Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ekologie nebo propaganda za státní peníze
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 11:03    Předmět: Citovat

jak navrhujete rozšířit EV ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zmije



Založen: Jun 30, 2005
Příspěvky: 1569
Bydliště: Pardubický kraj

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 11:06    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):

Individuální elektrodoprava není v současnosti krok správným směrem z mnoha důvodů...

Jáké konkrétní důvody to jsou? Jaký to bude mít negativní dopad oproti případu, kdyby se čez neangažoval? Myslíte si snad, že z té 0,5 miliardy, kterou od lidí tak jako tak vybere by obyčejný člověk dostal byť 50h?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hrabosh



Založen: Jun 19, 2005
Příspěvky: 446
Bydliště: Brno venkov

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 11:44    Předmět: Citovat

Davidus napsal(a):
Ve městech je to o zdraví, spousta lidí má rakovinu, umírají. Nikomu to nevadí.


Ano ... tady v Brně každý večer nastoupí patrola a uklízí ty, co přes den na ulici zemřeli na rakovinu kvůli těm vrahům v osobních autech.

citace:
Většina lidí používá auto stejně jako "nákupní tašku" nebo jen do práce.


... a ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:18    Předmět: Citovat

hrabosh>
mě už zemřelo dost přátel z Brna na rakovinu plic, nekuřáci.
Bydlíš asi v nějaké klidné části Brna. Nám tu teď udělali ještě objížďku, takže tu jezdí jedno auto za druhým a samej kamion, dýchat se tady nedá.
Je uplně božský jak lidi objížděj všechny obchody kvuli "slevám", přičemž rozdíl slevy projezdí v benzínu Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zmije



Založen: Jun 30, 2005
Příspěvky: 1569
Bydliště: Pardubický kraj

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:20    Předmět: Citovat

hrabosh napsal(a):

Ano ... tady v Brně každý večer nastoupí patrola a uklízí ty, co přes den na ulici zemřeli na rakovinu kvůli těm vrahům v osobních autech.

Ano a k vidění je nejčastěji na žlutém kopci, myslim, že by se tam měl každý pochybovač vypravit na exkurzi. On by ho ten humor potom přešel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:23    Předmět: Citovat

Proč je elektrovozítko do současných poměrů sporné?
Za prvé, výkony vyhovujou pro omezený rozsah použití, stačí to pro víceméně demonstrativní pojíždění po městě, neřeší to v zimě vytápění a v létě klimatizaci, pokud by řešilo, cena by se odsunula ještě dál do nedosažitelna. Ona LiPol baterka za milion není pro každého. Část lidí má auto ne jako předmět denní potřeby ale jako nástavec na péro, ty nezajímá ekonomika provozu nebo praktičnost parkování ale sebeprezentace. Odhaduju že jich je aspoń 50%. Ti přijmou EM leda jako módní snobárnu v luxusním provedení. Takže to máme nejasnou prognózu rozšíření, absolutně nepředvídatelný vývoj ceny energie od dominatního dodavatele, vysokou pořizovací cenu, neznámou životnost.
V provozu je žádoucí vysoká pasivní bezpečnost kvůli kamioňákům a různým prasatům, tam nevyhoví olaminátovaná hliníková židle na kolečkách, když dáš okolo EM 30 cm deformační zóny a robustní konstrukci, dostaneš se s rozměry na spalovací verzi, s hmotností ještě výš, výkony úměrně poklesnou.
Neříkám, že pro jisté spektrum služeb ve městech nejsou elektrovozítka praktická, když nás tedy moc nezajímá provozní náklady ale jen úbytek emisí v daném prostoru. Dopravní nasycenost to stejně neřeší, to je jiný problém. Tím elektroprdítkem dojedeš do kanclu v centru stejně jako spalovacím a pak ho tam musíš odložit na ulici kde překáží. Trolejbusy, autobusy, příměstské vlaky poskytujou mnohem větší dopravní výkony a nepřekážejí.
V případě masového rozšíření EM: nejasná otázka dimenzování el. sítě a investice do ní, otázka recyklace baterií.
Když vezmeme účinnost LiPol nebo dokonce Pb cyklu x účinnost el. pohonu x účinnost zdrojů elektřiny (65% elektráren je tepelných s účinností cca 35% a odpadní teplo se nikomu nechce využívat), tak ty emise ve srovnání s ropou nejsou nijak úžasné.
Hlavně si ale nemyslím, že jednotlivé druhy energetických lobby jsou navzájem nějak soupeřící, to je ideologická pohádka. Jaderná energie, ropa, plyn, uhlí, to je v několika rukou a ty se navzájem nepoperou. Dávno mají rozdělené sféry vlivu. Od spotřebitele se očekává že bude spotřebovávat a platit.
Vyskočit ze spotřeby emisí by znamenalo přestat pojíždět v konzumním světě sem tam a to se nikomu zrovna nechce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:34    Předmět: Citovat

