Založen: Feb 05, 2007 Příspěvky: 1722 Bydliště: Liberec - tam na severu Čech
Zaslal: ne leden 10 2010, 19:23 Předmět:
mi-ro napsal(a):
Topení do auta na 12V s příkonem 150W taky nerozumím. Když to připojíš v zimě na autozásuvku tak do hodiny nenastartuješ a navíc 150W auto nevyhřeje. Nesnažte se mi tady počítat kapacitu akumulátoru / odběr. To je teorie a při mrazu neplatí. A když budu mít natočený motor tak už si zatopím motorem. Tohle jsi slyšet nechtěl ale můžeš to vědět.
Nechtěl "topítko"??? Ten 150W "fén" je spíš určen na přední sklo, než na vyhřátí celého vnitřku auta. Je samozřejmé, předpokládá se, že zařízení s takovýmto odběrem a vyšším, bude v provozu s nastartovaným motorem. Takováto topidla jsou jen jako doplňková, je to tam někde i napsáno. Např. Š. Favorit - jak nádherně topí, třeba při venkovní teplotě -20°C ... pamatuju, to byla muka. Vyměnil jsem ho za jinou třídu a je vystaráno, topím, během cigárka a očištění auta od ty bílý srač.y... _________________ -- Gepard --
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 10 2010, 19:55 Předmět:
gepard napsal(a):
... Např. Š. Favorit - jak nádherně topí, třeba při venkovní teplotě -20°C ... pamatuju, to byla muka. Vyměnil jsem ho za jinou třídu a je vystaráno, topím, během cigárka a očištění auta od ty bílý srač.y...
Geparde, Tys asi nikdy nejel v zimě se "šáde" - já Formana jezdil ještě vloni v listopadu a proti šádyně to bylo nebeský auto... Měl jsem ji (svou vlastní, krom toho že jsem na ní koncem 80.let ofiko vykonal svoji autoškolu a začátek řidičské praxe - neofiko to byla Š110 LS ještě o pár let dřív...) v letech 1998-2004, pak Formana... Fávo/Forman topí už po kilometru-dvou, šádyna začne citelně hřát nejdřív po 10-12km jízdy... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 05, 2007 Příspěvky: 1722 Bydliště: Liberec - tam na severu Čech
Zaslal: ne leden 10 2010, 20:12 Předmět:
Tak o těchhle šádynách se nezmiňuju, protože, jak jsi správně napsal, jsem neměl to štěstí s nima jezdit. Měl jsem prvně Fáčko, páč jsem na něm dělal autoškolu a chtěl se ve stejným autě rozjezdit. Ale asi to muselo být opravdu NĚCO, když zvážím takovéto mrazy - pod -15°C! Vím, co jsem si zažil s Fáčkem, a to podotýkám, že bylo po tech. stránce bez problémů. To tzv. topení taky bylo v poho. Jen mě štvalo, že vytápělo po delší době ... tedy při těch velkých mrazech. Ale přesto to byl můj miláček. _________________ -- Gepard --
mám za to že jste trošku vedle.Pravda el topení co vytopí auto ano ale musíš ho napájet ze sítě z baterky to je sci fi.Ale tazatel má na mysli asi jiné el topeni do auta občas se dá koupit a má opravdu jen asi 150 W ovšem jeho ukol není topit nýbrž ohřívat a rozmrazovat sklo a to za jízdy.Nebo přinejmenším s nastartovaným motorem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 28 2010, 14:35 Předmět:
Ford Galaxy je kooperační hybrid s koncernem VW - stejný základ má i VW Sharan a SEAT Alhambra, tudíž mám dojem, že v něm bude použitý turbodehťák velmi dědičné konstrukce, jaký je i v Oktáviích 1,9TDi.
Hledej v příslušenství pro VW diesely. Jinak bastlířsky bych to asi řešil nějakým malým topným ventilátorem uloženým v garáži do motorového prostoru - ale při parkování u chodníku bych o nějakém 230V přívodu raději vůbec neuvažoval... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4491 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: čt leden 28 2010, 17:28 Předmět:
EKKAR napsal(a):
...šádyna začne citelně hřát nejdřív po 10-12km jízdy...
To taky musel konstruktér celé té řady 100 mít hodně slabou chvilku když vymýšlel topení. Dát pidi radiátor pod zadní sedačku a dopředu hnát teplo studeným tunelem uprostřed auta, to je sado-maso. 120 měly radiátor alespoň vepředu, ale zas ta délka hadic, prostě děs.
Opravdu až výměna auta za jinou třídu mi trochu zimu ulehčila, ale stejně jí nemám rád.
To 150W foukadlo jsem si taky koupil, ale opravdu to žádnej zázrak není. Myslel jsem si, že ty okna to ohřeje o trošku dřív než motor, ale škoda peněz. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8978 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt leden 28 2010, 17:48 Předmět:
V pondělí jsem měl co dělat, abych nastartoval. V autě bylo -18,5 °C a startér jsem musel držet alespoň 30 s v tahu, než to naskočilo. Furt to tak nějak škytalo, jakoby občas chytil jeden, dva válce a ostatní ne, tak to hned zase zhaslo. Netuší někdo, jestli se takto neprojevují třeba vadný žhaviče? Ty žhaviče jsou vlastně v každém válci? Mám 1,9 TDI.
No pri -18°C už nestačí mať iba dobré žhaviče Musia byť hlavne v poriadku trysky, aby dobre rozprašovali aj pri takom mraze, a správne nastavený predvstrek na čerpadle, pri týchto mrazoch už má každý detail veľký vplyv na úspech pri štartovaní...ináč držať 30sek. štartér, to už je trochu masaker Baterka aj štartér sa ti za to náležite odvdačia
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 29 2010, 12:08 Předmět:
Pete, Forbidden - je to taky hodně o naftě, při téhle teplotě už to musí být opravdu kvalitní minerální nafta, popřípadě ošetřená ještě nějakou protimrazovou úpravou, aby se z ní nesrážely vyšší parafíny a palivo "nehoustlo". Můžeš mít sebelepší trysky, žhavičky i seřízení, pokud natankuješ to, co se dneska vydává u některých pump za motorovou naftu, nediv se, že máš problémy se startem za opravdu nízkých teplot. Ty "ekologické" sra.čky, co do ní eurohujeři a eurokomunisti nařídili přidávat to navíc ještě zhoršují... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8978 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá leden 29 2010, 14:06 Předmět:
Pravda je, že tankuju na takové menší benzínce, mají nejlevnější PH v okolí. Možná to bude tím, zkusím něco lepšího, třeba OMW a jejich speciální nemrznoucí naftu. Baterka je naštěstí úplně nová Bosch Silver 77 Ah.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 29 2010, 14:16 Předmět:
Pokud má ta malá benzínka ke všemu malý obrat paliva a nafta jim dlouho stojí v nádrži, ten přidávaný methylester se ještě časem chemicky mění - a je to o to horší. Stačí, aby tam měli ještě zbytky "letní" nafty, kterou mezitím neprodali a několikrát nepropláchli novým naplněním a vyprodáním zimní varianty paliva. Proč myslíš, že například pro armádu se do NZ ukládá čistě a výhradně minerální nafta bez přídavku MEŘO? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8978 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá leden 29 2010, 14:27 Předmět:
Malej obrat nemají, jako jediná v okolí má fronty. Jinde dojedu ke stojanu a tankuju, tady musím čekat na dvě a víc aut přede mnou.
Armáda má vždycky něco spešl, tam to je celkem jasný. Ti snad ani nemusí mít ty bezolovnatý parodie na pájku.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.