Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: po srpen 24 2009, 19:54 Předmět: Provoz lineárních zářivek
Máme pět tlustých 20 W zářivek, ale jenom jeden starší startér, který jde narvat do homemade svítidel. Teď se to řeší tak, že se svítidla zapnou a oběhnou se s jedním startérem, jak zářivka zapálí, jde se rozsvěcovat další. Zářivky tedy svítí bez startéru, na jejich chování to není poznat, ale neškodí jim to? Dík.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: po srpen 24 2009, 20:01 Předmět:
Zářivkám to neškodí,ale toho,kdo to startuje lituju. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: st srpen 26 2009, 11:13 Předmět:
A proč jo?
Díky za odpovědi, ale jakákoliv debata o startérech se ukázala býti irelevantní, protože tam jsou 40 W tlumivky, ovšem jen 20 W zářivky. Prý už to tak funguje x let a zářivky drží
Založen: Dec 16, 2007 Příspěvky: 553 Bydliště: Neratovice
Zaslal: st srpen 26 2009, 13:14 Předmět:
Tak když jsou tam tlumivky na silnější zářivky, tak asi ty zářivky svítí trochu míň a naopak by jim to mělo prodlužovat životnost. A startér po nastartování už nespíná, protože se díky úbytku na tlumivce už dost neohřeje, takže tam nemusí být.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8978 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st srpen 26 2009, 14:33 Předmět:
jardajar napsal(a):
Tak když jsou tam tlumivky na silnější zářivky, tak asi ty zářivky svítí trochu míň a naopak by jim to mělo prodlužovat životnost. A startér po nastartování už nespíná, protože se díky úbytku na tlumivce už dost neohřeje, takže tam nemusí být.
Neni to cely trochu jinak? Tlumivka urcena na silnejsi zarivku ma mensi "odpor", protoze do silnejsi zarivky tece vic proudu. Takze slabsi zarivky by mely byt lehce pretezovany. A starter se uz nespina, protoze nema dostatecny napeti k zapaleni vyboje kvuli tomu, ze je v podstate premostenej vybojem v zarivce.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: st srpen 26 2009, 15:26 Předmět:
když už jsme u toho , v čem by ještě mohl být problém , že m išpatně zapaluje zářivka nová trubice, nová k ní příslušná tlumivka, zapne žhavení zapálí se na koncích, ale celá se rozsvítí až třeba za dvě minuty někdy ani t one a jindy hned jediné co jsem ještě neměnil je startér, ale když vidím, že žhaví a ano ručně jsem jí nenastartoval, netušíte kde bych měl ještě bádat, jo jsou to 150cm
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31877 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st srpen 26 2009, 15:39 Předmět:
Zkus elektronický předřadník - ty nové tenčí trubice vyžadují k zapálení vyšší ionizaci - příčinu nevím - ekologie, méně rtuti??? - takže jejich zapalovací napětí je cca 1200-1500V, to jen s tlumivkou a doutnavkovým startérem dosáhneš stěží. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 16, 2007 Příspěvky: 553 Bydliště: Neratovice
Zaslal: st srpen 26 2009, 17:08 Předmět:
forbidden napsal(a):
Neni to cely trochu jinak? Tlumivka urcena na silnejsi zarivku ma mensi "odpor", protoze do silnejsi zarivky tece vic proudu. Takze slabsi zarivky by mely byt lehce pretezovany. A starter se uz nespina, protoze nema dostatecny napeti k zapaleni vyboje kvuli tomu, ze je v podstate premostenej vybojem v zarivce.
Jo jo, omlouvám se za mystifikaci s tlumivkou. Se starterem jsem se trefil, asi jsem to nepochopitelně napsal.
V tom případě je ale k údivu že to těm zářivkám nevadí.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: st srpen 26 2009, 18:19 Předmět:
No jo, holt Tesla . Konce jsou zčernalé, vlákna při provozu žhnou, ale zapalují se prakticky okamžitě, některé chytnou dokonce i bez startéru. Možná to přežijou díky tomu, že jsou upevněné volně ve vitríně, asi se líp chladí než v nějakém uzavřeném svítidle.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: st srpen 26 2009, 18:59 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Zkus elektronický předřadník - ty nové tenčí trubice vyžadují k zapálení vyšší ionizaci - příčinu nevím - ekologie, méně rtuti??? - takže jejich zapalovací napětí je cca 1200-1500V, to jen s tlumivkou a doutnavkovým startérem dosáhneš stěží.
dík za tip už jsem z toho nevěřil , kolikrát jsem drcal vypínačem, než se chytla
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá listopad 07 2014, 21:38 Předmět:
Přesunuto _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.