Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Casove rele 12V
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 13:11    Předmět: Citovat

rezbuch napsal(a):
OK, mohu vyzkoušet. Jen mi prosím ještě dopiš hodnoty všech ostatních součástek, abych to mohl zrealizovat. Díky

Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný, tj. spínané plus.

V tom případě jsem to upravil takto:



zrcatko4.PNG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  zrcatko4.PNG
 Velikost:  14.81 kB
 Staženo:  63 krát



Naposledy upravil breta1 dne st leden 06 2010, 15:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 14:28    Předmět: Citovat

rezbuch napsal(a):

Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný...

Jestli se nepletu, tak ty potřebuješ spínat + tím relátkem = takže záleží jenom na tom, jak zapojíš silový kontakty, tudíž ten tranzistor PNP je zbytečnej. A ještě jedna věc k tomuhle zapojení - nevim proč je tam stabilizace na 5V, spíš by tam měl bejt transil 15V. A pokud to tlačítko nemáš přístupný (soudím podle toho, že na něm chceš zrovna + impuls), tak to stejně nebudeš moct použít, protože je zapojený až ZA stabilizací Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12450

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 15:12    Předmět: Citovat

Myslím, že obě zapojení (ode mne i od breta1) budou fungovat, ikdyž jsou mezi nimi m.j. i funkční rozdíly. Zatímco tlačítko v zapojení od breta1 má funkci START (STOP je po uplynutí času nebo odpojení časovače), v mém zapojení má funkci START/STOP s nulováním času. LED ve stavu STOP svítí trvale a při časování bliká. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 15:15    Předmět: Citovat

frantajetel11 napsal(a):
rezbuch napsal(a):

Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný...

Jestli se nepletu, tak ty potřebuješ spínat + tím relátkem = .....


S tím tlačítkem se mi vloudila chybička, omlouvám se, už jsem to opravil.
K tomu napájení - v autě lítají někdy až neuvěřitelné napěťové špičky. Já dávám přednost předřadnému odporu a zenerce. Samozřejmě je možné to vynechat a napájet přímo a chránit třeba tím transilem, ale já dávám přednost té zenerce.
To přání výstupu jsem pochopil tak, že bude mít vinutí relé na zemi a spínat na plus, proto ten PNP. Ale to už jsou prkotiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 15:16    Předmět: Citovat

JJ já nepsal, že to nebude fungovat, jenom že to nebude moct bez úprav použít Laughing viz výše
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 15:17    Předmět: Citovat

No opravil jsi to trošku blbě, páč potom bude mít na vstupu od tlačítka 6V nebo 7 a napájení 5 Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 15:21    Předmět: Citovat

To vůbec nevadí, protože na vstupu IO je záchytná dioda proti + napájení IO a přes těch 22k ten proud vůbec nevadí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezbuch



Založen: Nov 08, 2009
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: st leden 06 2010, 18:58    Předmět: Citovat

Abych to uvedl na pravou míru. Nějaké zapojení v autě bylo, řídící jednotka od vyhřívání okna se pokazila a topení se spínalo samo, třeba i když bylo auto vypnuté a zamknuté. Takže jsem odpojil výstup z jednotky ke spínacímu relé a taky jsem odpojil vstup do jednotky od tlačítka na palubce. Místo řídící jednotky dám vlastní zapojení a kvůli jednoduchosti a minimálním úpravám potřebuji spouštět časování pulzem +12V a výstup z časovače potřebuji taktéž kladný - ten se zapojí na rélé. Takže tak Smile. Teď tam mám časovač nějaký vlastní, jenže se spouští sám od sebe a možná se ani nevypíná (zatím jsem neměl možnost to pořádně vyzkoušet)...to jsem popisoval v jiném tématu. Takže místo toho mého dám jedno z vašich zapojení, až se k tomu zase dostanu. Zatím díky!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezbuch



Založen: Nov 08, 2009
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: út leden 12 2010, 16:53    Předmět: Citovat

masar: tak jsem nakoupil součástky na tvoji konstrukci. Koukám, že to máš nakreslené v nějakém programu. Nemohl by jsi z toho nechat vyjet DPS? A nebo si to klidně můžu překreslit do Eaglu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: út leden 12 2010, 18:14    Předmět: Citovat

Ted me napadlo velmi jednoduche reseni jen s jednim IO 4541, pokud jsi uz nezacal stavet, zkus zvazit tuto moznost [trochu bych to musel promyslet].
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezbuch



Založen: Nov 08, 2009
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: út leden 12 2010, 18:18    Předmět: Citovat

Mě je to uplně jedno, klidně ať to je jak to je, hlavně bych to potřeboval dostat na DPS. V Eaglu se mi nějak nedaří, schéma jsem nakreslil ale převést to na DPS mi už moc nejde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: st leden 13 2010, 9:36    Předmět: Citovat

Tak jestli jsem správně pochopil datašít 4541, mělo by to fungovat na zmáčknutí tlačítka a celé jsem to zjednodušil (skoro je zbytečné vyrábět tišťák).
Konkrétní hodnoty součástek bychom doladili (když se rozhodneš pro tuto variantu).



4541 _.PNG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  4541 _.PNG
 Velikost:  4.84 kB
 Staženo:  52 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr-II



Založen: Dec 10, 2008
Příspěvky: 393

PříspěvekZaslal: pá leden 15 2010, 10:16    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):

Konkrétní hodnoty součástek bychom doladili (když se rozhodneš pro tuto variantu).


Tak vidim, ze se muj puvodni dotaz rozjel. Ted mam truchu casu, tak bych se do toho pustil, muzu poprosit o hodnoty soucastek pro max 10min. Diky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: pá leden 15 2010, 21:52    Předmět: Citovat

no to je problem ten, ze to zapomene nekdo vypnout... u 120gls bezny jev... jsou mrazy, a vyhrivame okno. zastavime, okno hreje, chcipneme, okno stale hreje. jdeme nekam, vratime se, otocime klickem, a civime na nevypnuty spinac vyhrivani zadniho okna... a to stacilo pridelat ten drat misto primo na baterku, prez pojistku na autoradio popr. na blinkry (od klicku vede tlustej kabel. 1250gls mely nektere radio prez klicek, nektere ne.
_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezbuch



Založen: Nov 08, 2009
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: so leden 30 2010, 12:03    Předmět: Citovat

A kdybych vzájmu jednoduchosti chtěl mít pouze systém stiskem zapni, stiskem vypni. Šlo by použít přímo nějaké relé s minimem součátek? Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund