sdělíme."
Co například říct i na to, že teploměr motoru na palubní desce ukazuje (pokud je vůbec nainstalován) normální teplotu už když má chladicí kapalina cca 55°C - a ručička se téměř nepohne ze svého místa po celou dobu, co teplota motoru utěšeně stoupá až ke zhruba 90°C - protože údaje do teploměru jdou digitálně po CAN-bus a jsou "filtrovány" korekční tabulkou ve vnitřní paměti procesoru přístrojového štítu. Zjištěno přímým měřením kontaktním teploměrem na potrubí u termostatu při motoru nastartovaném v dílně - a potvrzeno servisním pracovníkem. Zdůvodnění? "...Uvědom si, že s tím autem pojede blondýna. Co udělá, když se jí bude za jízdy houpat ručička teploměru? Zavolá si servis přece..."
Já osobně se cítím postupem výrobce diskriminovaný - kdybych měl volný přístup k informacím podobného druhu a sám o ně neměl zájem, bylo by to jiné, ale pokud výrobce generalizuje a odmítá informace zpřístupnit podle názoru, že stejně 99% uživatelů jsou k ničemu, je někde něco špatně. A odkaz na firemní utajení neobstojí - jsou to informace, za které jsme zaplatili v ceně vozu...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1527
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 9:08    Předmět: Citovat

Poslední věta plně vystihuje přístup dnešních výrobců k zákazníkovi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 10:39    Předmět: Citovat

Diskriminovaný sme už aj tak všetci óóó vďaka ti EÚ Laughing
Zvykajme si bude ešte horšie Exclamation

To EKKAR dík za cennú radu zas ušetrím čas a čas sú euráče Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 11:58    Předmět: Citovat

Jenom co vím, stejný problém může potkat majitele "dvojkových" Fóbijí (mají kompletní elektroniku až na minimální odchylky například v délce kabelových svazků téměř shodnou s Roomsterem) i stejné generace Octavií. Jestli se to týká i "supa" a "sněžnýho muže" netuším, stejně tak nevím, jestli je podobná pastička na řidiče zachována i u faceliftovaných verzí Fóbije a Roomstera - to je právě ta nejhorší zku.rvenost, že se výrobce/servis/značková prodejní síť ani neobtěžuje informovat zákazníka o tom, jestli jsou na "nové vizáži" ještě další okem neviditelné úpravy - teda pravdivě informovat, nemyslím samozřejmě reklamní kydy, kterých je všude 6 půlek...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mendor



Založen: Apr 16, 2008
Příspěvky: 223
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 12:26    Předmět: Re: Vyřešený problém - nesvítící zadní mlhovky na Škodě Room Citovat

EKKAR napsal(a):
- dejte si pozor na to, jak máte nastavené své "komfortní ŘJ" a na to, jak vám reagují na připojení třeba i tak nenápadného příslušenství, jakým je redukce pro přívěsovou zásuvku.


Věc je daleko jednoduší než jak je zde popisována. Pro vypnutí zadního mlhového světla po připojení vozíku nebo redukce je přímo v zásuvce mechanický rozpínací kontakt a žádná ŘJ s tím nemá nic společného.
Pokud se chcete dozvědět vše o vozidlu co a jak nastavit v řídících jednotkách a jejich kódování, doporučuji si sehnat dílenskou příručku k danému vozidlu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2581

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 12:40    Předmět: Re: Vyřešený problém - nesvítící zadní mlhovky na Škodě Room Citovat

Mendor napsal(a):
Pokud se chcete dozvědět vše o vozidlu co a jak nastavit v řídících jednotkách a jejich kódování, doporučuji si sehnat dílenskou příručku k danému vozidlu.

Docela bych měl zájem si ji koupit, konkrétně mám Renault Thalia, necelé tři roky starý. Koukal jsem se jestli by něco podobného nebylo k sehnání, sice jsem něco viděl ale o dost starší, tak nevím jestli je to pro to mé provedení aktuální.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 12:48    Předmět: Citovat

Mendor - pokud máš, dej link, já jsem pro každou špatnost a informací není nikdy dost. Protože už jsem ji sháněl a sehnal jsem v .pdf jen nějaké fragmenty ještě z roku 2006 kdy šel Room na trh a ta příručka nebyla kompletní. Fyzicky Ti DÍLENSKOU příručku jen tak bez autorizace pro servis nikdo neprodá - a to co se prodává v knihkupectví má do dílenské příručky hodně daleko... Navíc například tohle: http://shop.ben.cz/cz/140945-automobily-skoda-roomster.aspx se prodává od srpna 2007 - takže už i můj Room, který je MR 2008, tam na celých 100% detailně nenajdu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mendor



Založen: Apr 16, 2008
Příspěvky: 223
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 13:08    Předmět: Citovat

Samozřejmě jsem neměl na mysli knihu „Jak na to“ co se běžně dá koupit, ale DP která se používá v servisech. Již dva roky v tomto oboru nepracuji a proto nemám možnost se k tomu dostat, ale na různých fórech s touto tématikou jsou DP celkem běžně ke stažení, zkuste pohledat tam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 21:41    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Mendor - pokud máš, dej link, já jsem pro každou špatnost a informací není nikdy dost. Protože už jsem ji sháněl a sehnal jsem v .pdf jen nějaké fragmenty ještě z roku 2006 kdy šel Room na trh a ta příručka nebyla kompletní. Fyzicky Ti DÍLENSKOU příručku jen tak bez autorizace pro servis nikdo neprodá - a to co se prodává v knihkupectví má do dílenské příručky hodně daleko... Navíc například tohle: http://shop.ben.cz/cz/140945-automobily-skoda-roomster.aspx se prodává od srpna 2007 - takže už i můj Room, který je MR 2008, tam na celých 100% detailně nenajdu...


Ja používam Vivid Workshop Laughing véééééľmy dobrá vec Number one
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 21:51    Předmět: Citovat

Hm, našel jsem na to odkazy na warezovém fóru sice díku Ujci Gůglovi během pár vteřin, ale sosat 20 dílů + návod z Rapidu je na 2 dny... Navíc nepotřebuju databázi miliónu a pěti typů aut - stačí mi jen to moje...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mendor



Založen: Apr 16, 2008
Příspěvky: 223
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st červen 30 2010, 22:07    Předmět: Citovat

Stejně by ti to nebylo k ničemu. Jsou tam jen ty základní informace a schémata co najdeš v knize „Jak na to“.
DP pro daný vůz je lepší i když hůře sehnatelný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12521

PříspěvekZaslal: čt červenec 01 2010, 6:23    Předmět: Citovat

Google mi našel např. tuhle příručku.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: čt červenec 01 2010, 8:37    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Hm, našel jsem na to odkazy na warezovém fóru sice díku Ujci Gůglovi během pár vteřin, ale sosat 20 dílů + návod z Rapidu je na 2 dny... Navíc nepotřebuju databázi miliónu a pěti typů aut - stačí mi jen to moje...


To je pravda že je to množstvo dát ale človek nikdy nevie kedy využije a pri dnešných typoch HDD-iskoch s kapacitou 1T a viac to nezaberie skoro nič.

Ja používam ešte podobný program ELSAWIN ten je na nemecké vehikle stvorený.Výhoda je aj tá že si nakopíruješ len dané dáta konkrétneho typu napr.Škoda.Ostatné modely s ich grupu ťa už nemusia zaujímať a netreba ťahať ďalšie dáta.
Je to výborný program nakoľko obsahuje skoro všetko.Pozície elektroschémy,VAG-inálne kecy a veľa užitočných info.

Ale "masar" bol rýchlejší Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund