Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Uzemnenie vozidla
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tyristor
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 19:26    Předmět: Uzemnenie vozidla Citovat

Akým spôsobom je uzemnená karoséria vozidla?
Návrat nahoru
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 19:40    Předmět: Citovat

Když ho v zatáčce obrátíš na střechu, tak celkem dobře.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 20:02    Předmět: Citovat

bývá tam takovej ocásek vzadu, záleží, jak to chceš uzemnit, jestli jen proti statické elektřině, nebo i proti třeba blesku.

nejlepší je kovová tyč zapíchnutá do země do hloubky nejlépe 2 metry, u auta bude patrně ten problém že tyč bude nutno za jízdy opakovaně zapichovat do země. Tento jev muže zpusobit, že automobil není chvílemi spojen se zemi, jedná se především o dobu kdy je tyč vytažena ze země při přepichování. Další možností je použít zapichovače 2, kteří budou arytmicky zapichovat tyče do země, čímž se eliminuje doba po kterou není automobil připojen k zemi. Zvýšením počtu zapichovačů se zlepší kvaita spojení se zemí i několikanásobně.
Jinak se dá použít jako zemění např pluh zapojený za automobilem.
Problém nastává v případě, že se automobil pohybuje po silnici, zde bych viděl zapichování tyčí nebo pluh za velmi problematické metody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 20:27    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že do gumy pneumatik se přidávají saze (z více důvodů), je k odvedení statického náboje obvykle odpor pneumatik dostačující. Ten ocásek z vodivé gumy to vybíjení může urychlit, ale v mnoha případech, které na silnicích uvidíš, je k ničemu, protože se prodávají různě vodivé a jejich montáž někdy vylučuje jejich fungování.

U cisteren s hořlavými kapalinami a plyny se používá na stáčišti tzv. zemnicí bod se šroubovou svorkou, na kterou se připojí zemicí kabel a rám vozidla se uzemní před stáčením média právě na tento bod. Zabrání se tak přeskoku jiskry, vyrovnávající pneumatikami dosud nevybitý statický náboj, při připojování hadic.

Nebos to myslel jinak? V tom případě se asi blbě ptáš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 20:33    Předmět: Citovat

Ak vidíš na autorádiu uzemňovaciu svorku, myslí sa ukostrenie. Ona ta karoséria je sama osebe taká pojazdná zem pre vnútornú inštaláciu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tyristor
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 20:39    Předmět: Citovat

Tak je možné, že sa blbo pýtam. Pokiaľ viem, tak mínus akumulátora (niekde aj plus) sa pripája na kostru a tá by mala byť uzemnená. Neviem, či si to dobre vysvetľujem.
Návrat nahoru
tyristor
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 20:43    Předmět: Citovat

Inak povedané - je potenciálny rozdiel (napätie) medzi kostrou a zemou?
Návrat nahoru
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: st květen 27 2009, 21:13    Předmět: Citovat

Keby aj bol, trebárs 1 000 000 V, tak medzi zemou a plusom baterky bude 1 000 012 V, na potenciálne rozdiely vo vnútri auta to nemá žiadny vplyv.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Onkyo



Založen: Jan 02, 2006
Příspěvky: 1375
Bydliště: Košice-okolie

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 13:30    Předmět: Citovat

Mínus baterky je spojený s karos´ériou auta .Takže celá kasňa je Kostra(zem)ale len čo sa týka baterky a rádia a spotrebičov v aute.Môže však byť aj plus baterky na kostre to som však ešte nevidel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 13:49    Předmět: Citovat

Onkyo - nejsi pamětník, ale zhruba počátku WW II do 60. let minulého století se dával u vozidel na kostru kladný pól - měl jsem JAWU "kejvačku" z r. ´56 a ta měla kostru + ... Staré Spartaky a Oktávie to měly taky tak.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 16:33    Předmět: Citovat

Mimochodem, kdyby si někdo myslel, že připojování mínusu na kostru má nějaký fyzikální význam, tak nemá. Je to jen konvence.

Ale byl by to slušný chlív, kdyby to výrobci střídali…
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 16:49    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Vzhledem k tomu, že do gumy pneumatik se přidávají saze (z více důvodů), je k odvedení statického náboje obvykle odpor pneumatik dostačující.


Já mám asi špatné gumy, mě auto furt kope a futr si na to nemůžu zvyknout... žoužel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 16:53    Předmět: Citovat

Ale to je oblečením, nikoliv autem Very Happy
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 16:58    Předmět: Citovat

Už nevím co si oblíknout, někdy mám pocit, že mě to pokope i v mokrých plavkách... žoužel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7087
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt květen 28 2009, 17:14    Předmět: Citovat

Antistatický náramek?

Mohlo by být zajímavé změřit si svodový proud automobilu…
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund