Jasně, že B), ale o to mi ani nejde. Nevím, proč je A) blbost.
Moje otázka nezněla, jak jinak to udělat. Já se ptal na řešení, jak sestavu rozchodit. Nevidím důvod, proč by tahle sestava neměla fungovat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 18 2009, 16:13 Předmět:
Protože takovéhle věci se zásadně kostří na 1 společný bod - pokud možno co nejblíž k napájecímu zdroji, tedy v autě na baterku nebo motor těsně u alťasu. Když se to udělá jinak, může dojít ke vzniku "zemní smyčky" známé z nf problematiky se všemi nežádoucími projevy - mezi které lze zahrnout i znemožnění komunikace, protože komunikační kanál se zahltí nežádoucím rušením. Když ty země máš každou někde jinde - což je přesně ten popis Tvé situace - není divu, že to nechodí. Obyčejný napáječ 12V/20V do zásuvky pro zapalovač by to měl v pohodě smést se stolu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: st březen 18 2009, 16:50 Předmět:
to 72fredy: by ses divil co udela 5mV rozdil zemnich potencialu v elektronice(konkretne elektronika k ovladani regulatoru pro serva a samotna serva...az se tomu nechtelo verit) _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Já se právě nedivím, co udělá ten rozdíl zemních potenciálů. Já si naopak myslím, že to je ta příčina. Jen ji chci odstranit.
2EKKAR: Já si nemyslím, že by to bylo tím, že každou zem mám jinde, ale spíš tím, že v určité části (měnič->napáječ->noťas) naopak žádnou nemám.
Prostě, že ze strany diagnostické zásuvky je to ukostřeno, ale ze strany noťase tam kostra chybí, neboť v palubní zásuvce sice kostra je, ale na výstupu z měniče nikoliv, tudíž není ukostřen ani napájecí zdroj do noťase a tudíž ta zem tam jaksi chybí. Jak jsem psal, nejsem odborník, takže jde jen o laickou úvahu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 18 2009, 18:17 Předmět:
Opakuju: Když ty země máš každou někde jinde - což je přesně ten popis Tvé situace - není divu, že to nechodí. Obyčejný napáječ 12V/20V do zásuvky pro zapalovač by to měl v pohodě smést se stolu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Opakuji: Nechci pořizovat napáječ 12V->20V, dokud to nebude naprosto nezbytné. Nevím taky, jak to ten napáječ 12V->20V s tou zemí vyřeší, kde ji jako vezme? Že by z palubní zásuvky? Možná. Takže je to taky loterie. Přijde mi logické ukostřit tu část, kde to není uzemněno, což je zástrčka z napáječe (zásuvka v měniči - zemnící "kolík" na obvodu zásuvky). Tím do toho dostanu tu zem stejně, jako když to mám na domovní přívod 220V. U domovního přívodu je ta zem taky kdovíkde, ale alespoň tam je a chodí to. Jsou k tomu nějaké technické námitky?
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: st březen 18 2009, 18:55 Předmět:
Namitky: zatim jsi neudelal nic, co ti bylo razeno.
A ja ti rikam znova, jak uz mnozi jini, abys zmeril to rozdilovy napeti, pokud tam nejaky je. Zapoj do auta book s menicem a zmer napeti mezi zememi USB a kostrou auta(minusem autoaku).
Menic 12-20V vezme minus z baterky. Je tam preci spolecna zem mezi vstupem a vystupem. Laicky: od baterky ti vede drat az do booku, pouze se meni + uroven napeti z 12 na 20V.
Logicke ti to byt muze, ale DOKUD to nezmeris, tak NIC nepropojuj. Taky si propiskni, kam vede ten kolik od toho menice, jestli to vubec na autoaku pripojit/prizemnit pujde-bude neco platne.
A rozvod 220V uz v CR X let davno neni. _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Máš pravdu, že jsem nic neudělal, ale není to, že bych nechtěl, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Ano, první, co udělám je, že změřím to rozdílové napětí.
Měnič 12-20V zřejmě bude mít společnou zem, což právě měnič 12-220V nemá. Měřil jsem, že můj měnič má na výstupu ochranný kolík (zem) propojený jen na kovový obal, nikoliv na vstupní zem. Což je podle mne příčina. Prostě tam zem na výstupu není zem (není ukostřena, není zapojena, či jak to nazvat).
Jasně, že není rozvod 220V, ale psal jsem to, aby to bylo srozumitelné.
Jeste bych zkusil vzít na zkousku externí baterku 12V na ni pripojit tu tvou sestavu. tim vyloucis vliv zemi. Ale jak jsem napsal na zacatku spousta muzikantu to resi odpojenim zeme. _________________ Internet - metla lidstva
Takže jsem se dneska konečně dostal na laborování.
1. Při napájení jen z notebooku je rozdíl na zemi na USB 0,02 V (měřeno obyč. digitálním multimetrem). Tato varianta bez měniče funguje, uvádím jen pro srovnání.
2. Při napájení přes měnič je rozdíl 0.00 V (vzhledem k multimetru by to asi neukázalo krátké výkyvy).
3. Rozpojení země na USB kabelu a ukostření každého konce zvlášť - bez výsledku.
4. Uzemnění ochranného kolíku na výstupu z měniče mimo auto - bez výsledku.
5. Ukostření ochranného kolíku na výstupu z měniče na kostru auta - funguje, ale ne zrovna stabilně. Jednou to jede pár desítek sekund, jindy to udělá komplet minutovej autotest a pak to ztratí komunikaci.
6. Jinou baterku jsem nezkoušel.
Takže problém bude v té zemi, jen nevím, jak to ještě udělat stabilnější.
A přidám dotaz. Je nějaké jednoduché zapojení (spíš levné) zapojení nějakého optočlenu na oddělení konců USB prodlužky. Jako něco vložit zapojit mezi?
A ještě jeden dotaz. Některé USB kabely mají takovou smyčku s čímsi na sobě. Mohl by takový kabel pomoci?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.