"Za prvé, výkony vyhovujou pro omezený rozsah použití"
výkon je i při 20kW víc než dostačující, řídil jsem EV s dojezdem 200km což zcela stačí pro město. Elektromotor má na rozdíl od spalovacího motoru trošku jiné vlastnosti. Měkdo si pod EV představí auto, kterému sešlápne pedál, a začne se pomalu rozjíždět Laughing opravdu to tak není, pěkně to zatlačí do sedadla, navíc se nemusí trápit s řadící pákou, což taky natahuje čas rozjezdu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:40    Předmět: Citovat

Nemyslel jsem výkon motoru, ale dopravní výkony.
Nosnost, dojezd, připravenost.
Přijedu z práce a místo večeře musím odvézt dítě 40 km na vyšetření v -15° a v noci a nejlíp 120kmph.
Potřebuju naložit bojler a odvézt ho babičce 150 km a cestou se stavit pro 2 řemeslníky.
Tohle mi splní kraksna za 50.000 z autobazaru, zatímco ty se budeš koukat 5 hodin na vozítko než se ti dobije na 80km akční radius. Nebo si připlatíš 250.000 na druhou baterii.
To co ty popisuješ, je takové typické frikulínské vyblbnutí někde na golfu, což je trochu jiné téma než nějaké úvahy o propagandě ČEZu versus smogu Rolling Eyes


Naposledy upravil Crifodo dne st červen 24 2009, 12:45, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zmije



Založen: Jun 30, 2005
Příspěvky: 1569
Bydliště: Pardubický kraj

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:41    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Proč je elektrovozítko do současných poměrů sporné?
Za prvé, výkony vyhovujou pro omezený rozsah použití, stačí to pro víceméně demonstrativní pojíždění po městě, neřeší to v zimě vytápění a v létě klimatizaci, pokud by řešilo, cena by se odsunula ještě dál do nedosažitelna. Ona LiPol baterka za milion není pro každého. Část lidí má auto ne jako předmět denní potřeby ale jako nástavec na péro, ty nezajímá ekonomika provozu nebo praktičnost parkování ale sebeprezentace. Odhaduju že jich je aspoń 50%. Ti přijmou EM leda jako módní snobárnu v luxusním provedení. Takže to máme nejasnou prognózu rozšíření, absolutně nepředvídatelný vývoj ceny energie od dominatního dodavatele, vysokou pořizovací cenu, neznámou životnost.
V provozu je žádoucí vysoká pasivní bezpečnost kvůli kamioňákům a různým prasatům, tam nevyhoví olaminátovaná hliníková židle na kolečkách, když dáš okolo EM 30 cm deformační zóny a robustní konstrukci, dostaneš se s rozměry na spalovací verzi, s hmotností ještě výš, výkony úměrně poklesnou.
Neříkám, že pro jisté spektrum služeb ve městech nejsou elektrovozítka praktická, když nás tedy moc nezajímá provozní náklady ale jen úbytek emisí v daném prostoru. Dopravní nasycenost to stejně neřeší, to je jiný problém. Tím elektroprdítkem dojedeš do kanclu v centru stejně jako spalovacím a pak ho tam musíš odložit na ulici kde překáží. Trolejbusy, autobusy, příměstské vlaky poskytujou mnohem větší dopravní výkony a nepřekážejí.
V případě masového rozšíření EM: nejasná otázka dimenzování el. sítě a investice do ní, otázka recyklace baterií.
Když vezmeme účinnost LiPol nebo dokonce Pb cyklu x účinnost el. pohonu x účinnost zdrojů elektřiny (65% elektráren je tepelných s účinností cca 35% a odpadní teplo se nikomu nechce využívat), tak ty emise ve srovnání s ropou nejsou nijak úžasné.
Hlavně si ale nemyslím, že jednotlivé druhy energetických lobby jsou navzájem nějak soupeřící, to je ideologická pohádka. Jaderná energie, ropa, plyn, uhlí, to je v několika rukou a ty se navzájem nepoperou. Dávno mají rozdělené sféry vlivu. Od spotřebitele se očekává že bude spotřebovávat a platit.
Vyskočit ze spotřeby emisí by znamenalo přestat pojíždět v konzumním světě sem tam a to se nikomu zrovna nechce.

Ale proč ti tolik vadí, že se to čez snaží rozjet, on i těch pár vozítek je vyznamných pro firmy které je vyrábí a pracují na jejich vývoji. Říkaš že je neznámá životnost, tak proč se bráníš testovacímu provozu, který v praxi ověří, jaká ta životnost je. Jestli jsou všechny zdroje energie v několika málo rukou, potom je z tohoto hlediska jedno jestli budem brát z pravé nebo levé ruky oněch lidí. Taky vem v potaz prach a hluk ze spalovacích motorů a porovnej to s elektromobily, není náhoda, že ve velkých městech je mnohem více alergiků než na vesnici. Elektromotor a akumulátor taky trochu topí, když se použije dobrá izolace na kastli, tak tam člověk taky neumrzne, klimatizaci před 15 lety u nás měl málo kdo a taky sme to přežili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:56    Předmět: Citovat

taky by mě zajímalo, na co budem lítat do vesmíru, když dojde ropa? Poletíme na elektriku? nebo na řepu, nebo řepku či co to je? Laughing
EV potřebují vývoj, pokud je budeme potlačovat, zustanou furt na těch pouhých 200km (400km u lepších) !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hrabosh



Založen: Jun 19, 2005
Příspěvky: 446
Bydliště: Brno venkov

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:57    Předmět: Citovat

Davidus napsal(a):
hrabosh>
mě už zemřelo dost přátel z Brna na rakovinu plic, nekuřáci.
Bydlíš asi v nějaké klidné části Brna. Nám tu teď udělali ještě objížďku, takže tu jezdí jedno auto za druhým a samej kamion, dýchat se tady nedá.
Je uplně božský jak lidi objížděj všechny obchody kvuli "slevám", přičemž rozdíl slevy projezdí v benzínu Very Happy

Kamiony ale elektromobilem nenahradíš ....

Jinak já samozřejmě nezpochybňuju existenci rakoviny. Ale nemyslím si, že tím jediným viníkem je silniční osobní doprava ... Pokud si myslíte opak, tak bych prosil nějaké relevantní zdroje a né emotivní výkřiky o Žlutém kopci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 12:58    Předmět: Citovat

Nemusíš to pořád kopírovat dokola, nejsem takovej trotl, abych si nepamatoval co jsem před 15 minutama napsal Rolling Eyes
ČEZ na co sáhne, to upatlá demagogií a klientelismem, nevěřím mu ani dobrý den, natož že chce něco rozjet. Vím, jaké dezinformace šířil okolo VE a okolo výhodné sazby na TČ.
Kdyby chtěl stát, tedy formálně rozhodující vláda nad ČEZem (de facto už dneska naopak) něco udělat pro snížení emisí v centrech a pro další druhy dopravy, dělal by něco úplně jiného než přiklepnutí 70 mld za emisní odpustky firmě, kde si rozdělujou miliardu pár lidem na motivační odměnu, výměnou za provoz nějakých symbolických 50 vozítek á 10 mega po Praze.
Myslím, že by stačilo se rozhlídnout venku, i když technicky prostě EM samospasitelné nejsou.
Zavedl někdo progresivní daň na velkou kubaturu, na parkování ve městech, za neúčelnou kamionovou přepravu? Ani nápad, proběhlo leda pochybné přiklepnutí mýtných bran Kapschovi a kamiony si zkracujou cestu po Kocourkovu okreskama. Co takhle těch 70 miliard použít na podporu CZ firem na vývoj a výrobu EM a na zvýhodnění energie a povinného ručení pro lidi s vozidly malých kubatur nebo LPG a EM? toho se asi nedočkáš, zato si Romanovci přikoupí ještě kus Balkánu.
Pokud se tu budou prodávat EM, bude to beztak China s její kvalitou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 13:07    Předmět: Citovat

jinak čez už podporuje elektromobilisty. Platí 125kč/100km (vím od majitele vozu) Na povinný ručení je taky sleva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zmije



Založen: Jun 30, 2005
Příspěvky: 1569
Bydliště: Pardubický kraj

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 13:12    Předmět: Citovat

hrabosh napsal(a):

Kamiony ale elektromobilem nenahradíš ....

Jinak já samozřejmě nezpochybňuju existenci rakoviny. Ale nemyslím si, že tím jediným viníkem je silniční osobní doprava ... Pokud si myslíte opak, tak bych prosil nějaké relevantní zdroje a né emotivní výkřiky o Žlutém kopci.

Zatím kamiony nahradit nelze, ale nikdo nedokáže říct kam se tech. pokrok dostane za 20, 50 let. Rakovina má rozhodně více příčín, rozkódovat která je významější a která méně se zatim nikomu nepodařilo, ale proč nezkusit odstranit dílčí příčiny. Navíc spalovací motory generují prach a hluk, stačí si vzpomenout na kauzu s pražskou magistrálou, která překračuje emisní limity.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st červen 24 2009, 13:15    Předmět: Citovat

mezi městy se třeba auta ani nemusí pohybovat po silnici. Rakušáci se vozí mezi městy i s autem vlakem, je to rychlejší než se tlačit v zácpě. Nahrávalo by to EV, na vlaku by se mohl dobíjet a v místě určení by už dojel. Ubyla by úmrtnost, klesly by emise...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Další
Strana 2 z 14

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund