Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Otáčkoměr
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 13:33    Předmět: Citovat

A co je potom pin 3 cívky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 13:45    Předmět: Citovat

Alios napsal(a):
A co je potom pin 3 cívky?

To samé. Vnitřně propojeno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kkk



Založen: Feb 09, 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 15:18    Předmět: Citovat

Dobrý den, R Twingo r.v.98 je široký pojem, je potřeba, aby jste napsal kód motoru, jaká tam je ŘJ motoru, v tomto roce může být SAGEM SAFIR s 35 piny nebo s 55piny (to by odpovídalo Vašemu obr.), MAGNETI MARELLI nebo už i SIEMENS SIRIUS32. Potom se dá zjistit, na kterém pinu je výstup pro otáčkoměr, výstupy, které máte označeny na obr.jsou spínací výkonové výstupy pro spínání indukčních cívek. Z ŘJ motoru bude i logický výstup pro otáčkoměr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 15:22    Předmět: Citovat

Díky.Je to motor D7F 702, 55 pin EŘJ Siemens.Kdyby to byl Sirius 90 pin, tak to vůbec neřeším, tam je vývod, ale tady není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kkk



Založen: Feb 09, 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 15:55    Předmět: Citovat

Takže to bude asi ŘJ SIEMENS FENIX5, zkuste se podívat na pin č.48, měly by tam být imp.pro otáčkoměr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 16:18    Předmět: Citovat

Teď jsem našel na německým webu, že když dám na 3 a 4 pin po jednom 10k ohmovým rezistoru, druhé konce rezistorů spojím a připojím k otáčkoměru, tak to prý funguje. Confused

č.48 jde do relátka, tak nevím......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kkk



Založen: Feb 09, 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 18:14    Předmět: Citovat

Ano, na pin č.48 je připojeno i vinutí relé. Toto relé spíná napájecí napětí pro palivové čerpadlo,vstřiky atd. Po zapnutí klíčku se přes vinutí relé přivede +12V na pin č.48 a tím ví ŘJ,že jste zapnul zapalování.Následně ŘJ sepne pin č.40 na GND a tím se sepne hlavní napájecí relé a přivede se napětí na pin č.1. Nyní je již elektronika ŘJ napájená a běží. Při následném startování přijde do ŘJ informace od snímače otáček o tom,že se motor točí. ŘJ sepne pin č.48 na GND a tím sepne relé pro napájení palivového čerpdla a dalších obvodů. Tento vývod (pin 4Cool, ale není sepnutý trvale na GND, ale běží tam pulzy 0/12V, které mají frekvenci odpovídající otáčkám motoru. Tyto imp.stačí udržet relé v sepnutém stavu. Kromě toho, že se využívaji tyto imp.pro otáčkoměry (u aut, které májí otáčkoměry již ve výbavě), tak jsou dúležité i pro vypnutí motoru po vypnutí zapalování. Tím, že vypnete zapalování přestanou na tomto pinu běhat imp.a řídící jednotka pozná, že jste vypnul zapalování a udělá některé úkony (např.nastaví nastavovač volnoběžných otáček do zákl.polohy) a odpojí pin č.40 od GND a tím zruší napájení ŘJ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 18:25    Předmět: Citovat

Výstup z MCU do cievky dá impulz na každú otáčku kľuky. Pri klasike- cievka na valec- je impulz iba v každej druhej otáčke kľukového hriadeľa.
Ak sa tam dá "zlučovač" bude to v tvojom prípade dávať dva pulzy na otáčku.
Iný prípad by bol, ak by si otáčkomer z npr. puňťa(FIATu) chcel hodiť do motora s cievkami pre každú sviečku. To vy potom ukazoval otáčkomer presne polovicu.
Hoď tu ten otáčkomer, inak ....nuž čo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 20:32    Předmět: Citovat

Tak jak tedy na to, trochu se to zamotalo?Jinak otáčkoměr je klasický tuningový 4-6-8 válců přepínání.Má pět drátů, 1 stalý plus, 2 po zapnutí klíčku,3a4 kostra a 5 signál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kkk



Založen: Feb 09, 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 21:48    Předmět: Citovat

Podívat se osciloskopem při nastartovaném motoru na pin č.48, jestli tam jsou tyto imp. a odpovídá jejich frekvence 4vál.motoru, tj.1500ot.*min-1 = 50Hz, pokud to tak bude, přepnout přepínač na otáčkoměru na 4vál. a popřípadě se podívat na vstupní odporový dělič signálu otáčkoměru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st listopad 18 2009, 6:47    Předmět: Citovat

Ak na vstup použiješ signál s cievky prepni otáčkomer na 8 valec.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: st listopad 18 2009, 19:37    Předmět: Citovat

Tak z jednotky se nakonec vyklobal Sirius 32, na pinu 70 je výstup na otáčkoměr, ale stejně po připojení nic. Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kkk



Založen: Feb 09, 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: st listopad 18 2009, 21:53    Předmět: Citovat

Pokud je tento otáčkoměr určený ke snímání imp.z indukční cívky, má na vstupu odporový dělič, úroveň imp.z indukční cívky je několikanásobně větší než z výstupu ŘJ, proto je potřeba tento dělič upravit nebo odstranit podle toho, jaké úrovně máte imp.z ŘJ, tam budou 0/5V nebo 0/12V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund