Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternator-vybija bateriu
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 16:25    Předmět: Alternator-vybija bateriu Citovat

Zdravim.Mam Opel Corsa B 1.5 d rok 1995,cize stary poctivy diesel.
Problem je,ze mi alternator pri vypnutom aute odobera stale prud cca.3A.Do aut sa moc nevyznam a preto sa chcem opytat,co je potrebne vymenit,por.kde moze byt zavada.Neviem ako je to zapojene,ale zrejme by mal byt alternator odpajany nejakym relatkom po vypnuti zapalovania???

Dakujem za pripadne postrehy a ak by mal niekto schemu od tohoto auticka,mohol by ma naviest Smile ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 16:35    Předmět: Citovat

Alternátor se neodpojuje. Máš vadnou diodu/diody v alternátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yakl



Založen: Apr 14, 2005
Příspěvky: 456

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 16:39    Předmět: Citovat

Tri ampére je nie zanedbateľný prúd, nehreje sa niečo na tom alternátore? Doska chladiča diód býva prístupná prstami zo zadnej strany. Bude ho treba rozobrať a odmerať. Azda niektorá z diód?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 16:41    Předmět: Citovat

Určitě.
Jinudy, než protavenou diodou, proud zpátky do alternátoru nemůže.
Když jsou diody v pořádku, je tam relátko zbytečné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 16:50    Předmět: Citovat

A o ake diody sa tam jedna-na aky vykon?Neviete odporucit nejaky konkretny typ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 17:27    Předmět: Citovat

Rozeber ho a najdes je tam. Jsou tam nalisovane. Jaky mas motor?? Myslim ze isuzu
_________________
Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 18:46    Předmět: Citovat

Nalisovane?Very Happy No tak otazka potom asi znie, ci nie je potrebne vymenit cely alternator...Daju sa vymenit?-V zivote som nevidel rozobraty alternator z auta Confused
Motor neviem aky je-mozem pozriet a napisem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 632
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 18:56    Předmět: Citovat

Diody se dají koupit jako náhradní díl, je důležité mít číslo alternátoru a jeho typ. Diody nezkoušej nahrazovat, životnost těchto oprav bývá od 5 sekund do 5 týdnů. Většinou je dobré vyměnit i regulátor s držákem uhlíků a vyměnit ložiska, pak máš v podstatě nový alternátor. Je vhodné před výměnou proměřit kotvu a stator.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 18:58    Předmět: Citovat

Nie vždy sa dajú amatérsky vymeniť. Často sú "bodované" k vodičom statora. S odretými ušami (najmä dobrou spájkou) sa to dá nacínovať.
Merať diódy je možné iba po odpojení od vinutia statora.
Bežne sa predávajú celé usmerňovacie moduly k danému typu alternátora.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 19:06    Předmět: Citovat

Pravděpodobně bude proražená některá ze 3 diod mezi jednotlivými vinutími statoru a akumulátorem. Touto proraženou diodou jde proud přes pomocný usměrňovač do regulátoru a dále do budícího vinutí. Ty 3A by tomu zhruba odpovídaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 20:14    Předmět: Citovat

Většinou je alternátor třífázový generátor s šestidiodovým usměrňovačem. někdy jsou diody napájené, někdy bodované. Jsou dva druhy (různě polované) jedny mají katodu na obalu a ty druhé mají katodu na drátovém vývodu. Takže jsou PLUSOVÉ A MÍNUSOVÉ. Zkus se podívat nebo zeptat po okolí jestli někdo nerepasuje alternátory. Teoreticky střelím od pasu by ses mohl vejít do 500,-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 6:10    Předmět: Citovat

renda15 napsal(a):
Většinou je dobré vyměnit i regulátor s držákem uhlíků a vyměnit ložiska, pak máš v podstatě nový alternátor. Je vhodné před výměnou proměřit kotvu a stator.
Regulator napetia co spominas je tzv.REGLER?Pretoze mam podozrenie,ze napetie v sieti auta je nestabilne-napr.rucicka palivomera si lieta podla vysky otacok Rolling Eyes .No ak by som mal alternator von z auta,tak by som ta pocuvol a urcite vymenil aj regler a loziska...
Poobzeram sa kolko by asi stali suciastky a kolko repas,ci ma zmysel sa s tym vobec hrat.Novy alternator stoji okolo 80£(ja zijem v UK) a auto pouzivam do prace,cize je to dost velka polozka...Veci si zhanam bezne z vrakoviska a mozno ze najlacnejsie bude vytiahnut cely alternator z ineho auta...Nic mi vsak nezruci,ze takyto alternator bude v poriadku.Preto by som najradsej zrepasoval tento moj a viem,ze bude vsetko OK.

K tomu meraniu-Pri akom napeti sa meria odpor vinuti a ake su ohmicke hodnoty?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 7:07    Předmět: Citovat

Hlavně popiš , jak jsi přišel na to , že ten proud teče do alternátoru . Pokud to bylo měřákem vloženým do vodiče připojení alternátoru na síť vozidla , tak OK . Regulátor je upevněn šrouby na tělese alternátoru (pokud je součástí alternátoru ). Pokud ho demontuješ a odběr spadne na nulu , pak by byla vadná dioda +bloku . Jinak nepíšeš , co dělá kontrolka dobíjení . Pokud by ten proud tekl do alternátoru jiným vodičem a po zapnutí klíčku , je alternátor v pořádku .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 20:08    Předmět: Citovat

No meral som odber z baterie pri vypnutom stave,vybral som vsetky poistky a prud tam pretekal az do momentu ked som odpojil privod na alternator.Okrem hlavneho vodica,je na alternatore dalsi konektor(obsahuje cca.5 kontaktov) a ja neviem na co sluzi-zeby bol regler mimo alternator???

Jedna sa o tento alternator-http://cgi.ebay.co.uk/Alternator-Vauxhall-Corsa-I-1-5-D-1993-1996_W0QQitemZ220515286112QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3357bc3c60
citace:
Pokud ho demontuješ a odběr spadne na nulu , pak by byla vadná dioda +bloku
Prepac ale co mas na mysli pod slovom bloku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne leden 24 2010, 14:09    Předmět: Citovat

U běžných typů alternátoru je demontáž vcelku jednoduchá . S tímto kombinovaným strojem jsem se ještě nesetkal -to na konci je čerpadlo na posilovač ? Jinak v alternátoru bývají plechové segmenty a v nich jsou ty výkonové diody upevněny . Když ten alternátor rozebereš , zjistíš že takové segmenty jsou dva . Jeden je ukostřen , ten je "mínusový" a druhý je spojen s výkonovým vývodem na aku . Tak na tomto bloku by měla být vadná dioda . Je to popsáno obecně a tak to platí . K čemu je ten konektor Ti neporadím .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund