Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Oltcit (Axel)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2009, 22:00    Předmět: Citovat

Kamarád měl tohodle Čaučeska neboli jak je psáno výše "benzínový ožrala" Ten združený přepínač pod volantem byl styl rubikova kostka (zajímavé uspořádání). Jinak jeho stylem jízdy dělal dvakrát do roka spojku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jirkati



Založen: May 21, 2008
Příspěvky: 1413
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2009, 22:22    Předmět: Citovat

Ke všemu zmíněnému ještě jedna komplikace. Ekologická pokuta při nákupu takovéhoto vozítka, která je účtována při registraci vozidla, dosahuje dnes vzhledem k pořizovací ceně velice významné hodnoty až 10 tis. Kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2945
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2009, 23:08    Předmět: Citovat

A, TAK DOSŤ!!! Evil or Very Mad Kto má, čo, voči OLTCITU Exclamation Question Dostaneš na hubu Mal som dva! Vážne, je to avetko, ktoré má blbú povesť, ale, ukážte mi auto,/podobných rozmerov/, do ktorého naložíte 5ks FUNAI 2000MKII, a dva malé GRUNDING 37" Laughing Pre vtipálkov: samozrejme, na JEDEN krát! Laughing Spotreba bola cca 7,1 litra na tratiach cez 100km. Na tzv. posunovačkách cca 3-6km cca 8,5 litrov. Ale, podobné to máte aj na súčastných autách. Základ bolo: vymieňať pravidelne rozvody a olej nedávať MADIT, ale zainvestovať o 5% viac do ,,bieleho" SHELLu. Vačky vydržali potom o 100%viac. Hrdza? Ktoré komoušské auto netrpelo? Je síce pravda, kolega si ho kúpil ešte za cca80.000Kčs, za dva mesiace šiel na dovolenku do Bulharska, tam si ho umyl v mori... a, za mesiac sa veľmi, veľmi, ale ozaj veľmi čudoval... Razz /V roku 1988 sa ešte viac čudovali v Rakúsku, keď tam spolu s ním a s rodinou emigroval Laughing /Taktiež bol rozdiel, či v autíčku bol origoš motor od Citrónu, alebo Rumun. Citrón viac vydržal, spotreba nižšia cca o 1 litrík, ale, pri mrazoch problém naštartovať. Rumun zvládal mrazy O.K. Zbavil som sa ho 2/08, predal som ho za 3.000Sk, počernejšiemu spoluobčanovi, ktorý, keď za 3 dni prišiel na ňom po Veľký Techničák, /prehlásenie a tak pod./, zaparkoval pred mojím panelákom, /bývam na P/, pozrel som sa cez okno, a, zaplakal som... Rolling Eyes Tak vyglančené, napastované, naleštené to avetko som v živote nevidel. Ja som sa oň tak nestaral Exclamation A tak teraz mám FORD FIESTU r.v. 98, naložím do nej oproti OLTCITU hovno, odkladací priestor: hovno, atď Cry Na druhej strane, konečne môžem v aute počúvať rádio Exclamation Laughing
A ešte jedno: Najväčší humor som zažíval pred zimou, keď ma kámoši upozorňovali, aby som si v chladiči nezabudol vymeňiť nemrznúcu kvapalinu. Ja som padal vždy do smiechu a musel som im vysvetlovať, že, na rozdiel od ich Škodoviek, VW, AUDI, BMW, atď, ja TENTO problém nemám....Vzduchom chladené... Laughing Mimochodom, v horúčavach, napr. zápcha v Prahe na magistrále okolo Múzea, ja bez problémov, Škodovky - para... Laughing A ďalej: na ktorom BMW, AUDI, MERCEDESE atď, atď, keď sa Vám napr. vymláti batéria, môžte štartovať ,,kľukou" Laughing Laughing Laughing Question Na ktorom aute Vám stačí mať v kufri: cievku, kondenzátor, sviečky, palivový filter, karburátor, silikónové lepidlo, kúsok drátu, izolačnú pásku, na to, aby ste si spojazdnili svojho ,,PLÍŽA" Laughing Všetko toto som časom použil. JA, MOTOROVÝ ANALFABET, som sa dokázal pohnúť ďalej a dôjsť do cieľa Laughing A môj najväčší zážitok bol, keď som mal deravý tlmič výfuku. Po diaľnici som švihal 150 v pohode, predbiehal slušákov na OCTÁVIACH, ktorí potom skoro havarovali... Laughing Laughing Laughing Mimochodom, vybrácie tohto vozítka sú veľké medzi 95-105km/hod. Akonáhle prejdete cez 115km/hod, autíčko je odrazu tiché, menej hluku, žiadne vybrácie.Záver: Na OLTCITA nedám dopustiť. Je to autíčko, s ktorým musí jeho majiteľ cítiť, žiť, a potom sa mu ten krásný trojdverák odvďačí... Number one
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Davidsev



