Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Automatické převodovky - velký otazník :)
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 20:52    Předmět: Automatické převodovky - velký otazník :) Citovat

Zdravím - jen tak z nudy brouzdám po netu a koukám se na stará krásná auta a obejvují se mi tam informace že měla automatické převodovky. Zajímalo by mne jak třeba takový vůz z roku 1955 mohl v té době mít automat - na jakém principu ty převodovky fungovali a jak byli řízeny. Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8977
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 21:09    Předmět: Citovat

Nejspis ciste mechanicky. Tenkrat lidi vymysleli celkem monstrozni mechanicky projekty, taky bych to chtel videt, jak to fungovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 21:09    Předmět: Citovat

Nejni to nic světoborneho.Máš motor a místo klasickeho setrváku je namontovanej hydrodynamickej měnič.Působí zárověň jako násobič točiveho momentu.Dál se výkon převádí do převodovky kde jsou u čtyřkvaltu dva planetové převody respektive reduktory.Na reduktorech jsou brzdicí pásy keré jsou ovládány hydraulikou.podle jakej pás se zabrzdí takovej fofr se převádí na kardanku.Obvykle vespod převodovky je hydraulickej rozvaděč kterej ovládá brzdy reduktorů.Je tam i tzv. kick down kterej zařadí nižší stupeň při prudkém sešlápnutí plynu.Všechno je to na mechanicky ovládaný.Zpátečka se řadí téměř vždy přes první převodovej stupeň a současnym zařazení vloženeho kola.To vše chodí v olejový lázni.Obvykle Je to červený olej typu Dexron II nebo III.
Mýty o poruchovosti a jiný blbosti jsou jen spekulace a averze vůči automatům hlavně z neznalosti jak to vlastně funguje.Když někdo bude něco prskat že je to naprd tak se ho nejdřív zeptejte jestli s automatem někdy jel.Sptřeba je jen o hodně málo vyšší než s manuelní jarmarou.
Toť asi stručně vše.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8977
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 21:12    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Nejni to nic světoborneho......
Toť asi stručně vše.


Nejaka animace by nebyla Very Happy Z toho popisu si to moc nepredstavim Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 21:21    Předmět: Citovat

Vlasně by si tam ani nic moc nevděl.Jena točící se hřídel a ni dva planetový převody.Moc se tam toho nehejbe.Zkusim vyhrabat nějaký foto třeba z gůůglu.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingos



Založen: Jul 11, 2009
Příspěvky: 61

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 21:23    Předmět: Citovat

A hlavně ty první automaty byly většinou pouze jen 2až3 rychlostní (nemyslím tím zpátečku)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 21:31    Předmět: Citovat

Tak fotečky.
Převodovka a rozvaděč



automatic_transmission.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  automatic_transmission.jpg
 Velikost:  58.79 kB
 Staženo:  160 krát


automatic-transmission-pistons.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  automatic-transmission-pistons.jpg
 Velikost:  44.18 kB
 Staženo:  98 krát


_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2009, 21:52    Předmět: Citovat

Toto je klasicky automat. Vsechny rychlosti jsou vlastne porad zarazeny a je tam vicero spojek (zjednodusene).Ted se mi hodne libi DSG. Tedy dve spojky a dve prevodovky. Na jedne se radi zatim co druha je sepnuta. Jedina neyhoda je ze nelze podradit o dav stupne. ovsem radi velmi rychle takze vlastne to jde.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2009, 17:53    Předmět: Citovat

Jo jo DSG je výborná převodovka.U Octavie ve spojení s motorem 1.8 TSI je to super auto.Škoda že je ta Octavia tak drahá.Nebo alespoň promě Cry
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2009, 18:49    Předmět: Citovat

Motory TSi to je zas jiná kapitola. Právník
Co se dívám do ceníku vychází škoda oproti VW dost draho. Vezmu-li v potaz stupeň výbavy.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
1010



Založen: Feb 05, 2006
Příspěvky: 223

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2009, 19:24    Předmět: Citovat

Mám Passata s tiptronikem 3 roky,nerad bych se vracel zase k fofrklacku Laughing Na těch obrázcích vejš je právě klasika s HM co mám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2009, 20:17    Předmět: Citovat

Já mám Chevrolet Caprice s převodovkou Turbo Hydromatic.Takzvanou sedmistovku.Je to čtyřkvalt.
Dokonce dělali i Tráboše s poloautomatem.Jmenovalo se to Hycomat.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2009, 22:08    Předmět: Citovat

Já si nemůžu pomoci,ale pokud si nemůžu zařadit pevně kvalt,tak jsem nesvůj.Tím neodsuzuju automaty,je to jen názor. U automatů mi vadí hlavně ty zvuky při přechodu na další stupeň.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2009, 22:38    Předmět: Citovat

Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2009, 6:44    Předmět: Citovat

kbulda napsal(a):
Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.

Tak tak taky ted uvažuji že dlší auto bude automat. Tedy jedině DSG. Nižší spotřeba, lepší zrychlení, možnost řadit manuálně....

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund