Založen: Jan 01, 2009 Příspěvky: 149 Bydliště: Příbram
Zaslal: pá srpen 28 2009, 19:59 Předmět:
Jestli narážíš na čárky, tak ty nedělám v chatech a forech. Jestli myslíš slovo samozdřejmě, tak to D tam dávám k zviditelnění. Na důležitých dokumentech to nedělám
Elektromobily sú jednoznačne najschodnejšou alternatívou, kedže zásuvka je v obývanej oblasti skoro na každom rohu, ale pokiaľ sa stane, že sásuvka bude v nedohladne, zabudovávajú sa malé rezervné benzínové motory pre dojazd.
Benzínové motory sú však naďalej zdrojom okamžitého znečistenia.
Riešením má byť práve záloha vo forme elektro vodíkového palivového článku, ale kedže skladovanie vodíku skýta problémy, použije sa binárne riešenie, kedy sa vyrobí okamžite potrebné množstvo vodíka chemickou reakciou sodíka s vodou a aby nedošlo ku plýtvaniu, ďalšie množstvo vodíka sa vyrobý druhotnou chemickou reakciou vzniknutého hydroxidu sodneho s hliníkom. Síce vznikne chemický odpad, ten sa však vymení spolu s reakčnou nádobou a recykluje - pri činosti palivového článku teda nevzniknú okamžité splodiny. Nie je to dokonalé riešnie, ale akýsi medzistupeň ku ďalším inováciam.
Založen: Dec 02, 2006 Příspěvky: 762 Bydliště: Komárno
Zaslal: so červenec 17 2010, 11:13 Předmět:
vyzera to slusne ale aj tak nikto nenapisal aku maju tie baterie zivotnost a podla mna je este aj tych 45 minut dost... _________________ Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
To bastliar, obavam sa, ze elektromobil znecistuje a zatazuje zivotne prostredie ovela viac ako klasicky spalovaci motor. mimochodom nikde neuvadzaju kolko nabiacich cyklov znesu baterie 500 alebo 1000? teda najneskor za 2 roky vymena kompletneho packu, to nebude zvlast lacna a ekologicka operacia.
Založen: Dec 02, 2006 Příspěvky: 762 Bydliště: Komárno
Zaslal: so červenec 17 2010, 15:18 Předmět:
v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo.. _________________ Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
No, keď to fungovalo s propánovými flašami tak prečo nie aj s akumulátormi zložíš zálohu a následky za opotrebovanie ( samozrejme nie poškodenie ) ponesie dodávateľ. To za predpokladu, že sa toho chytí nejaký gigant s rozpočtom malej republiky. Mnohý by si na takúto výmennu službu vedeli zvyknúť a zájde to až tak ďaleko, že zopár skalných časom začnú na nete rozširovať návody ako ušetriť a nabíjať radšej akumulátory doma zo zásuvky
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31872 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červenec 17 2010, 17:18 Předmět:
1) citace: "... Vůz Tesla Model S může být dobíjen napjetím 120, 240 i 480V, přičemž v posledním případě vám k plnému nabití vystačí jen 45 minut..."
V zásuvce mám NAPĚTÍ, s napjetím jsem se ještě nesetkal - a ani 120, ani 240 a ani 480V nikde nemám...
2) a otázka - protože název TESLA byl patentovaným obchodním jménem časkoslovenské elektroniky, jakpak to je v tomto případě - protože je to elmobil, s elektronikou to dost podstatně souvisí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33939 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so červenec 17 2010, 19:32 Předmět:
Split napsal(a):
v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
Mna to tiez napadlo - a podla mna je to v sucasnosti jedine mozne riesenie hromadneho pouzivania elektromobilov. Vsetky auta by boli na rovnaky typ akumulatorov a na "benzinke" by si vymenil prazdny za plny.
Odpadaju tym totiz mnohe technicke problemy - rychlost nabijania (nemusis cakat, kym sa to nabije), nedostupnost nabijania (na sidlisku pred panelakom si nenabijes nic), maly dojazd (mozes jazdit aj dlhe trasy - len budes castejsie "tankovat". A tiez velky ekologicko-ekonomicky problem - opotrebovany akumulator neostane "na krku" majitelovi auta.
A tiez sa toho mozu chytit "ropne" firmy, ktore maju existujucu siet benziniek.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.