Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Udrzovani Pb akumulatoru v stale nabiteho
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
colekx



Založen: Jun 25, 2006
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 21:22    Předmět: Citovat

No kapacita bude tak 100Ah jeden akumulator, ale jsou 2 spojene do serie tak ze porad 100Ah no a tady k tomuto tak kamos ma podobou vec ale na 12V to dava 36mA tak ze asi nejake trafo 0,5VA. jelikoz kapacita je stejna tak jen zvednout napeti tak ze nejake trafo 0,8VA. Chtelo by to kdyby to nekdo mel treba hasici nebo tak nekdo ti to budou mit urcite.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
colekx



Založen: Jun 25, 2006
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 21:25    Předmět: Citovat

No stoji v garazi je to auto dobrovolnych hasifu 230V zasuvka neni problem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zmije



Založen: Jun 30, 2005
Příspěvky: 1569
Bydliště: Pardubický kraj

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 21:34    Předmět: Citovat

Já mám s trvalým nabíjením olova špatné zkušenosti, připojil jsem 100Ah aku 3 roky starý na UPS co dávala 14,5V 1,2A a za týden se mi šlusnul jeden článek a později ještě další. Vlastně jsem to nabíjel I = C/83,3 i to bylo asi moc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
colekx



Založen: Jun 25, 2006
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 21:47    Předmět: Citovat

No jo ale tohle ma byt pripojeny trvale proste porad tak by to chtelo nejaky opravdu nizky proud ale tezko rict kolik aby to mohlo byt pripojeno porad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 22:11    Předmět: Citovat

Ved už ti to vysvetlili, ak pripojíš pb aku na zdroj napätia, prúd ťa absolútne trápiť nemusí, zdroj bude proste udržiavať konštantné napätie a prúd s rastúcim stupňom nabitia bude klesať, až dosiahne hodnotu, nutnú iba na udržanie napätia na plnej úrovni, do 4ks ak sú plne nabité, mi tečie iba 0.5A, takže jeden aku cucne zhruba čosi vyše 100mA iba na to, aby držal napätie na 14.4V, neviem prečo má Zmije zlé skúsenosti, moje aku sú takto udržiavané už vyše roka a šlapú perfektne, po odpojení nabíjania dosť dlho držia na 14V, čo bežný aku neudrží, okamžite väčšinou klesne na 13.5V aj menej a potom sa pomaly znižuje na nominálnu hodnotu naprázdno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 22:12    Předmět: Citovat

Jasně jsem napsal trafo TAH-2 - to je taková ta šedá, černá nebo červená v plastu zalitá věc, co bývala za komančů i v několika exemplářích v každém větším rozváděči a která udělala z 220V/50Hz napětí 24V/50Hz pro 2W kontrolní žárovičku na panelu. Byla to součást "stavebnice" T6, produkované ZPA Trutnov. Má to výkon 2VA, je to zkratuvzdorné a dává to zhruba těch 80mA - což v případě 100Ah baterky je proud rovný přibližně 1/1200 C. Dělal jsem z tohoto tráfka několik "kondičních" dobíječů pro osobní auta, kde se musela do série s akumulátorem dát žárovka 12V/2W (do kontrolek), aby svou spotřebou snížila napětí na úroveň potřebnou pro udržovací dobíjení 12V autoakumulátoru. Pro 37Ah baterku byl proud cca 1/450C , pro modernější 44Ah pak asi 1/550C - a NIKDY se mně ani jiným uživatelům nestalo, že by se baterka poškodila, a to ani při připojení po celou zimu. Jediné, co bylo třeba, byla kontrola hladiny elektrolytu - cca po 2 měsících, a to dělá každý pořádný automobilista naprosto běžně...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zmije



Založen: Jun 30, 2005
Příspěvky: 1569
Bydliště: Pardubický kraj

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 22:20    Předmět: Citovat

Nám v autoškole říkali, že většina nových aut má bezúdržbové aku, to jsou ty s barevně svítícím okem, když je oko zelené je aku ok, když je červené aku se rovnou vyhodí, co je to za aku, jsou to nějaké gelovky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
colekx



Založen: Jun 25, 2006
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 22:23    Předmět: Citovat

Super no takove trafo sice nemam ale treba v GM maji 1,9VA a dava 2*12V coz je asi 79mA coz by melo byt idealni podle vasich rad tak teda diky za pomoc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zmije



Založen: Jun 30, 2005
Příspěvky: 1569
Bydliště: Pardubický kraj

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 22:31    Předmět: Citovat

Jen bych měl obavu, že nebude zkratuvzdorné a při větším proudu při vybití aku by mohlo shořet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 22:31    Předmět: Citovat

Zmije - žiješ v nějaké iluzi, ve které je Pb akumulátor líčen jako "černá skříňka". Žádný olověný akumulátor není bezúdržbový - jsou pouze provedení s nizkými nároky na četnost údržby a pokud i takový akumulátor ponecháš svému osudu, umře naprosto shodně se starým provedením daleko dřív než stejný typ, "podrobovaný" pravidelné kontrole a případným údržbovým pracem jako dolití elektrolytu nebo dobití. Jediný rozdíl je v tom, že staré akumulátory bez údržby umíraly po cca 2 letech a ty moderní vydrží zhruba 2x tolik. Udržovaný akumulátor vydrží s přehledem 5 let a s přimhouřením oka nad horší startovací schopností na konci života až 8 let - v režimu staniční baterie (trvalé udržování na stálém napětí) je pak životnost Pb akumulátorů kolem 20 let... Vše je o tom, kolik práce s tím akumulátorem chce majitel mít - pokud je někdo ochotný se postarat, akumulátor mu to vrátí.
Colekx - TAH-2 seženeš u každého pořádného elektrikáře nebo v nějakém výprodeji, není to žádná vzácnost. 4 diody 1N4001 na můstek - a kus kabelu a krabičku snad pořídíš taky. Těm zalitým trafům HAHN a podobným (z krámů jako GES, GME, AME...) bych co se zkratuvzdornosti týče nevěřil ani pozdravení...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33918
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 23:15    Předmět: Citovat

Mam bezudrzbovy EXIDE - a naozaj sa tam ziadna udrzba robit neda, lebo sa clanky nedaju otvorit - je to cele zakryte. Je tam asi nejaka rekombinacia plynov a "magicke oko", ktore ukazuje stav akumulatora - pravdepodobne na nejakej chemickej baze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 23:43    Předmět: Citovat

Jenže takový aku je srovnatelný s geláčem - nemůže se nabíjet/vybíjet příliš velkým proudem a ani jeho vnitřní odpor není srovnatelný s běžným. Pokud je to baterie určená jako startovací a je vyrobená podle technologie navržené v 60. letech minulého století pro Lunar Rover (NASA - expedice Apollo) = baterie obchodní značky OPTIMA nebo DELPHI, nebude s běžnou baterií srovnatelná její cena... Já uvažuju BĚŽNÝ startovací akumulátor s aktivní hmotou na bázi sloučenin olova a s kapalným elektrolytem = zředěnou kyselinou sírovou, ne nějaké předražené "spešl" provedení.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18672
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt červen 25 2009, 7:27    Předmět: Citovat

A ještě jedna maličkost . Zugrudndaku plynuje už i při 13,5V .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt červen 25 2009, 8:51    Předmět: Citovat

Aku Pb s magickým okem s přídavkem vápníku v elektrodách ("calcium-calcium" technologie, autoservisáček si nejspíš vápník s calciem nespojí v jeden prvek). Je startovací bezúdržbový (nedolévací) takže dost velké vybíjecí proudy.
Dlouhodobé dobíjení bez procvičování vybitím může a nemusí vést k dobrým výsledkům, silně záleží na kvalitě, kondici, teplotách atd. taky se může stát, že na dně skříně aku bude kal, který články po čase vybíjí větším proudem než je udržovací proud z toho TAHu. Do aku zdánlivě proudí nějaké mA ale místo do desek se uzavírají přes kal.
Pro +- 100% jistotu buď častá péče a kontrola nebo nějaký hodně chytrý management s µP.
Ad pohon LR:
Power was provided by two 36-volt silver-zinc potassium hydroxide non-rechargeable batteries with a capacity of 121 A·h
( http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_rover )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jancis1



Založen: Aug 05, 2005
Příspěvky: 473

PříspěvekZaslal: čt červen 25 2009, 17:43    Předmět: Citovat

Ja som mal taký bezúdržbový akumulátor v Hyundai Accent, ale nemal magické oko a bola na ňom značka Solite a vyrazené Hyundai. Auto som kupoval 5 ročné v zime a neviem kolko tam ten akumulátor bol, ale nevyzeral nový. Vydržal mi ešte dva roky, potom som kúpil Banner, tá už má magické oko a už ju mám 2 roky a pohoda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund