Asi by bylo opravdu na místě u Volva zjistit co tam příjde za akumulátor.
Protože ten co jsi tam dal ,potřebuje opravdu větší nabíjecí proud.
T o samé platí u vápníko olověného akumulátoru!!
Tento akumulátor jsem měl v Octávii už před 7 lety. Při natočeném motoru naměřím na aku 15V. A to napětí tam drží i když zapnu co se dá!!
Pokud bych tam dal klasický olovo,tak půjde okamžitě do háje.
Jinak toho akumulátoru jsem si nemusel celejch 7 let všimnout a stále točí.
Bomba!!
Tak teď jsem měřil kapacitu a má 34Ah....výrobní kapacita má být 60ah.
Jen jsem se chtěl zeptat-do jakýho napětí se to měří? Já to vybíjím do 11,1V, trochu se bojím víc...
já jsem měl ve fiatu TIPO vartu blue dynamic +-66A(už přesně nevím) a bez problémů. pokud se baterka v autě nedobíjí, tak bych spíš šel po závadě na alternátoru než tam něco bastlit. předpoklad je, že používáte baterii určenou pro daný typ auta, není dobré tam nacpat místo(příklad) 55A třeba 72A, pak altík nebude stíhat dobíjet, i když na druhou stranu kámoš měl v tipu 100A baterii a jezdil.
do toho auta si můžu dát klidně 150ah akumullátor. Alternátor funguje bez problému a je schopnej dát velmi vysoký proudy se správným napětím. Problém je v tom, že to napětí nestačí nejspíš na nabíjení té stříbrovápníkové technologie, když se s tím nejezdí každej den 100km.
Ano máš asi pravdu s tou kapacitou, ale aku s vápnikovou technologií potřebují pro správnou fci napěí palubní sítě cca 14,7 -14,8V. Pokud tam máš jen 14V, tak to auto je na klasickou olověnou baterii. Tím, že jsi použil vápníkovou dochází k trvalému nedobíjení baterie a výsledkem je její zasulfátovaní/poškození. "Poděkuj prodejci" Baterii lze částečně desulfátovat, viz: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14038 ale to není řešení. Problém se bude opakovat, už jsi to tu uváděl. Takže baterii ven a osadit klasikou. Do regulátoru za účelem zvýšení napětí bych nevrtal!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.