Založen: Mar 02, 2007
Příspěvky: 717
Bydliště: Štatl

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2009, 23:20    Předmět: Citovat

Hezký komentář, toho si cením Very Happy Škoda že už jich jezdí tak málo Cry
_________________
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět Coool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2009, 23:29    Předmět: Citovat

Třeba ty brzdové kotouče až u diferenciálu zase nejsou špatná věc - snižuje to neodpružené hmoty, 3dírová kola jsou ale zase třeba častá spíš u Renaultu než u Citroenu... Vzduchem chlazený motor taky není zase až taková nevýhoda, ale tam šlo hlavně o to, že měl mizernou (spíš žádnou) protikorozní úpravu kastle a mizernou přípravu směsi. Kdyby byl vstřikový, měl lepší regulaci chlazení (a tím i líp chlazené/mazané rozvody atd), líp vyřešenou přední nápravu a pozinkovanou kastli, bylo by to schopný vozítko. Jenže co mohl člověk chtít po polocikánech z Balkánu v půlce 80.let...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidsev



Založen: Mar 02, 2007
Příspěvky: 717
Bydliště: Štatl

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2009, 23:31    Předmět: Citovat

Já nechápu proč to ale dáváš za vinu jim když s konstrukcí nemají co dočinění? Je to od žabožroutů Děkuji za pozornost
Tím ale neříkám že sou rumuni super, ale to auto určitě jo Razz

_________________
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět Coool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2945
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2009, 0:37    Předmět: Citovat

,,EKKAR", si mi niečo pripomenul Laughing Mal som ,,Čaušecka" ešte iba asi mesiac, kúpeného za 11.000Sk /r.2000/ a bol som opravovať defekt v Dubnici n/V v areále Autoškoly. Dal som koleso na opravu tým magorom, medzi tím som zdvihol ,,zázrak" na zdvihák, vybral nahodenú rezezrvu a čakal... Za chvíľku sa začal obšmietať okolo jeden ,,Meter lomeno 30"/ Laughing , nervák, známy po okolí, podpaľujúcí autá atď....Chodil okolo môjho prvého ,,Rumunka", krúžil, spätkoval, potom zostal stáť s otvorenou hubou /zabudol som: to koleso bolo ľavé predné/. Čumel, čumel, stále čumel na časť prednej nápravy bez kolesa....krútil tou svojou ušatou holou hlavou, ja som začal mať strach: však, živnostník.... Twisted Evil Potom sa na mňa otočil, ja pomaly kolabs Laughing , a on, superman cez BMW, AUDI, atď.., vyblafol na mňa:,, Ku.va, to nemá predné brzdy?"
P.S. Samozrejme, bol jeden problém. V prípade defektu alebo prezutia gúm, málo kde mali ,,nádstavec" na vyváženie kolies. To ten ,,trojuholník"... Laughing
P.S. Nie je krásne?: http://3.bp.blogspot.com/_UzkeQlAmUJE/SoKCRYJpWYI/AAAAAAAAASE/S2tFn8gvVnI/s400/oltcit1.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Oldradio



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 995
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2009, 8:37    Předmět: Citovat

To jsem taky zíral, když jsem zjistil, že to nemá vpředu brzdy v kolech, ale na ose. Jak se asi musela tvářit osa, když někdo potřeboval prudce zabrzdit?
V době Oltcitů jsem měl Trabanta a myslím si, že to bylo konstrukčně vymakanější auto. A co se týče opravitelnosti na silnici, nemělo konkurenci, na většinu závad stačil kus drátu a kombinačky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2009, 11:26    Předmět: Citovat

Kotouče u pořevodovky měl i jeden typ Alfy Romeo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2009, 13:09    Předmět: Citovat

Zadní brzdový kotouče až u převodovky mají i monoposty F1 - jak říkám, je to o snížení % neodpružené hmoty na vozidle.
Ono obecně vzato, dokud byl "ólcajt" nový, až na tu spotřebu to bylo docela dobré auto - což jsou ale všecka vozidla, dokud jsou nová... Jak se ale začal "sypat", byl z něj šrot daleko rychleji než ze šáde nebo fáčka, pocházejících ze stejné doby... V dnešní době už je možné vidět pouze nějakou opravdu zoufale čadící zdechlinu se zapečenými kroužky a podpálenými ventily, s karosérií ve stádiu těsně před totálním rozpadem, anebo opačně pečlivě opatrovaný kousek, v drtivé většině případů oživený origo francouzskými díly. První nemá ani cenu šrotu, druhého se majitel nebude chtít rozhodně zbavovat, protože takto se starat o auto znamená výhradně srdeční záležitost a předmět takové mánie se neprodává - ten se dá jedině vyženit nebo zdědit... Laughing Laughing

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kewin



Založen: Sep 21, 2008
Příspěvky: 466
Bydliště: Jižní Morava....

PříspěvekZaslal: pá leden 15 2010, 23:59    Předmět: Citovat

myslim v jine jeho třidě je žigulik VAZ LADA my mněli v rodině 2 a tež to byl super vuz trochu žrout ale živej a tažne to bylo Smile v zimě na prohrnute mokre silnicy nenamrzle na voziku 500 kg uhli no problem Smile co se tyče pohodlnosti dost pohodlne na svou dobu ted mame fanouš škoda favorit papirově 1993 a myslim si že to byl krok vzad ale je fakt že je to taky nezmar chci vidět auto každodeně v provozu z minimalni udržbou 9 let jezdit nebyt technicke jezdil by dále ale pravda už je to potrhla plechovka ale pracant a službu uděla : Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1527
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: so leden 16 2010, 0:56    Předmět: Citovat

Killroy napsal(a):
Davidsev napsal(a):
Je mi 17, nemám love..

To je akorát. Oltcit je totiž auto na celý život - jak ho koupíš, už se ho nikdy nezbavíš.. Znáš tu pohádku o tom převozníkovi a vesle? Tak to je skoro to samé.. Very Happy

Killroy

Jo jo, Oltcit byl věrnej jako pes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2945
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: so únor 13 2010, 20:32    Předmět: Citovat

Nechcel som zakladať novú ,,lainu", ale, mám rád napr. tieto články od Václava Lipavského a spol. Venuje sa histórii jedntotlivých značiek a vždy sa teším na nový. Tu sú iba niektoré, známejšie:
Lada:
http://auto.pravda.sk/prvu-ladu-pre-rusov-postavil-fiat-dr2-/sk-amagazin.asp?c=A100210_085323_sk-amagazin_P39
Škoda 100/110:
http://auto.pravda.sk/skoda-100-110-oslavuje-40-narodeniny-dne-/sk-amagazin.asp?c=A090818_131256_sk-amagazin_P39
Š 110R Coupe:
http://auto.pravda.sk/skoda-110-r-coupe-1970-1980-0lf-/sk-ajazdene.asp?c=A090626_135752_sk-ajazdene_P39
Š 1203:
http://auto.pravda.sk/vyvoj-skody-1203-trval-12-rokov-dg0-/sk-amagazin.asp?c=A100203_120811_sk-amagazin_P39
TATRA 613:
http://auto.pravda.sk/vyvoj-tatry-613-sprevadzali-nehody-dr1-/sk-amagazin.asp?c=A100115_101934_sk-amagazin_P39
TATRA 138:
http://auto.pravda.sk/tatru-138-neznicila-ani-sluzba-na-sibiri-dhb-/sk-amagazin.asp?c=A100108_114331_sk-amagazin_P39
Š 706 RTO:
http://auto.pravda.sk/nostalgia-skoda-706-rto-stara-laska-nehrdzavie-fnz-/sk-amagazin.asp?c=A081230_145536_sk-amagazin_P39
Š 1000MB
http://auto.pravda.sk/nostalgia-embecka-ocarila-aj-na-zapade-d8g-/sk-amagazin.asp?c=A090105_120602_sk-amagazin_P39
Š FAVORIT:
http://auto.pravda.sk/skoda-favorit-1988-1994-0ay-/sk-ajazdene.asp?c=A090604_121230_sk-ajazdene_P39
Š 130:
http://auto.pravda.sk/sutazne-legendy-skoda-130-lr-dokazala-nemozne-fzl-/sk-asport.asp?c=A100104_083445_sk-asport_P39
Š Rapid:
http://auto.pravda.sk/jazdene-auta-popularitu-skody-rapid-neohrozil-ani-favorit-paa-/sk-ajazdene.asp?c=A091229_103039_sk-ajazdene_P39
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kewin



Založen: Sep 21, 2008
Příspěvky: 466
Bydliště: Jižní Morava....

PříspěvekZaslal: ne únor 14 2010, 1:20    Předmět: Citovat

máme favorita papirově a motorově posledni verze 1994 a take nedam na to dopustit škoda že už je tak zhuntovany jinak bych si ho nechal ale toto už ma nejlepši roky za sebou vono buch vi kolik to ma naježděne dovoz rakousko Rolling Eyes ale jako studnice ND dilu bude ještě dobrej Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 14 2010, 15:07    Předmět: Citovat

Jo, to znám - já před pár měsíci přenechal rodičům Formana, taky papírově ´94, ale je to "přebouchávka" kusu ´91 dovezeného ze SRN. Takže nemá všechny věci, které měly ´94ky prodávané u nás, i když ty nejdůležitější ano - je to 50kW SPi motor 1289ccm s katalyzátorem a elektronikou k motoru BOSCH Monomotronic. Nemá ale ostřikovače světlometů a přístrojový štít + spínače pod volantem mají konektory shodné s těmi, které byly u nás prodávané ve "vzoru ´91". Z toho je vidět, jaká technika se u nás produkovala i po Plyšovém převratu výhradně pro vývoz - a čím se odlišovala od toho, co se mohlo prodávat u nás (v ´91 karburátory Pierburg Ecotronic s neřízeným katem...). Nicméně jsem ho kupoval po GO kastle v létě 2004 a se 123 000km na tachometru. O tom čísle si nedělám iluze, ale když jsem s ním jel naposledy začátkem prosince ´09, bylo na tachometru přes 178 000km... A měl jsem s ním jeden jediný problém - když odešla cívka startéru cestou na dovolenou a já týden startoval jen roztlačováním. Ale náhrada za "felinovou" Magnetonku s planetovou redukcí to vyléčila a celých těch 5 let jsem odjezdil určitě i díky tomu rychloběžnému startéru na původní baterku 44Ah, kterou jsem kupoval s ním. Jenže začal masivně reznout a aby byl zase v kondici, potřebovalo by to investici cca 40 000 - což rodinná rada neschválila i s odkazem na rostoucí požadavky rodinky na prostor a hlavně bezpečnost - a tak se vybíralo a vybralo novější, jinak bych v něm určitě jezdil minimálně ještě 5-6 let.
Takže si dovedu představit nostalgické vzpomínky na nějaký typ - kdyby to šlo a já na to měl finance + prostor, měl bych určitě někde v garáži pod plachtou a na špalkách (kvůli gumám a tlumičům) odloženou pětikvaltovou "šáde 135" - už jen kvůli těm jízdním vlastnostem, které jí v zimě dávalo uspořádání pohonu... A tak by se dalo mluvit o mnoha dalších značkách a typech - prostě vzpomínky a dojmy zrušit nejdou...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund