Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Školství (hlavně to technické)
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: po únor 22 2010, 22:59    Předmět: Školství (hlavně to technické) Citovat

Rád bych založil tohle téma napopud toho, co zažívám na mé střední škole, jaké změny přinesl snad popadesátý nový školní systém a to co slýchávám od kamarádů na ostatních elektroprůmkách (hlavně v Čechách, co se děje na Moravě nevím).
Možná teď někteří starší (klidně i o pár let) kroutí hlavou, co si zas nějakej uhrovitej teenager ventiluje vztek, ale věřte, že to co tu bylo před pár lety se s tím aktuálním nedá vůbec srovnávat.

Mohl bych tu vynést celý seznam toho, co vadí mně a mým známým, ale vynesu asi to nejpodstatnější.

1) Finanční hodnocení škol podle objemu žáků a absolventů

2) Kvalitní učitelé... (nevadí, když je vyhodili z Tesly, ale aby vykladané látce rozuměli a nevymýšleli si)

3) Nikdy se snad nestalo, aby na prestižní elektrotechnické škole došel do čtvrťáku student elektroniky, co je schopen o rezistoru říct, že má anodu a katodu nebo zblnout ohmův zákon. Nebo inženýr vyjde ČVUT a neví jak funguje tranzistor (zažil jsem na valstní kůži třikrát!!!)

4) Přijde mi, že ti slušnější a kvalitnější učitelé jsou více buzerováni než ti, co dokážou naučit uplný kulový

5)Kvalita výuky a praxe...docela cenná týdenní tříhodinová praxe (nebo na učňáku každý druhý týden) by neměla být o surfovaní na internetu

6) Přístup žáků, učitelů a ředitele na řešení problému

atd. mohl bych pokračovat

Totiž jestli to takhle bude pokračovat dál, tak náš průmysl půjde ještě tenčí exponenciálou do (_|_)...za pár let tu máme druhé Rumunsko Rolling Eyes

Když nad tím přemýšlím, tak asi nemá smysl to řešit. Stejně mě a další rozemele dovoz inteligence z míst, kde slunce vychází
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: po únor 22 2010, 23:42    Předmět: Citovat

Adolfíku, jsi asi rozhleděný mládenec a trápí tě už dospělé problémy, ale můžu tě uklidnit svou zkušeností.

Před léty - přesněji před mnohými léty - jsem dojížděl do práce (do Tesly!) takovým vlakem, jakým jezdili středoškoláci do elektro-průmyslovky. A lehce dřímaje pod kabátem, slýchával jsem obdobné názory jako ty tvoje nynější (až na financování škol, tehdy se nad tím mládež moc nezamýšlela). Učitelé byli vesměs blbečkové, a na nároky svých svěřenců zkrátka nestačili. A taky byli mezi nimi (těmi učiteli) i inženýři! Hrůza. Nechme toho.

Asi se tu budu opakovat, ale učitel nemůže naučit. Může (a měl by) ti pomoci, aby si věci pochopil. A pokud ty tedy chápeš, a asi ano, když hned zjistíš, že se inženýr spletl, proč ty obavy, že spějeme do Rumunska? V té době to už bude tvoje úloha, aby se tak nestalo! Nevěříš si snad?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Racius



Založen: Aug 29, 2009
Příspěvky: 189
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 0:04    Předmět: Citovat

Na Slovensku to isté.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zdenoeddie



Založen: Oct 31, 2007
Příspěvky: 2491
Bydliště: uz len Presov :)

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 0:16    Předmět: Citovat

Racius napsal(a):
Na Slovensku to isté.

... o vysokom skolstve nehovoriac.Ako viete studoval som v Brne, momentalne v Kosiciach, to co sa mi v Brne zdal neriesitelny problem (nemyslim z pohladu uciva,chapania atd.,ale organizacia, vedenie,..) to v Kosiciach je problem najmensi, nastupuju horsie a horsie, cim dalej na vychod,tym je to viacej na Puke
To, ze ja blby informatik (podla niektorych), som navrhoval a robil plosne spoje a ine veci pre diplomujucich studentov na VUT to som si nejak zvykol, ale to ze nevedel co je co na danej doske, uz bolo aj na mna vela. Na otazku ci ma k tomu stabilizovany zdroj pre odskusanie, odpovedou "jasne, navijal som si ho este na strednej", som si ozaj len myslel co sa moze stat, pokial sa to na druhy den nestalo. Dosku s uCPU+interface atd. pripojit priamo na trafko 24V (zapomente na usmernovace atd., podla cerstveho inziniera, nepodstatne veci) je podla mna sila. To ze existuju DSP spracujuce striedavy signal som vedel, ale ze sa da uCPU napajat striedavym napatim, to uz nie (samozrejme len raz) Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 1:25    Předmět: Citovat

zdenoeddie napsal(a):
Racius napsal(a):
Na Slovensku to isté.

..."jasne, navijal som si ho este na strednej"...


Huste! Very Happy Ja zas slysel o "inzenyrovi" schopnym o zkousky na otazku jak zapojit zarizeni na 220V k 3-fazove soustave odpovedet obrazkem, kde spojil faze dohromady a spotrebic pripojil mezi ty spojeny faze a zem a obhajoval to tim, ze "mu to matematicky takhle vychazi" Very Happy
Skolu prej ale uspesne dokoncil :-/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burajko



Založen: Aug 21, 2009
Příspěvky: 1810

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 2:09    Předmět: Citovat

Na druhej strane "ko--ti su na celom svete" Laughing
_________________
Už druhý krát strihám a furt je to krátke
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 7:05    Předmět: Citovat

když byl synek na elektro průmce skákal jsem jak kaučukovej dědek, když přišel že už půl roku probírají LC obvody výpočty ztráty , jakost atd , ale vůbec netušil k čemu to slouží a na co by podobné obvody použil, když jsem to řekl pedagogovi ( mimochodem ing. z Tesly) tak řekl ze to budou probírat až v dalším ročníku. O tom že se učili ( teď mě budete kamenovat) letovat pistolovou páječkou , nějaké blikače s CMOS . Pistolová páječka patří do minulého století, ale ne na dílenské pájení to samé kalafuna ta patří na smyčec, nebo na prase.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2576

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 7:37    Předmět: Citovat

Chodím na setkání absolventů FEL ČVUT v jistém nejmenovaném městě. Nic si od toho neslibuji a tak nejsem zklamaný. Ale dříve jsem si představoval, že bych mohl navázat nějaké odborné kontakty a případně by z toho mohla vypadnout placená zakázka. Prohlídka pracovišť většinou probíhá v duchu "Čumte balíci z vidlákova jak my jsme chytří", samý doktorand, samý grant (nedivil bych se, kdyby tam měli grant na pilulky neviditelnosti) a obyčejní studenti jsou trpěné zlo. Ale třeba se mýlím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Oldradio



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 995
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 9:57    Předmět: Citovat

Když si vzpomenu na své v Ječné mládí (SPŠE), tak jsme měli kromě laborek i strojní a ruční dílny. Ke konci 80. let nejdřív zrušili strojní (co kdyby si někdo provrtal nebo usoustružil ruku) a pak i ty ruční (šroubovák zapíchlý v ruce a kladívkem do palce). Najednou byli všichni spokojeni, žactvo nemělo žádné úrazy, ale do praxe šli zcela nepřipraveni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
cackler



Založen: Dec 17, 2007
Příspěvky: 286

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 10:02    Předmět: Citovat

já před pár lety dodělal strojárnu na Kladně a tam dílny teda naštěstí nezrušili. Věřte mi, že když člověk zapomene kličku v soustruhu a ta mu pak proletí kolem obličeje, už jí tam nikdy nezapomene znova Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 10:53    Předmět: Citovat

Bernard - to už můžu zůstat doma a všechny odborný předměty brát jako samostudium. Věř, že jsem se (i ostaní) snažil jeho výklad pochopit a ani když došlo na dotazy, tak jsem se k rozumné odpovědi nedostal.

K tomu přístupu to právě souvisí s učitelem, co mám na elektroniku a třeba kamarád z hradce na mikroprocesory (ten učitel naprosto nemá tucha, co to je napěťový potenciál na výstupu). Všechno tak nehorázně smete dohromady, že z toho bordelu nepochopí ani ten, který ví o čem je řeč. Když jsme se stěžovali třídnímu a pak řediteli, že výklad je zmatený, že učitel se neumí vyjadřovat (kdybyste slyšeli jeho slovosled, tak vám vystříkne krev z uší) a že do písemek dává jenom výpočty, které nám nikdy neukáže, tak se nic nestalo. A pak se komise diví, že při maturitě ví i ti "snaživci" velký kulový.

Starší učitelé buďto už pomalu natahují bačkory anebo učí jenom jednu třídu, aby si přivydělali v důchodu. Zato ti mladší "odborníci" učí většinu tříd. Jen proč se rozčiluju...bavil jsem se staršími absolventy a zjistil jsem, že většina studentů, co si dělala maturitní výrobky, tak si je sama navrhovala.
Dnešní situace je taková, že maturanti si trapně kopírují schémata z časopisů a internetů (navíc mají v sobě většinou bugy) a dělají jim děsný problém sehnat součástky a vyrobit desku...natož to oživit!!!
Ale to také souvisí, jaké měli učitele. Na naší škole ještě učí docela legendární (někteří ze starších možná znají) Ing. Nobilis, bohužel je dávno v důchodu a chodí učit jenom jednu třídu

To co mě asi nejvíc rozčiluje jsou praxe. Vlastně učitelé na nich...přesně jak se k tomu někteří vyjádřili. Tihle lidé si našli pěkný teplý místečko, žáci jsou spokojený pač můžou využívat 100 MB/s přístup k netu a učitelé se nemusí s nima rozčilovat.
Jenomže stěžovat si nemůžu, protože nejprve by mi asi polovina školy dala na hubu, že musí najendou makat Evil or Very Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19540
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 11:53    Předmět: Citovat

Adolfík: souhlasím, tuhle školu jsem navštěvoval o nějaký ten pátek dřív, kdy ing Nobilis byl ještě poměrně mladý, také jsem měl štěstí na takové veličiny, jako ing Charamzu, Hanyše, Hojku, a také na pány Štolpu a Čiháka (to byli externisté, ale na úrovni!), dílenští Řezníček, Těšitel či Kapucián (elektrodílny, sváření, ruční a strojní obrábění - tyto dílny tehdy ještě byly uprostřed Komenského náměstí), kteří naučili. A přiměli nás naučit se hledat informace sami a nečekat, až nám je někdo strčí na stříbrném tácku pod nos.
To uvádím jen ty, které jsme měli na některé z hlavních předmětů, aby se někdo nedivil, že ostatní vynechávám.
Prostě byla to dobrá škola.
Podobně, i když zde bych musel použít jen přezdívky, jménem většinu kantorů ani mistrů neznám, to vypadá dnes i v ISŠ v Nové Pace. Je tam znát, že škola vede i učňovské obory - jsou tam vybavené dílny a staří praktici (před časem tam maturoval náš nejmladší). Rozhodně se absolutorium tohoto ústavu hodí do života, protože dnes se těšit, že odmaturuji v nějakém oboru a hned se v něm nejen uplatním, ale budu rovnou za hvězdu, je blbost a nesmysl. Tato škola se orientuje na základní praktické využití znalostí a dovedností, takže bych řekl, že to pomohlo mnoha absolventům se rychle srovnat i s poněkud odlišnými obory a využít to.

Samozřejmě, jestli si někdo představuje, že středoškolák má povinnost navštěvovat školu jen ve středu (ano, i takoví jsou a kupodivu jim to na některých školách projde, ať už kvůli souběžně dělanému sportu nebo sponzorování školy) a že mu tu maturu nakonec stejně dají, těžko se snažit o pedagogickou činnost, zvlášť, když studenti dávají najevo tak málo zájmu a navíc disponují vyšším kapesným, než je plat učitele. Jak známo, příklady táhnou a takhle je to pohodlnější.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
matus15



Založen: Dec 13, 2008
Příspěvky: 336
Bydliště: Prešov

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 15:02    Předmět: Citovat

Ja sa tiež vyjadrím, aj keď elektrotechnickú školu nenavštevujem, no možno prestúpim z gymnázia... Najprv by som chcel povedať že chybu nerobia len učitelia, ale hlavne žiaci, pozrite si ako sú na školách všetky učebné pomôcky, popísané, nekompletné, zničené, na laviciach sú rôzne symboly od svastiky až po ..., to isté na stenách... Myslím si že toto asi neurobili učitelia, hlavne že sa žiaci (väčšinou tí, čo robia práve toto) sa sťažujú, že školy majú zlé vybavenie. Ak by som mal povedať pravdu, ani sa nečudujem že žiaci musia pájkovať s trafopájkou, tu na SPŠE, kúpili nové regulovateľné spájkovacie stanice, do 2 rokov všetky postupne vyradili, kvôli veľkému poškodeniu, keď som videl ako ich odvážali tak to bola "sodoma - gomora" ale aspoň jednu som si zobral... A tak tam teraz stále majú trafopájky ktoré sú síce zlé na niektoré úkony ale sú aspoň "blbuvzdorné" . Kamarát z Košíc mi hovoril že v jeho triede (asi 25 žiakov) sa o elektroniku zaujíma asi iba on, ostatní sú hokejisti a to čo mi hovoril... Učiteľ im dal nikdy nepoužité tesla elektrolyty a ostatné súčiastky a oni sa s nimi začali ohadzovať po triede... Pri tom nezmôže nič asi učiteľ... Ja som si raz tak povedal, či tí čo majú pravý záujem o elektroniku a študujú na elektrotechnickej škole z celého Česka a Slovenska by vôbec naplnili 2 školy... Ja som chcel chodiť aspoň na elektrotechnický krúžok, no čo som chodil po meste tak som našiel pred asi 2 rokmi iba jeden. Aj na ten chodili možno 8 ľudia (Prešov má cca 100 000 obyvateľov) a na druhý rok čo som sa chcel prihlásiť tak ho zrušili, vraj sa prihlásili iba dvaja (ja a kamarát Confused ) takže by som nepovedal že za všetko môžu hlavne učitielia...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 15:22    Předmět: Citovat

Přidám sem zprostředkovaný dojem, protože i já jsem navštěvoval svého času elektrotechnickou střední školu:
vyslechl jsem vyprávění několika mladých, momentálně studujících střední elektritechniku v Lanškrouně, obor bohužel nevím, neptal jsem se - ale na autobusové zastávce halasili tak, že je nešlo přeslechnout. O co šlo - chlubili se, že o praktikách jim učitel rozdal elektrolytické kondenzátory ze staré výroby TESLA, aby je prakticky změřili a ověřili si tak teoretické poznatky o procesu nabíjení a vybíjení, o ESR atd. Milí hošánci, místo aby měřili, připojili na milé kondíky metrové kusy drátu a ty strčili do zásuvky laboratorního rozvodu 230V střídavých - a pak požádali učitele s nevinnými xichtíky o zapnutí rozvodu, že jim nejdou zdroje pro měření. Samozřejmě následoval ohňostroj jak o Silvestru - a ti obrazek_cenzuraé se tomu k pos.rání chechtali, protože kantor je nemohl potrestat jinak, než že je nechal uklidit místnost. Udělat to nějaký študentík MNĚ, vyfackuju ho do krychličky a nechám vyhodit ze školy - ale asi bych přišel o místo, protože dnes je pro školu důležitější mít velký počet študentů (dotace jsou "na hlavu") než to, jak jsou tito lidé zapálení pro obor nebo zda škola má kvalitní pedagogy schopné předávat mládeži vědomosti a zkušenosti potřebné pro další praxi. Nebo jak jinak si vysvětlíte to, že na jiné elektroškole se v prváku během prvních hodin praktického vyučování žáci dovídají, že jejich náplní těchto pracovních hodin bude stavba Teslova transformátoru?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stepa



Založen: Jan 05, 2007
Příspěvky: 4669
Bydliště: poblíž HK

PříspěvekZaslal: út únor 23 2010, 16:14    Předmět: Citovat

On je dnes problém z větší části ve studentech...co jsem zažil za posledních 9let je k pláči, ale to co je dnes je k zblití(o tom dále). Namistrovaní frajírci si totiž myslí, že na ně po škole čekají zaměstnavatelé a budou se o ně prát(ať už SŠ, nebo VŠ-vidím to na bývalých spolužácích, kdo nato sral a nekmital je na pracáku, nebo u nějakých pouličních dealerů nabízející mobilní tarify, či dělá operátora). Ale to je VELKÝ OMYL, dneska na nikoho nikdo nečeká(proč by taky), ať se každý ukáže jak umí. Když není aktivita, není žádná odměna(a čekat, že to co do mě natlučou ve škole bude stačit?...DALŠÍ OMYL) V technickém oboru, bez samostudia a doučování se stále nových a nových věcí to nikam nevede. A to je problém i při učení...kdo chce, ten si informace najde a vstřebá je. Tohle musí ve škole naučit!

Ad kantoři/profesoři...na střední to byl skoro samej Teslák(rozumněj bývalý zaměstnanec Tesly), sice to mohli podávat líp, ale kdo měl zájem tomu se věnovali po hodině. Proč by se tomu věnovali v hodině, když na to 25 lidí ze 30ti sere? Já bych se na nějaký učení v takovýhle společnosti taky vyprdnul a věnoval se jenom těm kdo o to má zájem jindy, ne v tom bordelu. Na VŠ je to dle mého názoru krapet jinde, co jsem během studia vysledoval, tak první 2 roky jen jehla v kupce sena...takže anonymita a nikdo se s tebou moc nepáře. Ale jak se dostaneš výš a už se vyselektují ti šmejdi, kteří se tam jdou jenom ulívat, protože se jim nechce makat a kvůli tomu, že na koleji je 1Gb/s internet, tak to zase dostává jinej rozměr. A na magisterským se přístup vyučujících otočí o 180° a informační toky jdou správným směrem. Ale stále to chce aktivitu a ne čekat, že to "nějak" půjde!

Toto pohled pár let starý...nyní aktuální. Co jsem mluvil s mladšími, kteří teď jsou na střední, tak učitele úplně v háji, o hodině samý karty a internet, absolutní nezájem...otázkou je zda to není zapříčiněno opět nezájmem studentů a tím že dělají bordel(jak ty dotyčné znám, tak se k tomu i přikláním). Protože kdyby mně někdo dělal bordel ve třídě několik let, tak nato asi taky rezignuju a nechám je svýmu osudu a "nějak to doklepu"(práci přeci potřebuju, takže výpověď dát nemůžu).

O kvalitě studijních programů se nemá cenu bavit, rok od roku to je horší a klesá to ještě rychleji než ta morálka studentů. Ani bych z toho moc nepodezříval vedení školy...moc toho asi nezmůžou v tomhle banánistáně.

Dále nechápu trend dnešní doby...ubírat na technický VŠ oborový předměty a nahrazovat je humanitnimi! Kterej osel tohle vymyslel?

Toť můj názor na věc.

_________________
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 1 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund