Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Otáčkoměr
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 20:01    Předmět: Otáčkoměr Citovat

Zdravím, mám problém s otáčkoměrem.Vše je správně zapojeno, jen potřebuji vyřešit jednu věc.Otáčkoměr snímá impulzy ze zapalovací cívky, jenže je tam pouze jeden vstup(kabel) k otáčkoměru a cívka má dva impulzní výstupy(dvojcívka, každá pro 2 válce).Ukazuje to jen polovinu otáček.Potřebuji tedy nějak vyřešit zapojení dvou výstupů cívky do jednoho vstupu otáčkoměru, tak aby nedošlo ke zpětnému propojení výstupů cívky, ale pouze aby signál šel tam, ale ne zpět.Lze to vyřešit přes diody nebo nějak jinak?Díky předem.Alios
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mikollar



Založen: Dec 26, 2004
Příspěvky: 1426
Bydliště: Košice - okolie

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 20:08    Předmět: Citovat

no daj to tu este par krat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 20:59    Předmět: Citovat

Nebude jednodušší překalibrovat ten otáčkoměr, aby ukazoval dvojnásobné otáčky jen z jedné cívky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 21:33    Předmět: Citovat

A to se dělá jak?Nastavení na dvouválec tam není.Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 21:40    Předmět: Citovat

A kdo to tu má vědět?
Co to je za otáčkoměr? Nebo dej schéma či aspoň odkaz, jinak ti tu sotva kdo pomůže.


Ve věštecké kouli mi už zase došly baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 21:59    Předmět: Citovat

2 svitkový kondíky, kapacita (odhadem baj woko čili palba od boku) tak 1nF, udělat z nich "součtový hradlo" - aby do kabelu šly impulsy jak z cívky A, tak z cívky B - to by nešlo? A kdyby se to hádalo (zapalovalo nepravidelně anebo ukazovalo nesmysly), tak zkusit polaborovat s kapacitou... ???
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 22:02    Předmět: Citovat

A přes diody by to nešlo, na každý výstup z cívky dát diodu na vstupu spojit paralelně a připojit k otáčkoměru?Tak by to mohlo jít ne, aby se ty dva výstupy nemohly navzájem ovlivňovat, protože dioda to nepustí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 22:23    Předmět: Citovat

Ne, pokud to má "chodit", měl by být ten otáčkoměr stejnosměrně oddělený od cívky - ty diody by oddělení nezaručily. Raději svitkové kondenzátory s povoleným napětím minimálně 400V AC.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kkk



Založen: Feb 09, 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: po listopad 16 2009, 23:12    Předmět: Citovat

A co napsat, jaké je to auto, pokud to má již klidové zapalování, určitě bude výstup z ŘJ motoru na otáčkoměr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 0:31    Předmět: Citovat

Podle "dvojcívky" bych to tipoval spíš na motorku než na dvojstopé vozidlo...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 9:40    Předmět: Citovat

http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=141&nodeid=102365
hned na prvním obrázku je slučovač signálu pro kladívkové zapalování(2válec 2takt) pro otáčkoměry ze škodovky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 11:24    Předmět: Citovat

Pokud jsem správně pochopil má dvě dvojcívky. Tak to mívaly starší Ička. Tedy vím že na 100% je to tak děláno ve Fiatech. Jedna jiskra zrovna zažehne a druhá si jiskří do výfuku. Asi bych na tom moc neexperimentoval. ŘJ není zrovna lebvná a musí se měnit i IMHO
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: Mar 22, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 12:23    Předmět: Citovat

Zdravím, je to Renault Twingo, rok výroby 98, motor 1.2.


Naposledy upravil Alios dne út listopad 17 2009, 12:42, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 12:34    Předmět: Citovat

Pak jedině ten slučovač - POZOR, pořádně přečíst doprovodný text, ty kondíky na schémátku v odkazu jsou 330nF a ne uF, jak by se spíš zdálo - autor má příšerný rukopis a pro publikování obrázku si jaxi taxi neuvědomil potřebu dobré čitelnosti a srozumitelnosti - jinak mu to ale sedí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út listopad 17 2009, 13:31    Předmět: Citovat

Alios napsal(a):
Zdravím, je to Renault Twingo, rok výroby 98, motor 1.2.

Rád bych upozornil na špatné označení ve schématu. Vývod 4 indukční cívky není kostra, ale svorka 15 neboli napětí po zapnutí klíčku. Ten vývod je pro připojení odrušovacího kondenzátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund