Zaslal: ne leden 10 2010, 1:43 Předmět: 12V topení do auta
Na aukru i na bazarech jsem viděl cca 150W el. topení do autozásuvky do 1000Kč, jenže teď už se to nedá sehnat. Proto mě napadlo koupit si nějaký 12V ohřívač a elektroniku(hlídání nabití akumulátoru, časovač, termostat) si udělat sám. Kde se dá nějaký takový levný topítko sehnat? Kdyby bylo i s tou elektronikou, bylo by to ještě lepší(ale kupovat topení za 15 000 se mi vakt nechce).
Neviem či som to správne pochopil, ale ty chceš 150W ohrievačom na 12V s odberom vyše 10A nahradiť nezávislé kúrenie s tepelným výkonom niekoľko kW? A pokiaľ by na neviem aký účel tých 150W stačilo, akú dobu to aku vydrží zásobovať?
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7942 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne leden 10 2010, 10:09 Předmět:
Topení do auta na 12V s příkonem 150W taky nerozumím. Když to připojíš v zimě na autozásuvku tak do hodiny nenastartuješ a navíc 150W auto nevyhřeje. Nesnažte se mi tady počítat kapacitu akumulátoru / odběr. To je teorie a při mrazu neplatí. A když budu mít natočený motor tak už si zatopím motorem. Tohle jsi slyšet nechtěl ale můžeš to vědět. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
v časopisu Zápisník 6... byl kdysi otištěn zlepšovací návrh nějakého řidiče tanku nebo V3S, který spočíval ve výrobě topných vložek do bot prošitím těchto odporovým drátem a přes reostat připojením na baterii. Takže řidič seděl ve vozidle ve vatovaném oděvu a aby měl pocit tepla, ohříval si chodidla (od nohou se nastydne). Možná by se to dalo aplikovat i na ledvinový pás, na kolena, na lokty... těch 150W by tak akorát mohlo stačit, sice by člověk vypadal jako kosmonaut, ale nebyla by mu zima tu hodinu než baterii vycucne.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7942 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne leden 10 2010, 11:21 Předmět:
No a doma můžeš tuhle konfiguraci připojit rovnou do zásuvky. Stačí jen vyměnit vidlice. A uvidíš jak ti bude horko. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
150W je jako prd. Mám tam fén 1100W, každé ráno jede půl hodiny, auto je ovlaženo,je to znát, jestli sedneš do vymrzlého a nebo do svlaženého. Do minus 2 je to schopno povolit námrazu nebo roztavit sníh z oken. Pro nižší teploty by to chtělo delší dobu ohřevu. Jsem omezen cenou od EONu.
Chce to parkovat u baráku, musí se zapojovat a odpojovat napájení 230V. Lepší než nic.
Závěrem, 150Wy nic neohřeješ, jediná výhoda je , že nenastartuješ.
Chápu, že 150W je dost málo, ale myslel jsem že by to mohlo dostat teplotu tak o 10˚ nahoru (z -20 do -10 třeba). Taky jsem se obával kapacity akumulátoru v zimě a tím pádem možnou krátkou dobou běhu ohřívače, ale zjistil jsem, že v některých autech je tohle přímo zabudovaný a nějak to fungovat taky musí a tyhle auta nemají nějaký extra akumulátor.
Nezapomeň, že auto není izolované jako barák. Co jsem studoval, tak to dávají do dieselů, je to na 230V, topí to v kabině, ohřívá to motor a dobíjí baterku.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 10 2010, 12:38 Předmět:
Pokud vím, tak jediné věci co přihřívají auto, jsou
1) topná tělesa do velkých dieselů umístěná buď do olejové vany nebo do chladicího okruhu, sloužící k zamezení zamrznutí motoru a k usnadnění ranního startu. Napojují se na běžný rozvod 230V - NIKDY NE NA AKUMULÁTOR VOZIDLA!
2) topné potahy na sedačky alias "vyhřívání sedadel", které se montuje do mnoha osobáků (škodovky nevyjímaje) za příplatek - a to je spínané relátkem až za chodu motoru, kdy může odběr v řádu desítek A zatížit palubní síť bez omezení startovací schopnosti akumulátoru.
3) existují topné elektrické články do klimatizačních jednotek osobáků s dieselovými motory (ohřívají se kvůli většímu objemu chladicí kapaliny déle) - ale jejich odběr v řádu opět asi 20A je možné zapnout až v momentě, kdy běží motor... Mám jeden takový doma, 100% funkční, můžu poskytnout případnému zájemci k vyzkoušení, vedou k tomu kabely skoro jako ke startéru. Původní určení je klimatizační jednotka Climatronic do Fóbije s dehťákem.
Suma sumárum - chtít za mrazu -20°C vyhřát auto bez chodu motoru nějakým elektrickým tělesem živeným z baterek by znamenalo mít na přívěsu cca půl tuny olova... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jediný asi spolehlivý způsob jak vytopit auto je nezávislé topení.
Bohužel jeho cena je poněkud vysoká. A ani tak není zaručen ranní start.
Kolega to má v Toyote Yaris. Dotáhl ho ji jako starší ze západu a když se snažil z palubovky odstarnit ty hnusné "hodinky" zjistil že je to ovládání nezávislého topení. Říkal že někde stál na odpočívadle a spal v autě. Asi po třech hodinách nebyl schopen nastartovat i přesto že byl motor teplý. On ten větrák v autě a topení si taky něco veme.
Jinak na aukru je spoustu nezávislyých topení WEBASTO nebo Eberspacher, ale většinou bez ovládání. Myslíte že by to šlo provozovat bez něj?
Jinak motory TDi z koncernu VW mají ve vodním okruhu 3 žhaviče které po startu pomáhají ohřát rychleji vodu. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7942 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne leden 10 2010, 16:18 Předmět:
Jezdím zabezpečovat řízení automobilových závodů s feldou kombi a často v ní i spím. Na temperování vnitřku vozu je třeba příkon od 500 do 1000W to podle venkovní teploty a hlavně jestli fouká vítr. Při 1kW jsem v pohodě přežil noc na RALLY Vysočina při silným nárazovým větru a -7C. 150W to je tak ztrátový výkon mojí techniky a to stačí v létě když je studený ráno a nemám zkvašený ovoce. A jiný způsob jak spolehlivě vytopit auto? přerazit zábradlí a vlítnout do rybníka. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.