Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Napěťové špičky sítě versus ŘJ auta

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2006, 9:50    Předmět: Napěťové špičky sítě versus ŘJ auta Citovat

Protože nepanuje jednotný názor, zda při dobíjení AKU je nutno jej odpojovat od sítě auta, rád bych znal odborný názor fundovaných teoretiků. Ptám se proto : Je schopna případná přepěťová špička ze sítě proniknout přes trafo, usměrňovač, filtr až do řídící jednotky je-li dobíječ navíc zatížen AKU? A když se jedná jen o dobíječ asi 70mA pro udržování kondice AKU?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2006, 10:14    Předmět: Citovat

pokud je to opravdu malý kondiční dobíječ, je případná sériová impedance (kapacita trafa, indukčnosti přívodů...) pro přicházející přepěťovou špičku ve srovnání s minimální paralelní impedancí (akumulátor) tak velká, že na svorkách akumulátoru potažmo v palubní síti se mohou objevit špičky v řádu max. jednotek voltů. Podstatně větší přepětí generuje alternátor a palubní spotřebiče (spousta motorků, jiskřících kontaktů atd.) za jízdy.
Pomineme-li hypotetický případ, kdy se atmosférické přepětí ze sítě (úder blesku) dostane přes nabíječku a kabel do palubní sítě (a odtud dále přes kola do země), takové nabíjení nemůže nic v autě ohrozit.
Trošku jiná je situace u "velké" nabíječky, záleží na její konstrukci a způsobu regulace proudu. Tyto nabíječky mohou mít naprázdo poměrně velké napětí a v okamžiku připojení zapnuté nabíječky je energie přepěťové špičky dostačující k tomu, aby mohla poškodit elektroniku. Také v případě přechodového odporu na svorkách akumulátoru může napětí v palubní síti stoupnout více, než je zdrávo (hlavně u impulsních nabíječek). Tady platí pravidlo o nutném odpojení akumulátoru před nabíjením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
jopein



Založen: Jul 07, 2005
Příspěvky: 413
Bydliště: Kostelec na Hané

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2006, 10:18    Předmět: Citovat

Podle mého názoru 70 mA zdroj (pokud je OK) nemůže vytvořit s síti zapojené na akumulátor žádnou špičku.
Samozřejmě přepětí se do automobilu tímto shodou nepříznivých okolností (např.blesk, špatný izolační odpor transformátoru) může po kabelu zavléci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2006, 10:54    Předmět: Napěťové špičky versus ŘJ auta Citovat

Díky za odpověď. Myslel jsem si totéž, ale potřeboval jsem se utvrdit v názoru na věc. Myslím, že navíc je dobré k přívodu nabíječky ze sítě zapojit doutnavku, která může špičku alespoň částečně eliminovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: pá leden 20 2006, 11:00    Předmět: Citovat

Doutnavka nic nezmůže (má v sérii odpor cca 100kOhm). Přepětí ze sítě omezí jedině síťový filtr s vestavěnou ochranou proti přepětí (kombinace RLC, polovodičových svodičů a bleskojistky). Tady to ale opravdu bude zbytečné.
Návrat nahoru
jopein



Založen: Jul 07, 2005
Příspěvky: 413
Bydliště: Kostelec na Hané

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2006, 11:01    Předmět: Re: Napěťové špičky versus ŘJ auta Citovat

scol napsal(a):
Díky za odpověď. Myslel jsem si totéž, ale potřeboval jsem se utvrdit v názoru na věc. Myslím, že navíc je dobré k přívodu nabíječky ze sítě zapojit doutnavku, která může špičku alespoň částečně eliminovat.

Kup si raději přepěťovou ochranu
http://www.mironet.cz/default.asp?CatId=1465
http://www.lan-shop.cz/prepetove-ochrany
na netu je jich plno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2006, 12:30    Předmět: Přepěťová ochrana versus ŘJ auta Citovat

Vaše rady beru na vědomí a všem děkuji za pomoc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá únor 10 2006, 5:13    Předmět: Citovat

Chlapi sakra měli jste někdo někdy kochlou ŘJ z nějakýho auta?? Na přívodu napájení je transil jako kráva a další sada kondenzátorů,ten transil spolehlivě jakoukoliv špičku zachytí,tudíž bych se nebál ani velké nabíječky píchlé na aku v autě (prakticky odzkoušeno).
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
anonym






PříspěvekZaslal: so únor 25 2006, 12:00    Předmět: Citovat

Muže mi někdo poradit,při svařování na autě,co všechno musím odpojit abych něco neodpálil?
Návrat nahoru
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: so únor 25 2006, 12:17    Předmět: Citovat

Rozhodne by som odpojil baterku....
_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund