Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Úprava Felicie pro denní svícení

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 20:35    Předmět: Úprava Felicie pro denní svícení Citovat

Nazdar,
vlastním Feldu a docela mě štvalo, že při dnešním poviném svícení mi odcházejí žárovky v podsvětlení přístrojovky, spínačů atp. Ono by se řeklo, že to není až zas taková hrůza, jenomže po tom co pracně rozděláte palubovku, vyměníte jednu žárovku a za dva dny odejde druhá nebo ještě lépe za týden ta nově vyměněná se chce člověku brečet.

Po malém bádání mě napadla jednoduchá úprava, která zamezí zbytečnému vypalování žárovek a jako bonus ještě ušetří několik watíků na spotřebě.

Stačí na pojistkovém panelu vyjmout relé R1 (úplně vlevo dole) a sejmout jeho ochranný kryt. Následně odpojte z kontaktu 86 vývod cívky a jeden konec rezistoru a připájejte oba dva na kontakt 30. Po této úpravě zase na relé nasadíme ochranný kryt a vložíme zpět do pojistkového panelu.

Úprava spočívá v tom, že spínač hlavních světel už nebude závislý na pozičním osvětlení, ale stane se z něj separátní spínač hlavních světel. (čili přední světlomety jdou zapnout nazávisle na parkovačkách)
Ve dne tedy stačí zapnout jen přední světla a parkovačky + zadní světla + osvětlení palubovky nechat vypnuté.

Vím, že to není žádná bomba a dost možná, že se stejný návod poflakuje po internetu už delší dobu, ale říkal jsem si, že alespoň někomu tady na fóru by se to mohlo hodit.



seznam 003.jpg
 Komentář:
Vysvětlivky ke schématu

Stáhnout
 Soubor:  seznam 003.jpg
 Velikost:  291.72 kB
 Staženo:  330 krát


schema 001.jpg
 Komentář:
Schema pojistkového panelu

Stáhnout
 Soubor:  schema 001.jpg
 Velikost:  270.87 kB
 Staženo:  362 krát


poj_panel 002.jpg
 Komentář:
Rozložení poj. panelu

Stáhnout
 Soubor:  poj_panel 002.jpg
 Velikost:  299.09 kB
 Staženo:  317 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 22:05    Předmět: Citovat

Podobných vyfikundací je určitě na netu víc, problém je, že při absenci rozsvícených obrysovek vpředu, číslovek a zadních červených obrysovek nebudou svítit ani zákonem předepsané kontrolky na palubní desce. Tudíž pokud s takovou úpravou přijede auto na STK, s největší pravděpodobností NEPROJDE "bez ztráty kytičky". Za daleko přínosnější bych považoval náhradu těch mizerných bezpaticových "celoskleněných" 12V/2W žároviček (dobře je znám z palubovky a podsvícení přístrojů & ovladačů Favorita - bojoval jsem s nimi dost dlouho) za LEDky odpovídajících barev - jediný problém může být směrový diagram vyzařování v těch místech, kde se využívá světlo vycházející z baňky žárovky DO BOKU - zejména v podsvícení číselníků přístrojů. Tam je potřeba osadit LEDku otočenou mimo osu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 22:13    Předmět: Citovat

A nemas tam nejaku zavadu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ESTRA



Založen: Feb 25, 2005
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: út březen 23 2010, 0:02    Předmět: Citovat

Když mě na Felicii odcházely žárovky, byl v háji regulátor na alternátoru.
Confused
Když jsem na volnoběh přidal plyn, světla svítila víc. Určitě by se to dalo zjistit metrem. Taky to dost vysušilo baterku.
Sad
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: út březen 23 2010, 6:34    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Podobných vyfikundací je určitě na netu víc, problém je, že při absenci rozsvícených obrysovek vpředu, číslovek a zadních červených obrysovek nebudou svítit ani zákonem předepsané kontrolky na palubní desce. Tudíž pokud s takovou úpravou přijede auto na STK, s největší pravděpodobností NEPROJDE "bez ztráty kytičky". Za daleko přínosnější bych považoval náhradu těch mizerných bezpaticových "celoskleněných" 12V/2W žároviček (dobře je znám z palubovky a podsvícení přístrojů & ovladačů Favorita - bojoval jsem s nimi dost dlouho) za LEDky odpovídajících barev - jediný problém může být směrový diagram vyzařování v těch místech, kde se využívá světlo vycházející z baňky žárovky DO BOKU - zejména v podsvícení číselníků přístrojů. Tam je potřeba osadit LEDku otočenou mimo osu...


Z STK strach nemám, stačí mít v záloze jedno relé a to před kontrolou jednoduše vyměnit.
I když to stejně dělat nebudu, chováním to hodně připomíná oficiální automatiku, kterou máme namontovanou do aut v práci. Po otočení klíčku se prostě rozsvítí jen hlavní světla. Funkce kontrolek ani ostatních obvodů není nijak ovlivněna. POUZE se po úpravě dají vypnout obrysovky samostatně.
Závadu v elektrice nemám. Problém je spíš stáří žárovek současných a kvalita žárovek, které se dnes dostanou koupit v obchodech.
Ohledně LED, nemám s nimi v autě příliš dobré zkušenosti. I když se nastaví proud na +/-8mA tak Ledky odcházejí, protože zvláště v létě jsou tepelně namáhané a možnosti chlazení jsou dost omezené.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: út březen 23 2010, 7:45    Předmět: Citovat

Honza_dy napsal(a):

Ohledně LED, nemám s nimi v autě příliš dobré zkušenosti. I když se nastaví proud na +/-8mA tak Ledky odcházejí, protože zvláště v létě jsou tepelně namáhané a možnosti chlazení jsou dost omezené.

Shocked Shocked Shocked A cos tam dal za ledky??? Ještě se mi nestalo, aby mi odešla v autě ledka...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: út březen 23 2010, 8:21    Předmět: Citovat

Pokud mu odchází v autě LEDky i když dá malý proud jima, tak je to jasné na problém v elektroinstalaci respektive dobíjení Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: út březen 23 2010, 8:48    Předmět: Citovat

Nedovedu si představit problém v instalaci nebo s nabíjením, aby to dokázalo zničit klasickou ledku s předřadným odporem....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: út březen 23 2010, 8:48    Předmět: Citovat

Moc mě chytáte za slovo. Dobíjení mám v pořádku.
Tohle vlákno jsem zde napsal jen proto, že by se eventuelně někomu mohlo hodit.
Ledky do palubovky dávat nebudu - hrozná drbačka a výsledek nic moc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: út březen 23 2010, 8:52    Předmět: Citovat

Honzo, každopádně díky za schema i za inspiraci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund