Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Řízené CDI
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jefo250



Založen: Jun 16, 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 11:49    Předmět: Řízené CDI Citovat

Zdar lidi mám menší problém. Potřeboval bych jednoduché schéma na řízené zapalování CDI na suzuki. Mám v motoru 2 snímače polohy hřídele jeden je 0° což je asi na start a pak 30° což bude na vysoké otáčky... Kdysi to tady někdo dával ale odkaz už nefunguje... Tak jestli o něčem víte budu moc ráád. Smile


a kupovat DC-CDI mi moc nevoní za tu hromadu prachů. Je to na ostrý enduro
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 14:20    Předmět: Citovat

Zaznamenal jsem tvůj dotaz na jawaanii, ale tam to rychle zapadne i při vášnivé diskusi.
No můj dotaz zní:jaká je indukční cívka na motocyklu?(teď se mi nechce hledat el. schéma).
Jak již bylo odpovězeno na manii-zapojení z praktické elektroniky by mohlo být za určitých okolností levnou náhradou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ragnol



Založen: Nov 09, 2005
Příspěvky: 232

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 17:25    Předmět: Citovat

hromada prachů ? http://www.ignitech.cz/czech/dccdip/dccdip.htm na to co to umí je to "zadarmo".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 18:18    Předmět: Citovat

No jistě to cena není moc drahá ale postavit se to dá ani ne za 1/3 tý ceny Wink


Jiný problém je že asi ta kroska nemá akumulátor.
Jo a indukční cívku to má na CDI zapalování, a navíc předpokládám, že "vysoké napětí" pro nabití kondenzátoru se rovněž "tvoří" v magnetu.


Především by pán měl napsat přesný typ motorky a rv. pak se dá třeba najít schema a z toho dále vycházet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ragnol



Založen: Nov 09, 2005
Příspěvky: 232

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 19:24    Předmět: Citovat

endura většinou baterku maj, a ukaž mi kde to postavíš za 1/3 ceny ... programovatelný ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jefo250



Založen: Jun 16, 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 21:34    Předmět: cdi Citovat

GeorgeB: ahoj no indukční cívka je originál suzuki ma 2 vývody na svíčku (moto ma 2 svíčky) odpor primáru je 0-1 ohm a sekundáru 20-27kohm (vycházim z dílenské přiručky) snímače polohy maj 185-250 ohm , jinak je zajímavý to že týto motorky (dr600) maji 2 různy schémy s CDI v jednom případe je použit jen jeden snímač a ve druhém jsou už snímače 2 .
foto zde: http://jefo250.rajce.net/Desktop
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jefo250



Založen: Jun 16, 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 21:47    Předmět: Citovat

Především by pán měl napsat přesný typ motorky a rv. pak se dá třeba najít schema a z toho dále vycházet.[/quote]


Jedná se o motocykl Suzuki DR600R Dakar ročník 1989 , zapalování na 2 snímací cívky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 23:57    Předmět: Citovat

Ragnol napsal(a):
endura většinou baterku maj, a ukaž mi kde to postavíš za 1/3 ceny ... programovatelný ...

Kolik myslíš že stojí procesor a k němu max232 Laughing programovatelné CDI postavíš do 600,- Wink pokud bys chtěl DC-CDI, tak přihoď cca 400,- navíc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne listopad 29 2009, 23:59    Předmět: Citovat

A program a praca je zadarmo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: po listopad 30 2009, 0:02    Předmět: Citovat

Pokud to chceš mít pojízdný co nejrychleji, tak se budeš muset vzdát regulece předstihu ale to CDI tě na součástkách nebude stát víc jak 200,-


Na jednom webu jsem našel, že problémy kolikrát způsobí prošvihlý či přerušený kabel v místě, jkde vystupuje z motoru. Tak omrkni jestli je to vše ok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: po listopad 30 2009, 0:13    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
A program a praca je zadarmo?


Jsou schemata, kde je program free Wink já jsem koupil od Taraby 3naprogramované procíky za 500,- dohromady(dá se k němu do paměti uložit vlastní křivka předstihu).
Většinou pokud je někde k mání naprogramovaný procesor, tak za 250,-



Chtít za DC-CDI 3600,- je prostě hodně, cena kolem 2500,- by už byla akceptovatelná a rozhodně by na tom výrobce neprodělal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po listopad 30 2009, 6:48    Předmět: Citovat

Řízení zapalování pomocí uPC bylo uveřejněno v AR .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po listopad 30 2009, 8:43    Předmět: Citovat

Upusťe od diskuse kolem tržního hoispoářství a věnujte se prosím tématu.
Jak jsem koukal na schéma a hodnoty, tak se jedná o běžnou dvouvývodovou indukční cívku. Baterku ta motorka má taky, tak bych šel cestou avizovaného schématu z praktický elektroniky. Použil bych jen jeden snímač a cívku pro CDI bych vůbec nepoužíval.
Schéma samotného CDI zapalování jsem ještě nikde kompletní neviděl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: po listopad 30 2009, 14:34    Předmět: Citovat

Indučka je zapalování typu CDI, tudíž nelze ji jen tak připojit na jiný druh (TCI) což znamená že nevyužitím napěťové cívky na altíku pro nabíjení kondenzátoru se zapalování zesložití o měnič.

Pro případné TCI zapalování by se musela osadit jiná indučka (třeba ta z CBX750, nebo z transalpů myslim od rv.1996 ty by měli mít TCI zapalování) popřípadě z jakéhokoli 4válce co má TCI a dvoujvývodovou cívku.


V amaru bylo jednoduché zapojení CDI s procesorem, bohužel autor zapalování mi dosud neodepsal. To CDI využívalo napěťovou cívku, snímač a cívku napájecí el. instalaci(světla, aku,....) I s cenou naprogramovaného procesoru by to nebylo dražší než 400-500,- jen se to nedalo programovat.

Ovšem k čemu potřebuje člověk programovatelné zapalování? Pokud nastaví tovární hodnoty předstihu, bude to jezdit tak jak má. V těch otáčkách, kdy končí regulace předstihu se jezdí pomálu, jezdí se většinou nad těmito otáčkami, a zde je předstih prostě na maximu dané hodnoty.

V případě DR600 rv.1989 je to 0°/2000otmin a 30°/4500otmin takže pokud by bylo řízené cdi porcesorem, tak křivka předstihu bude lézt z 0° na 30° mezi otáčkami 2000-4500 nad 4500ot už bude stále nastaveno 30°.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jefo250



Založen: Jun 16, 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: po listopad 30 2009, 15:27    Předmět: cdi Citovat

Starší DRky kolem roku výroby 1986 mají jen jeden snímač polohy klikovky.. Já myslel že k regulací sou zapotřebí minimálně 2 . Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund