Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Automatické převodovky - velký otazník :)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 9:01    Předmět: Citovat

Já jsem si na automat vždy stěžoval - ale mám BMW 5 - rok 1997 z automatem a přes zimu mne zlobil - to víte - psal jsem to tady - ale to bylo asi i tím že to auto jezdilo s těžkou nohou a adaptační hodnoty ŘJ toho automatu a řadil při vysokých optáčkách. Pak jsem si ho zase zajel já - jezdím z lehkou nohou a zase řadí fakt super a to auto má najeto už 240 000 km - ale dle mne má už více a automat vyměněn.... Je to opravdu obyč - klasika P,R,D,S,3,2, - bez možnosti sekvenčního řazení ale jak píši zatím řadí dobře a jsem za to moc rád... Jinak čumim na ten obrázek toho automatu - na ten hydrodynamický měnič - to je vlastně zařízení nahraující spojku že ? Dvě turbíny mezi jemiž je olej... Jedna je na motoru a druhá na převodovce že ? A přes ten olej je přenášena ta síla... - točivý moment motoru...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 11:06    Předmět: Citovat

A ten olej sa musi pravidelne menit. U nas to nikto nerobi a potom sa nadava na automaty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 11:59    Předmět: Citovat

tatramacek:Ani to nmusí bejt celý měněný.Ty převodovky to vydržej.Maximálně seřídit tlaky a nebo vyměnit pás nebo lamely.
Jinak ten olej se má pravidelně měnit a hlavně udržovat správný množství.Málo oleje způsobuje přehřátí převodovky a jde do kopru.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
urbanek



Založen: May 01, 2005
Příspěvky: 556

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 18:04    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Já mám Chevrolet Caprice s převodovkou Turbo Hydromatic.Takzvanou sedmistovku.Je to čtyřkvalt.
Dokonce dělali i Tráboše s poloautomatem.Jmenovalo se to Hycomat.


Hycomat je pouze hydraulicky ovládaná spojka, která začne zabírat až při určitých otáčkách, nebo se dá ovládat ručně lehkým zatlačením na šaltrpáku. Takže auto se ovládá jen pomocí 2 pedálů a řadí se "bez spojky"... akorát se s tím blbě rozjíždí do prudkýho kopce...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
1010



Založen: Feb 05, 2006
Příspěvky: 223

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 20:15    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
A ten olej sa musi pravidelne menit. U nas to nikto nerobi a potom sa nadava na automaty.
Jo jo,to víš v papírech máš uvedenu doživotní náplň Rolling Eyes pak přijedeš do servisu že chceš vyměnit olej a filtr v automatu,koukaj jak zjara a strašně se diví proč to chceš Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 20:16    Předmět: Citovat

Hehéé do prudkýho kopce.Jedinej Hycomat co jsem kdy viděl stál v Kutné Hoře na tom největšim krpálu v celym městě.A rypákem nahoru.Škoda že sem ho neviděl s tam rozjíždět.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
1010



Založen: Feb 05, 2006
Příspěvky: 223

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 20:19    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
kbulda napsal(a):
Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.

Tak tak taky ted uvažuji že dlší auto bude automat. Tedy jedině DSG. Nižší spotřeba, lepší zrychlení, možnost řadit manuálně....
DSG je super do tý doby,než se něco vys...zatím tady nikdo neřeší(nebo neumí nevím) repase,pouze výměna převodovky,cenovka je zajímavá Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 20:25    Předmět: Citovat

1010 napsal(a):
rnbw napsal(a):
A ten olej sa musi pravidelne menit. U nas to nikto nerobi a potom sa nadava na automaty.
Jo jo,to víš v papírech máš uvedenu doživotní náplň Rolling Eyes pak přijedeš do servisu že chceš vyměnit olej a filtr v automatu,koukaj jak zjara a strašně se diví proč to chceš Laughing

Vozy s automatama tady běžně nikdy nejezdili a asi nebudou a v servisech na to čuměj jak telata.Jináč filtr v automatu je jen nějaký sejtko nebo kus plsti pložený na dně vany kde se usazuje bordel.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt červenec 23 2009, 11:05    Předmět: Citovat

V mnohych servisoch su totalni dementi, ktori nevedia absolutne nic ani o autach, ktore tam maju kazdy den. Ked vidia automat prvykrat, tak to dobre nedopadne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 29 2009, 19:57    Předmět: Citovat

Automat je výborná věc pro člověka, který používá auto denně, na dlouhé trase a necourá po městě. Viz historické ŠM-11 s třírychlostním automatem PRAGA, jezdící v roli městské dopravy - to byl děs běs bída a utrpení. Automatickou převodovku do osobáků začali montovat v Americe, protože byla výhodná pro ženské - řazení je nemuselo zajímat a emancipační hnutí bylo silným veřejným tlakem. Navíc "uřadit fofrklackem špajzku" pro V8 s výkonem bratru 200-300kobylek nebyla práce pro něžnou ženskou ručku. Pružnost takového dlouhozdvihového motoru, obvykle osazeného vícekomorovým "karbcem", navíc dovolovala jezdit v takových režimech otáček, o jakých se malolitrážním evropským autům ani nezdálo - prostě ty "pětilitry" se chovají kapánek jinak, než evropská bzíkadla. Což neznamená, že neumějí solidně zatáhnout do vysokých toček, ale prostě pro běžný pohyb u nich stačí "brm brm brm" někde kolem tisícovky-půldruhé. Běžné sklony vozovek takové auto překonává pouhou setrvačností - prostě dvouapůltunová "amerika" se musí řídit tak trošku jako náklaďák - a tomu může odpovídat i rychlost reakce převodovky a její odstupňování.
Evropský trh začal automatice opravdu přicházet na chuť teprve tehdy, když se objevila relativně vyspělá elektronika, dovolující řadit "pod plynem" (ŘJ převodovky komunikuje s ŘJ motoru a prostě si sama ubere) a objevily se technologie, používající sekvenční řazení ať už pákou na podlaze, nebo klapkami pod volantem - á la F1. Prostě jsme na rozdíl od pohodlných a zhýčkaných Amerikánů zvyklí svému autu daleko více velet - a nemáme rádi, když nám do řízení "kecá" nějaká automatika. Ano, kdo si na automat zvykne (v Americe to vidí od dětství), už se nechce vrátit k prostému "kvrdlání manuálem" - ale kdo si chce dopřát pocit přímé kontroly, určitě nebude ani takový Easytronic nebo Tiptronic používat v režimu "full automatic" - ale kdo to umí, přiznejte si to - ten pocit z podřazení klidně i "o dva kvalty", samozřejmě s pořádným meziplynem, ten prostě nic nenahradí...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: čt červenec 30 2009, 8:46    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Automat je výborná věc pro člověka, který používá auto denně, na dlouhé trase a necourá po městě. Viz historické ŠM-11 s třírychlostním automatem PRAGA, jezdící v roli městské dopravy - to byl děs běs bída a utrpení.

Proč se teda městské autobusy dosud osazují výhradně automaty a dálkové manuálem? Ono taky není žádná lahoda, za šichtu ve městě přeřadit i 1500x s manuálem (údaj našeho dopravního podniku). Na ŠM11 se ty převodovky hlavně dost kazily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt červenec 30 2009, 16:16    Předmět: Citovat

Já tím "klackem mávám" asi třicet let a žádnou radost z toho teda nemám. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: st srpen 12 2009, 21:26    Předmět: Citovat

Já třeba mám rád manuální převodovku, prostě rád řadím, jízdu si chci užívat a řadit kdy já chci. Pro mě ruční řazení k jízdě patří a hlavně při svižnějším svezení(a tím nemyslím ultrarychle, ale prostě normálně dynamicky). Proto bych auto s automatem nechtěl, nicméně to nezatracuju(jel jsem už s několika), docela šikovné je to do města(hlavně v kolonách) a taky volná ruka se hodí třeba pro jiné činnosti Very Happy
A pokud beru praktické stránky - s automatem se zřejmě nevyhnu vyšší spotřebě(ovšem neřekl bych zásadně víc, záležet bude na konkrétním autu=druhu převodovky a motoru, pak stylu jízdy a kde se jezdí). Pak v případě poruchy to jasně mluví pro manuál - oprava nebývá problém, případně u běžného auta sehnat díly či celek od někoho nebo z vrakoviště. To u méně rozšířeného automatu půjde těžko, nebo to bude drahé, o značkovém servisu ani nemluvím. Pokud se rozhlédnu v okolí, tak manuál samozřejmě kraluje a neslyšel jsem o zásadní poruše(jestli vůbec o nějaké - tedy upřímně bychom do toho měli počítat výměny spojky, ale to je pro běžného majitele řekněme 1x během provozování, případně 2x za životnost auta), nicméně o pár případech poruchy automatu jsem slyšel i s "pěknými" cenami za opravy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quest



Založen: Dec 10, 2008
Příspěvky: 479
Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.

PříspěvekZaslal: pá srpen 14 2009, 0:31    Předmět: Citovat

To tatramacek . Ještě před hydrodynamickými měniči byly automatické převodovky čistě na mechanickém principu za použití tzv. variátoru, což byl v podstatě klínový řemen (kovový) mezi čtyřmi kuželovými koly, které byly přibližovány/oddalovány od sebe odstředivými závažími. viz obr.[/b]


DAF.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DAF.jpg
 Velikost:  66.96 kB
 Staženo:  53 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá srpen 14 2009, 6:27    Předmět: Citovat

Quest (možná) nevědomky napověděl - tenhle systém pohonu vyráběla pro osobní automobily holandská automobilka DAF - viděl jsem takové auto na kanálu Discovery. Jeho "výhodou" bylo, že řadicí páka ovládala pouze reverzní převod, takže se řadilo pouze "Vpřed" nebo "Vzad" (a samozřejmě neutrál) - a auto mohlo jet stejně rychle dopředu i na zpátečku... Jednosměrnou variantu variátoru pak stále naprosto běžně používají mnohé skútry "s automatem" - pro tyhle miniaturní 50ccm agregátky je hydroměnič moc velký a těžký a starý dobrý variátor tak stále slaví úspěch.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund